Onko auto sinulle välttämätön?
Moni kokee tarpeellisena esm työmatkaa varten, mutta jos työpaikka olisikin vain kivenheiton päässä niin luopuisitko autosta tuolloin?
Kommentit (84)
Kyllä auto on välttämätön, asun pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole julkista liikennettä tarjolla. Ja en asu ihan ydinkeskustassa, joten vaikka työpaikka olisi vieressä (ja onkin, kun teen etätöitä), niin muuta asiointia on sen verran, että autoa tarvitsee. Lisäksi on vielä vanha äiti, jota pitää kyyditä vähän väliä.
Elämänlaatu ja nautinnot ovat minulle välttämättömiä ;-)
Hurhur ;-)
Ei ole mitenkään välttämätön, ottaisin mieluummin helikopterin jos olisi enemmän rahaa
On välttämätön vaikka teen etätöitä
Voin heittäytyä työttömäksi. Eli ei ole pakollinen.
Te sitten elätätte minut.
Ovat välttämättömiä,siksi omistan kolme.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä auto on välttämätön, asun pikkupaikkakunnalla, jossa ei ole julkista liikennettä tarjolla. Ja en asu ihan ydinkeskustassa, joten vaikka työpaikka olisi vieressä (ja onkin, kun teen etätöitä), niin muuta asiointia on sen verran, että autoa tarvitsee. Lisäksi on vielä vanha äiti, jota pitää kyyditä vähän väliä.
Mutta muuttamalla sinne pienen paikkakunnan ydinkeskustaan, kaikki autolla liikkuminen asioille ja tädin kuljettaminen jäisi pois, yksinkertaista, halvempaa, säästää aikaa jne.
Käytän kesällä kun menen kesämökille, muuhun en juuri tarvitsekaan.
Bändikamoja pitää siirrellä autolla mutta muuten en sitten autoa juuri käytäkään.
Ostin asuntoni niin, että pääsen kaikkialle kävellen tai pyörällä: töihin, harrastusten pariin, sukulaisille, kauppaan, apteekkiin, uimarannalle, jne.
Säästyy paljon aikaa ja rahaa, en tarvitse edes matkakorttia.
Viikonloppuisin tulee usein kierreltyä kaikki Ikeat, Biltemat, kierrätyskeskukset, sun muut, että tämä ei onnistuisi ilman autoa.
Ilman autoa ei Suomessa pärjää kuin ehkä kolmessa isoimmassa kaupungissa jotenkin.
En minä sitä nyt tarvi kun työttömänä olen. Jos pääsisi naapurikuntiin töihin niin auto kyllä pakollinen.
En käytä autoa työmatkaan, sen kuljen pyörällä. Autoa käytetään harrastuksiin kulkemiseen ja esim ostosten ja taloon liittyvien juttujen kuljetukseen. Ei siis olisi välttämätön, mutta ilman autoa elämä rajoittuisi paljon.
Sitä olen tässä miettinyt, kun tuleehan tuo auton pitäminen ihan älyttömän kalliiksi. En tiedä kumpi stressaa enemmän: auton aiheuttamat kustannukset ja huoltojen vaiva vai se, että joutuisi miettimään kulkemisensa jotenkin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muuttamalla sinne pienen paikkakunnan ydinkeskustaan, kaikki autolla liikkuminen asioille ja tädin kuljettaminen jäisi pois, yksinkertaista, halvempaa, säästää aikaa jne.
Autottomuus, ei väliä missä asut, ei kyllä säästä aikaa koskaan. Plus millä kuljetat tavarasi.
Autoilu säästää aikaa, säästää hermoja - ihan helvetisti.
Kokeilin ilman autoa, ei toimi mitenkään. Nyt hyvä diisel ja elämä hymyilee. 764
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinkeskustassa ei välttämättä ole kuin yksi kauppa ja miten keskustaan muuttaminen vaikuttaa äidin, ei tädin, kyyditsemiseen?
Ei se nyt ehkä välttämätön ole, mutta aikaani se säästää rutkasti. Tämänhetkinen työmatka on jo autollakin yli vartti, pyörällä menisi tunti, julkisilla yli tunti, joten mä valitsen mieluummin sen nopeammin menevän työmatkan. Jos työpaikka olisi lähempänä, käyttäisin enemmän pyörää työmatkoihin, mutta en minä tuosta autosta luopuisi täysin, jos ei olisi pakko.