Mitä syötte tänään?
Mull köyhän ruuat keitettyjä pottuja ja kananakeista jottai
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Uusia perunoita ja silliä.
Vai varhaisperunako se virallinen nimitys on.
Mulla on vielä illaksi jäljellä annos kanakeittoa. Lounaasta en vielä tiedä, en ole tsekannut lounasravintolan ruokalistaa.
Aamupalaksi kaurapuuro chia-limalla, proteiinijauheella, maapähkinävoilla, kanelilla ja sokerilla.
Lounaaksi pastaa ja taco-maustettu jauhelikastike, jossa myös mustia papuja ja kasvissekoitusta (herne, maissi, vihreä papu, kukkakaali), raejuustoa
Päivälliseksi/illalliseksi porkkana-linssi-kookoskeitto, raejuustoa ja keitetty muna.
Teen mustekalasta ruokaa; on nykyään vain todella kallista....(ulkomailta)
Puffetista lounaan ja kotona jonkun iltapalan.
Lounaalla spelttipuuroa ja marjakeittoa
Päivällisellä mun tekemiä broilerkökköjä, herkkusienisoosia ja nuudeleita. On vähän sellainen jämäpäivä.
Aamiaiseksi söin luomu-ulkofilepihvin. Se oli tarkoitus syödä eilisen jääkiekkopelin alla, mutta kun ei ollut nälkä, niin se unohtui pöydälle lämpimään. Paistoin sen aamiaiseksi kun näytti hyvältä, eikä tuoksunut pilaantuneelta. Lounaaksi paistan nuudeleita aamuisen pihvin paistorasvassa sipulin kanssa. Iltaruoka on vielä auki.
Lounaaksi eilen kokattua kasvissosekeittoa ja päivälliseksi ehkä yksi grillimakkara ja perussalaattia.
Menen syömään kanaa ja riisiä amk:n ruokalaan 2,95€ per annos :)
Sitruunavoissa haudutettua piikkikampelaa, tryffelipurjoa, paistettuja uusia perunoita ja samppania-velouté kastiketta
Grillattu 300g entrecote-pihvi, karamellisoitua salottisipulia, grillattua luu-ydintä, valkosipuliconfitia ja ranskanperunoita
Eiliseltä jäi reilusti keitettyjä pottuja, että taitaa tulla pyttipannupäivä.
Vaan eipä se haittaa.
Valmista minestronikeittoa, kaadan tölkistä kattilaan lämpiämään. Lisään sekaan keitettyä makaronia, kun sitä on niin vähän keitossa. Tilasin joskus ison satsin matsmartista näitä keittoja.
Keitän myös kaurapuuroa, sitä teen jahka nousen täältä petiltä. Minestronekeittoa sit seuraavaksi.
Köyhä minäkin.
Olin tekemässä uunilohta ja riisiä, mutta riisi olikin loppu. Ja perunat. Lohi on jo sulamassa, joten taidanpa tehdä lohipastaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eiliseltä jäi reilusti keitettyjä pottuja, että taitaa tulla pyttipannupäivä.
Vaan eipä se haittaa.
NAM
Nachopeltiä toivoi poika, joten sitä siis.
Uusia perunoita ja silliä.