Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko todeta: onko sinulla isäsi kaltainen mies?

Vierailija
21.05.2025 |

Minulla kyllä ei. Jossain aurinkolaseissa saattaa olla HIUKAN samannäköinen, mutta on kyllä ihan eri habitus. Ja persoonallisuus on melkein vastakohta. Yksi lahjakkuus osuu yksiin.

Kysyn siksi, että monesti sanotaan, että nainen ottaa isänsä kaltaisen miehen, hyvässä ja pahassa. Siksi moni nainen ottaa alkoholistin tai hakkaavan. Itse olen osannut väistää isäni huonot puolet tässä, ja olen siitä elämälle ja itselleni kiitollinen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tutkimustulos, jonka mukaan nainen etsii isänsä kaltaista miestä, on debunkattu jo vuosia sitten. Se tulos oli vääristelty maksimaalisen julkisuuden takaamiseksi.

Oma mieheni on sekä ulkonäön että luonteen osalta päinvastainen kuin isäni. Isä on tummapiirteinen ja isokokoinen narsistipiirteinen kuumakalle; mieheni on vaalea, laiha ja loputtoman kärsivällinen.

Vierailija
2/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Viimeisin miesystäväni muistutti äitiäni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen sinkku, en etsi isän kaltaista todellakaan. Jokainen on oma persoona.

Vierailija
4/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jos olet äitisi kopio. 

Vierailija
5/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Isäni on mahtava tyyppi ja niin on miehenikin. Heillä on samoja kiinnostuksenkohteita ja ovat joskus aikanaan toisistaan tietämättä olleet myös samassa paikassa töissä :D ja on noissa vähän samaa näköäkin jos tarkkaan katsoo.

Exä taas ei muistuttanut isääni mitenkään. 

Vierailija
6/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuossa jo todettiinkin, voidaan puolisoksi hyvin valita henkisesti äidin kaltainen mies. Näitä juttuja on todella vaikea paeta! Oma mieheni on henkisesti aivan kuin isäni. Olin isin prinsessa, nyt olen kuningatar ja tytär on prinsessa.

Vierailija
7/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tulee. Olen saanut piirteitä sekä äidistäni, että isästäni. 

Vierailija
8/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole yksikään kumppaneistani muistuttanut isää. Eikä äitiäkään. Siis ihmisenä.

Lapsuuden perhe voi kyllä vaikuttaa parisuhdevalintaan, mutta äidillä on yhtä iso merkitys kuin isällä - joskus jopa isompi. Se vaikutus on sellainen, että jos on lapsena saanut rakkautta ja lapsuus on ollut turvallinen, on tämä se pohja, johon tunne-elämä rakentuu, ja se vaikuttaa siihen, että hakeutuu emotionaalisesti ja muutenkin turvallisiin suhteisiin, ymmärtää haluta ja vaatia itselleen hyvää kohtelua ja hakee tasapainoista, rakastavaa suhdetta. Sitten taas, jos lapsuus on ollut turvaton tai sisältänyt vanhemman epävakautta, päihdeongelmaa, tms. on suurempi todennäköisyys päätyä toksisiin haitallisiin ja epätasapainoisiin suhteisiin, tai esim. juuri toistaa lapsuudenperheen dynamiikkaa päätymällä sietämään alkoholistin sekoiluja. Mutta ei nämäkään yks'yhteen aina mene. Turvallisen lapsuuden saaneen tunne-elämä voi vaurioitua myöhemminkin, ja turvattoman lapsuuden eläneen tunne-elämä voi korjaantua.

Vierailija
9/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Isäni on mahtava tyyppi ja niin on miehenikin. Heillä on samoja kiinnostuksenkohteita ja ovat joskus aikanaan toisistaan tietämättä olleet myös samassa paikassa töissä :D ja on noissa vähän samaa näköäkin jos tarkkaan katsoo.

Exä taas ei muistuttanut isääni mitenkään. 

Eikö melkein kaikissa suomalaismiehissä ole "vähän samaa näköä, jos tarkkaan katsoo"? 

Vierailija
10/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Isä on persoonallisuushäiriöinen, väkivaltainen ja ilkeä viinaan menevä narsisti, mies ei ole mitään näistä.

Vierailija
11/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paitsi että on kiltti kotimies. Mieheni sen sijaan otti täyden kopion äidistään :) Anoppi, I love you <3

Vierailija
12/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Isä on persoonallisuushäiriöinen, väkivaltainen ja ilkeä viinaan menevä narsisti, mies ei ole mitään näistä.

Tämä sama. Lisäksi isäni on mm.lihava ja aviomieheni komea ja urheilee.

Vierailija
13/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain joo. Isäni on erittäin näppärä ja osaa korjata käytännössä mitä tahansa. Oma mies osaa myös korjata melkein mitä tahansa. Luonteeltaan ovat kyllä todella erilaisia, isäni on todennäköisesti autisti kuten minäkin ja hyvin rauhallinen ihminen, mies taas on neurotyypillinen ja menettää välillä hermonsa. Ulkonäkö on erilainen: isäni on lihaksikas ja lihoo helposti, mieheni taas on laihanpuoleinen.

Vierailija
14/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on joka suhteessa täysi vastakohta kuin isäni, ja hyvä niin.

Vierailija
15/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Isäni oli jännämies. Mieheni on kilttimies. 

Vierailija
16/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen aviomieheni oli kuin isäni. Sitten ikäännyin ja viisastuin, eikä nykyinen aviomieheni sitä ole.

Vierailija
17/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti on, sisäänpäinkääntynyt ja puhumaton

Vierailija
18/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jotakin kyllä. Hyviä puolia 

Kädentaidot. Arvostan paljon.

Luonteenpiirteistä tuollainen suoruus. 

Liikunnallisuus.

Isäni oli kiltti, muut sota-ajan pienenä evakkona joutui kovin koville. Surua, kun sitä asiaa mietin.

Alkoholistia en valinnut. Väkivaltaista en valinnut.

Kiltin älykkään määrätietoisen empaattisen huolehtivan luotettavan valitsin, kun hän tuohon tuli. Pelotti minua aluksi, koska en oikein luottanut, että minulle noin hyvä. Riitänkö? Olen riittänyt. Meillä on rakkaus ja sallimus kasvaa yhdessä ja omina itenämme.

Vierailija
19/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei. Olen tietoisesti pyrkinyt välttämään sellaisen valinnan. Tein tämän päätöksen jo viimeistään teini-ikäisenä. 

Vierailija
20/23 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiltain osin kyllä, mutta voi myös olla, että niitä yhtäläisyyksiä tulee liioiteltua ja ne huomaa helpommin juuri siksi kun näin aina sanotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän