¤¤¤ HUHTImammojen KEskiviikko¤¤¤
Uus pvä, uudet kujeet.
Eilisen pvän linkki
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9878378&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (37)
Eipä ole tullut kirjoiteltua tänne pitkään aikaan nyt kun olen ollut äitiyslomalla. En vain ole saanut istutettua itseäni tietokoneen ääreen niin pitkäksi aikaa että olisi juttua tullut.
Kyllä näkyy viesteistänne että tämä ihana (?) odotusaika on käymässä vähiin ja kaikilla on kohta omat nyytit käsivarsilla. Sama olo on itsellänikin. Äitiyspolilla kävin raskausdiabeteskontrollissa maanantaina ja sisätutkimuksen perusteella paikat ovat hyvästi valmiina synnyttämään, joten olisipa ihme jos tämä meidän kakkonen päättäisi mennä yliajalle niin kuin isoveljensä. Limatulppa meni tänään, mikä myös vahvistaa uskoani siihen että kohta pääsee synnyttämään.
Tunteet ovat aika ristiriitaiset nyt kun lähtö alkaa konkretisoitumaan. Toisaalta nautin kovasti esikoisen kanssa kotona olemisesta ja tippa tulee linssiin katsellessa ihanaa poikaamme ja miettiessä että kohta hän joutuu jakamaan äidin huomion pikkuvauvan kanssa. Toisaalta en malta odottaa, että näkisin uuden vauvan ja pääsisimme kotiin aloittamaan jälleen hieman uudenlaista perhe-elämää. Toivottavasti kaikki vain menee hyvin ja päästään nopeasti kotiin synnäriltä.
Plussat:
+Limatulppa irtosi tänään
+Esikoinen on ollut niin iloinen touhuaja sen jälkeen kun sai lopettaa tarhailun ja jäädä äidin kanssa kotiin
+Ehdin saada nuttuhässäkän uudelle vauvalle valmiiksi ennen lähtöä
Hyviä vointeja kaikille! Koittakaahan jaksaa vielä nämä viimeiset viikot.
Ghattis ja Hedelmä 38+2
JOhan on saamaton olo ja himpunverran heikko aamu takana.. Sain likan vasta äskenä päikkäreille kun ei oltu ulkona niin eihän toi meinaa nukahtaa.. Aamusta rupesin tekemään ruokaa niin neiti päättio sitten laittaa sormensa kuumalle levylle ja siitä se kaikki sitten alkoi :0 JA valitusta vähän lisää.. kämppä on kun hävityksen kauhistus ja ei o virtaa itellä yhtään mikä sekin johtuu vaan siitä etten oo päässy itekään ulos!
Mutta kun likka tuolta herää niin sitten lähetään rattailla hoitamaan asioita! Otetaan eväät mukaan ja syödään ne sitten raksalla! On niin paljon asioita mitä pitää tehä ja hoitaa.. siivota-pestä ukon työvaatteet-tehä kiitos kortit-ostaa valokuva kansio hääkuville ja laittaa ne- ostaa petsiä meitin kattoparruun -ruokakaupassa käyä.
Kun mä noista selviän niin elen ylpee itestäni ;)
B:lle oikein paljon tsemppiä synnytykseen luultavasti olet vääntänyt tai vääntämässä vauvaa kun ei ole viellä täällä tänään näkyny!
Oma odotus on samalla mallilla ei siis mitään uutta kerrottavaa.
+neuvola taas päivää lähempänä
+rakennus edenny mukavasti
Nyt ei tuu kyllä plussia väkisinkään ehkä jo illasta
Eli aamulla oli se synnyystapa- ja painoarvio.
Painoa vauvalla 2,7kg, hyvin mahtuu tulemaan.
Paikat kinni mutta pehmeät.
Lääkäri li ihan pyllystä ja syvältä sieltä, toiv en ikinä enään joudu tuon miehen kanssa mihinkään tekemisiin!!!
Eli kaikki vauvalla ok, nyt meen syömään jäätelöä!
Vaikka vauva onkin ok, koko käynnistä jäi paha mieli, kiitos siitä lääkärille.... Ainoa + oli että Isäntä oli mukana!
t. jonzku80 rv35+1
Olettepas te olleet ahkeria kirjoittajia :)
Neuvolassa olin aamupäivällä, ja kaikki oli hyvin. Painoa on nyt sit tullut 6,2kg. Olen niin huono pudottamaan painoa että hyvä ettei enempää :) Neuvolan täti sanoikin että mahtaako tämä kaveri olla tyttö kun vatsakin on niin paljon pienempi kuin esikoisesta. No eiköhän se kuukauden sisällä sitten selviä :)
Beatitudelle hirmu paljon onnea synnytykseen, vaikket toivottavasti ole enää lukemassa! Ja tietysti kaikille muillekin!!!
Mies sanoi eilen että hän veikkaa että 2vkoa ja vauva syntyy. Melkein pelästyin kun tajusin että sehän voi ihan oikeasti syntyä 2vkon päästä, jaiks.. Tosin ei ole yhtään sellanen olo et synnytys olis lähellä.
Ja vielä noista lääkärikäynneistä. On kyllä niin perseestä jos on idiootti lääkäri, pistää ihan vihaksi!! Ja ihan kuten joku sanoikin, miten helvetissä joku mies osaisi asettaa itsensä raskaana olevan naisen asemaan ja " tietää miltä tuntuu" ??!! No joo, alkaa verenpaine kohota, hups :)
Ja vielä plussat:
+ vauvalla kaikki hyvi
+ ihana kevät ilma
+ pääsee anoppilaan valmiiseen ruokapöytään
Jaksuja taas!!
Sanna 35+6
Kiitos kaikille tsempityksestä, tulin vapaaehtoisesti hakemaan viimeiset vauhdit kotoa (inhoan sairaalassa odottelua)....
Sain viime yönä nukuttua muutaman tunnin yöunet mutta sama polttelu & supistelu alkoi jo ennen klo 6 aamulla, jolloin rupesin jo kävelemään " ympyrää" kotona.
Pakkasin sairaalakassiin viimeisetkin tavarat, laittauduin valmiiksi neuvolakäynnille ja mies lähti ensimmäisen kerran mukaan, kun tiesi, että h-hetki voi olla lähellä.
Neuvolassa: painoa (turvotus älytön) +1,4 kg/viikko, verenpaine 130/90 (ennätys), sf-mitta 37 cm (ennätys sekin, yläkäyrän yläkäyrällä) ja vauvan syke 120 (ennätysalhainen sekin).
Soitin neuvolan pihasta äitipolille ja kerroin lukemat & supistelut ja sieltä kehotettiin tulemaan välittömästi näytille.
Pääsin nopeasti " käyrille" ja kivasti rupesi supistelut piirtymään & vauva otti kunnon herneet nenään, kun tajusi, että ollaan " tarkkailussa" . Kätilökin kyseli, että pystynkö vielä normaalisti odottelemaan ja minähän tuumasin, että kyllä vaan olen jalkeilla niin kauan kuin mahdollista.
Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen, jossa totesi kohdunsuun olevan kiinni mutta sanoi synnytyksen olevan käynnistymäisillään, kun katsoi supistelukäyrää.
Suurin järkytys oli se, että kakkonen oli ultraus hetkellä samanlaisessa tarjontavirheessä eli kasvot ylöspäin kuin esikoinenkin (18h alatiesynnytystä ja hätäsectio juuri tarjontavirheen vuoksi), tosin pää kuulemma mahtuu vielä liikkumaan, että toivoa tarjonta-asennon korjaantumisesta olisi...mutta painoarvio oli huikeat 4200g!!!!!!! Ja tämän perusteella lääkäri sanoi, että joudutaan tekemään synnytystapa arvio uudestaan, mahdollisimman pian..........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tutkimuksen jälkeen lääkäri teki päätöksen, että lähden kotiin " kypsymään" ja lepäämään vielä kun voin. Oli kuitenkin varma, että " lähtö" lähiaikoina.
Lääkärillä käynnin jälkeen kätilö antoi neuvolakortin ja sanoi, että huomenna aamulla on sitten oltava hyvissä ajoin takaisin (7.30 mennessä).....
Olin niin typertynyt ennen kaikkea tuon painoarvion & tarjontavirheen johdosta, etten tajunnut edes kysyä, että mitäs aamulla tapahtuu...ilmeisesti tehdään se synnytystapa-arvio ja sovitaan mahdollinen käynnistys/leikkausajankohta, jos ei nyt illan/yön aikana " potti räjähdä" .
Minä tietysti itkua tihrustellut ja pyörällä päästäni, että kuinka tässä nyt näin kävi. Yritän henkisesti valmistautua sectioon, jotta en järkyttyisi yhtä pahasti kuin esikoisen kohdalla...minua ei ilmeisesti ole luotu synnyttämään alateitse, vaikka kuinka haluaisin.....
Plussia ei tälle päivälle irtoa = (
Beatitude & Eemeli rv 39+1 (ultran mukaan 40+1)
mutta kun yllätykseksi Beatitude olikin vielä yhdessä koossa niin sanotusti niin ajattelin vielä tsempata vähän :)
Sulla on kuitenkin noin hyvin käynnissä homma, harmi vaan etteivät voineet tehdä sitä uutta synnytystapa-arviota heti siinä. Niin ei sitten tarvis kotona pähkäillä.. Vaikka nyt niinkun sanoit voi alkaa henkisesti valmistautumaan niin ei ainakaan tule ihan yllätyksenä mikään..
Positiivisia ajatuksia lähettelen sinne päin sylikaupalla!!!
marie
eli neuvola tiedot:
rv:34+5
painoa: tullut lisää 754g
turvotus: +
rr: 114/76
pissat:hyvät
hb:103
kohdunpohjan korkeus:31
lapsivesi:normaali
tarjonta:rt
sydämmensyke:138
liikkeet:++
rautaa syön mut ei vaan hb nouse...
seuraava neuvola on 4.4-07
sillon saan taas lisä tietoo.
neuolan täti sano täytyy toivoo että vauva ei enää käänny pääylös päin!!
näin meillä neuvolassa tänään!!
veytä ja mupu rv 34+5
Mutta ensin Beatitudelle tsempit koetukseen..Perästä tullaan..jossain vaiheessa...
Mutta siis että mulla meinas päästä itku Sokoksen parkkihallissa.. Joku älykääpiö kusipää oli ajanut autonsa niin kiinni mun autoon kun vaan voi.. Siis vaikka en oliskaan raskaana, niin en olis mahtunut kuskin ovesta sisään.. Autossa oli kuitenkin turvavyönalentimet ja lastenistuinkin juuri sillä puolella.. Mun sitten piti kömpiä apukuskin puolelta kyytiin.. Arvatkaa vaan oliko hankalaa tän valtavan mahan kanssa!!!!!!! Pojan kyllä sain helpostikin toista kautta penkillensä, mutta oma kapuaminen kyytiin oli TUSKAAAA!!!! Niin ja sitten sen auton toisella puolella tietysti oli tilaa ihan reilustikin.. Että tommoset kuskit on SYVÄLTÄ!!!!! Eikö ne tajua, että viereiseenkin autoon pitää ainakin KUSKIN päästä.. Viittä vaille, etten miehellä soittanut töihin, että tuu siirtään tota autoo, että päästään kotiin.. Mutta sitten ajattelin, etten mä nyt kuitenkaan ihan rampa ole.. Mutta ei se helppoo kyllä ollu! KERPELE!!!!!!!!!
Timpura 37+2
Plussat meni jo...
Tsemppiä B:lle!!!
Ja onnea kaikille jo vauvansa saaneille!
Päivän plussat
+ aurinko paistaa, aamu oli kurjan harmaa
+ miehen kanssa on vähän saatu keskusteltua, helpottaa v*tutusta
+ hyvät (2 h) päikkärit takana
Eilen oli vipa lääkäri, kohdunsuu pehmennyt, kanavaa 2 cm jäljellä eli sama tilanne ku reilu kuukausi sitten.
Muuta: RR 133/74, Hb 109 (edellinen 107, eli ei kauheesti auta raudan popsiminen), sf 32, painoa tullut 430 g / vko (edellinen 1,2 kg / vko eli positiivista siinäkin). Kerroin lääkärille myös omituisista jalanpohjista, jotka ovat siis edelleen tosi arat varsinkin yöllä ja aamusta. Epäili lääkärikin johtuvan turvotuksesta, mutta laittoi kuitenkin varmuuden vuoksi lähetteen verikokeisiin, joissa kävin tänä aamuna. Lupasi soitella jos jotain poikkeavaa on, mutta ei ole mitään kuulunut. Sappihappotuloksissa meneekin kai pidempään, mutta asat ja alat tulokset olisivat olleet valmiit jo iltapäivästä. Eli johtunee vain turvotuksesta. Seuraava nla ensi tiistaina.
Oma fyysinen olo alkaa parantua mitä lähemmäs la:ta mennään. Liikkuminen ei ota enää selkään ja aattelinkin lähteä viikonloppuna yhden koiran kanssa treeneihin. Muutenkin olisi hyvä saada liikettä, ettei tuo paino enempää nousisi. Ja alkaahan tämmöiset kevätkelit vetää ulos!
G: En ole rasvaillut muuta kuin masua erittäin satunnaisesti.
Taidanpa lähteä miehen ja pojan kanssa ulos.
Pirteää kevätiltaa kaikille mahakkaille ja jo vauvansa saaneille!
amulet 35+5
...toi Beatituden juttu, tsemppiä nyt ja voimia! Onhan se selvä et kaikki tollaset hässäkät ja venkslaamiset saa muutenkin sekavan ja herkän olon vielä pahemmaks, toivotaan nyt et kaikki ratkeais vielä hyvin, menipä niin tai näin. Huomisaamuna viimeistään homma selviää jotenki!
Itellä tosiaan siivouspäivä takana, huh huh, oon siivonnu koko talon, siis imuroinnit, pölyt, moppaukset, veskit jne. Sitte vielä kävelty eskarimatkat poitsun kanssa, tehty ruokaostokset ja ruoanlaitto siihen päälle. Nyt on olo AIVAN natti, mut hitsin tyytyväinen:).
Huomenna meinataan leipoa korvapuusteja niin on vauvapullia sitte odottamassa kahvivieraita valmiina, tosin toi poika on sellanen pullahiiri et veikkaanpa et useampi katoaan het lämpiminä;).
Crisantemolle, mun sf-mitta oli rv 35:lla 32, se on ollu aika iso koko ajan...mä kyllä olen pitkähkö(170)...vaikuttaneeko asiaan vai
nou. Nyt olis neuvola perjantaina, niin selviää sitte se uus mitta.
Mua on alkanu mietityttää sama juttu minkä manunen mainitsi, et antaako vanha eppari-arpi periks vaiko leikkaavatko automatic taas, en kyllä sitä nimittäin haluis....hirvittää kun mun äidillä on meijän kaikkien kolmen kanssa leikattu väliliha. Että jos on kudostyyppi perinnöllinen tms........musta se arpi vaivas kanssa ihme kiristyksinä ja juilimisina toooosi pitkään.
Jees, aamusiin plussiin lisänä se että sain siivottua++++!!!!
Huomiseen taas, kohta lähettävä kuskaamaan poitsua liikkakouluun.
Inkkarityttö edelleen 36+2
Tsemppiä beatitude synnytykseen!
G:Oon rasvannu mahaa ihan koko raskausajan, ihan alkuviikoilta asti, samoin myös reisiä yms. Mulle ei oo tullu ainakaan vielä yhtään raskausarpia, mutta esikoisesta tulleet on kyllä erittäin näkyvillä. Tosin esikoisestakin arvet tuli vasta vikoilla viikoilla et en vielä huokaise.
Sain vihdosta viimein nukuttua viime yön, 10tuntia ja oli vaan kaks vessareissua. Tais kahden vuorokauden valvominen tehdä tehtävänsä. Kipulääkettä jouduin kyllä kiskomaan aika huolella, että unta näiltä kivuilta sain.
Tänään oon sitten miettiny, että jonkunlaisen valituksen kyllä siitä eilisestä lääkäristä teen, niin törkee se oli ja vieläkin suututtaa koko ukko. Ja oon aivan samaa mieltä niinkun joku sanoikin, että millä joku mies voi sanoa sattuuko mua vai ei! Kylläpäs laittaa taas vihaksi, todella toivon ettei tuo mies ole paikalla kun menen synnyttämään, sitten pääsee iso itku. Ja synnytystuskissa voisin vaikka huitasta sitä.
Täällä siis edelleen kipuja piisaa ja kipulääkettä otan, että pystyy edes vähän olemaan. En edes kunnolla pysty tytön peppua pyyhkimään, kun käy potalla, tuskaa tuottaa sekin. Onneks mies on aamuvuorossa ja pystyy illan hoitamaan neitiä.
Kävelyllä yritin vähän käydä, että edes hiukan saisi ulkoilmaa, mutta eipä oikeen sekään sujunu. Kai se nyt on myönnettävä ettei ihan kaikkeen juuri tällä hetkellä kykene.
Tälle päivälle löytyy kyllä plussat silti helposti:
+Hyvin nukuttu yö takana ja oon ollut pirteä koko päivän!
+Pari kaveria kävi lapsineen kylässä ja olipas kiva jutustella.
+Tänään taas tv kutsuu yhdeksältä...greyn anatomia tietenkin!
Nyt kuitenkin lähden syömään...
Jaksuja kaikille!
Helinä+poitsu 36+3
Beatitude: Tsemppiä ja jaksamista! Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Ja valitusta tiedossa...Tänään on vituttanut, ku pientä oravaa:(. Tosi rankka päivä takana. Alko jo siitä, et yö meni ketuiks. Mentiin ennen 23 nukkuun. Eka kerran heräsin vessaan 2.20 ja sain hyvin unenpäästä. Sit heräsin 3.50 miehen herätyskelloon ja unet oli siinä. 4.20 hipsein alakertaan syömään voileivän, ku oli niin nälkäkin,et teki pahaa:(. Sit valvoin taas likemmäs 5.30 ja torkkumalla nukuin siihen asti, et poika heräs 7.50. Ei sit ollut äiti taaskaan kovin pirtee ja hyväntuulinen. Aamusta sit kävin pojan kans kahden citymarketissa, ku kaapit ammotti tyhjyyttään. Kyllä oli tuskanen reissu:(. En tahdo väliin päästä käveleen, supistaa, selkä jäykkä, liitoskipua jne.jne.
Sit oon miettinyt ja murehtinut sitä remppaamme. Ihan, ku se sillä paranis!
Ja sit oma vanhemmuus mietityttää. Miten hel...ti jaksan kahden kanssa, ku jo yhdenkin kans menee hermot. Vaik poika on ihan oikeesti tosi kultanen ja ihana ja kiltti uhmaiästään huolimatta. Mitä, jos en vauvan selvittyä selviikkään tästä arjesta?!? Vai onko tää vaan tän oman tukalan ja kivuliaan olon takia nyt niin kamalan vaikeeta??? Ahistaa!!!
Tämmöstä tänne tänään. Nyt lähen saunaan. Mies ja poika jumpalla ja ajattelin mennä etukäteen saunaan, ni saan hetken nauttia ihan omasta ajasta! Sitä ei viimeaikoina juuri oo ollut.
Ja sit niitä plussia... kait sitä nyt jotain...
+mies ja poika jumpalla, hetki yksin kotona
+yksin saunaan
kolmatta ei nyt kyllä sit irtoo:(
Senny rv 35+4
Hui kauheeta kun ollaan aktiivisia nykyään. On se kyllä hyvä että meillä on joka pvälle oma pino =)
Isäntä imuroi ja lapset leikkii lastenhuoneessa ja minä taas täällä. En olis ikinä uskonut että tästä palstasta tulee näin riippuvaisex.
Beatitude, onnea matkaan ellet oo menny jo... Ajatuxissani oot!!!
Nyt mansikka-vadelmakiisselin keittoon ja sit lapsille iltapalaa ja siitä se iltarumba sit taas lähtee!
Huomiseen!
t. jonzku80 ja edelleen rv 35+1 =)
Onpa saamaton olo! Kyllä mäkin joka päivä yritän lueskella, mutta kirjoittaminen on jotenkin työlästä... istuminen tässä koneella on kyllä aika hankalaa. Pitäis vissiin hommata joku sänkyversio, jotta vois mukavammin näitä sosiaalisia suhteita hoitaa... ;)
Onnea kovasti nyytin saaneille! Itsekin jo hinkuaisin hommiin, vaan tuntuu, ettei mitään tapahdu vielä piiiiitkään aikaan. Ei niin kuin yhtään tunnu siltä, että kohta pitäis lähteä synnyttämään.
Neuvolalääkärissä olin aamulla, tuntui ihan turhalta koko käynti. Painoa +1100g/vko (HUI!)
Turvotus ++
Paineet 117/77 (normaalisti tosi matalat)
hB 99 (ollut jo joulukuustra lähtien, ei vain nouse...)
sf 32 (Ihan keskikäyrällä)
lapsivettä N
vauva rt
Sykkeet 160
Liikkeet ++
Sisätutkimuksessa ei muutosta: kohdunsuu pehmeä, ulkosuu auki, kanavaa n. 3cm. Vauva tosi alhaalla, pää vielä vähän heiluu eli ei kiinnittynyt.
Tosta hb:sta keskusteltiin ja laittoi lähetteen äitipolille, kun ei nouse vaikka mitä rautaa söis. Lisäks rautajutut (paitsi Kräuterblutsaft) laittaa vatsan kovalle, joten en niitä hirveesti haluais syödä, ainakaan ihan loppuraskaudesta, kun sit synnytyksen yhteydessä olis ihan kiva, et suoli toimis normaalisti... :/
Kaksi ensimmäistä ovat syntyneet nelikiloisina, toinen 2vkoa ennen laskettua aikaa 4050g, joten en td. haluais odotella sinne la asti. En kuulemma pääse mihinkään paino- tai synnytystapa-arvioon, kun keskikäyrällä mennään. Musta tuntuu, että vaikka miten valitan hankalaa oloa neuvolassa, niin aina tulee vaan aika seuraavalle viikolle tai kahden viikon päähän eikä kukaan ota tosissaan. Ärsyttävää! Siinä sitten valvot yöt ja haukottelet päivät ja kärsit, kun ei muutakaan voi. :(
Mihinkään cittariin en enää uskalla lähteä, kun käveleminen sattuu niin pirusti. Vauvalle on kaikki valmiina ja mä vaan pyörittelen peukaloitani. Isompi poika hoitaa kouluhommansa jo itse ja kohta 5 täyttäväkin on jo niin omatoiminen, ettei mun tartte kuin ruokaa laittaa. Onneksi niin, ei musta kovasti nyt olis kyllä leikkimään ollutkaan.
Onko teistä joku Kymenlaaksosta? Voisitteko kertoa Kymenlaakson keskussairaalasta, joka käsittääkseni on Kuusankoskella, kun aion kohtaloa uhmaten tulla Kouvolaan pääsiäiseksi ja jos just silloin alkaa tapahtua, en kyllä enää kerkiä Helsinkiin, kun edellinen synnytys kesti vaan 3h 20min. Siis millainen on paikka ja onko jotain omia käytäntöjä tms...
Apuuuuva, nyt kyljet räjähtää.
Mut ne plussat:
+ loppuviikolle on luvattu kevätsäätä
+ mies on ihana
+ lapset on omatoimisia
Jaksamista kaikille!
~Emppu-76 ja " Tii" 35+6
Beatitudelle kovasti jaksamista tulevaan koitokseen, olispa iteki jo edes lähellä h-hetki, mutta ei kyl mitään tuntemuksia ole ei sitte ainootakaan.
Olisit timpura potkassu mojovan lommon sen auton kylkeen!! Jotkut luulevat olevansa ainoita tässä maailmassa eikä vaivaudu ottaan muita huomioon, todella ärsyttävää käytöstä.
Tulin tänne siivousta karkuun mut ei se auta, pakko alottaa nyt että kehtaa ne vieraat huomenna päästää sisälle...
-p- 35+1 (vieläkin...)
Timpura: mulle kävi esikoista odottaessa niin että jätin auton stockan parkkihalliin ja kun palasin ostoksilta oli mun auto täysin blokattu, molemmilta puolilta. Ei mitään saumaa sisään kuskin eikä pelkääjän puolelta, ei edestä eikä takaa, siis varsinkaan sillä mahalla.
Kävin sit koputtelemassa sen valvontakopin ikkunaa ja sieltä soittivat pari nuorta vartijapoikaa jotka sit saivat itsestä jotenkin kammettua autoon sisälle ja peruuttivat sen mulle ruudusta pois..
Olis pitäny jättää joku lappu niille molemmille idiooteille, kysyin kyllä niiltä vartijoilta jos niitä vois vaikka sakottaa tai jotain mutta ei saanu kannatusta.. Vaan vieläkin muistan miten vihanen olin vaikka siitä on jo kohta kolme vuotta joten tiedän miltä susta on tänään tuntunu :)
Vauva painaa kylkeen niin että on taas vaikea hengittää, ja kuumakin olis. Jalat on ihan turvoksissa ja jos mulla ei olis jo päivämäärää olisin varmaan huomattavasti enemmän kypsä tähän olotilaan. Ärsyttää kun ei saa kenkiä jalkaan eikä esikoiselle vaatteita päälle ja istuminenkin on vaikeeta :/
*huoh*
Kai tää taas tästä, tänään vaan tuntuu pahemmalta kun väsyttääkin niin.. Huomenna on taas uusi päivä..
marie
Keskiviikkoa mennään. Olen päättänyt, että nyt kun liitoskivut ovat vähentyneet (ihme juttu!!), niin rupean kävelemään päivittäin edes vähän. että jotain kunnon shoppailua tai sitten ulkona kävelylenkkiä. Pitäähän tässä jotenkin yrittää tätä synnytystä aktivoida. Kirjoittelin aiemmin, että vaaleanruskeaa, paksuhkoa limaa on tullut muutamana päivänä. Tänäänkin on tullut, mutta ihan nyt vaaleaa. Silti luulen, että kyseessä on limatulppa. Sieltä se pikkuhiljaa irtoilee, liittyy varmasti ma sisätutkimukseen mikä tehtiin synnytystapa-arviossa.
Muuten päivä on alkanut vaihtelevasti. Aamulla heräsin hyvin nukutun yön jälkeen hyväntuulisena, sitten pojan riekkuminen, uhmailu, karkuun juokseminen ja vetkuttelu sai hermot menemään. Siis ihan älytöntä tuo vaatteiden päälle pukeminen ja ulos yrittäminen! Hermot menee! Ulkona oltiin kuitenkin vajaat 1,5 tuntia ja meni kivasti. Tekee erittäin hyvää omille hermoille, kun aurinko vähän pilkahtelee taivaalta ja saa happea. Käveltiin leikkikentälle ja matkalla sai monta kertaa pitää kiinni mahasta tai selästä ja hengitellä. Käveleminen aiheuttaa minulla jatkuvasti supistuksia. Tänään olisi varmaan saunapäivä tiedossa, harkitsen myös vakaasti seksiä:) Ei ole viime aikoina huvittanut sitten yhtään, kun on paikat jo sen verran kipeinä... Mutta jos se siihen synnytykseen auttaisi...
Eipä sen kummempaa. Meinaa käydä masentamaan, kun joka aamu joku on jo lähtenyt synnyttämään ja minä täällä vain kökin edelleen, vaikka viikkoja jo niin hyvin kasassa. Eipä sitten sen kummempaa. Vissiin aloiteltava kotihommia taas. Mies on nukuttamassa poikaa unille. TAkuulla nukahtaa myös itse.
t.hannah81 rv 38+4