Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

:) marrasmasujen keskiviikko:)

21.03.2007 |

Aloitin uuden pinon keskiviikolle.

Hyvää päivää kaikille!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaa ihminen sitten olla tyhmä!!!! Ei päivä hyvin alkanut....istun täällä kotona odottamas lähtöä neuvolaan ja aloin kalenterista katsomaan sitä aikaa. Huomasin, että se olis ollu eilen!!!!!!!!!!!!

Voi hitto....mä olin ihan sata varma, et keskiviikkona. Mun pitää nyt vielä soittaa sinne ja varmistaa. Noloa!!!

Töistäkin sitten myöhästyn turhan takia. Toivotaan, et pääsisin sinne kuitenkin. *hakkaa päätään seinään*

Mukavaa päivää teille muille kuitenkin!!

Vierailija
2/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dragondream: Tekevälle sattuu. Toivottavasti saat uuden ajan mahdollisimman pian.

touko... en muista loppua nimimerkistä.. anteeksi.. Olit käynyt ilmoittautumassa tuonne listaan. Katsoin että sinulla on samalle päivälle la-aika. Hyvällä tuurilla ollaan yhtäaikaa Kajaanin keskussairaalassa marraskuussa.

Muut ovat varmaankin jo koulussa tai töissä...

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa päivänalkua aurinkoisesta eteläsuomesta!

Ihanaa kun kevät saapuu suomeen, sääli vain ettei siitä itse pääse nauttimaa kun kahden viikon päästä lähtö Saksanmaalle puoleksi vuodeksi.

Aamu alkoi hurjalla niska-ja päänsäryllä, johtunee eilisestä koko päivän kestäneestä istumisesta ja huonosta sängystä. Vielä viikko ekaan ultraan, kun ei millään enää jaksaisi odottaa.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
4/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli eilisen pinossa huolissaan, olikohan ultra kyseessä vai..anteeks tää laho pää..Toivotaan kuitenkin että kaikki ois ok siel masussa.

Joku kans kysyi, onko mies tulossa ekaan neuvolaan..Meillä luultavasti on, tai no se ois toivottavaa, koska mulla ei oo ajokorttia ja vaan yks autokin ja neuvolaan on kuitenkin matkaa etten millään viitsis lähtee kävelemäänkään..Voihan se olla että mies leikkii tytön kans siel odotushuoneessa jos ei tytsii saaha minnekään hoitoon..en oo vielä miettiny sen tarkemmin..

Onkohan muuten normaalia, kun sohvalla istuessa, silleen etukenossa, tuntuu semmoinen vähän ahdistava tunne tuol mahan pohjassa? Ja lonkkien luona kans..onkohan se kohtu kasvanut jo niin, että se tuntuu siel?Vai mikähän..

No, nyt jatkamaan aamutoimia..:)Silmät ristissä ja silleen..

Vierailija
5/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sitä koskaan tiedä jos satutaan törmäilemään..

itsellä kumpikin aikaisempi on tullut 38vk 38+4 ja 38+2.

koti äitinä oleilen kun on tuo nuorimmainen vain reilu 4kk,eli pieni ikä ero tulee vajaa vuosi.

piristystä päivään pitää joskus keksiä kun täällä maalla asustellaan nykyään kajaaniin kuulutaan mutta vanhaa vuolijokea ollaan...

jos oikein muistan niin meitä oli useampikin jotka ovat kaksiin menossa..

mutta aurinkoa ja kevättä odotellessa...

toukokuunäiti rv7+2(muistaakseni) kera kahden pojan

Vierailija
6/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös menossa Kaksiin synnyttämään. On se hyvä tytöt että pidetään Kainuun syntyvyyttä yllä! Mulla onneksi koulua vasta illalla 16-20, mutta voi siihen aikaan olla jo silmät ristissä, kun pitäs yö unille päästä. No jospa sitä jaksaa, onneks torstai on vapaa.

Vielä ei onneksi ole pahaaoloa tullut. Illalla piti kyllä käydä n.5 kertaa pissillä ennen kuin unen sai. Siis tunnin sisään...En tiiä mistä johtui, että painoi rakkoa, vaikkei se täynnä ollutkaan.

-Sanle ja DJ 6+1-

Vierailija
7/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin kotona kakkosen kanssa, sillä eilen pojulle nousi kuumetta. En ole mitenkään riemusta kiljuen jäänyt kotiin, sillä odottavan aika on pitkä ja töissä käyminen pitäisi ajatukset pois omasta navasta.

Vierailija
8/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa tässä nyt sitten ilmeisimmin odotetaan, pikku yllärivauva (pillerit ei näköjään estäneet tätä tapausta...)

Nyt alkaa pikkuhiljaa toipumaan shokista ja osaa jopa vähän iloitakin :)

Hirveän vähän on ollut mitään oireita ainakaan vielä, rinnat on turvoksissa ja aristaa, ja jotain tosi pientä nippailua tuntuu mahassa välillä. Sen sijaan jostain ihmeen syystä on tullut aivan karmeita ilmavaivoja... onneksi ne on karmeita määrällisesti, ei ympäristöhaitallisesti :D Onko muilla ilmennyt vastaavaa?

Sain neuvola-ajan vasta huhtikuun puolenvälin tienoille, mutta omille vanhemmille olisi tarkoitus kertoa pääsiäisenä, sisaruksille jo kerrottu. Te jotka olette käyneet pk-seudulla ultrassa yksityisellä, mitä se kustantaa? Olisi nimittäin ihan kiva ennen vanhemmille kertomista olla täysin varma siitä että siellä jotain on ja oikeassa paikassakin.

Terkuin Minski 6+jotain

Vierailija
9/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuunäiti:Kajaanilainen olen ja olin. Reilu vuosi sitten muutin Paltamon puolelle, kun saimme ostettua halvemmalla omakotitalon. Karselimme myös Vuolijoen puolelta taloa. Sukulaisia asuu paljon Vuolijoella :)

Vierailija
10/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa pääsen tänne kirjottelemaan kun pääsin koneelle.

Eilen mulla alkoi olla hieman etova olo ja tänään koiraa ulkoiluttaessa haistoin tupakan hajun ja eiköhän oksennus lentänyt. Vähänkö hävetti...

Eilen säikähdin kun oli tullut pikkuhousuihin vähän ruskeaa vuotoa. Mutta netistä selailin että sen pitäis olla aika normaalia alkuraskaudesta. Vai pitäisköhän mennä lääkäriin? Alkuraskauden ultra on vasta reilun viikon kuluttua.

Ikävin raskausoire on kyllä tämä ikuinen huoli ja murhe onko kaikki hyvin. Mutta pitää uskoa miestä kun se sanoo että turha koko elämää käyttää murehtimiseen...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille,

t. Glenda 6+5

Vierailija
11/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen taas kärvistelin alavatsakivuissani sohvalla koko illan ja sieltä se alkoi sitten ensimmäinen varsinainen raskausoirekin; pahoinvointi. Pitkin päivää oli kuvottava olo, mut vasta illalla ihan kunnolla. Sama juttu kuin kuopustyttöä odotellessa, iltapahoinvointia oli silloinkin alussa. Kahvi tekee jo huikasta kuvotuksen, niin kyllä vesihuikkakin, mutta eikös tämän kuuluisi olla hyvä oire, että raskaushormonia ainakin on elimistössä..

Helpottavaa kuulla että muillakin on tuhruvuotoja ollut, mullahan tuhrutti silloin kun piti menkkojen alkaa, siksi tässä ei ole kovin ehtinyt edes ajatella olevansa raskaana kovin pitkään kun luulin että ne oli menkat jotka alkoivat. Väsymys on kanssa aivan häiritsevää, nukkua pitää aina kun vaan mahdollisuus on:) Hyvää päivän jatkoa kaikille!!

Helene+sopuli rv.5+0 (tai oviksen mukaan 6+0)

Vierailija
12/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

venttaas ny... no jo iski taas Raskaus ajan dementtia.. ihan varta vasten kirjauduin ku piti vastata jollekkin johonkin kysymykseen mutta kelle ja mitä.. äh.

AA! se oli tuo onko mies tulossa nauvolaan. meillä ei meis pääsy tähän ekaan neuvolaan mukaan, mutta varmasti joitain kertoja tulee mukaan myöhemmin. toisaalta, eipä sitä olis siellä tarvinnukkaan muuhun ku lähisukunsa sairauksia luettelemaan ja sanomaan ammattinsa minä kun en muista mikä sen ammattinimike on ja nörtti-insinööri ei varmaan kelpaa :D

Milenna: mulla tuntuu myös tuo ahdistava tunne, mut se tuntuu myös normaalisti istuessa jos on farkut tai muuten jämäkämmät housut jalassa. trikoot rulettaa jo nyt, harmi ettei kehtaa ovesta ulos astua ne päällä :D

Sanle: mulla esikoisella oli jatkuvaa pissahätää ekat kuukaudet. metromatka keskustaan kesti sellasen 30min ja se tarkotti sitä että keskustassa juostiin lähimpään vessan raha valmiiks kädessä. ilmaseen vessaan olis ollu vähän pidempi matka ja se olis ollu jo liikaa. kallis oire :)

minski: noh, tääkin kuuluu kategoriaan -sano oire niin multa löytyy... eli nuo ilmavaivat. mulla ne ei onneks oo joka päiväinen haitta, mutta muutamia kertoja viikossa on kaasulämmitys kropassa :D ja sillon sitä voi niin tulee. inhottavaa kulkea kadulla kun ei tiedä että rupsahtaako kovaa vai hiljaa ja mahtaakohan kukat ympärillä kuolla :D pidätelläkkään ei hirveästi voi kun tulee pahaolo.

hehe, ootteks muuten ikinä ajatellu että raskaus on kumma juttu. sillon puhuu kaikista niistä asioista vaikka tuntemattomienkin kanssa mistä normaalisti puhuu korkeintaa ihan läheisille.on alapään tilanteet ja pierut ja limat ja ja ja... joo-o. saatika kun synnytys on ohi. " joo, kakka tuli ja sitte oli sitä ja tätä ja tota" ...

jep jep. nyt voisin mennä suihkuun että pääsee ajoissa ehostuksen tunneille... ku muistais vielä mikä aihe tänään oli... ei yhtään huvittais meikata ketään. mielummin käpertyisin takas peiton alle kuorsaamaan... joo. moi.

Vierailija
13/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freya; Samaa mietin miekin tuossa hetki sitten..tuntuu et raskaana ollessa kaikki oireet yms. on yhteistä omaisuutta. Yleensä minuu jotenkin nolottaa mennä muuten gynellekään näyttelemään paikkoja, mut viime raskausaikanakin siihen sai tottua et joku oli tutkimassa, ja synnytyksessä vielä enemmän.Ja sit tosiaan nää " ihanat" lima-ilmavaiva-yms-jutut..eipä tulis mieleen kellekään alkaa niitä selittää muuten, mut nythän ne on niin ajankohtainen aihe, niin kiva kuulla muiden kokemuksia:D

Vierailija
14/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minski kyseli ultran hintaa pk seudulla. Itse kävin eilen Mehiläisessä ja siellä gynen tutkimus ultrineen tuli maksamaan mulle 85e, kun kela-korvaus oli otettu pois.

Vierailija
15/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kaikille marrasmasuille!!!

tulen tänne toooodella varovaisesti kuikkasemaan ja epäuskoisena vilahtamaan...

näppiksellä istuu tänä vuonna 32v täyttävä kolmen lapsen äiti (mies 41v), jonka kuopus on nyt 6kk. (tyttösyyskeiju, muut t2000 ja p2002) Elämä toi meille tälläsen exrtabonusmahdollisuuden melko yllättäen seurauksena ahkerasta peittojen kopistelusta vanhempien lasten yökyläreissun aikaan (mitä tästä siis opimme, hah).

Mulla tilanne on siis se, että pco munasarjat olen kiusakseni perinyt, kierto on mitä sattuu. Kierron mukaan laskettu aika olis 11.11, mutta se tulee muuttumaan ehkä jopa parilla viikolla. Makuuhuoneessa on nukuttu kaikkina muina kierron päivinä paitsi 8, 24 ja 28. Kp36 oli nega. Neuvolan tädin kanssa pähkäilimme että tärppi olis tulli joko 24 tai 28 päivävä, itse epäilemme 28 (just se yökyläilta...*punastuu*) eli siitä karkeasti laskettuna viikkoja olis huikeet 4+ ja laskettu aika jossain 25.11. En laita tietojani vielä tuonne listaan, soitan parin viikon päästä neuvolaan ja pääsen sit alkuraskauden ultraan jossa koko raskauden kesto selviää.

Hiukkasen hirvittää oma jaksaminen kun ikäeroa tulee 1v2kk ja se että voiko todella olla niin onnekas että saa ensinnäkin neljännen lapsen ja että se vielä olis terve...

Kiva huomata kuitenkin etten ole ainoa jolle tulee pieni ikäero enkä ainoa joka saa jo neljännen. Saatta olla että pitäydyn taustalla aluksi paljonkin...

Ainiin, pohjois-karjalassa paukutan tätä näppistäni.

Minjuska ja ylläripylläri 4+? (rinnat on arat ja mahaa nipistelee, voiko näin varhaiset oireet tai lähinnä nippailu, johtua pienestä välistä?

Vierailija
16/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkää aikaan ehtiny tkirjoitella kun on ollut taas kaiken laista.

Meillä mies on tulossa mukaan ensimmäiselle neuvolakäynnille, se ei suostu jäämään pois vaikka käskisin (mitä en toki tee, mukavaa se on että tulee mukaan). Meilläkin neuvola-aika lähenee, se on 2.4. Siitä pitää vielä jaksaa muutama viikko odottaa jotta pääsen ekaan ultraan. Varaan sen ensimmäisen mahdollisen ajan minkä vaan saan sieltä ultrasta :) Meillä menee onneksi niin hyvin että mieheni tiettä max 1viikon eteen päin työvuorojaan joten se voi aina pyytää seuraavalle viikolle tiettyä vuoroa (bussikuskikun on niin niitä eri vuoromahdollisuuksia on monia...) ja minä kun olen töissä itse pääpaikalla (ultrat tehdään täällä H-linnassa keskussairaalassa) niin pääsen ultraa oikeastaan koska vaan.

Tuli tuossa mieleen noista ruokarajoituksista, kun en neuvolasta muistanut kysyä kun sinne viimeksi soittelin. Kaloistahan oli vähän niin kuin kiellettyä meren lohet yms. (sanottiin että merilohta max 1-2kertaa/kk) ja järvikalat jees (paitsi hauki). Mites on tuon tonnikalan kanssa, siis purkiss aolevan kanssa. Saako sitä syödä mielin määrin, olisi meinaan kamala himo...

Eipä tässä sitten muuta, täytyy töitä jatkaa :)

-Doodels ja matonen 5+6

Vierailija
17/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä voisin myös varovasti kurkata tänne, lukemassa olen käynyt säännöllisesti mutta ei oikein vielä uskalla uskoa todeksi tätä onnea niin olen pysytellyt taustalla.

La ois siis 23.11, nyt menossa siis vasta 4+4, plussan testasin jo 3+3, tämä ois viides raskaus ja sen takia tuntuu niin uskomattomalta että kaikki vois mennä taas hyvin, pelkään valtavasti kaikkea mahdollista ja oireita ei ole ikinä ollut niin miksipä niitä nytkään olisi, senkin takia on vaikea uskoa että masussa oikeasti ois vauvanalku...ensimmäinen ultra ois kolmen viikon kuluttua, siihen asti teen säännöllisesti testejä että vähän pysyis usko/toivo yllä=).

Minulla on lapset vuosilta -97,-98,-05ja -06, ikäeroa tulis nyt 1v3kk jos tämä nyt todella menis hyvin...*peukut pystyyn.Kaikkien lapsettomuusvuosien ja taistelujen ja hoitojen jälkeen on enemmän kuin Uskomatonta että saisin viidennen lapseni, tekee kyllä nöyräksi...

Vierailija
18/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nythän onkin JO 4+5, heh, näin alussa jokainen päivä on tärkeä kun muutenkin tuntuu että aika matelee;-)

Vierailija
19/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku naureskeli, että raskaus antaa hyvän syyn puhua alapään asioista ja eritteistä, joten olisko joku valmis vielä vähän tarkemmin kuvailemaan vuotoa, jota kutsuu tuhruvuodoksi tai ruskeaksi vuodoksi. En voi olla ihmettelemättä omaa vuotoani, koska aikaisemmilla kerralla mitään tällaista ei ole ollut. Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
20/29 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, nyt on tuokin ohi. Neuvola meinaan. Istuin siinä tunnin ajatellen että kohta pyörryn tai oksennan. Verenpaine oli 90/70, joten liekö ihme että oli pyörryttävä olo koko ajan.

Joku näistä vuodoista kyseli. Eli mulle sanottiin sairaalassa että kun vuoto on " vanhaa verta" (eli ruskeaa) ei ole hätää, mutta jos vuoto muuttuu kirkkaaksi ja runsaaksi (punaiseksi) on tilanne syytä käydä tarkastamassa. Itsellä tuota ruskeaa vuotoa on hetkittäin paljonkin, joskus voi olla päivän väli ettei mitään.

Onkos joku kokeillut sitä inkivääriä tähän pahoinvointiin? Sitä neuvottiin ottamaan. No niin tai näin, täytyy mennä makuulle sillä olo on taas aika heikko. Pärjäilkää!!!!!!

Eppuliina 6+5