Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä edelleen käytössä lapsuudessa avattu pankkitili?

Vierailija
20.05.2025 |

Itsellä on ja olen alkanut miettiä, että onkohan se vähän omituista, että on 30++ ikäisenä vielä tili jossain pikkukunnan pankissa. Mulla on kyllä lisäksi myös toinen tili eri pankissa. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa joo, pankki vaan on vaihtanut nimeään fuusioiden ja muiden muutosten yhteydessä useampaan kertaan. Mutta siis sama SYP:n (sittemmin Merita, nykyään Nordea, oliko se jotain muutakin välissä?) tili on käytössä edelleenkin.

-tänä vuonna 50v

Vierailija
62/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tili avattu -73 kun olen ollut noin vuoden ikäinen. Edelleen tuo sama tilinumero minun käyttötilinäni. Eli ollut kokoajan se ykköstilini. Toki tilejä on ollut samassa ja muissa pankeissa eri käyttötarkoitukseen tuon tilin lisäksi. Kyseisellä paikkakunnalla en ole asunut 30 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOP lopetti jo 90-luvulla. 

Vierailija
64/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Op tili avattu joskus -81 tai -82. Luulisi, että vanhana asiakkaana olisi jotain etuja, mutta p...t. Ihan samat edut vaikka olisin eilen avannut tilin. 

Vierailija
65/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili on avattu mulle aikoinaan Hkin keskustassa, kun ei meidän lähiössä sillon ollut mitään pankkeja, joten olen pääkonttorin asiakas. Posti ja lähikauppa meillä oli kyllä. 

Vierailija
66/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 70-luvun tili oli Postipankissa. Siihen kuului ajan hengen mukaisesti säästökirja.

Avasin teininä rinnalle käyttötilin n. 1986 ja sain automaattikortin. Tämä jälkimmäinen tili on yhä olemassa, mutta itse pankki muutti nimeä:  Postipankki -> Leonia -> Danske. Lapsuuden vanhanaikaiseksi muuttuneen säästötilin lopetti kai pankki.

Vierailija
67/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 13 vuotiaana töihin ja avasin tilin ja se on vieläkin käytössä kun olen 49 vuotias. Menin hampurilaisraflaan töihin ja olin myös kesätöissä.  Muistan kun sain 3100 markkaa palkkaa eka palkka. Asuin lastenkodissa vieläpä joten en oikeastaan tuhlannut rahaa mihinkään. Aloin säästää rahaa silloin.

Vierailija
68/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sitä pankkiakaan ei ole enää olemassa

Vierailija
69/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö: pikkukunnan pankin tili on edelleen olemassa, mutta myös toinen tili, koska asuntolaina.

Vierailija
70/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edelleen ja olen ollut ko pienen pankin asiakkaana yli 50 vuotta. Hyviä puolia on esimerkiksi se että kun viime vuonna tarvitsimme 30000 € remonttilainan niin se onnistui tuosta vaan, suosittelivat ottamaan sen asuntolainana jotta on meille edullisempaa. Olisimme saaneet sillä soitolla lainaa 50000, mutta emme tarvinneet. Ja itse olin sillä hetkellä työttömänä ja vakuuskin sellainen mörskä mökki 😄 Kyllä pankkisuhde on tärkeä asia.

Vierailija
71/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postipankissa oli aikanaan ja siitä Osuuspankkiin.

Vierailija
72/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki sulki käyttämättömän tilini. Ei siellä ollut rahaa kuin joitain senttejä. Toisen suljin, kun osuuspankissa ilmoittivat, että mummoni v. 1975 avaaman tilin pankkikirja ei enää sovi heidän järjestelmiinsä ja siitä olisi pitänyt luopua joka tapauksessa. Olon jo siirtänyt asioinnin muualle huonon asiakaskokemuksen vuoksi. Tuo yksi tili oli enää jäljellä tunnesyistä. 

Vierailija
73/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa mutta vähällä käytöllä. Liki 40 vuotta uskollista asiakkuutta OP päätti palkita muuttamalla tilini yritystiliksi jossa kaikki maksaa rutkasti. Siirsin palkkatuloni S-pankin tilille ja samalla kaiken päivittäisen rahankäytön. OP:n tilin virka on enää olla kyseisen pankin lainan lyhennystili jonne siirrän kuukausittain lyhennyserän verran ja sieltä se menee maksuun.

Vierailija
74/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta pitää ja hautoa tilejä monessa pankissa, niin saa perikunta vähän hommia kuolessanne. 

Vierailija
75/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kilpailutan pankit, ei niihin pidä rakastua. Eivät ajattele kuin omaa voittoaan

Vierailija
76/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta oli asiakkuus Handelsbankeniin, kolmen muun pankin tilien ohella. Handelsbanken oli ehdottomasti paras, harmi kun se lopetti toimintansa Suomessa. 

Vierailija
77/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että on, alunperin Postipankki, olin kultapossukerhossa, joka  muuttunut ajan kanssa Leooniaksi,  sitten Sampoksi, nykyään Danske bank. 

Vierailija
78/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuudesta päätellen ei ole kellään muulla enää käytössä. Saa tosiaan vastata myös ei.

Kauanpa maltoit vastauksia odottaa...

Olisi varmasn käytössä, mutta lama-ajan pankkikriisi hävitti pankkini. Avasin teininä sittentoiseen pankkiin tilin ja se on edelleen käytössäni.

Vierailija
79/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyseistä pankkia eli Yhdyspankkia ei ole ollut olemassa enää vuosikausiin.

Onhan se sama tili kuitenkin pysynyt mukana pankkien yhdistymisissä.

Vierailija
80/82 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enään, mutta pitkään oli. Aluksi oli tili Yhdyspankissa ja vähän aikaa KOPissa, sitten siitä tuli Merita ja lopulta Nordea ja Nordea oli niin kökkö että vaihdoin pankkia.

Sama!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi