Onko teillä edelleen käytössä lapsuudessa avattu pankkitili?
Itsellä on ja olen alkanut miettiä, että onkohan se vähän omituista, että on 30++ ikäisenä vielä tili jossain pikkukunnan pankissa. Mulla on kyllä lisäksi myös toinen tili eri pankissa.
Kommentit (82)
Alunperin oli tili Peräjunttilan OP:ssa mut jossain vaiheessa vaihdoin sen Kuntakeskuksen OP:lle. Nyt asun eri puolella Suomea kuin Kuntakeskua, mut olkoon nyt tili sitten siellä.
"toinen tili."
Siiis onko ihmisiä joilla on vain 1-2 pankkitiliä?
Minulla on pääpanksissa 5 tiliä, ja 2. pankissa 3 tiliä, ja sitten vielä välittäjällä jokaiselle valuutalleen oma tilinsä, eli tällä hetkellä 5 tiliä sielläkin (USD,CAD,EUR; AUD ja JPN).
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, kun 90-luvun lama tappoi silloiset Säästöpankit, johon mulle lapsuudessa 80-luvulla alunperin tili avattiin, niin minun tili siirtyi ensin Postipankkiin, se muuttui Leoniaksi, sitten Sampopankiksi ja Danske-Bankiksi, jonka sitten lopetin palvelumaksujen kohottua kohtuuttoman kalliiksi ja nykyään olen vain S-Pankin asiakas.
Minulla oli nimenomaan 80-luvulla avattu Säästöpankin tili pitkälle aikuisikään, sitten se muuttui Omasp:ksi. Mielellään olisin ns. paikallista pikkupankkia käyttänyt, mutta ei ollut järkeä maksaa niin paljon pankille siitä, että pidät tiliä siellä. Vaihdoin halvempaan, mutta moni kaverini on vielä Omasp:n jäsen.
Sanoin irti kaksi vuotta sitten kun siitä alkoi mennä ylimääräistä palvelumaksua. Lainojen takia tullut otettua päätili eri pankkiin.
Olen 53-vuotias ja minulla on edelleen pääasiallisessa käytössä minulle 2-vuotiaana avattu paikallisen Osuuspankin tili. Toki minulla on rinnakkais- ja säästötilikin siellä. Lisäksi on käytössä S-pankki ja Nordnet (osakekauppoihin). Löysin kerran jopa vanhan pankkikirjan, jossa näkyy sen Osuuspankin tilin avauspäivä.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Postipankissa oli Kultapossutili, tietysti vaihdettiin isompien tiliksi mutta tietääkseni tilinumero pysyi samana. Sitten Leonia, sitten Sampo Pankki, nyt Danske.
Sama mulla.
m58
Vierailija kirjoitti:
mitä etuja pitkä asiakkuus o n tuonut? ei mitään.
Aika monet asiat järjestyy tiskin alta. Minulla on suorat numerot muutamalle suvun luottohenkilölle, jotka olen tuntenut varmaan 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Postipankissa oli Kultapossutili, tietysti vaihdettiin isompien tiliksi mutta tietääkseni tilinumero pysyi samana. Sitten Leonia, sitten Sampo Pankki, nyt Danske.
Sama mulla.
m58
Onko Kultapossukerhon onnenraha tallessa?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kyseistä pankkia eli Yhdyspankkia ei ole ollut olemassa enää vuosikausiin.
Yhdyspankkiin perustettuja tilejä on siitä huolimatta edelleen olemassa melkoisen paljon. Nykyään ne ovat Nordean tilejä.
Pankkien nimet ovat muuttuneet mutta on.
Mulla on lapsena avattu punkkitili edelleen käytössä. Alun perin SYP:issä ja nykyään Nordeassa, jossakin välissä se oli Meritassa :D
t. N58v
Ei todellakaan. Tuli niin huonot ehdot, että lopetin asiakkuuden ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, kun 90-luvun lama tappoi silloiset Säästöpankit, johon mulle lapsuudessa 80-luvulla alunperin tili avattiin, niin minun tili siirtyi ensin Postipankkiin, se muuttui Leoniaksi, sitten Sampopankiksi ja Danske-Bankiksi, jonka sitten lopetin palvelumaksujen kohottua kohtuuttoman kalliiksi ja nykyään olen vain S-Pankin asiakas.
Minulla oli nimenomaan 80-luvulla avattu Säästöpankin tili pitkälle aikuisikään, sitten se muuttui Omasp:ksi. Mielellään olisin ns. paikallista pikkupankkia käyttänyt, mutta ei ollut järkeä maksaa niin paljon pankille siitä, että pidät tiliä siellä. Vaihdoin halvempaan, mutta moni kaverini on vielä Omasp:n jäsen.
90-luvun laman riepottelussa varmaan ollut jollain lailla sattumanvaraista, tai joku mulle tuntematon peruste, minkä säästöpankin asiakkaat heitetään minkäkin pankin asiakkaaksi. Minulla oli lapsuudessa tili Siilinjärven Säästöpankissa ja sieltä siis se siirtyi 90-luvun lamassa automaattisesti Postipankkiin jne.
Oli vielä n. 10 v sitten (olin yli 30), mutta sitten vaihdoin pankkia. Jos en niin olisi tehnyt olisi tili edelleen se ensimmäinen tilini.
Ei ole. Se avattiin Postipankkiin 1974 ja liityin sitä myöten Kultapossukerhoon. Nykyään on palkkatili Ålandsbankenissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaihdoin kylläkin vasta muutama vuosi sitten, kun tajusin, että silloinen pankkini on älyttömän kallis (palvelumaksut yms). Lopetin tilini siellä ja vaihdoin vihreään pankkiin, koska säästö on aika huomattava.
Sama täällä. Oli 1-vuotiaasta asti tili pikkukunnan osuuspankissa, mutta kk-maksut alkoi olla niin kovat, että vaihdoin ässään. Sieltä myös sai puolet pienemmän marginaalin asuntolainaan kuin op:sta.
Eihän OP:ssa ole oikeastaa palvelumaksuja muille kuin aivan persaukisille joille ei anneta edes lainaa.
On, pankki oli KOP silloin joskus 70 luvun alkupuolella, kun tili on avattu. Pankkikirja oli käytössä.