toukokuisten keskiviikon kuhinat!!
Kommentit (42)
En tiiä onko koneessa vika vai tässä yhteydessä. Mies on nyt eilisestä asti yrittänyt yön läpi ohjelmalla noukkia jos ois viiruksia tullut jostain, mut mitään ei löydy. Tää kone tai liittymä kaataa yhteyden aina vähän väliä.
Kirjotin ton yllä olevan viestinkin puolitoistatuntia sitten ja kun olin lähettämässä sitä, niin yhteydet tilttas..hitsiläinen!
Noh onneksi olin kopion ottanut tosta viestistä, niin ei harmita niin paljoa.
Nyt on sit koirulit lenkitetty ja rauha maassa. Viideksi kyllä pitäisi kirppiksellä lähteä, kun vuokrattiin miehen kanssa pöytä sieltä (taas). Saadaan kaikki roinat pois alta ennen vauvan tuloa ja kämppään muutenkin tilaa lisää.:)
Huomenna on se sokerinmittaus. Saa nähä miten tytön käy!;D
T: Daim ja pömppis
Kiitti tytöt kannustavista kommenteista. Mäkin yritän rauhottua noiden kilojen kans, vaikka se välillä vaikeaa onkin. Sitä kun on koko ikänsä tottunut liikkumaan ja ollut hoikka niin kait sitä joku mahakriisi on tähän kohtaa pukannut....on varmasti noita korvienväli juttuja.
Yöllä vessaskäynnistä oli viä puhe. Mä käyn kerran pari ja yleensä maha on sit jo ihan kova ja painaa eli pakko sinne vaan on mennä.
Hyvät päivänjatkot!
Ja taukoa pakkailusta..
Painosta kun puhe, taidan vetää pohjat toisesta päästä? Eli lähtöpainosta pudonnu 3kg.. Vaikka sainkin toissa kerralla +merkkiä/vko ni taas oli tippunu 1kg siitä.
Ens tiistaina neuvola, valmistaudun taas puhutteluun.
Tunnustan kiukkuavani minäkin =D mut raivoan sit itekseni tai kavereille jotka tietää tunteen.
Jospa ens viikolla jo sais alotettua vauvalle tavaroiden laittoa, tuntuu niin kaukaselta viel mut kuitenki sit nii nopeasti menee aika.
Isän varastos odottaa tuplavaunut, 40e yhdistelmät, 2 pehmeetä kantokoppaa, sadesuoja.. Ja iha käyttökelpoiset vaikka ei hienointa mallia ja ikääki useampi vuos. Hyllykköön kummi teki jo esikoiselle hoitopöytä-osan, seki valmiina. Kaukalo oli ulkovarastos ja kankaat homeessa =(, äiti lupas hoitaa ne puhtaaks, sitteriki valmiina jo.
Tosin kaukaloo ja sitteriä ei enää tän jälkeen käytetä, olleet jo nii monella.
Täytyy suunnistaa jääkaapille.
Kerrankin näin päin.. :D
Pakko oli vielä tulla kun vilkasin sähköpostin ja madame mammalta oli tullu ennustus.. :)
" Korttieni mukaan odottamasi vauva on tyttö ja syntyy 5.5.2007. Lisäksi saat
tytön lokakuussa v. 2012 ja pojan maaliskuussa v. 2017."
Sukupuoli meni ainakin nappiin ja jos tuolloin syntyis niin rv olis 36+4.
Siihenhän ei olis enää pitkä aika! No toivon edelleen että saatais miehelle synttärilahja 17.5. <3
Noniin nyt pojan seuraks, mies tulee kohta ja tämä mamma lähtee kampaajalle!
Illallla tuun vielä kurkkaa kuulumisenne. :)
t:PATE Tiitiäinen
Kävin ilmoittautumassa toukokuisiin jo jokin aika sitten, mutta on tullut tuonne Kotiloihin kirjoiteltua enempi. Eli jos vaikka jotain tässä itsestäni rustaisin...
Muutettiin 2.3 tänne Itä-Suomeen Espoosta. Maalle haluttiin takasin miehen kanssa ja ihan on alettu viihtymään täällä:) Perheessämme siis mun ja miehen lisäksi tytöt 2v5kk ja lauantaina 1v täyttävä kuopus. Kolmannen tytön (näin ne on ultrassa meinanneet) LA ois 29.5.
Tää kolmas raskaus on ollut jotenkin erilainen kuin nuo 2 ekaa. Pahoinvointia ei ollut (onneksi, kun esikoiselta oksentelin rv22+), mutta kipeitä suppareita rv 15 lähtien aina välillä. Alakerrassa kuitenkin ollut hyvä tilanne. Nyt tilanne tuolta osin rauhoittunut. Nyt saa sitten nauttia huonosta nukkumisesta ja noista pirun liitoskivuista. Jipii. Väsyttää koko ajan kamalasti ja meenkin perjantaina jo neuvolaan mittauttamaan hb:n, jos vaikka ois tipahtanut. Mulla kun hb normaalisti yli 150, niin kyllä tuntuu jos alle 120 tipahtaa.
Meillä kyl noi tytöt heräilee aamusella 06-07 välissä, joten omat yöunet turhan lyhyet.
Eipä tässä oikein nyt kommentoitavaa ole, kun en teitä vielä silleen tunne. Hyviä vointeja kuitenkin kaikille!
AIHA ja Nea rv 30+1
Tökkiiko kellään muulla nää sivut? Mun pitää kaks kertaa avata, ekalla se avaa vaan yläosan, toisella kerralla sitten kokonaan.. =/
Mukavaa että kaikilla alkaa oleen 30 täynnä! Mä muistan ku ittellä oli joku aika sit, se oli jotenki juhlava tunne..=)
Mäkin olen kateellinen rakennekynsistä, partureista yms. Ois kivaa hemmotella itteään jotenkin! Nauttikaa te!
Tervetuloa AIHAlle meidän joukkoon!
No mutta, mä olin viikonlopun sitten kunnolla sairas. Perjantaina aloin tunnustelemaan oloani, että huonommaks menee. No, lähettiin sit pojan kans Kuusamoon ja heti sinne päästyä alko palelemaan. Kuumetta oli pari päivää ja olin ihan pelit seis. Onneks mentiin sinne isän luo, mä en ois mitenkää jaksanu pojan kans kaksistaan..
Neuvolassa kävin tänään, kaikki oli ihan ok. Lapsi oli raivotarjonnassa, niin kuin viime kerrallakin. Meinas täti että tuskin enää muuttaa perätilaan tms.. Ensi kerta onkin sitten Kuusamossa, saas nähä millanen täti siellä on..
Painosta..Mulla on tähän mennessä tullut 14kg. Enkä mikään hoikka ole muutenkaan. Ekalta mulle tuli vähän yli 20 kg. Mulle vaa tulee sitä painoa, ihan sama mitä teen. Mutta ressiä en ota.. =)
Ekalta jäi laitokselle tosi paljon kiloja, joten en kai sillä osaa ressata. Kaipa ne jää tältä toiseltaki..=)
Mun rakas pikkusisko muuttaa lauantaina sinne kauas Vantaalle. Mä en oo oikeestaan uskaltanu ajatella asiaa kovin, luulen että menee ihan itkuks. Mutta sillä kai oon viime aikoina ollu tosi herkällä tuulella, kyllähän se tuolla alitajunnassa on että se pieni (18v.=)) muuttaa..
Nukkumisesta oli puhetta. Mulla väsyttää koko ajan ihan kauheasti. Nukun yöt heräämättä, mutta välillä vaivaa se etten nukaha. Yks yö valvoin viiteen saakka.. =/ Siinä sitten meneeki monta päivää, että saa velkansa takas..
Pitäsköhän plussat merkata...=)
+ keskiviikko, on taas Geyn Anatomia
+ sain nukuttua päikät
+ veljen vaimo raskautu tänään (niitä lapsettomuushoitojuttuja, toivotaan ettei menkat tuu!)
miitu rv 33+3
kohta pitää lähteä hakemaan mies töistä, että hän voi hakea vuosikkaan päiväkodista. Minulta on kaikenlainen nostelu kielletty sen etisen istukan takia, joten pääsen tällä hetkellä suhteellisen helpolla :-)
Mama2006 kyseli eilen vointia sairaalakeikan jälkeen. Vointi on hyvä, mutta ihan järkyttävän PAKSU! Siis eikö kenelläkään muulla ole paino noussut kahtakymmentä kiloa??? Liitoskivutkin vaivaavat, ja supistelee helposti. Mulla on myös lapsivettä runsaasti, joten maha on kyllä mielestäni tosi iso.
Supistukset eivät ole avanneet paikkoja, maanantaina tarkistettiin tilanne äitipolilla. Istukka on edelleen kohdunsuulla, joten seuranta jatkuu. Sektiolla syntyy tämä vauva jos ei istukka siirry. Olen jo kolme alatiesynnytystä kokenut (toinen toistaan kivuliaampia, älkää peljästykö :-)), joten oikeasti mua ei haittaa yhtään mahdollinen keisarinleikkaus!
Aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!
Ai niin. Te, joilla on lapsukaisilla pieni ikäero, minkälaiset vaunut olette hankkineet/meinaatte hankkia?
Skyy2, 31 tasan.
Skyy2, kiva kuulla susta! Hienoa, että olet vielä yhtenä kappaleena!!! Me ollaan tod.näk. päätymässä kaksosten matkarattaisiin, Graco Stadium Duo:hin. Meillä kun on tuo Graco Autobaby-kaukalo, jonka saa noihin matkiksiin helposti klikkaamalla kiinni. H. 249egee Lastentarvikkeessa. Meillä on hyvät Gessleinin yhdistelmät, joita meinaan sit käyttää talvella pikkukakkosella ja vetää esikkoa pulkassa tms. Ei olla vielä ostettu, mutta vankasti sinnepäin kallellaan....raskaita tuplia en halua....en halua ohjata tankkia!!! KEvät-kesävauvaahan tässä odotellaan....
Itse en haluaisi leikkausta siksi, että siitä paranee hitaammin ja sairaalassaoloaika on pitempi kuin alatiesynnytyksellä. Mutta lapsen etu menee kaiken edelle tietty. Ja etisessä istukassa ei todellakaan ole vaihtoehtoja!!! Itellä synnytys oli kuitenkin nopea 4h 23m...luomusti mentiin....joten jotain samaa odotan nytkin....toivotaan parasta. Tuo esikko kun on vielä niin pieni, etten toivo pitkää sairaalassaoloaikaa.
Itseä jännittää synnytyksessä se, onko napanuora taas monella solmulla..olis kiva jos ultraisivat vielä synnärillä...ja vauva liikkuu vielä tuhatta ja sataa monta kertaa päivässä, joten ei toivoakaan siitä, että olis jo raivotarjonnassa. Esikkokin kääntyi vasta näiden viikkojen jälkeen. Keskikäyrävauvalla vielä hyvin tilaa liikkua.
Tsemppiä kaikille mahojenne kanssa taisteluun. Kääntyminen on se tuskallisin urheilumuoto nykyään....mutta eiköhän se tästä. Alkaa maali jo häämöttämään kutsuvasti!!!
Mama2006 rv31 tasan myös
Millo teillä muilla on sellainen. Mulla se on jo ens viikolla ja se ihmetyttääkin, kun luulin et se on joskus 36 viikolla. Mulla olis sillo 34+4. Voi olla tietty et neuvolatätsy laitto sen takia niin aikaisin ku viimeks vauva oli pt:ssä, että jos tarttee mennä äitiyspolille. Mutta tiedättekö muut millo teil on?
martina 33+2
Tulipahan taas vedettyä päikkärit, saas nähä miten illalla uni tulee.. Vaikka oon testannu, en nuku kyllä sen paremmin vaikka en päikkäreitä nukkuskaan, mutta ehkä nukahtasin vähän paremmin..
Olipas tänne tullu juttua! :) Muistas vaan taas mitään, ku oon useammassa erässä käyny lueskelemassa. Martina kyseli vikaa lääkärikäyntiä, mulla se on 3.4. eli rv 35+1. OP:n eilisestä jutusta jäi mieleen istukan kalkkeutuminen, joka jäi vaivaan mieltä. Oon siitä lukenu jostain joskus mutta mitä se siis käytännössä tarkoittaa? Miten se huomattiin ja mitä siitä voi seurata?
Noista kaksostenrattaista tuli mieleen hauska juttu.. Sisko osti vauvoilleen Emmaljungan kaksostenrattaat eikä se ollu mitannu niiden leveyttä. Nyt se ei pääse ovesta ulos niiden kans ku ovat liian leveät :) Jotenki saavat miehen kans yhessä ne nitkuteltua sivuttain..
Lähetin siskolle muuten viikonloppuna masukuvan oitestä ku se halus nähä ja sen ensimmäinen kommentti oli, että " ootpa sää turvonu" . Perjantaina on neuvola, sit näkee taas puntarin lukemat mutta jotain 10 kg painoa on tullu tähän mennessä. Varmaan jo enemmänki.. Turvotusta alkaa olla ihan kivasti, sormet on ku makkarat ja tuntuuki siltä. Samoin naama on jotenki pöhöttyneen näkönen. Piristystä kyllä kaipais mutta jos sitä kävis sit kampaajalla ja vaikka kosmetologilllakin vauvan syntymän jälkeen.
+ Vielä (enää) 5 päivää töitä!
Unelm@ rv 33+2
Lääkärissä siis tänään käyty ja kaikki hyvin. Ainut mihin puuttui oli kohdun korkeus. On mennyt melkein koko raskauden yläkäyrällä ja niin oli nytkin. Viikkoja siis mulla 30+4 ja mitta oli 30,5. Vauva oli viimeksi rvkolla 21+ pienikokoinen, alakäyrillä ja nyt oli suhteessa kasvanut reilusti. Sanoi, että katsotaan vikalla lääkärikäynnillä mitat ja voi olla, että laittaa lähetteen ä-polille korkean mitan ja vauvan koon vuoksi synnytystapa-arvioon... No, mulla kokemusta sektiosta ja alatiesynnytyksestä, enkä todellakaan pistäisi vastaan jos ehdottaisivat sektioo!
Kysyin sitten sukupuolta ja sanoi samaa kuin rakenneultran lääkäri, että työltä näyttäisi =)
Nyt todellakin kannattaa hemmotella itseään ennen vauvan syntymää kun on enemmän aikaa. Mäkin kävin viime viikolla laittamassa rakennekynnet ja kyllä on kivat! Kampaaja on varattu parin viikon päähän =) Äippäloman aloitan ensi viikon jälkeen! YES!
Toivotaan aurinkoista loppuviikkoa ja kaikille hyvää oloa!
Emilia 30+4
Tuo kalkkeutuminen todettiin ultralla viikolla 36. Ultralla pystyttään mittaamaan istukan virtauksia sekä napanuoran virtauksia. Ainakin tuolla yksityisellä se monitori välähteli sinisiä ja punakeltaisia värejä, lekuri selitti niiden olevan laskimoita ja valtimoita ( joku viisaampi voipi valaista lisää) Lääkäri totesi tuolloin, ettei se ole hälyyttäväti kalkkeutunut, mutta synnytyksen jälkeen istukka oli aikas vaalea ja synnytyskertomiksessakin lukee kaukkeutunut istukka.
Minua huoletti tämä ja viimeksi neuvolassa kysyinkin asiasta, sanoi ettei välttämättä ole kalkkeutunut tälläkertaa. Paras vauvan hyvinvoinista kertova asia on kuitenkin säännölliset liikkeet, siksi niitä kannattaakin nyt loppuraskaudesta seurailla.
Jotenkin kummallista, kun esikoinen mylläsi päivät ja yöt läpeensä, tämä kaveri onkin ihan eri maata. Yöllä en ole kertaakaan herännyt liikkeisiin ja illallakin jaksaa myllätä vain hetken, rauhoittuu sitten kun minäkin nukahdan.
Tuplista joku kyseli;
Meille tulee Emmaljungan twin citycrossit, mahtuvat juuri meidän varastoon, tosin en tiedä mahtuvatko olemaan siellä, pitänee katsoa sitten toinen säilytys paikka...
Nyt lopettelen, pojan iltapesu edessä ja sitten CSI:n pariin :)
Plussat;
+ poika nukkui 3 tunnin päikyt
+ Pepsiä jääkaapissa
+ Poika ja ukko olleet hyvällä tuulella koko illan :)
+ Huomenna paistaa toivottavasti aurinko :)
-OP, Käpy 33+1 ja " Iivari" 1v6kk
Piti vielä tulla laittamaan kommenttia muutamiin juttuihin...
ekaks VIIMESESTÄ LÄÄKÄRISTÄ;meillä se on sillon viikolla 36 noin... mulle osuu omien laskujeni mukaan viikolle 36,jos laketaan näistä tulevista käynneistä(2viikon välein tästä eteenpäin neuvola).
TUPLARATTAISTA oli kans kyselyä....meille tulee pojille ikäeroa sellaset 1v5kk(tai6kk) ja ensi ajattelin etten tuplia osta mutta nyt oon kyllä vahvasti sitä mieltä että on ne ostettava jossain vaiheessa. meillä on emmaljungan city cross yhdistelmät viime vuoden mallia ja haluaisin/yritän ainakin nyt aluks niillä pärjätä,mut loppukesästä olis tarkotus katella tuplia.emmaljungia oon vähän katellut sillä silmällä,mut en vielä kauheesti oo perehtynyt tupliin.
ISTUKAN KALKKEUTUMISESTA pisti kans silmään...mulla oli viimeks istukka kalkkeutunut melkein kokonaan ja se sanottiin vasta synnytyksen jälkeen. en tiedä huomattiinko sitä edes ennemmin,mutta kätilö vain kysyi oonko poltellut tupakkaa ku istukka melkein kokonaan kalkkeutunut. no en ollu poltellu,mut verenpaineet nous loppuraskaudessa ja sekin kuulemma voi aiheuttaa kalkkeutumisen. mulla kyllä ultrattiin pari kertaa ja katottiin napanuoran virtauksia ja istukan toimintaa mutten kyllä muista et siitä olis mitään mainittu. aina sanottiin et hyvät virtaukset.sillai tuli yllätyksenä tuo kalkkeutuminen... ja pitihän sitä kauhistella jälkeenpäin et kamalaa jos olis koko istukka menny pilalle...lakkaakohan se toimimasta jos kalkkeutuu täysin?en tiedä ku tosta ei tosiaan oikein mitään sitte puhuttu....hui että nyt alkoki miettimään et jos taas kalkkeutuu:( eihän siitä pojalle mitään tullut viimeks mut ei se hirveen iso syntyessään ollut(3040g/50cm)...
no toivotaan parasta ja kaikille hyvin toimivaa istukkaa=) ja tietysti jokaiselle terve ja hyvin voiva vauveli:D
nyt iltapalalle:P
toymama jälleen
ties kuinka monetta kertaa, kerron sitten huomenna vähän enemmän, jos jotain kerrottavaa on...
Lääkäristä: mulla on huomenna viimeinen lääkäri ja viikkoja 32+. Meillä lääkärit on suunnilleen viikoilla 12 ja 32 kaikilla... Ennen oli kolmekin lääkärineuvolaa, mutta kun ei tahdo olla tk:ssa lääkäreitä, niin on pitänyt vähentää niitäkin. Ja äitipolille mä en jonkun lääkärikäynnin takia lähde, jos ei ihan pakottava tarve ole... Nytkin pitää ottaa tyttö mukaan, kun ei ole ketään vapaana sen aikaa. Eikä se lääkärikäyntien vähentäminen kyllä mua haittaa, päin vastoin. Tähän asti YKS ainut lääkäri on tehnyt sisätutkimuksen niin, ettei ole koko loppupäivää tarvinnut kutisevan alapään kanssa olla. Ja kun siihen ei sitten auttanut mikään! Tiedä sitten syytä miksi niin on ollu, onko muut ollu vaan niin ' kovakouraisia' vai mitä... Toivottavasti on sitten sama lääkäri huomenna. :)
Mutta nyt muksut nukkumaan ja itse kohta perään.
Äippä rv 32+3
Hirveästi oli tullut juttua, mukavaa kun niin aktiivisesti immeiset jaksaa täällä käydä :)
Nyt on pää niin sekaisin kaikista jutuista, etten meinaa saada mitään kommentoitua..
Joku ainakin oli muuttopuuhissa, voimia muuton keskelle!
mitäköhän muuta.. tää on ihan kamalaa ku ei ajatukset pysy kasassa! :/
noh.. kommentoin sitten toisella kertaa enempi..
Meillä saunan kiuas oli mennyt rikki.. mies ajatellut jo pitkän aikaa että kiukaassa jotain vikaa ja tänään päätti vilkaista ennen kun laittaa saunan päälle.. kiukaan kivistä reilu puolet oli halennu ja vastukset oli sulanu poikki (sähkökiuas)!! ihme ettei oo tää talo syttyny vielä palamaan O.o
Siihen jäi tämäniltaiset saunahaaveet *höh*
Huomenna pitääkin sitten soittaa talonmiehelle, että tulee kattomaan ton kiukaan, josko vaikka saatais uus kiuas (vuokralla kun asutaan)..
Masuun samaa mitä ennenkin, paitsi että tänään on liitoskivut jotenki pahentuneet.. mutta tätähän tää on, joten turha valittaa :D
Lepo onneks vähän vaikuttanu suppareitten vähenemiseen.. mutta muuten kyllä saan itseni hulluks näitten neljän seinän sisällä, peitto korvissa.. mutta minkäs teet, mieluummin sitä kotona sängyssä makaa kun siellä osastolla.. tulee halvemmaksikin x)
tuolta voi nähdä miunkii massuu joissain kuvissa
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Suksuh
toivottavasti tuo linkitys onnistui :D
nyt lähen sänkyyn.. josko se unikin löytäs mut tänäyönä :)
jaksuja kaikille! <3
Sussu + Timpu rv 32+4
Olipas isot pinot tulleet eilen ja tänään! En muista puoliakaan mutta kommentoin, mitä muistan.
Menin eilen sinne neuvolaan niiden hengitysvaikeuksien takia ja ne passitti mut suoraan TAYSiin. Ensin mut tutkittiin synnärillä ja todettiin, et vauva voi hienosti. Painoarvio 2200g ja vauva on kääntynyt, hurraa!!! Mutta mun kohdalla lääkäri oli huolissaan. Se neuvotteli kollegan kanssa ja ne lähetti mut ensiapuun. Siellä sitten vietin yhden elämäni hirveimmistä päivistä:
Mut vietiin huoneeseen, jossa olin minä ja kaksi muuta potilasta sekä kymmenkunta hoitsua ja lääkäriä. Toinen potilas huusi ja oksensi verta ja toinen oli juonut Sinolia ja oli ihan polla sekaisin. Siinä sitten vaan tissit paljaaksi, sydänfilmiä ja sata litraa verikokeita. Kaikilla oli kauhea kiire ja kukaan ei edes katsonut mua.
Muutaman tunnin jälkeen mulle sanottiin, että ne haluavat sulkea pois keuhkoveritulpan hyvin pienen todennäköisyyden pois ja halusivat kuvata. Sanoin ei, vauvaa ei riskeerata, jolloin lääkäri ilmoitti, että pitää jäädä yöksi sinne tarkkailuun. Rukoilin, että saisin mennä kotiin, kun kerran kaikki kokeet antoivat puhtaan tuloksen. Ei käynyt, lääkäri sanoi, että sekä minä että vauva kuollaan, jos mulla on se veritulppa. Mut luvattiin siirtää hetimiten osastolle, josta saisin soittaa miehelle. Mutta kukaan ei tullut viemään, ei tunteihin, vaikka kyselin lääkäriltä pariinkin otteeseen.
Kun kello oli kymmenen illalla, pillahdin itkuun ja ilmoitin ohikävelevälle hoitajalle, että nyt riitti, minä lähden kotiin. Oli ollut siellä koko päivän, enkä ollut saanut syötävää tai juotavaa enkä päässyt osastolle. Heillä ollut mitään syytä epäillä ko sairautta ja kukaan ei uskonut minua, kun koko ajan koetin sanoa, ettei minulla ole ollut mitään sairaskohtauksia vaan välillä hiukan vaikea hengittää. Ja niin allekirjoitin paperin, että lähden omalla vastuulla ja kävelin itkien ulos anteeksipyytelevät hoitajat kannoilla. Että näin.
Tänään olen ollut maailman onnellisin ihminen, koska heräsin kotona rakkaani vierestä ja vauva potkii iloisesti masussa. Ensiapuun en halua enää ikinä enkä taatusti kerro enää mitään neuvolassa, kun nuo hullut liioittelevat kaikkea eivätkä yhtään usko, mitä sanon.
Niin, nyt vielä kommenttia:
SELÄLLÄÄN NUKKUMINEN: Nukuin pitkään vain kyljelläni mutta nyt olen taas alkanut välillä herätä selälläni. On kuulemma ok, koska oma keho kyllä kertoo, koska jotain hätää.
IHAA: Voisiko tuskainen olosi olla jotain paniikkikohtaukseen viittaavaa eli henkistä sorttia? Kuullostaa mielestäni hiukan siltä.
PIKKU-TYYPPI: Onnea uuteen kotiin!
HUUHELI: Mulla on tullut painoa n.15kg, joten kyllä täällä meitä " raskassarjalaisiakin" on ;)
SUSSU_89: Mahtavaa, että pääsit kotiin! Parempaa vointia!
ONNIPAPUNEN ja muut Mansemammat: Grill rulaa! Koska mennään!? ;D
Oli vielä muutakin mutten nyt muista. Lopuksi plussat:
+Vauva kääntynyt
+ Oma koti kullan kallis
+ kaapissa ihanaa vaniljalla maustettua valkosuklaata
+Te olette kaikki ihania (O-ou, eikai rakkauskohtaus lähene...;D
Haleja
Jansku 32+4
Ollaan oltu tyttären kanssa flunssassa perjantaista lähtien, nyt onneksi alkaa helpottamaan. Vähän tuntuu oudolta toisessa korvassa, toivottavasti tähän nyt ei sitten vielä iske korvatulehdus. Jotain positiivista sentään, kun on kurkku ollut tosi kipeä monta päivää ja sitten suuhun vielä tullut sellainen aftako se on, niin on jäänyt herkut kaupan hyllylle:)
PAINOA on nyt tullut, jos en väärin muista niin, 12-13 kiloa. En jaksa tosta stressata, ekan kahden kanssa painoa tuli reilusti yli 20 kiloa, josta suurin osa lähtikin nopeasti pois (oli turvotusta ja runsaasti lapsivettä), kolmosesta tuli huomattavasti vähemmän, mutta silloin kuin myös nytkin, oli lähtöpaino vastaavasti korkeampi. Raskausten aiheuttamia kiloja minulle ei ole varmaan koskaan jäänyt, ne ylimääräiset on sitten hankittu imetyksen jälkeen ja hoitovapaalla kotona.
VIIMEINEN LÄÄKÄRI olis mulla ollut viikolla 36, mutta kun olen menossa Naikkarille synnytystapa-arvioon viikolla 37, niin aika turhaahan tuo käynti olis ollut. Varsinkin kun terveyskeskuslääkäri ei ole ollenkaan vakuuttanut mua ammattitaidollaan.
Ihania masukuvia ja suloisia lasten kuvia oli monella=)
SUSSULLE tsemppiä vuodelepoon, toivottavasti vauveli vielä pikkuisen aikaa jaksaisi pysyä vatsassa.
UMMETUKSESTA tuntuu monet kärsivän. Itselläni vaiva on juuri päinvastainen ja yhdistettynä peräpukamiin tosi inhottava. Oli kumminpäin vaan niin ikävää on, onneksi toukokuuhun ei ole enää kauhean pitkä aika.
AIHALLE tervetuloa joukkoon!
PÄÄKAUPUNKISEUDUN TAPAAMINEN toi 04.04 sopii minulle hyvin ja ehkä 18.00 olisi parempi, ehtivät miehet paremmin kotiin lapsia hoitamaan. Laru taisi olla se, joka ehdotti jotain pizza-paikkaa, en nyt kuitenkaan muista sen nimeä.
ONNIPAPUNEN, sinäkös kyselit Puuha Pete pehmoista joku aika sitten? Nyt oli huuto.netissä ainakin kaksi sellaista myynnissä, toinen taisi sulkeutua huomenna.
HENGENAHDISTUKSESTA olen minäkin kärsinyt kahden ekan lapsen kohdalla. Kolmas viihtyi tosi pitkään poikittain, kuten tämäkin. Tavallaan mukava olotila, kohtu ei ole niin korkealla, ettei henkeä saisi ja toisaalta vessassa ei tartte ravata ihan niin useaan, kuin jos painaisi pää tuolla jalkovälissä tai sinne koko ajan potkuttelisi. Toisaalta sitten vatsa on jotenkin tosi leveä ja kyljissä tuntuu potkuja ja puskee päätä tai peppua välillä kovinkin ikävän tuntuisesti. Silti tätä vatsaa tulee varmaan vielä ikävä synnytyksen jälkeen, ainakin aikaisemmin on tullut:)
NÄRÄSTYS ei vaan helpota, pitäis varmaan kokeilla tota lakritsanmakuista Rennietä seuraavaksi, kun ei Balancid tunnu auttavan enää ollenkaan.
Nyt hälyyttää pesukone, kai se on mentävä tyhjentämään. Miestä on turha pyytää, sen jäljiltä on kaikki pyykit silitettävä, kun ei osaa niitä oikoa narulle siististi.
3+1 ja 11v, 9v, 2v ja 34 tasan
Mullekin käy hyvin 4.4. illalla, esim. klo 18. Aamulla käyn sinä päivänä neuvolassa, että on ainakin tuoreet kuulumiset tiedossa :)
Se paikka mitä ehdotin Virgin Oil, on sellanen amerikan-italialainen ravintola. Musta aika mutkaton paikka eli ei liian hieno ja hintatasoltaan sellanen ruokaravintolaksi musta edullinen. Mä en tunne juuri mitään paikkoja keskustasta, mutta tuolla olen käynyt pari kertaa nyt sen avaamisen jälkeen (noin vuosi sitten) ja kiva paikka on ollut. Siellä on siis muutakin ruokaa kun pitsaa, mutta se pitsa on kai niiden spesialiteetti, kun on kerran amerikan-italialainen paikka ja niillä on oikea puulämmitteinen uuni (ilmeisesti ainoa Helsingissä), jossa ne pitsat paistetaan. Ne pitsat on siis sellaisia ohut ja rapeapohjaisia, nam. Toi paikka on kaivopihalla eli ihan siinä rautatieaseman lähellä, ettei tarttis ainakaan könkätä kovin pitkälle kulkuneuvoista ;)
Mua kyllä vähän jänskättää suositella tota paikkaa, jos kukaan muu ei sitä tiedä. Jos vaikka se ei enää olekaan hyvä tms. Kävin viimeksi syyskuussa siellä. Eli mulle käy siis hyvin ihan mikä tahansa muukin paikka. Ajattelin nyt vaan ehdottaa tota ainutta joka tuli mieleen.
Martina kyselit viimesestä neuvolalääkäristä. Meidän neuvolassa normaalisti olisi raskauden aikana kolme käyntiä lääkärillä, joista vika rv 36. Mulle se on ainut lääkäri neuvolassa, kun olen tähän asti ravannut siellä Naikkarilla. Tai saa nähdä jos ne peruu senkin, kun olen menossa sinne Pelkopolille Naikkarille lääkärikäynnille ensi viikolla.
Hyvää yötä...
Laru
JanskuL voi p..yllyjuusto mihin jouduit. Terveenä ja vähemmän kantavanakin olisi moiset kokemukset ikäviä mutta, että näin raskaana..on kamalaa kun joutuu tahtomattaan sinoliporukoihin :) ja vielä kauheampaa kun joutuu odottelemaan ..ILMAN RUOKAA....siinä ahistusta ruokkivassa ympäristössä, voi pahus, harmittaa ihan puolestasi.
Soittelin tänään diabetespolille ja äippäpolille...kun tuli kaksiviikkoa täyteen korkeita sokeriarvoja..insuliinin kera. No Insuliinia saan lykkiä yhä vaan enemmän ja kyllä kun olen nelinkertaistanut annoksen niin jäihän se alle 7 .. Äippäpolille tuli komennus jo huomenna. Olisi ollut vasta ensiviikon torstaina se kontrolli molemmissa putiikeissa mutta äippäpoli tahtoo tarkistaa tilannetta jo nyt..voihan sokeri. Ikävää jos vitsi puolalaisesta kuulantyöntäjä tytöstä käykin toteen. Jotenkin en osaa taaskaan olla huolissani mutta kyllähän se vähän mieltä kaihertaa..kaksiviikkoa on tässä vaiheessa melko pitkä aika.. varmaankin se vauvan koko ja istukan kunto on tutkimusten kohteena..itseasiassa ne mittaa tarkkaan sitä vauvan vatsanympärystä...sen napapiiri on tietenkin hivenen pienempi kuin meidän.
Ultraan siis pääsen taas huomenna..hei mä pistän itteeni ehkä sen kahdeksan kertaa päivässä..jos siitä jonkun voisi tilille laittaa vaatisin kahden tunnin päivittäisen ultran :)
OnnellinenMamma minä mielelläni antaisin päivätolkulla tätä tyhjäkäytettyä aikaa sinulle. Ja lupaan turhimpina hetkinäni suoda ajatuksia teille kiireisemmille. Ennen sitä tuli miten sattuu töistä..myöhään kuitenkin..ja omaelämä jäi kyllä siinäkin vähän sivuosaan (lääketieteellisesti katsottuna pahasti) ja nyt kun taas vapaa-aikaa on kaiken aikaa niin ei se tämäkään ihan terveenä päätä pidä..se olis se balanssi, kaikkea sopivasti..(raapustaa lappua joulupukille)
Tämä palsta on jo kuin pieni kylä ja uusiakin oli tullut. Hienoa.
Toiminnan täytteinen päivä takana..
Heitin aamusta miehen junalle, kun hällä on työtapaaminen taas Helsingissä. Menin siinä samalla sitten uimaan ja taisin vähän turhan rankasti polskia.:/ Siis itellä hyvä olo, mut mietin miten toi syke vaikuttaa vauvaan. Vaikka Neuvolatäti sanoo, että niin kauan kun on itellä hyvä olla voi mennä, mut nyt taisin kyllä turhan rankat treenit vetää. Radalle tuli muutama hidas mies/pappa uimaan ja alko niin ketuttaan kun päissä ei viittiny väistää, vaikka potkuilla(siis laudan kanssa) olin ihan perseessä kiinni. Jätin sit laudan pois ja painelin muutaman kiekan aika nopeeta. huomasin vaan kun itellä alko syke kuulumaan korvissa ja sitten himmailinkin vauhtia. Jotenkin ei osaa vaan kellua eteenpäin, vaan sitä pitää uida vieläkin " kunnolla" (1500-1800m). Toivotaan, et maha-asukista ei tuntunu pahalta.:/ Nyt ainaskin toi ilmottelee olemassa olostaan mojovilla potkuilla.:)
Onnipapunen: kiitos vinkistä. Taidan vaatia sen ultran, jos toi masukki jatkaa tota yläkäyrien ylittämistä.:) En tiiä, miten toi neuvolatäti yhdistää ison sf-mitan ja sen, et mulla ois sokerit koholla? Noita lappuja oon nyt lukenut ja ainut mikä mulla vois ennakoida raskausdiabetestä on toi, että oon ensisynnyttäjä!:D Mutta tuskin tosta nyt haittaakaan oo jos käyn sokerit tutkituttamassa.:)
Onnea Minnis80, kun pääsit säkin tänne kolmekymppisten joukkoon.:) Ihanaa kun suurinpiirtein kaikki ovat pysyneet mukana ja ei mitään toodella vakavaa kenelläkään ole (vauvan kannalta).:) Jokohan kaikki toukokuiset ovat saavuttaneet tän maagisen kolmikymppis viikon?:)
Tosta miehen muistamisesta. Oon huomannut ihan saman homman, että jos sanot miehelle jostain asiasta ja jälkeenpäin huomautat siitä, niin vastaus on melkein aina " et sä mitään oo sanonu..no et varmasti oo.." . Eli joko mun jutut on niin tylsiä ettei mies jaksa kaikkea rekisteröidä tai sitten mieskin on raskaana..;D Luin justiinsa, et näinä viikkoina " äiti saattaa olla hieman hajamielinen, koska miettii tulevaa synnytystä ja vauvaa..valmistautuu.." . Meillä tuntuu välillä olevan toistapäin. :)
Vessassa ravaamisesta ja selällään nukkumisesta oli myös kommenttia. Koko raskausajan on tuntunut, että on pitänyt juosta vessassa todella useesti yön aikana. Nyt oon tehny niin, että oon alkanut panttaan pissaa. Eli yritän pyrkiä siihen, että " vaan" muutaman kerran kävisin vessassa. Treenaan rakkoa.;D jaja, niin selällään nukkumisesta. Oon huomannut nyt ehkä viikon sisällä, et oon alkunut välillä unissaan kääntyyn selälleen. Oon herännyt siihen, et nukun selällään ja ahdistaa ja vaihdan asentoa. Kai toi luonto hoitaa ton nukkumisen ja herättää sitten kun on liian kauan maha pystyssä lojuttu..:D
Pitää kait lähteä koirien kanssa lenkille. Aamusta käytin vaan pienen pyörähdyksen ulkona ja nyt siellä paistaa ihanasti aurinko. Oikein kutsuvan näköstä..:)
Vointeja ja terkkuja kaikille! Ihania ootte!=)
T: Daim ja pömppis rv 32+2