Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä edelleen käytössä lapsuudessa avattu pankkitili?

Vierailija
20.05.2025 |

Itsellä on ja olen alkanut miettiä, että onkohan se vähän omituista, että on 30++ ikäisenä vielä tili jossain pikkukunnan pankissa. Mulla on kyllä lisäksi myös toinen tili eri pankissa. 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaasta asti on ollut tämä sama tili. Ensin Kopissa, sitten Meritassa ja nyt se on Nordeassa, mutta sama tilinumero - mitä nyt tuli IBAN-muodosta vähän lisää numeroita. 

S-tili on ollut sen rinnalla parikymmentä vuotta. 

Vierailija
22/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kun 90-luvun lama tappoi silloiset Säästöpankit, johon mulle lapsuudessa 80-luvulla alunperin tili avattiin, niin minun tili siirtyi ensin Postipankkiin, se muuttui Leoniaksi, sitten Sampopankiksi ja Danske-Bankiksi, jonka sitten lopetin palvelumaksujen kohottua kohtuuttoman kalliiksi ja nykyään olen vain S-Pankin asiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi, ellei pankki olisi nostanut asiakasmaksujaan kipukynnykseni yli. Harmitti vähän luopua tilistä, joka oli kulkenut mukanani monta vuosikymmentä monen eri pankin läpi (Postipankki, Leonia, Sampo. Danskebank).

Vierailija
24/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikki kolme, joista yksi on päivittäispankkikäytössä oleva tilini. Muistaakseni äitini tyyliin avasi tuon tilin nimiini, mutta piti siellä omia varojaan. Täysi-ikäisenä tajusin onneksi poistaa äitini käyttöoikeudet tiliin.

Toisella tililläni ei ole enää ollut tapahtumia sen jälkeen, kun maksoin opintolainan pois, mutta itse tilin ajattelin pitää niin kauan kuin siitä ei mene kuluja. Kolmannellakaan tilillä ei ole rahaa, mutta minulla on kyseisessä pankissa rahastoja sekä osakesäästötili. 

Vierailija
25/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää,aikoinaan oli tili Postipankissa.

Vierailija
26/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mitä ihmeellistä siinä on. Pankki taisi olla jo edesmennyt SYP, mutta tili siirtyi itsestään aina siitä seuraavaan ja on nyt Nordea. KOP:ssakin oli pitkään tili sen peruja, kun olin siellä hetken töissä,  mutta sen lakkautin ennen kuin pankki meni konkkaan. Minulla on tili myös S-pankissa.

N53

Vierailija
27/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei kannata olemassa olevaa tiliä sulkea. Siitä syystä itselläni on tilit viidessä eri pankissa, joista vain kahdella tilillä on rahaa (S-Pankki ja yksi kivijalkapankki). Muut tilit varalla pahan päivän varalle.

Kerrotko siitä pahasta päivästä, jolloin tyhjistä tileistä on jotain apua?

No esim. sellainen tilanne kun rahaa sataa taivaasta niin paljon, että ne hukkuvat, joilla ei ole tyhjää tiliä mihin sitä rahaa kauhoa.

Vierailija
28/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä ei kannata olemassa olevaa tiliä sulkea. Siitä syystä itselläni on tilit viidessä eri pankissa, joista vain kahdella tilillä on rahaa (S-Pankki ja yksi kivijalkapankki). Muut tilit varalla pahan päivän varalle.

Todellakin kannattaa sulkea, jos palvelumaksuja menee eurokaupalla joka kuukausi. Eri asia sitten, jos niitä ei ole, silloin voi tosiaan pitää tiliä vaikka kuinka kauan.

Vierailija
29/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää Postipankkia.

Vierailija
30/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on joskus 80-luvun alussa avattu tili Nordeassa. Olen pitänyt sen, kun tilinumero ennen IBAN-aikaa oli helppo muistaa. Käyttäjätunnuksessa on vain 5 numeroa, kun uusissa taitaa olla 7-8.

Vierailija
31/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on edelleen käyttötilinä Jäppilän Osuuspankin tili vuodelta 1985. Avasin sen ylioppilaslahjarahoja varten. Aiemmin olin innokas kultapossukerholainen, mutta ne ei olisi antaneet pankkikorttia kun ei ollut vakituista työpaikkaa, aika outo juttu jälkeenpäin ajateltuna.

Vierailija
32/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vaihdoin Osuuspankista pois huonon palvelun takia 

Vierailija
33/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo. Ensimmäinen tili avattiin Meritaan (nyk. nordea) joskus ysärin alkupuolella (oon syntynyt 1990), tarkoituksena opetella säästämään, vaikka ihan tavallinen käyttötili se oli. Tuonne tilille talletettiin kaikenmaailman joulu- ja synttärilahjaksi saadut rahat, myöhemmin kotitöistä palkaksi saadut viikkorahat siirrettiin tilille yms yms. Sama tili käytössä edelleen, on melko halpaa tilinpitoa kun asiakkuutta takana jotain 35 vuotta. 

Vierailija
34/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli näihin päiviin asti, kunnes vaihdoin pankkia Nordean surkean palvelun vuoksi. 40 vuotta kerkesin siellä olla.

Vierailija
35/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla. En ajatellut että siinä olisi mitään ihmeellistä. Enemmänkin päinvastoin, mihin se olisi kadonnut.

Vierailija
36/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kyseistä pankkia eli Yhdyspankkia ei ole ollut olemassa enää vuosikausiin.

Kyllä minulla on tilinumero säilynyt, vaikka pankin nimi onkin vaihtunut.

Vierailija
37/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää Postipankkia.

Ei niin sielä oli tili ja sieltä tuli aikoinaan haettua monta postipakettia mm. ruotsista tilattua pokea,kauan ennen nettiaikaa.

Vierailija
38/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko siitä pahasta päivästä, jolloin tyhjistä tileistä on jotain apua?

No jos tulee tilin ylitys, niin on hyvä olla varatilejä mihin saa uudet rahat talteen.

Vierailija
39/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä etuja pitkä asiakkuus o n tuonut? ei mitään. 

Vierailija
40/82 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On - tosin tässä 50 vuodessa se pankki on fuusioitunut noin 4 kertaa, vanhassa kotipitäjässä ei ole enää pankin konttoria, aikoinaan oli 3 eri pankkikonttoria...