¤¤¤ HUHTImammojen KEskiviikko¤¤¤
Uus pvä, uudet kujeet.
Eilisen pvän linkki
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9878378&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (37)
Täällä taas, tehdään tässä lähtöä perhekerhoon mutta pakko oli käydä äkkiä vilkaisemassa mitä eilen illalla oli tapahtunut ja pikku hiljaa tässä ilmeisesti ruvetaan jakautumaan. Ei millään jaksaisi odottaa omaa vuoroaan vaikka toisaalta tätä vauvamahaa voi vielä tulla ikäväkin, nyt saa olla niin reilusti pyöreä eikä kärsiä huonoa omaatuntoa lainkaan...
Täällä kanssa hyvin nukuttu yö takana, pojat tuli vasta aamulla juuri ennen kun kello soitti joten kaikilla pitäisi virtaa olla.
Nyt tulee kiire, plussat vielä
+ taitaa tulla kiva ilma, lupasi ainakin
+ perhekerhopäivä
+ ruoka odottaa uunissa valmiina kun eilen illalla oli virtaa tehdä!!
Palaillaan!
Terveisin Haitu 37+5
Hei!
Beatitude ilmoitteleppa sitten kuulumisia kun olet kotiutunut.En ole kirjoittanut itse pitkään aikaan, mutta on aina aamuisin ja iltaisin käynyt lukemassa isoa kasaa. Kivaa kun täällä kirjoitellaan paljon. Itsellä olotila ei mikään parhain. Niskat ovat totaalisesti jumissa, varsinkin kallonpohjan lihakset. Tähtiä näkyy siellä täällä. Säikähdin noita " tähdenlentoja" mutta nla:ssa sanottiin, että kun muut rutiinit ovat kunnossa ja vauva liikkuu hyvin niin varmasti johtuu niskoista. Oksentamassa olen myös joutunut käymään.Nukkuminen on jo todella vaikeaa, ihme ja kumme sain toissa yönä nukuttua niin, ettei käynyt kertaakaan vessassa.Turvotusta jaloissa ja kasvoissa on myös, mutta eikö sitä jossakin sanota, että tuleva tyttö vie äidiltään kauneutta pois.Tyttöa siis odotellaan. Nla:ssakin th toivoi minun pääsevän pian synnyttämään, kun kuuli nämä minun vaivat. Mutta vaavi tulee sitten kun itse on valmis.
Minun vanhempani lähtivät viikoksi tänä aamuna kanarialle. Jotkut ovat ihmetelleet miten he nyt uskaltivat lähteä. Eihän ne kuitenkaan voi mua synnytyksessä mitenkään auttaa ja esikoiselle on kuitenkin hoitopaikkoja yötä päivää mihin hänet voi turvallisesti viedä kun aika tulee lähteä.Porukat sanoivat vaan, et älä synnytä nyt viikkoon....selvä ollaan sitten jalat ristissä.Mulla on ollut koko loppuraskauden tunne et vaavi tulee 37+5, joten katsotaan nyt.
Eilen iski jotenkin hieman paniikki, kun yksi minun ystävä sanoi puhelimessa, et kohta sä taas pienen nyytin syliin. Tuli tunne et en mä haluu synnyttää. Alkoi synnytys pelottamaan, vaikka en kyllä itse asiassa synnytystä pelkää tai luulin ainakin niin.NO mutta kai toi tunne menee ohi.
Mutta onnea meille kaikille huhtimammoille tulevaan koitokseen, voimia, voimia ja voimia.
Jennuli81 ja masuasukki 36+3
Aloitetaanpa neuvolakuulumisilla..eli eilen oli vika neuvolalääkäri joka antoi odotuttaa yli tunnin, muutenkin istuminen vaikeaa ja samaan aikaa supisteli aika tavalla. Mutta : paino 170g/vko vähän jo tasaantunut kun viimeksi 900g :/, turvotusta vähäsen sormissa, rr ok, pissa ok, hb oli noussut jo 118, sf mitta 34,5 ja lähete äippäpolille painoarvioon vielä kun esikoista synnyttäessä on ollut imukuppi ulosautto niin halusi vain varmistaa ettei mitään jättivauvaa ole tulossa joka ei sit mahtuiskaan tulemaan :), vauva edelleen rt ja sydänäänet +140 niinkuin aina, kohdunkaulaa ei enään jäljellä, kohdunsuu täysin pehmennyt ja 1 sormelle ulkosuu auki..eli aika otolliset lähtökohdat synnytkseen...nyt pitääkin alkaa oikein tosissaan järjestämään noita supistuksia :)
( o ) yöt tulee nukuttua melko hyvin, kerran yleensä käyn vessassa mut siitä huolimatta vaan väsyttää ja tänään poika huuteli jo 5.50 että haluaa kuunnella musaa :)meillä ollut tapana iltasin laittaa joku levy soimaan niin rauhoittu/nukahtaa nopeammin, liiktoskipuja edelleen vaihtelevasti..muuten tuntuu aika tasaselta tän hetkinen olo.
Olis iso pino vauvan vaatteita silittämättä mut kun ei millään jaksaisi..oon siirtänyt sitä ´jo monta päivää ja jos taas siirtäisi.
Rupeaa tämä istuminen käymään taas aika tukalaksi ja supistelujakin tulee joten taidan mennä vähän pitkäkseni.
Päivän + vielä
+ haen tänään meidän uuden auton :)
+ mennään iltapäivällä serkun luona käymään
+ talossa vallitsee taas ihana hiljaisuus
Hauskaa päivää kaikille ja toivotaan että mahd. moni pääsee jakautumaan ja odotellaan beatituden kuulumisia.
Sanna rv 35+1
Mukava on muutaman päivän tauon jälkeen ollut lukea kaikkien kuulumisia. Vauvoja alkaa pikkuhiljaa tupsahtelemaan :). Onnea kääröistä sekä onnea hakureissuille!
Itselläni uuden viikon kunniaksi on ollut pitkästä aikaa lupaavia merkkejä siitä, ettei tarttiskaan mennä ihan huhtikuulle tai ainakaan pitkälti siitä eteenpäin. Eilen illalla alko " kiristelemään" mahaa, reisiä ja selkää ihan eri tavoin kuin ennen. Tuli kyllä elävästi mieleen kolmen vuoden takaiset tapahtumat. Yöllä sama jatkui, tosin sain nukuttua ihmeen hyvin. Tänä aamuna supistuksen on jatkuneet kiprakoina mutta eivät mitenkään säännöllisinä. Ja limaosio: äsken vessassa käydessä hulahti limaista vuotoa kunnolla, tosin ihan vaaleaa eli ei mistään tulpasta ollut kyse. Vielä kun on hiivatulehus päällä ja sillon ei ikinä ennen tollasta ole tullut (lähinnä tahmeaa ja " kuivaa" ) niin melkein innostuin :D.
Kymmeneltä olis neuvola. Muuten keskityn tänään vauva-asioiden järjestelemiseen. Vaatteet on vauvalle pesty mutta muuten on kämppä ihan kesken. Pitäs mööpleerata ym...Ja se kassikin pitäs laittaa valmiiks. Täytyykin ruveta muisteleen, mitä sitä mahtais tarvita sairaalareissulla...
Nyt on niin omanapatekstiä kuin olla ja osaa. Oon vaan ilonen, kun pitkästä aikaa on jotain merkkejä!
+tuntuu jo melkein synnytyksen alkamiselta
+kevät jatkuu
+sain eilen ihania vauvanodotusuutisia kaverilta. Vieläkin hymyilyttää :)
Täällä siis tänään iloinen aamunalotus. Jaksamista niille, joilla ei tunnu tänään niin mukavalta. Tää loppuaika on kipuineen ja mielialanvaihteluineen jokseenkin rasittavaa aikaa...
T: Manunen 38+0
Onnea Masalle vauvasta ja B:lle potkua synnytykseen.
Itsellä mieli maassa, vauvan liikkeet hiipu eilen ihan kevyiksi hipaisuiksi ja äsken neuvolassa oli sf-mitta edelleen taantunut. Lähden lähetteellä polille. :( Ja mies on tietty tuplavuorossa töissä. :(
Pyrrhyla 38
Minäkin täällä jo aamuvirkkuna.
Ja Beatitudelle (meniköhän oikein) tsemppiä! Toivotaan että on lähtenyt nyyttiä hakemaan.
Voi, tuli oikein haikea fiilis. Maanantain kerhossa sain pitää 2 kk:den ikäistä tyttöä sylissäni ja voi kunse oli niin ihana ja kevyt ja tuoksui vauvalle!! No, kuusi viikkoa kun vielä odotellaan niin eiköhän sellaisen saa...
Täällä kanssa jotenkin synnytys hirvittää. Esikoinen käynnistettiin kun tiputteli lapsivettä ja supistukset alkoivat vasta silloin. Koko toimitus oli nopea (5h17min) ja kivuton kiitos epiduraalin ja nyt tuntuu että olisin ensi kertaa asialla. Lähinnä nopeus hirvittää ja se miten lapsenvahti ehtii tänne ja me sairaalaan. Puolisen tuntia on matkaa ja sekin pikkutietä suurimmaksi osaksi. Tai sit mies on just sillon töissä ja työmatka kestää 45 min. Toivotaan et yöllä lähdetään.
Miehestä puheenollen; kävi sitten eilen niin hermoille et teki mieleni vetää päin näköä ja oikein kunnolla. Meillä kun on tehty kaiken maailman remontteja ja puita kaadettu niin taas olis viikonloppuna tulossa porukkaa jotka jäävät vielä yöksi. Ei sinänsä haittaa mutta sanoin miehelle et on sit viimeinen kerta ennen synnytystä ja senkin jälkeen saa luvan olla hiljaisempaa et päästään rytmiin. No sehän veti herneen nenäänsä ja rupes kesän remontteja perumaan. Just sitähän mä tarkoitin... kai se nyt on hiukan eri asia jos talossa on viisi tai yksi ylimääräinen henkilö. Siinä sit taas kuulin et miks on ostettu vanha talo ja remontit on ollu tiedossa ja pakko tehdä ja kaikkea muuta...
Onneks lähti pojan kans just ulos. Olisin varmaan pakannu kassini ja häipyny. Jotenkin tuntuu ettei ajattele mua ollenkaan saati et olen raskaana. Sanoi se yks kerta kun tästä keskusteltiin et jos täällä joku on niin lyllä me voidaan siitä synnyttämään lähteä... JUST!!! Ihan kuin kaipaisin siihen jotain ylimääräisiä töllöttäjiä kun muutenkin jännittää osaako sitä lähteä oikealla hetkellä.
No ilta menikin hiljaisissa merkeissä ja huomasin et miestä harmitti oma purkautumisensa. Itse pidin kyllä huolen ettei ylimääräisiä puhuttu.
Toivottavasti toi ei ollu kamalan sekavaa...
Mutta jotain positiivistakin sentään
+ poika on ihanan kivalla tuulella
+ tänään perhekahvila
+ yön nukuin hyvin ja selkään ei satu
papaija 34+2
Olipas taas yö..2h välein saa ravata vessassa yöllä..ja aamulla tuntu,ettei petistä ylös pääse.Poika heränny nytten joka aamu 7.00,varmaan johtuu valoisuudesta,tai unen tarve vähentyny.Meneekin kyllä illalla 20.00 nukkuu,niin pitkät unet silti.
Mä oon jotenkin psyykannu itteni,että ei tää vielä synny pitkään aikaan,ja eilen illalla iski paniikki,että mitäs mä sitten teen jos tää syntyykin=)Aina kun supistelee vähänkin kovempaa tulee tunne,että ei vielä...mä en jaksa vielä synnyttää=)Mutta kyllä tää maha sen verta tiellä on ja rajottaa elämää,että jospa ei enää kauheen pitkään menisi.
Kohta lähen pojan kanssa kauppaan,ja josko ostais pari purkkia korviketta varalle,kaikki muu meillä on jo valmiina.Mieskin opetellu asentaa kaukalon autoon,ei tarvii sitten sairaalan pihassa miettiä miten se menikään.
Mä en oo kyllä rasvaillu kun mahaa ja vartaloa.Ekasta muksusta tehtiin eppari ja tokasta repesin aika lailla..kotiin tulin kera 10tikin,ja oli kyllä kipeä=(Muutenkin pelkään niitä jälkikipuja aika lailla,kun kakkosen kanssa jälkisupistuksiakin oli tosi pitkään ja tosi kipeitä..ja kuulema ne kerta kerralta kipeempiä.Oon kyllä toipunu synnytyksistä muuten aika pian.2viikon kuluttua jo ollu entisellään ja vuodot loppunu yms.
ja plussia kun eilen unohtui
+kaveri tulee illalla kylään
+pakkasta vähän,ei poika kastu ihan heti kun mennään ulos
+jyväpussi auttaa tosi hyvin selkäkipuun=)
Huiskutin 37+1
Onpas taas päässyt vierähtämään aikaa kirjoittelusta. Päivittäin käyn pinoa kuitenkin seuraamassa.
Onnea kaikille jo vauvelin saaneille ja hirveästi paljon kauniita ajatuksia :)
( . ) Tänään on viimeinen lääkärissä käynti ja vähän jänskättää onko alakerrassa tapahtunut mitään muutosta. Supistuksia on tullut muutaman viikon ja välillä ihan kivuliaitakin. Yleensä nukkumaan mennessä tulee 2-3 ja eilen tuntuivat ihan poltteena selässä. ARGH kohta alkaa tosissaan jännittämään. Kohtu taitaa painaa kylkiluita ja ylävatsaa on " kiristävä" olotila ja happi meinaa loppua välillä. Meinasin jo viime neuvola kerralla pyörtyä selälläni maatessa ja eilen hammaslääkärissä meinas taju karata. Aika nopeesti ne autto minut ylös, kun rupesin yökkäilemään :D. Olo on muuten ollut ihan siedettävä, saan nukuttua hyvin (jos ei lasketa n.3-4xvessareissua/yö), selkäkivutkin olen saanut vältettyä lepäämällä.
Viime viikolla oli tosin kaikka muuta kuin lepäämistä, tuli siivottua koko talo laatikoita ja kaappeja myöten. Tuli aivan pakonomainen tarve käydä joka paikka läpi. Lähti kiertoon ja poltettavaksi n.5 jätesäkillistä tavaraa :). Mies oli viemässä minua jo pariin otteeseen " hoitoon" .... Sanoi, ettei vauvaa varmaan häiritse jos nuo kaapit on vähän epäjärjestyksessä. Kerroinkin asian häiritsevän minua suuressa määrin...:D
G: Olen rasvaillut joka ilta suihkun jälkeen sekä masun, että välilihan vkosta 34 lähtien. On vain hankala enää taipua rasvailemaan ja mieskään ei ole niin innokas auttamaan, sanoi että masentavaa hommaa, kun noihin petipuuhiin en enää ole niin innokkaana :D....turhia toiveita vain herättelee. Tiedä sitten onko tuosta rasvailusta mitään apua, mutta toivoa sopii.
Kerron vielä neuvolakuulumiset iltapäivällä, mikäli ei iske laiskuus :)
Oikein ihanan aurinkoista kevätpäivää teille kaikille ja masuille!
Za_Ka 36+6 (HURJAAA :D)
moikka taas pitkästä aikaa!!
mulla on tänään neuvola klo 14 ja tulen myöhemmin kertoo tänne tarkat tiedot vauvasta..
otna tyttöni mukaan kun kuopuksella on jalkapohjat tosi huonossa kunnossa nahkaa lähtee ja varpaassa on kauhee ventti ja rasvaaminen ei auta niin otan sen mukaa jotta saan selville mikä auttaa!!
esikoinen tulee mukaan kun haluaa ja neuvola on niin ihanaa että sinne aina voin otta mukaan tytöt.
lääkäri käynti on sitten eri asia kun tehään sisätutkimus niin en viitti ottaa sinne tyttöjä mukaan.
+neuvola tänään
+ihana ilma ja ulos
+ruoka tehty jo
veytä ja mupu rv 34+5
veytä ja mupu rv 34+
Tässäpäs nämä plussat :)
+ Talo on viime viikkoisen energiapurkauksen seurauksesta harvinaisen siisti.
+ Aurinko paistaa eilisen tuiskutuksen jälkeen.
+ Tänään on se neuvola... yli 2vkoa edellisestä käynnistä.
+ Meinaan ihan 5min sisällä piristyä ja alkaa valmistemaan iltapäivän sapuskaa ja pukeakkin tietty vois...
Juuh semmosia plussia miulla :)
Ihan alkuun Beatitudelle onnea jo valmiiks, varmaankin on tullu lähtö yöllä ja saadaan pian uusia vauva-uutisia:).
Pakko kommentoida crisantemolle, että tota sun kohdun ja vauvan kuvausta kun lueskelin niin oli kuin omaa tekstiäni. Mulla nimittäin kanssa jotenkin oikealle kallellaan tms tuo kohtu ja vauva potkii sielä...sama juttu oli aikanaan esikoisen kanssa, pää vaavilla on tossa vasemmalla alaviistossa, ei ihan vielä " kuopassa" , mut pää alaspäin kuitenkin. Välillä yöllä tosi häijyn tuntusta kun saa kädellä painaa vastaan kun vauvan liikkeet häiritsee tossa oikealla.....kun ei kärsi vasemmallakaan koko yötä nukkua kun sit puutuu jne:/.
Omaan napaan ei uutta tälle aamulle, yö oli huono. Ei siitä enempää...
Toivon todella että tämä masukki tulis samoilla viikoilla kuin isoveljensä, niin ei olis enää kun kaks viikkooa tätä koitosta, meinaan kun alkaa hermo mennä yö-närästyksen takia.
Galluppiin välilihan rasvauksesta, esikoisen kanssa koitin öljytä mutta mulla kyllä tehtiin eppari ja tuli II-asteen repeemät....tikkien lukumäärästä ei tietoa, kymmennittäin...joo, että ei toiminu mun kohdalla ainakaan. Tän kanssa en ole rasvannut kun masua vaan ja toivon ainoastaan synnytykseltä, etten repeis niinkuin pojan kanssa. Meinaan paraneminen oli hidasta ja kesti kauan. Olen joskus lukenut et toi kudoshomma on aika yksilöllinen, että toisilla kudokset joustaa paremmin ja myös paranee paremmin, mene ja tiedä.
Jepulis, piti alkaa siivoomaan heti aamusta, mut niin vaan oli pino luettava ensin;). Nyt siis imurin varteen ja moppaamaan......
+ pojan kans reippailtiin aamulla eskariin
+ pirteä mieli, vaikka huonosti nukuttu yö takana
+ äitini kanssa mukava ja pitkä puhelin-jutustelu heti aamusta, sai mut
hyvälle tuulelle
Vointeja ja jaksamista edelleen.......toisintoa;).
Inkkarityttö 36+2
Aika katkonainen yö taas takana, nää tuntuu menevän sillai joka toinen-periaatteelle. Eli toivoa on että ens yö menee sit paremmin ;)
Heräiltiin kumminkin vasta puoli kymmenen aikoihin, mies toki karkas töihin jo aikasemmin. Se on ollu ihan täpinöissä nyt kun sai uuden (ja paremman) työpaikan ja irtisanoutui edellisestä ja jääkin nyt ihan pian isyyslomalle joka sit kerryttää sitä irtisanomisaikaa. Eli suomeksi: enää 8 työpäivää jäljellä, sit isyysloma sen 18 vrk ja sit alkaa uudet hommat. Mä oon lähinnä onnellinen kun työmatka lyhenee eli ehtii kotiin taas sen verran nopeemmin. Ja se ylimääränen rahakaan ei tietysti haittaa ;)
Nää päivät alkaa tuntumaan ihan samanlaisilta. Vauva ei myllää mitenkään erikoisen paljon tai vähän eikä mitään rytmiä ainakaan löydy. Nojailee kipeesti kylkiluihin ja välillä on vaikee hengittää mutta muuten maha ei ole mikään mahdottoman iso eikä suuremmin tiellä. Vielä esimerkiksi pystyy konttailemaan lattialla esikoisen junaleikeissä.
Pitäis varmaan keksiä itselleen jotain kehittävää tekemistä niin ei ihan jämähtäisi kotosalle.. Meillä ei ole hirveesti ystäviä joilla olis samanikäisiä lapsia, tai lapsia oikeestaan ollenkaan joten aika kaksistaan ollaan päivät pojan kanssa. Vaikka kivahan ton vipeltäjän kanssa on olla :)
No jos vaikka menisin laittamaan astianpesukoneen päälle ja sit suihkuun niin alkais tää päivä meidänkin kohdalla. Palailen toki vielä myöhemmin ;)
marie 37+3
Täällä tosi hyvin nukutun yön jälkeen pirteä olo.. Hyvä, että onkin, sillä oltiin esikoisen kanssa suunniteltu Sokoksen keikkaa tälle päivälle miehen tilipäivän kunniaksi.. :) Josko jotaina jäis käteen 3+1 -päiviltä.. Tuota ylimääräistähän on ihan hirveesti, varsinkin nyt kun sitten joudun sen helmikuunkin opintotuen palauttamaan..Yhteensä siis 500 euroo ja mahdollisimman pian.. Mutta silti on päästävä käymään kaupungilla...
Eilen oli luvassa kahta parasta S:ää, mutta ainoa mitä siitä hyödyin oli todella hyvin nukuttu yö.. Ei supistuksen supistusta.. Sama vaikutus oli kyllä esikoistakin odottaessa..
Aamulla herättiin puoli ysin jälkeen kun mun isä ajoi junalla meidän talon ohi.. Sillä on tapana tuutata kun ajaa ohi.. Meillä menee tässä jonku matkan päässä junarata..Täällä tais olla muutamia muitakin, jotka ovat vasta muuttaneet tai muuttamassa uuteen kotiin.. Mekin muutettiin tammikuun lopulla. Nyt ollaan jo erinomaisesti kotiuduttu uudelle asuinseudulle ja uuteen asumismuotoon; kerrostalosta omakotitaloon.. Sen verran onnellisia kuitenkin tästä löydöstä ollaan, ettei meidän tarvinnut tehdä yhtään minkäänlaista remonttia..Ja toistaalta vasta tammi-helmikuussa ollaan kaapit ja kamat käyty läpi, niin kaikki on siinäkin puolessa järjestyksessä..
Rasvailuista.. Nyt tässä raskaudessa en ole rasvaillut oikeastaan yhtään.. Esikoista odottaessa rasvailin, tuloksetta.. Mulla on hyvin kuiva ja herkkä iho, joten rasvaukset ei estäneet arpia, niitä on ihan reilusti.. En usko, että olis nytkään estänyt.. Välilihan rasvailusta en aiemmin ollut edes kuullutkaan. Esikoisesta se leikattiin, mutta parani nopeesti.. En ole sille uhrannut ajatustakaan.. Enemmän tosiaan ne jälkisupparit jänskättää.. Kuullut olen kaikenlaista.. Esikoisen jälkeen ne ei nyt ihan kamalia ollut..
+ Esikoinen hyvällä tullella
+ Pirteä olo hyvin nukutun yön jälkeen
+ Kohta kaupungille...
Timpura 37+2
Eli tässäpä niitä
+ ulkona on kuivaa ja ihan kivannäköinen ilma
+ poika on hyvällä tuulella
+ syötiin eilen pitsaa ja suklaata
Vähän väkisin keksittyjä. Jos vaikka tulis lisää plussia kunhan tämä päivä tästä käynnistyy.
Pyrrhyla: toivottavasti kaikki on hyvin. Tulethan kertomaan uutisia :)
sama
Pakko vielä kommentoida noita jälkisupistuksia.Mä pelkäsin kakkosen synnytystä kamalasti kipua ja kaikkea.Ja sitten kun poika synty tuli ihan hirveenä shokkina ne jälkisupistukset.Esikoisesta ei niitä ollu juuri ollenkaan,mutta kakkosen kohdalla olin itteni psyykanny,että synnytyskivuista jotenkin selviäisin.Ja sitten oli nyytti kainalossa ja kipu ei loppunukkaan=(Aina kun imetti niin sattui yhtä paljon kun synnytyksessä...se oli kamalaa.Ja jatku monta päivää.Kipulääke purkkeja oli vino pino pöydällä,kun aina toivat yhen napin supistuskipuun ja toisen haavakipuun..oon tänä päivänökin vielä sitä mieltä,että tais olla kalkkitabletteja ne pillerit,kun ei mitään auttanu=)
Nyt otan omat panadolit mukaan,tietää ainaki mitä saa=)
Mutta ei oo tarkoitus pelotella ketään,tämä vaan mun kokemus,ja varmasti yksilöllisiä nämäkin supistusjutut,niinkuin kaikki synnytyksetkin=)
Huiskutin 37+1
että vauva oli vihdoinkin laskeutunut lähtökuoppiinsa! Viikkoja 38 ja kerkesin jo ajatella, että tajuaako tuo mennä oikeisiin asemiin ollenkaan. Eli on se maanantain kaupunkireissu ehkä jotain saanut aikaan :) ja nyt sitten supisteleekin. Mukavaa. Ehkä sitä laskettuun mennessä vois vaikka jakautua.
Muita uutisia neuvolasta: painoa 1,6kg lisää (edellisessä laski ja tää on taas kertyneitä nesteitä...), hb noussu yli 120, pissassa nitriittejä, joka kertonee tulehduksesta, joka ei ole kuurilla parantunut. Eli taas kiikutan pissapurkkia ja kohta syön biootteja.
RasvaG: En rasvaillut ekalla kerralla välilihaa mutta se leikattiin eikä repeämiä tullut. Mahaa rasvailin jonkun verran mutta se repes totaalisesti. Tällä toisella vielä lisää, joten maha on nytkin ihanan sinertävänpunertavanvioletihtavankikertävänkukertava :). Mutta minkäs teet...Niin ja välilihaa en oo rasvaillu. Tietääkö joku miten eppariarpi käyttäytyy toisessa synnytyksessä??? Leikataanko automaattisesti taas et joustaa???
NimiG: Tytölle olis nimi mutta poika ilmeisesti tulossa. Pojan nimestä ei tietenkään ole mitään hajua. Ollaan kyselty ideoita tutuilta mutta ei oo mikään vielä kolahtanut. Täytynee katsoa, että minkälainen tapaus sieltä tulee ja päättää nimi persoonan mukaan.
Ai että, mukavasti nipistelee nää supparit :). Tässä alkaa jo innostua!
Manunen + Pippuri lähtökuopissansa 38+0
+ Pitkät unet takana, noustiin vähän yli kymmenen =)
+ Illalla tulee vieraita, vanhoja työkavereita, kiva tavata pitkästä aikaa
+ Turvotus on helpottanut vähän
Päätin eilen yöllä kokeilla josko kuuma kylpy rentouttaisi ja auttaisi poistamaan tätä turvotusta kun ei muuten millään tahdo lähteä. Ja auttoihan se! Yöllä juoksin sitten kyllä vessassa, mutta aamuyön nukuin jo hyvin. Sekavia unia tuli tosin taas katseltua...
--Inkkarityttö-- ja --Bebe-B--
Mikä on teillä sf-mitta tällä hetkellä? Kiinnostaa vaan kun vähän samanlainen tilanne ton vaavin asennon suhteen kuten eilen viestissäni mainitsin. Viikotkin meillä on aika samat.
G rasvauksesta:
Kirjoitinkin siitä tonne yhteen pinoon joskus kun kyseltiin öljyistä. Eli joudun rasvaamaan aina suihkun jälkeen muutenkin kun mulla on lievästi atooppinen iho. Rasvaan huolella masun ja välillä tarpeen mukaan myös sieltä alempaa. Yhtään raskausarpea ei ole tullut esikoisesta eikä nyt. Nuorenpänä niitä ilmestyi lanteisiin kun kasvoin niin vauhdilla. Nyt olen käyttänyt apteekin manteliöljyä, Maria Entrichin vehnänalkioöljyä (ihanan tuoksuista ja täysin luonnonmukainen eli ei mineraaliöljyä tms.) ja Weledan Baby Calendula Body Lotionia, jota käytän myös esikoiselle ja sitä voi sitten käyttää myös tulevalle vaaville (se on myös luonnonmukainen tuote).
Nyt täytyy valmistautua lähtemään pojan 3 vuotis neuvolaan. Eilenhän me viimeksi siellä neuvolassa oltiinkin mun lääkärikäynnillä. Olis voinut nämäkin jotenkin yhdistää...
Tulen vielä illalla lueskelemaan jutut.
Mukavaa päivää!
crisantemo 35+6
Täälähän oli jo täys tohina päällä. Voisin tässä kommentoida alkuun... jonzku80 oli mun mielestä sunnuntain vimppa viesti MaSa79:ltä joka ilmoitteli poika vauvasta.
Pyrrhyla toivottavasti kaikki kunnossa, alkaa varmaan olemaan niin ahdasta vauvalla jo ettei liikkeet ole niin voimakkaita. Mulla on ollu oikeestaan jo pitkään vaan sellasta venyttelyä ei selviä potkuja.
Masumme, mulla on just samallalailla kylkiluiden alta kipeä, kutittaakin mutta iho on niin arka et tuntuu että repeää. Välilihaa en oo öljynny en edes tiedä kuinka ja siis oliviiöljylläkö? (oonko vähä hölmö) Arpia on tullu mahaan aika paljon vaikka oon rasvannnu ahkerasti, eli ei oo auttanu mulla se ainakaan.
Papaija, sympatiat sinne miehen kenkkuilun takia, mäkään en kyllä mitään yleisöä haluais viimesille päiville ja kun synnytys sitte käynnistyy.
Haluisin kotiutuakin rauhassa eli olla ihan vaan miehen ja lapsosten kanssa ekat pari viikkoo rauhassa, tutustua uusiin perheen jäseniin. Eli aion pitää kiinni siitä ettei ketään kutsuta heti kylälle ja sanon kyllä kaikille suoraan että saavat odottaa. Mummat on tietty tervetulleita, mut ei ny joka päivä. Kuinka ja koska syntymän jälkeen muut on ajatellu hoitaa nuo ensi tapaamiset? Mua ressaa jo nyt kun en todellakaan jaksais omia sukulaisia tippaakaan, mut ne kyl suuttuu jos en vie näytille, periaattees suuttukoot jos haluaa.
Tänne ei mitään uutta, huomenna on se poli aika sitten vähän enemmän kerrottavaa, ehkä...
Ai niin plussia, ei huono päivä mutta en tiedä keksinkö mitään...
+ huomenna näkee vauvelit " tv:ssä" ja toivottavasti sais jo tietää sukupuolet
+ huomenna kavereita tulossa kahville
ei heru enempää, nuokin on lähinnä huomisen plussat
-p- 35+1
kuin aamun viestissä. ;)
Aamun neuvolassa täti ei saanut vauvaa liikkumaan kertaakaan ja kun vielä kerroin että eilisen aikana liikkeet oli selkeesti vähentyneet, laittoi täti minut käymään polilla. No polille päästyäni kävi niin kuin arvata saattaa, vauva alkoi heti raivoisan potkimisen kun sydänkäyräremmi oli saatu paikoilleen. :) Yritin sitten selitellä, että " varmasti ei näin paljon ole viime päivinä liikkunut." Hölmöksihän siinä itsensä tunsi. :D Muuten oli kyllä rauhoittavaa käydä näytillä. Sain polin lääkäriltä aika eriäväistä tietoa kuin viikko sitten neuvolan lääkärintarkastuksessa. Neuvolan lekuri oli sitä mieltä, että iso vauva tulossa ja varmasti synnytys hyvin lähellä. Äsken taas vauva arvioitiin keskimääräistä pienemmäksi eikä synnytyksestä merkkiäkään. Pää ei ollut mihinkään laskeutunut, vai oliko sitten viikossa noussut takaisin ylös. :D Tulipahan käytyä, jospa nyt koittaisin olla coolisti viimeiset viikot. 8)
Enkä tietenkään enää muista mitä olette puhuneet... Ainakin välilihasta. Mulla leikattiin esikoisesta ja repesin myös aika paljon. Repeämät parani nopeasti, mutta leikkausarpi haittasi tosi pitkään, esim. seksissä tuntui vielä puolitoista vuotta synnytyksen jälkeen. Nyt laitoinkin synnärin esitietolomakkeeseen etten haluaisi epparia ellei ole ihan pakko. Joissakin sairaaloissa sitä yritetään välttää käyttämällä lämpimiä hauteita ennen ponnistusvaihetta. Mm. siskoni synnytyssairaalassa oltiin näin edistyksellisiä. Täällä leikkaus on ilmeisesti enemmän sääntö kuin poikkeus. Pah.
En ole muistanut/jaksanut erityisemmin öljytä paikkoja (mikä ilmaus! :D), suihkun jälkeen rasvaan itseni ihan tavallisella voiteella. Esikoisesta ei tullut arven arpea, nyt näyttäisi jonkun verran olevan venymisiä. Mullakin murrosiän naisistuminen toi jo ensimmäiset raskausarvet lantiolle vaikka raskaudesta ei ollut tietoakaan.
Kaikille mitä parhainta päivänjatkoa
Pyrrhyla vieläkin 38
+ kaikki olikin hyvin vauvalla
+ ensi viikolle tiedossa vanhojen kavereiden tapaaminen
Beatitude, onnea matkaan ja oletan kylläkin että susta ei nyt sit kuulu mitään vähään aikaan. Tuu sit kertomaan vauva uutiset. Toivotaan että sulla tuli yöllä lähtö!
Helinä_83, sulla oli ollut aivan järkyttävä lääkärikäynti. Ootko tehnyt valituksen?? Itselläni oli saman tapanen kokemus keskiraskauden lääkäritarkastuksen yhteydessä. Minä tein siitä kirjallisen valituksen. Pois tommoset koheltajat. Ikäänkun noi sisätutkimukset muutenkaan olis niin ihania??
G: Mistäs te muut ootte lukenu että MaSa79 on saanut pojan?? Ite oon yrittäny bongailla kaikki mahdolliset paikat mutta tuo uutinen on kyllä mennyt ihan ohi... =/
( . ) Täällä SUHT hyvin nukuttu yö takana. Esikoinen pysyi taas omassa sängyssä, omassa huoneessa, koko yön. Hän itseasiassa nukkuu edelleen. Kuopuskin heräsi vasta 6.40, eilen heräsi jo 5.52!
Vauva myllertää mutta huomattavasti vähemmän kun tavallisesti, toiv hänellä kuitenkin on kaikki ok.
Tänään on äippäpolilla se synnytystapa- ja painoarvio, jännittää. Isäntä lähtee mukaan, hän ei oo ehtinyt olla mukana vielä yhdessäkään ultrassa eli jo on aikakin...
Tuun sitten kertomaan uutiset =)
Nyt aamupalalle ja suihkuun, niin kauan kun kuopus tuijottaa Muumeja, jälleen kerran.
+ äippäpolilla käynti klo 9.30
+ nätti sää ja ok nukuttu yö takana
+ rauhallinen aamu, aiankin tähän mennessä
Mä palaan astialle myöhemmin =)
t. jonzku80 rv 35+1