Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko muuttunut paljon tai et ollenkaan elämän aikana?

Vierailija
20.05.2025 |

Olen yli nelikymppinen nainen. Hiljattain lapsuudenkotia tyhjentäessäni löysin paljon omia lapsuus- ja teinivuosien ystäväkirjoja, vihkoja, kalentereita, päiväkirjoja jne. 

Olin aika hämmästynyt siitä, että tunnistin itseni ja oman persoonani todella hyvin niistä jutuista, joita oli noin 9-10-vuotiaana kirjoitellut päiväkirjoihin ja vihkoihin. Silloinkin tykkäsin eläimistä, varsinkin hevosista ja koirista, ratsastin, kävin kavereiden kanssa uimassa ja pyöräilemässä, kirjastoautolta kannoin lukemista kassikaupalla kotiin... Yli nelikymppisenä edelleen tykkään eläimistä, itsellä kaksi koiraa, käyn ratsastamassa ja uimassa, luen paljon. Myös lapsen kiukkuiset purkaukset kavereista tai jostain kotitöistä muistan aivan hyvin: Muistan, mikä minua ärsytti siinä ihmisessä (ja edelleen ärsyttää kun on tavattu) tai että inhosin kasvimaan kitkemistä, mitä edelleen inhoan (ja kaikkia muitakin puutarhatöitä.)

Totta kai olen muuttunut 40 vuodessa, kasvanut aikuiseksi, perheellistynyt, varsinkin viime vuosina kypsynyt esimerkiksi ammatillisesti paljon. Mutta sellaiset perusmielenkiinnon kohteet ja ilonaiheet ja arvomaailma on ihan sama kuin 10-vuotiaana. Tuntuu tosi erikoiselta ja vähän hauskaltakin! 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme