***ENSKATTARET keskiviikkona****
Kommentit (24)
[color=4169E1] Tultiin tuossa juuri saunasta ja nyt voisinkin vähän leputtaa aivoja lisää palstailun parissa.
Sere: Olikos hyvä tutustumiskäynti synnärille? Ja löysitkö mitään kivaa ostettavaa itsellesi?
Coltsfoot: Tyhmää, että lipaston kunnostus ei ihan heti onnistunut. Toivottavasti pian pääset kunnolla hommiin:)! Mikäköhän mahtaa olla syynä, etteivät Vauva-sivut siellä oikein pelitä...hö. Itselläni sivut kyllä aukenevat heti kun klikkaa... Noh, tuo viiden minuutin viive kuulostaa kyllä huomattavasti paremmalta kuin puoli tuntia:)
iida-linnealle toivottelen oikein rattoisaa ja leppoisaa äippälomaa!
Leenis oli saanut akupunktiohoitoa. Kuulostaa jänskältä! Olen vähän blondi, mutta mihinkäs tarkoitukseen tuota akupunktiota käytetään raskausaikana:)? Edistääkö synnytystä? Vai liittyykö jollain tapaa turvotuksen ja lihasjännityksen poistoon?! *kyselee tyhmänä* Tsempitystä esseen kirjoittamiseen!!!
Hippux: Hyvä, että paineet ovat taas kunnossa! Toivottavasti nyt pysyvätkin hyvinä!
mimale: Onnea pienokaisesta!!!
Buuffa: Hienoa, että olosi on parantunut, eikä ällötyksiä tai väsymystiloja liiemmin enää ilmene:)! Kyselit vauvan liikkeistä... Itse tunsin ihan pieniä hentoisia liikkeitä muistaakseni rv 18+ (en päivittäin). Masun päältä liikkeet alkoivat tuntua joskus rv 21+ jälkeen. On kyllä varmasti todella yksilöllistä, milloin noita liikkeitä alkaa tuntea, kun siihen taitaapi niin moni asia vaikuttaa (istukan sijainti, vauvan asento, omat vatsanpeitteet jne). Onnea liikkeiden metsästykseen:)!!!
Hermionelle TERVETULOA Enskailemaan!!! Onnea kovasti sydämensykkeistä ja hyvistä neuvolalääkäri kuulumisista! Onnellista odotusaikaa!
Mammikselle ISO moi ja mukavia turinahetkiä miehen kanssa:)!
Bianco: Harmi, että poskiontelontulehdus vaivaa:( Mulla oli joskus rv 30+ silmätulehdus, johon lääkäri määräsi antibiootteja (en kuitenkaan syönyt sitten sitä kuuria, sillä tulehduspatit " korjattiinkin" leikkauksella). Mutta kyselin silloin lääkäriltä, että onko täysin turvallista syödä antibiootteja (minulle määrättiin sellaisia kuin Kefalex) raskaana ollessa ja hän sanoi, että on. Mutta ainahan nuo kaikki lääkejutut mietityttävät... Muistelisin, että jotkut Enskat ovat syöneet antibioottikuurin ainakin pissatulehdukseen. Pikaista paranemista!!!
Mooli saa nukkua huomenna pitkään (tai ei ainakaan tarvitse herätä ikävään kellonsoittoon)! Pikaista paranemista nuhasta! Ja mukavaa shoppailureissua! Vauvanvaatevalikoimat kaupoissa ovat kyllä nykyisin niin laajat, että varmasti löydät paljon kivoja juttuja!
Olikohan siinä kaikki...
Iso kiitos kaikille taas tsemppailuista ja suppareista!!!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu (joka saisi kyllä jo tulla esiin!), rv 40+2 ~ ♥ ~
joo, mun mielestä noita Kefalexeja tai Kefexinejä määrätän myös alapään tulehduksiin ja raskausaikana saapi käyttää... mutten ole lekuri:=(
-mooli
Vielä jatkan tuosta hoitopöytäasiasta, ett välttämätön meille ei sinänsä ole itse hoitopöytä vaan lipasto vauvan vaatteita ym. varten. Meillä on nimittäin sellainen tilanne, että vauvan vaatteille ei ole yhtään hyllytilaa/säilytystilaa vaan vaatteet tällä hetkellä äippäpakkaukseen sullottuna ja ihan vaan muovipussissa. En ole edes pesemään niitä alkanut ennen kuin on se oikea paikka mihin vaatteet laittaa.. Ja täytyy käydä siellä huuto.netissä vilkuilemassa.. Tuohon tilanpuutteeseen liittyen se sänkykin odottaa sitä kasaamistaan. Muutenhan olisin kasauttanut sen miehellä jo samana iltana :-)
Näköjään melko monella on tuntuu olevan Gracon jalustallinen turvakaukalo malli. Niin se löytyy täältäkin. Mut siitä sopivuudesta ei sitten tietoa ennen kuin pääsee kunnolla sitä käyttämään.
Ja Viipulin Piksu se vaan viihtyy kanssa yksiössään. Siellä on varmaan niin hyvät oltavat ettei malta vielä tulla pois. Mutta suppareita kovasti sinne päin ja toki kaikille muillekin niitä kaipaaville.
Sere päässyt tänään tutustumiskäynnille synnärille, jospa se nyytti sieltä saisi vauhtia ulostautumiseensa.
Coltsfoot päässyt harrastamaan huonekalun entisöintiä. Joskus sitä harrastanut ja muistelen silloin ajatelleeni, ettei se hiominen ole minun lajini. Mut sit kun pääsi maalaamaan niin johan alkoi olla mukavaa.
Iida-Linnealle onnea äippäloman alkamisesta. En (muistaakseni) ole vielä muistanut onnitella.
Leenis päässyt nauttimaan (jos noin voi sanoa?) akupunktiosta. No, eikös sekin voitane laskea jonkinlaiseksi itsensä hemmotteluksi. Itse olen pohtinut vyöhyketerapeutilla käyntiä tässä loppuraskaudessa, mutta saa nähdä tuleeko varattua aikaa.
Hippux tiedusteli sitä meidän Rimpulan painoarvio päivää eli ensi viikon tiistainahan se on. Saa nähdä millaisia lukemia sieltä oikein on tulossa. Ja kiitokset tenttitoivotuksista. Tänäänhän ne lääkelaskut laskettiin ja ihme kyllä kaikki oikein eli hyväksytysti suoritettu. Mutta hieman vaati kertausta, kun eihän sitä nyt töissä ole mitään lääkelaskuja tarvinnut käyttää, vaan valmiit taulukot on sitä varten. No, ehkä jos kuitenkin jotakin on pitänyt laskeakin mut kuitenkin. Ja hyvä että paineet on kotioloissa nyt normaalia tasoa. Hyvin mahdollista, ett paineet noussu tilanteesta johtuen ja jos et ole vielä ennättänyt levätä tarpeeksi ennen mittausta.
Mimalelle onnittelut poikavauvan syntymästä ja tietysti isukille myös!!
Ja mukava kuulla Buuffankin kuulumisia. Itse aloin tuntea pieniä liikkeitä juuri noilla viikoilla kuin sinä ole nyt. Mulla istukka takaseinässä, joten ei estettä siitä ollut. Mut kyllähän siinä hetki meni, ennen kuin itsekin sai varman varmistuksen, että kyllä ne liikkeitä on. Vaunu asiaan en osaa sanoa juuta enkä jaata. Meillä kun toisen merkkiset noi hommatut vaunut.
Tervetuloa Hermione joukkoon mukavaan. Voisin jopa sanoa, että kyllä teitä alkupään porukkaa onkin odoteltu. Itse kuuluin kanssa siihen joukkoon, ett alussa tuntui kaikkien olevan jo niin pitkällä, että ei osaa mitään sanoa mihinkään. Mut hyvin joukkoon on mahtunut ja paljon neuvoja saanut. Ja uskaltauduinpa alkaa listaemoksi jo rv 7(?) (*vinks, vinks* kaikille alkupään enskoille) Ja onnittelut mukavasta ultranäkymästä. Aina se on yhtä mukavaa nähdä alussa se pieni alku ja sitten vähän myöhemmin se isompi nyytinalku ultrassa.
Biancolle sen verran, ett tuo Kefexin on kyllä turvallinen raskaana olevalle. Mutta ainakin omassa työpaikassa on ollut periaatteena se, että jos ei yhdellä kuurilla raskaana olevan poskiontelotulehdus mene ohi niin sitten punktoidaan. Ja itselle sellainen tehtiin tuossa pari kuukautta sitten ja voin sanoa, ettei se niin kauheaa ole kuin mitä siitä puhutaan. Ainakaan itse en puudutuksien (ei piikillä) vuoksi tuntenut kipua laisinkaan, mutta itse punktio voi kuullostaa (tehtäessä) inhottavalta.. Antibiootin syömisestä muutoin..itsellähän menee koko ajan antibiootti pienellä annoksella estolääkityksenä virtsatientulehdukseen, joten ei sekään siis pahasta ole. Oma ajatus on sellainen, että parempi hoitaa tulehdus pois niin vauvakin voi sitten paremmin.
(.) itsellä on väsymys taas alkanut nostaa päätään. Jospa sitä huomenna terkka katsois neuvolassa hb:n niin tietäisi onko se taasen laskenut vai mikä kumma se oikein väsyttää. Toisaalta on tullut kyllä autolla ajoa ja liikekannalla oloakin nyt viime päivinä niin paljon, että varmaan sekin jo vaikuttaa. Pitäisi malttaa ottaa levon kannaltakin. Nyt kun supistelelut ovat pysyneet taka-alalla niin heti on alkanut enemmän touhuamaan. Jospa sitä huomenna kävisi vain neuvolassa ja lepäisi loppupäivän.
Taidankin lähteä tästä oikeastaan nukkumaan..
-Ninca ja Rimpula 31+5-
Eilinen päivä meni niin touhutessa, etten kerennyt palstailemaan ¿ ja tänään olinkin seminaarissa istumassa miltei koko päivän ja just vasta kotiuduin.
Vau; KESIKSEN arskalasikuulumisia odotellaan!! *kade
NINCA oli hoitopöytää miettinyt ¿ meillä tilaa olisi yllin kyllin, mutta vaavi saa tyytyä pesukoneen päälle tulevaan pehmeään IKEAn ¿patjaan¿. Kaukaloksi meille tulee Maxi-cosi sillä isofixillä ja Bugaboon vaunut.
MAMMIKSELLA ihana tiitiäisen huone! Oot niin aikaansaapa!! Ja kiva, että nlassa kaikki hyvin.
VIIPULILLE kovasti suppareita!!! Toivoo toinen seiska-fani huomista jo odotellen:=)
SERELLÄ mahtavat shopailusuunnitelmat! Mitä löytyi:=)?
Meillä mies jahkaa ¿miehisten¿ hommien kanssa, mitä toivon tehtävän ennen vauvan syntymää ¿ tänään kerroin sille, että työkaverin lapsen vaimo sai eilen vauvansa ja sillä olisi ollut la 3 viikkoa ennen mua...tuli miehelle paniikki, hi-hii!!!
Sere, mikä synnäri teillä onkaan? Mä ajattelin huomenna soitella naikkarille ja varailla aikaa, jos niiltä jotain löytyis.
COLTSFOOTILLA hiomispulmia ¿ ymmärrän hyvin, kun olen kanssa melko kärsimätön, kun hommaan ryhdyn! Ihkua, että sivut toimii liukkaammin!!
I-I, kiva, kun oot oikea kiekkofani! Ja nastaa, että uni tuli eilen hyvin simmuun. Tulisipa moolillekin... Ja onnea virallisen äippäloman alotuksesta!
LEENIKSELLÄ hiukan huijattu olo ¿ kannattaa kyllä mainita asiasta ilman muuta!
Hyvä, että HIPPUXIN paineet taas alhaalla, mulla ollut koko raskauden 120-130/ n. 70, vaikka yleensä paljon alhasemmat. Johtuneeko stressistä ja jännitykestä:=0
MIMALEELLE ja perheelle rutkasti onnea! Ja HERMIONELLE kovasti tervetuloa joukkoon mukavaan:=) Onnellista odotusta! Kiva lukea myös BUUFFAN kuulumisia. Mulla taisi potkut tuntua joskus rv 20, istukka takana.
Ja BIANCO moi, tulehan säkin tänne puolelle, joohan. En valitettavasti osaa auttaa sua sun pulmassa;=(
Huomenna eka aamu tällä viikolla, kun ei tarvitse laittaa kelloa soimaan. Jospa unikin sitten tulisi silmään. Nuha vaivaa vielä kovasti ja vaikuttaa tohon hengittämiseen. Ostin eilen uuden hienon tyynyn stockalta ja se tuntuu yhden yön kokemuksesta hyvältä. Huomenna ajattelin lähteä ostamaan vauvalle päällepantavaa, kun ei vielä oikein ole mitään. Perjantaiaamuna saatetaan lähteä ajamaan Leville ¿ mitenköhän tuo autossa istuminen luonnistuu? No, tähän asti ei ole ollut ongelmia.
-mooli, rv 32+5