Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Mikäköhän siinä on, että meitsi ei oo koko loman aikana kertaakaan nukkunut puoli kahdeksaa pidemmälle? Eikä enää jaksa jäädä sänkyyn löhöilemäänkään, kun paikat on yön jäljiltä niin kipeät, että on pakko lähteä liikkeelle ja " lämmitellä" . Noh, eipä ole kovin vaarallista ja ehtii saada enemmän aikaan yhdessä päivässä :)

Mitäköhän sitä tälle päivälle keksisi? Vähän mua kyllä polttelee käydä ostamassa mageet aurinkolasit, jotka eilen bongasin. Mies käski kuitenkin vielä harkita, vastahan mä viime keväänä laitoin plekseihin melkeen 400e... Noh, mähän oon harkinnut jo yön yli, joten eikös tänään saa lähteä ostoksille ? ;-)

[b]Mammis[/b] oli laittanut söpöjä kuvia Tiitiäisen sängystä, kyllä mäkin nukkuisin makoisasti tollasessa pesässä!

[b]Hoyt[/b] on " loukussa" kotona, tiedän tunteen vaikka mä sentään pääsen keskustaan ihan vaivatta. Ahdistavaa, kun neljä seinää alkaa lähennellä toisiaan. Koitahan jaksaa vaikka kävelylle lähteä, jospa aurinko piristäisi! Ja niistä unista: Mulla on ollut tasan kahdenlaisia. Toisessa vauva työntää jalkaa mahassa niin lujaa, että tulee sellainen kymmensenttinen jalan muotoinen uloke mun mahaan. Ja toisessa vauva tulee nahan läpi " kurkkimaan" , esim. viime yönä piti mua nyrkillään kiinni sormesta. Muuten oli vielä mahassa. Että tällaista sairasta irtoaa mun päästä, mitään kauniita vauvaunia tai synnytysunia ei oo pahemmin näkynyt.

[b]Viipulilla[7b] alkaa kärsivällisyys loppua, täysin ymmärrettävää! Toivotaan, että Piksu päättää pian tulla ulkomaailmaan (muuta reittiä kuin nyrkki edellä nahan läpi kuten mun unessa...)

[b]Sadeyellakin[/b] eräpäivä meni jo, hui! Nyt vaan Pampaleelle terveisiä, että saa syntyä :)

[b]Sere[/b], nännihierontaa? Miten? Pitääkö niitä oikein hieroa kuten vaikka hartioita vai sivellä vai mitä? Oiskohan siitä apua... Tässä alkaa olla kyllä valmis kokeilemaan mitä vaan :)

[b]Coltsfoot[/b], ei ole mullakaan muuta kuin kivuttomia suppareita. Ei oo kertaakaan tarvinnut edes miettiä, josko lähtö ois lähellä. Supistelee kyllä, mutta en esim. yöllä niihin herää (kaikkeen muuhun sitäkin enemmän). Mutta eiköhän niitä oikeita vielä ole tiedossa itse kullakin :)

[b]Ninca[/b] mietti hoitopöytää. Me ei sellaista ruvettu tähän asuntoon ahtamaan, pesukoneen päälle tuleva hoitoalusta (pehmeä) ajakoon asian. Yksi hyllykkö tosin siihen viereen hankittiin vaipoille yms. tilpehööreille. Ja [b]Mammisko[/b] se pähkäili turvaistuinta? Me saatiin kavereilta lainaan Gracon kaukalo, jossa on autoon tuleva jalusta erikseen. Ei tarvii sitten joka kerta säätää niiden vöiden kanssa vaan sen kun kliksauttaa kaukalon kiinni. Saa sen kaukalon kyllä tarvittaessa autoon kiinni ilman jalustaakin. Mutta eipä mulla vielä ole kokemusta minkään hankinnan toimivuudesta omakohtaisesti, kandee varmaan vauvapuolelta käydä hakemassa konsultatiota :)

Jassoo, nyt ylös, ulos ja lenkille (kohti keskustan aurinkolasimyymälää...)

Kesis, 37+5

Vierailija
2/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...loppupään viesti ei siis ole mitenkään painavampaa asiaa kuin alkuteksti. Sormet vaan liian nopsat :)

Kesis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Terveiset neuvolasta. Kaikki ok. Paineet oli tosin vähän korkeammalla kuin MA, mutta seurantaa siis jatketaan ja jos jotain muita oireita ilmenee niin pitää mennä sit heti neuvolaan.. Tiitiäisen peppu oli niin ylhäällä että ihmeteltiin hoitsun kans kun ei meinannut sydänääniä kuulua kunnolla. Sitten löytyi oikein kunnolliset ja kun hoitsu testasi miten päin hän masussa majailee niin tuli oikein kunnolla kantapäästä.. Noi on aina niin hauskoja juttuja! ;)

Tänään sitten tilasin meille kylpyhuoneeseen uuden kalusteet (alakaappeja, tason, altaan & hanan), saadaan Tiitiäiselle oikein kunnon pepunpesupaikka.. Tosin nyt sitten se kylppärin ¿remontti¿ natsahtaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä juuri ensi LA päivälle kun ois ne enskatreffit.. :( Enhän mä mitään voi varsinaisesti tehdä, mutta paikalla pitää olla ja veikkaisin että mieheni & isäni kun kylppärissä hääräävät, äitini & siskoni tulevat auttelemaan muuten vaan (siivouksesta vihjailivat eilen).. Eli voi olla etten sittenkään pääse mukaan treffeille.. Mälsää..

KESIS ¿ ostitko ne aurinkolasit? :) Täytyyhän nyt mamman saada piristystä keväisiin päiviin.. Ja tyylikäshän on oltava kun lähtee vaunulenkille.. ;) hih!

VIIPULIIII!!!???!!! Olettekos Piksun kanssa vielä kasassa vai oletteko karanneet tositoimiin? Ja SADEYE & Pampale kans.. Kovasti olen aamusta asti lähetellyt teille molemmille suppareita.. * sup sup sup *

Noista ¿konsteista¿ käynnistää synnytys. Kai se nännien hieronta vois kohta olla paikallaan SSS:n lisäksi ja ajattelin että kunhan kylppäri on kuosissa, sitten otan jumppapallon olohuoneen lattialle ja istuksin & keinun siinä kun katselen telsua.. Nyt syön lounasta ja otan päikkärit soffalla.

Voikaa paksusti! :)))

Mammis + Tiitiäinen 37+5[/color]

Vierailija
4/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Yhtenä kappaleena täällä vielä ollaan:( Ei kivaa! Ja eipä taida olla toivoa, että ihan lähipäivinä synnyttämään pääsisinkään... Ei tunnu yhtään siltä. Voisi vaikkapa edes se paljon puhuttu limatulppa irrota, niin antaisi jo pientä toivoa tämän tytön mieleen! Mutta ei, niin ei!

Olen miettinyt, että pitäisi varmaan alkaa kohta suunnata katsettaan raskausviikolle 41+5 (ensi viikon lauantai), joilloin olisi yliaikakontrolli polilla ja siitä ehkä sitten alkaisivat käynnistelemään synnytystä. Eihän tuohon lauantaihinkaan olisi enää kuin puolitoista viikkoa (eli ei oikeastaan mitään!). Toivon kyllä todella, ettei sinne asti kuitenkaan tarvitsisi kärvistellä, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Ja tosiaan, vähän turhaan mielestäni tässä valittelen tätä omaa oloani, sillä ei vielä edes olla menty paljoakaan yli tuon maagisen lasketun ajan! Mutta aina sitä vain pitää valittaa jostakin, hö. *valivalivalivali*

Kesis heräilee ajoissa:) Oot kyllä reipas! Mä olen nukkunut tässä lomaillessa lähes aina yli yhteentoista! Päivät menevät nopeammin, kun nukkuu:)! Hih, vai että aurinkolasiostoksille olisit suuntaamassa, kivaa! Mukava kun tulee kevät ja kesä...aurinkolaseja todella tarvitaan!

Mammis: Hyvä, että neuvolassa oli kaikki ok! Toivottavasti nuo paineet nyt alkaisivat kuitenkin vähän laskemaan tai ettei ainakaan muita oireita tulisi vastaan. Teillä on siellä kylpyhuoneremppa käynnissä, kivaa! Mekin remontoitiin tasan vuosi sitten meidän kylppäri (tai oikeastaan se on kyllä vessa...noh, melkein sama asia;)). Laitettiin laatat seinille, ostettiin uusi vessanpönttö sekä lavuaari + kaikenlaista muuta pientä.

Missä ne perskutin supistukset oikein piileskelevät? Joka päivä jotain pieniä (ja joskus jopa pienen kivun kera) esiintyy, mutta eihän niistä ole mitään iloa! Voihan pökäle, mä haluan KUNNON suppareita, joilla pääsisi synnyttämään! Heh, voipi olla, että kadun edellistä lausahdustani sitten kun oikeasti supparit tulevat ja sattuvat :D

Jep, mä taidan mennä lukemaan Katso-lehteä, kun meille tuli tänään joku näytenumero kiitoksena galluppiin vastailuista. Huomenna tuleekin sitten Seiska:) Oon kyllä kunnon juoruakka ja hömppä-Iita, kun aina pitää noita hömpötyslehtiä lukea!

Iloista keskiviikkoa kaikille! Ehkä palailen vielä linjoille myöhemmin!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 40+2 ~ ♥ ~

Vierailija
5/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Oi Mammis kuinka ihanan huoneen olette Tiitiäiselle laittaneet!! Uudinverhot ja kaikki, ui jui! Alkaa itsellä masentaa entistä enempi tuo meidän ¿lastenhuone¿, joka toimii edelleen varastona.. Minä haaveilin pitkään jostain söpis-boordeista sinne, mutta isäntä ei oikein ole lämmennyt ajatukselle :( Kun ei oikein osaa laittaa niitä ja ehtiihän tässä ja seli seli ja plääh.. Toivottavasti sulla nyt nuo paineet pysyy inhimillisissä rajoissa!

Kesis, en minä tuosta nännihieronnasta oikeesti tiedä! :) Jostain vaan olen lukenut, että voisi aikaansaada suppareita, mutta en kyllä tiedä mitkä on oikeat otteet! Ja yhtä tyhjän kanssa tuo tuntuu olevan, ei supparin supparia vaikka kuinka vatvoo etuvarustusta. Mullakin kiinnostaa, ostitkos ne lasit? ;)

Sadeyelle ja Viipulille hurjasti suppareita ja jaksamista loppupäiviin!!

Pi-Ki käväis kertomassa kuulumisia, kiva :) Oota vaan, kohta me tullaan sun perässä sinne vauvallisten puolelle!

Ninca, meillä on hoitopöytänä keittiöstä poistettu kaapisto, johon hankittiin vaan taso siihen päälle. Just sopivan korkuinen ja kolme isoa laatikkoa vaatteille ja vaipoille. Että eihän hoitopöydän tarvi todellakaan olla ¿aito¿ hoitopöytä. Hihittelen täällä muuten sun miehes ¿telttakankaan pidin¿-jutulle :D Ihania nuo tulevat isit!

Iida-linnea, onnea äitiysloman alkamisesta!

( . ) On nyt mulla kyllä tämä synnytys ottanut takapakkia ;) Eilen, vaikka oltiin isän luona syömässä, oli kyllä heikko supistus-päivä. Ei siis merkkiäkään enää tuntuvista suppereista, että ei taida ihan heti olla tämä mötky syntymässä :( Sen siitä saa kun jo varovaisesti innostuu!

Tänään mennään tutustumiskäynnille synnärille ja vähän shoppailemaan. Olisipas ihanaa löytää itselle (eikä aina vauvalla) jotain kivaa ja piristävää, vaikkapa uudet kengät kevääksi tms. Nyt on semmoinen ¿uhma¿ päällä, että meen kaupungille vinguttaan pankkikorttia unohtaen järjen, sen jälkeen pesen vaikka ikkunat ja juoksen koirien kans 2,5 km ja menen saunaan. Ja yöllä tietty takas synnärille ;) Ja ne hemmetin boordit hankin kyllä vauvan huoneeseen ja liisteröin seinälle vaikka ihan itte!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ihanille Enska-ystäville!

Sere 37+5

Vierailija
6/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli vedettyä sikeitä kymmeneen. Ja en tainnut joutua käymään yöllä pissallakaan kuin kertaalleen.

Mun päivän projektina piti olla makuuhuoneen lipaston maalaus (pitää saada mätsäämään pinnasängyn kanssa). Siippa olikin hankkinut mulle hiomavehkeet ja maalit valmiiksi. Tuolla juuri varmaan puoli tuntia hinkkasin yhtä kylkeä ja eikai sille mitään tapahtunut kädet vaan hioutui ja selkä tuli kipeäksi. Soitin jo siipalle ja kitisin asiasta (hiomapaperin täytyy olla liian ei-karkeaa, minussa ei voi olla vika) se lupasi sitten hoitaa hionnat illalla. Ärsyttää vaan, kun olen ¿kaikki ja heti¿ ¿ihminen, en kestä kun nyt ei tulekaan valmista heti. Muutenkin tuo hiominen on aivan kamalaa, musta se vastaa aika hyvin sitä, jos liidulla kirskutetaan liitutaulua...

Mulla taitaa olla nämä vauva-sivut taas sekaisin :D Normaalisti on mennyt ihan valehtelematta puoli tuntia aina yhden sivun latautumiseen (eilenkin kun illalla kirjoittelin, oman kirjoituksen eteen oli ehtinyt tulla useammaltakin juttua), nyt nuo bongahtaa esiin varmaan peräti viidessä minuutissa. No passaa mulle!

[color=purple] Sadeyen [/color] Pampale ei ole vielä hoksinut tulla ulos. Olit rintapumpun hommaillut. Itsekin bongasin eilen Prismasta Ainun (?) käsikäyttöisen rintapumpun, jolla oli hintaa tuollainen 20 euroa, varmaan moinen olisi ihan riittävä meidän tarpeisiin. Ajattelin kyllä tosissaan, että siippa saa sen sitten hommata ennen kotiintuloa. Mulla tuo ajatus tuppaa menemään niin, että jos varustaudun kaikenmaailman rintakumeilla, maidonkerääjillä ja pumpuilla niin imetys ei ota ollenkaan alkaakseen...

[color=purple] Mammis [/color] oli laittanut kuvia Tiitiäisen huoneesta. Kyllä oli ihku huone ja varsinkin tuo sänky. Itsekin haluan tuollaisen verhosysteemin tuohon sängyn päälle (uudinverhoko se nyt teidän puheissa oli). Tai pääasiassa olisi tuo ¿teline¿ hakusessa, itse verhon ajattelin väsätä itse (ja edelleen kaikki pinnasuojat, lakanat ja hoitopöydän alustat odottavat tekijäänsä, odotan inspistä...). Ja jostain muuten luin, että tuo 200g/viikko vauvankasvua olisi hiukan liioiteltua näin loppumetreillä ja oikeampi arvo olisi lähempänä 100g/viikko. En vaan muista yhtään mistä moinen tieto mun päähän on tunnut, mutta varmaan ainakin Tiitiäaisen loppupainoa ajatellen tuo jälkimmäinen ajatelutapa ei ahdista niin paljoa. Ja sulla kuitenkin noita viikkoja siihen malliin, että lähtö voi tulla hetkellä minä hyvänsä! Ja kylppärirempankin saatte tehtyä kohtapuoleen!

[color=purple] Viipulilla [/color] tänään se ¿maaginen¿ 40+2, josko olisit kunnon keskiarvotapaus ja tänään tulisi lähtö!

[color=purple] Pi-Kikin [/color] oli ehtínyt käydä kurkkaamassa. Eemelikin on jo kaksiviikkoinen!

[color=purple] Ninca [/color] oli ehtinyt hankkimaan pinnasängyn. Meillä koottiin pinnasänky heti kun se saatiin sisälle roudattua (en siis suinkaan ole hätäinen tyyppi). Tsemppiä tenttiinluvun kanssa!

[color=purple] Kesis [/color] siellä on aamuvirkkuna. Mua ihan kyllä nolottaa koisia näin pitkään. Vielä viime viikolla olin hereillä aina kasilta, mutta nyt kai olen hoksinut tämän lomailun syvimmän tarkoituksen... Eikös aina ennen isompia ostoksia pidä nukkua sen yhden yön verran, joten eikun aurinkolasiostoksille :D Eilen tuli muuten jotain juttua urheiluruudussa (tms.) sieltä Helsingistä päin, eli siellä taitaakin olla kunnon kevätsäät jo päällä. Meillä saapi vielä vedellä talvikengissä.

Jumankekka kun meikä on täpinöissään kun nämä sivut toimii :D Taidan mennä hiomaan hiukan lisää tuonne parvekkeelle näillä energioilla :D Nyt voinkin norkoilla näillä sivuilla enemmän kuin riesaksi asti!

Coltsfoot ja Elsa 37+3

Vierailija
7/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mystistä, myös mulla on nämä sivut ovat tökkineet oikein urakalla lähiviikkoina, mutta tänään latautuvat tuosta noin vaan! Uskomattoman hienoa :D

Vierailija
8/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnitteluista äitiysloman alkamisen johdosta! Nyt sitten oikeasti ymmärtää senkin, että raskaus todellakin on loppusuoralla... =)

Mammis, tosi kauniilta näyttää teidän pikkuisen huone! Ja kuulostaa ihan luksukselta kun saatte vielä uuden kylppärinkin. Muistahan ottaa sitten iisisti ja annat vaan jämäkästi ohjeita miten muut hoitaa hommat!

Nincalla taisi olla tenttipäivä tänään?! Toivottavasti eivät ole liian kimurantteja lääkelaskuja laittaneet. Muistaakseni kun siinä tentissä ei niitä virheitä saisi olla yhtään...

Kesis oli shoppailemaan lähdössä. Toivottavasti aurinkolasit löytyy ja on sopivat. =)

Sadeye ja Viipuli odottelevat siellä vauvojen halua tulla maailmaan. Suppareita ja piiiiiiitkää pinnaa teille!

Aika monilla oli jonkinlaista kodin laittoa tiedossa lähiaikoina. Minä toivon myös, että viikonloppuna löydettäisiin vauvan huoneeseen loput ostettavat. Lähinnä siis tekstiilihankintoja pitäisi tehdä (verhot, matto) ja lamppu. Niin ja sitten jonkinlainen mukava nojatuoli... Tapetit on jo kauniit nallekuvioiset ja sieltä vähän värimaailmaa saa sitten noille muillekin hankinnoille.

Eilinen kiekkopeli oli tunnelmaltaan mahtava. Olin kyllä ihan poikki kun kotiuduttiin joskus kymmenen jälkeen. Taisi tuo ohjelmantäyteinen päivä vaikuttaa myös siihen, että nukuin pitkästä aikaa tosi hyvin.

Nyt aika mennä syömään jotain ja sitten pienelle päiväkävelylle. Mukavaa päivän jatkoa!

t. iida-linnea 35+0 uusi viikko edessä =)

Vierailija
9/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä juttu, varmaan ollutkin sitten jotain ihan alueellista häikkää näitten sivujen kanssa. On kyllä luksusta kun välillä saapi näitä seurailla ihan reaaliajassa.

Meillä olisi tarkoitus suunnata synnärikäynnille huomenissa (mikäli siippa vaan saa aikaiseksi lähteä töistä riittävän ajoissa), ei ihan samalle päivälle saatu menoja :D

Vierailija
10/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peipposkalla oli söpöjä masukuvia! Niin se massu vain paisuu! Ootas kun pääset näille viikoille... :)

Mammis oli laittanut tiitiäisen huoneen kondikseen. Hyvältä näyttää :) Tosi söpö sänky, kyllä pikkuisen todellakin kelpaa tulla kotiin tuhisemaan!

Kesis on siellä aamusta taas jo reippaana pystyssä! Musta tuntuu että nyt on itsellä joku sellainen vaihe menossa että mua nukuttais sekä illasta että aamusta... no, pitää koittaa vaan nauttia kun kerran nukuttaa! Heiii - vai arskalasien hakuun! Sait näköjään pään käänntttyä :) Meillä mies kommentoi että oli siis vissiin ihan välttämätön pakko ostaa uudet. Yllättävän vähän kuitenkin hetkautti päätään koko hankinnalle. Se on varmaan turtunut... :)

Hippuxilla nlassa kaikki hyvin =) Ei pinestä paineiden nousta tarvi vielä huolissaan olla. Mä olen muuten syönyt koko raskausajan sekä lakritsia että salmiakkia ihan huoletta ja itsellä paineet tosi alhaalla... Niitä pitäisi varmaan mättää aika isoja määriä että oleellisesti vaikuttaisivat asiaan.

Hoyt siellä saikuttaa.. Vinkkinä: leipominen on tälläkin palstalla todettu varsin hyväksi ajankulun vauhdittajaksi! :)

Viipulille sinne positiivisia viboja vaikka eräpv paukkuikin jo! Koitahan nauttia kivoista säistä ja keksiä jotakin mukavaa tekemistä (lukemista, leipomista, herkuttelua, paikkojen järjestelyä...) niin päivät menee nopeammin.

Serellä supistaa... no mutta hyvä että supistaa! :) Eikös se sulla ole jo saanut aikaankin jotakin joten ei ihan turhia ole onneksi olleet. Sä jaksat urheasti nännejäkin hieroa... mä mietin että pitäiskö ja lisäksi pohdin sitä välilihan hierontaa myös mutta en oo saanut aikaiseksi...

Sadeyelle tosissaan myös positiivisia viboja ja niitä suppareita!

Ninca oli saanut pinniksen hankittua. Hieno juttu! Kyllä ne muutkin tavarat vähitellen löytää tiensä nurkkiin. Vinkkinä muuten: ootko tsekannut huuto.netistä esim. tuota hoitopöytää? Itse oon käyttänyt sitä moneen hankintaan (mm. pinnis ja kantoreppu) ja ollut tyytyväinen.

(.) Eilen oli nla. Ei suuria muutoksia, paineet hyvät, paino -200g, hemppa noussut hieman mut vieläkin alle 120, sf 36 (eri terkka kuin tavallisesti joten se vaikuttanee..) vauva rt:ssä ja liikkuu hyvin.

Tänään mulla kotona kävi yksityinen kätilö tekemässä akupunktion. Oli loistava tätykkä ja varattiin uudet ajat ens ja seuraavalle viikolle. Sen mukaan mulla vauva ei ihan täysin kiinnittynyt mutta eipä paljon vaillekaan. Hyvä kokemus ja voin lämpimästi suositella muillekin! Sama täti tekee myös synnytyksen jälkeisiä käyntejä ja ne saa laittaa kotitalousvähennyksiin verotuksessa. Totesin itsekseni että mielummin hälle soittelen kun yritän saada kunnalliselta puolelta apuja, synnytyksen jälkeen siis, jos onkelmia tulee.

Nyt aion kirjoittaa sitä esseetä. Siinä on loppupäivän (tai viikon) homma. Ja pistänpä pienen kannustimen hommaan, en anna itselleni lupaa tulla enskailemaan ennenkuin on 10 sivua kasassa! :) Huh! Älkää siis ihmetelkö jos ei pariin päivään kuulu mitään...

Niin ja pieni valitus... eilen kävi ilmi että meille on myyty 2006 väriset Emmaljungan vaunut tämän vuoden värisenä ja hinnalla. Asia ilmeni kun tilasin 2007 värin mukaan hoitolaukun joka on siis eri värinen kuin vaunut. Periaattesta hieman pännii ja aion soittaa liikkeeseen josta vaunut hankittiin ja reklamoida asiasta. Yleensähän liikkeet myyvät vuoden alussa edellisen vuoden värit alennuksella pois. Me maksettiin siis kuitenkin tämän vuoden mukaan. En ole asiaa tajunnut aikaisemmin kun kuvastojen värit heittää muutenkin ja pääväri vaunuissa on sama. No, pieni juttu ehkä, mutta ei auta!

Oolsprait, nyt kirjoittaaan...

Kivaa päivää enskoille! :)

Leenis & jr 37+1

Vierailija
11/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesis se jaksaa heräillä aikasin:) Se on kyllä hyvä taito, niin ehtii päivän aikana tekemään enemmän. Ja arskalasiostoksilla taidat olla...Hyvähän ne on hankkia, kun kevät ja kesä koittaa!!

Mammis oli laittanu IIIIHANIA kuvia Tiitiäisen huoneesta! Oli kyllä kutsuvan näköinen imetystuoli:) Kyllä siinä huoneessa kelpaa Tiitiäisen asustella! Kyselit turvakaukaloista. Me ostettiin se Gracon Logico S, ja ollaan tykätty siitä! Tosin eihän sitä vielä varsinaisesti oo testattu Hipun kanssa (ymmärrettävistä syistä), mut on kyllä helppokäyttöinen. Meillä ei oo nykyisessä autossa mahdollisuutta siihen Isofix-kiinnitykseen, niin se ei ees tullu kysymykseen. Niin, ja meillähän on myös ne Gracon matkarattaat, niin niihin sen kaukalon saa kätevästi kiinnitettyä esim. ostosreissuilla käydessä.

Onnea Iida-Linnealle äippäloman alkamisesta!

Ninca menossa painoarvioon. Millonkas se on, jos saa udella? Niin, ja tsemppiä tenttiin, jos se ei jo ohi ole!

Serellä shoppailua tiedossa iltapäivälle sekä tutustuminen synnärille, kivaa!

Coltsfoot on koittanu saada lipastoa hiottua, se homma on kyllä raskasta ja kestää kauan. Siinä siis tarvitaan tosiaan kärsivällisyyttä, jota ei ainakaan multa aina löydy riittävästi...

Leenis oli saanu kotona akupunktiota. Miltäkäs se tuntui? Ja kuinka useesti pitäis käydä, että ois kunnon vaikutusta? Harmillinen juttu se teidän vaunuhomma:( Toivottavasti saatte jotain hyvitystä!!

(.) Niistä mun kohonneista paineista...Mies toi sitten eilen kotiin töistä verenpainemittarin, kun sekin tais vähä huolestua (vaikkei niistä paineista nyt niinkään ymmärrä...). Mittailtiin siinä illalla sitten, niin paineet oli taas ihan normaalit 95/60. Tosiaan mulla on matalia nuo paineet yleensä olleet. Ja tänä aamunakin vielä mittailin ja samoja lukemia sain. Voihan se olla, että eilinen paineiden nousu johtui vaan siitä, kun en ehtiny istuu aloillani juuri ollenkaan ennen neuvolaan menoa. No, saas nähdä, mitenkä taas parin viikon päästä, kun on neuvolassa käynti...

Hippux ja Hippu 32+4

Vierailija
12/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiitos vaan kaikille ylistävistä kommenteistä Tiitiäisen huoneesta.. :) Sehän ei ole vielä ihan valmis. Verhot kun puuttuu niin se näyttää niin ¿kaljulle¿. No eipä se Tiitiäinen huomaiskaan vaikka verhot puuttuu.. ;)

VIIPULIn Piksu se vaan nauttii olostaan siellä yksiössään.. Mä voisin kyllä lähettää sulle lisääkin niitä suppareita, itsellä ei ole niistä kyllä hajuakaan.. Hyvä kun oot saanut nukuttua! :) Sitähän moni sanookin että lepoa vaan varastoon niin paljon kuin pystyy.. Kylppäristä sen verran että se on varmasti helppo nakki, kun ei tarvi tosiaan mitään laattoja tai pyttyä vaihdella. Vain alakaapit ja allas.. Sitten kelpaa Tiitiäisen kakkapyllyä pestä.. ;)

SERE ¿ ei se boordien laitto ole mitenkään kamalan vaikeeta.. Ei kun kauppaan ja miestä kädestä kiinni ja työn touhuun! Toivottavasti löysit jotain kivaa itsellesi jos kävitte shoppailemassa! Mulla on ainakin jalat niin turvonneet ettei oikeesti voi edes kuvitella ostavansa mitään uusia kenkiä.. Tai siis mähän yritin käydä ostamassa esim 2 kokoa isommat kuin normaalisti, mutta eihän mun jalkapöytä mahtunut edes sellasiin popoihin.. uh!

Mä en oo tajunnutkaan onnitella IIDA-LINNEAa virallisen äippäloman aloituksesta!!! ONNEA! :))) Mun piti lähteä tänään korismatsiin miehen kans, mut sitten tuumasin että menköön jonkun ¿poikakaverinsa¿ kanssa.. Saa viettää ¿miehistä laatuaikaa¿ nyt vielä.. Mä kulutan soffaa..

COLTSFOOT ¿ me saatiin se uudinverhon teline alella kun se oli viimeinen kappale liikkeessä ja siinä oli pari naarmua. Muuten sen ovh-hinta tais olla 19 eur, eli ei paha. Ja toi valmis uudinverho oli 69 eur. Vähän kirpaisi, mutta kun mä en edes omista ompelukonetta saati sitten kärsivällisyyttä alkaa ompeleen, niin parempi vaan irvistää ja pulittaa pennoset.. Ja totta töriset, neuvolan hoitsu sanoi että n. 100g per vko vois ajatella painon lisääntyvän vaavilla, toivossa on hyvä elää.. ;)

LEENIS ¿ tsemppiä esseen kirjoitukseen!!! Akupunktiostakin olit päässyt nauttimaan.. :) Kuulostaa hyvälle! Ja todellakin kannattaa reklamoida moisesta vaunuasiasta.. mälsäähän moinen on. :(

HIPPUX ¿ kyllä mekin taidetaan kallistua siihen Gracon systeemiin.. Vaikka ois se isofix kyllä hyvä, mutta mua houkuttelee suunnattomasti se Gracon helppous niihin matkarattaisiin. Vaikka meillä onkin jo yhdistelmävaunut, että sinänsä ei ¿tarvittais¿ toisia matkarattaita.. Mutta ovatpahan reissatessa jne kätevämmät ja kevyemmät..

Oolrait, nyt taas jotain pientä välipalaa ja soffalle ihmettelemään.. Lupasin hakea miehen matsista, eli vielä ehtii kölliä pari tuntia..

Mukavaa illanjatkoa!

Mammis[/color]

Vierailija
13/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIPPA!

Meidän poika syntyi 1.3.07 klo 8.36. Painoa oli 4080g ja pituutta 51cm. " Pitkäaikaisen perätilan" vuoksi hän syntyi suunnitellulla sektiolla 9 päivää ennen laskettua aikaa.

Eli nyt sitten varmaankin siirtyilen pois täältä odottavien " osastolta" ... Olen ollut aktiivisena lukijana, en niinkään paljoa ole kirjoitellut. Tukea ja apua olen kyllä saanut, kun ongelmia on ilmennyt. Kiitos siis kaikille avusta ja onnea esikoisen odotukseen!! Aivan upea kokemus ja fiilis, leikkauksesta huolimatta!

Vierailija
14/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu taustailemassa pitkän aikaa ja välillä pyörinyt tuola syyssissien pinossa, mutta pitäähän sitä nyt tääläkin tulla välillä piipahtamaan.

Näin alkuun kaikille jo nyyttinsä nautaneille myöhästyneet onnittelut.

Paljon suppareita loppupääläisille. Toivottavasti ei tarvitse enää montaa päivää odotella vaan pääsette pian tositoimiin.

Enskapino näyttää hieman kutistuneen. Täälä ei taida pyöriä ketään viimeaikoina plussanneita enskoja???? Tehkääpäs nyt kaikki plussanneet ryntäys tänne älkääkä vaan haahuilko jossakin.Huhuu esiin esnkat. Eihän tätä tahtia täälä oo kohta enää ketään.

Olipa mulla sitten kysyttävääkin.... eli millä viikolla suunnilleen aloitte tuntee vauvan liikkeitä???? Itsellä välillä tuntuu mahassa pieni muljahdus,mutta onko se joku ilmakupla vai Nuuro niin sitä en osaa sanoa. Mieskin jo malttamattomana odottaa koska alkaa liikkumaan mutta mahanpäältähänliikeet tuntuu vissiin vasta muutama viikko myöhemin???

Onko kukaan hankkinut/ajatellut hankkia brion happy vaunuja??? Itsemietiskelin että olisikohan sittenkin paremmat kun pehmeällä kantokassilla olevat kombit??? Mitä mieltä olette?

ON:Väsymys on melkein kokonaan kaikonnut eikä ällötyksiä ole. Tänään kävin seerumiseulonnassa ja tulokset saan viikon päästä.Meillä siis kaupunki tarjoaa seulan rakenneultran sijasta. Rakenneultraan olisi kyllä tarkoitus mennä yksityiselle.

T:Buuffa ja Nuuro rv 16+3

Vierailija
15/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja-enska ilmoittautuu.

Pakko oli tulla ilmoittautumaan kun Buuffa huhuili. Aikaisemmin olen tuolla vauvakuumepuolella kertoillut etten ole uskaltautunut tänne kirjoittelemaan. Taustaillut olen kyllä jo jonkin aikaa. Täällä ei kovin montaa alkupään enskaa ole näkynyt, tiedän että muutamia taustailijoita löytyy mm. Elviira,missä olet? huhuu =)

Pikaisesti jotain kerron itsestäni. Savossa asustelen aviomiehen kanssa. Viikkoja tänään kasassa 12+1. Eka neuvolalääkäri oli tänään, kaikki oli hyvin. Pienen etsimisen jälkeen myös sydämensyke löytyi. Viime viikolla olleessa ultrassa kyllä kuultiin sydämensyke jo ensimmäistä kertaa, olihan se mahtava fiilis. Ikää mulla siis täyttyy tänä vuonna 30, mies muutaman vuoden vanhempi.

Anteeksi heti alkuun omanapainen teksti. Toivottavasti ehdin tutustua teihin ennenkuin kaikki siirrytte vauvapuolelle. Ja toivottavasti tänne ilmoittautuu muitakin alkupään enskoja ettei tarvii yksin rupatella =)

Hyviä vointeja kaikille, hermione

Vierailija
16/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun hermione uskaltauduit tänne o-puolen pinoon. Nyt vaan houkutellaan muutkin alkupään enskat mukaan.

Vierailija
17/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione, sydämellisesti tervetuloa tänne odottavien enskojen joukkoon! Itse aikoinaan jännitin myös tänne kirjoittelun aloittelua, mutta porukka kävi nopeasti tutuksi kun vaan rohkeasti kirjoittelee. =) Niin ja lämpimästi onnea odotukseen!

Toivottavasti sieltä kuumeilupuolelta muitakin rohkenee siirtymään tänne odotuspuolelle. Enskojen joukko on mitä mukavinta sakkia!

t. iida-linnea

Vierailija
18/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs tosi paljon onnea myös pojan syntymästä Mimalelle miehineen! Suloista vauva-arkea teille. =)

t. edelleen i-l

Vierailija
19/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]HIRMUISASTI ONNEA MIMALE & PERHE POJASTA!!! :))) Vauvauutiset on AINA niin ihania!!!

Ja moikka BUUFFA ¿ pitkästä aikaa! Kiva kun eksyit tänne! :) Täällä tosiaan on nykyisin ollut aika hiljaista ja ollaan oltu vähän huolissamme missä kaikki alkupään enskat on.. Kyselit ekoista liikkeistä, mä havaitsin ne aika myöhään (rv 22+) syystä että istukka on edessä. Mies bongasi ekat potkut rv 25+. Noista vaunuista, omakohtaista kokemusta ei vielä ole ;) mutta meille tuli Brion Kombit, kovalla kopalla ja kovasti sain niistä etukäteen positiivista kommenttia muutamalta kaverilta. Joku kommentoi jossain vaunukeskustelussa että kesävauvalle kova koppa ja talvivauvalle pehmeä, tietysti oman maun mukaan..

Tervetuloa HERMIONE mukavaan porukkaan! :))) Kiva jos saataisiin uutta väkeä joukkoon mukaan! Nostan sen esittelypinon jostain tuolta syövereistä niin sinne voi lisätä omat tiedot, Ninca päivittää (vielä vähän aikaa ¿ Nincallakin viikot vaan uhkaavasti lisääntyy ja hän tarvitsee seuraajan pian).. niin ja ONNITTELUT plussauksesta ja ekasta ultrasta, sydänäänistä ja kaikesta! :) Onnellista odotusta sullekin!

Nyt taidan kohta lähteä hakemaan miestä sieltä korismatsista.. Saanpahan jonkun kaverin kenelle turista juttujani.. :)

Mammis - taas[/color]

Vierailija
20/24 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun alkupään enskat ovat aktivoituneet, hei vaan Buuffa ja Hermione! Itse olen kanssa lähinnä taustaillut, ja pinoutunut tuolla plussanneiden lapsettomien lokapinossa, mutta mielenkiinnolla kyllä lukenut loppupään enskojenkin kuulumisia! Olisinpa itsekin pian noin pitkällä, tämä odottaminen käy hermoille!

Nyt lähdin kirjoittelemaan sitten omanapaisesti, kun olisi kysymys. Tai en tiedä onko tämä kysymys, vaan enemmän tilitys. Oon syönyt yhden antibioottikuurin (Ermysin) poskiontelon tulehdukseen, ja tulehdus ilmeisesti ei ole mennyt ohi, kun poskea vielä jomottaa. Vähän vähemmän kuin viikko sitten, mutta kuitenkin. Eilen kävin lääkärissä, ja sain vaihtoehdot, joista voin itse päättää: toisenmerkkinen (Kefexin) antibioottikuuri tai poskionteloiden punktio. Vähän ahdistaa syödä uusi antibioottikuuri heti perään. Vaikka noista ei pitäisi olla mitään hattaa sikiölle, niin eihän sitä koskaan tiedä... Mutta en kovin riemusta kiljuen olisi menossa punktioonkaan, varsinkaan kun joutuisin käytännön syistä menemään yksityisille, ja pulittamaan sen siis omasta kukkarosta. Ja myös se kipu pelottaa, isoäitini pyörtyi punktiossa ja olen kuullut myös kavereilta aika karmaisevia kokemuksia...

Niin... eipä siinä kysymystä ollut. Mutta mielelläni kuulisin kokemuksia: oletteko joutuneet syömään antibiootteja raskauden aikana ja jos, niin millä mielin? Henkistä tukea siis lähinnä kaipaisin päätöksen teolle...

Kiitokset etukäteen kommenteista!

Huolestunut Bianco viikoilla 9+1