Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suvussasi Hyacinth Bucket (bouquet) tyylistä hahmoa, joka kokee tarvetta olla "ylempää luokkaa" ja hienompi kuin kaikki muut?

Vierailija
19.05.2025 |

Omassa suvussani on. Pariskunta, jossa molemmat niin työväenluokkaa lähtöjään kuin olla voi, mutta koska tällä sukulaiseni vaimolla (Hyacinth) on yliopistokoulutus, niin on sen myötä kohonnut omasta mielestään ylempään luokkaan vieden sukulaiseni (Richard) mukanaan, joka on ammatiltaan putkimies. Mainittakoon kyllä, että heillä on miljoonien eurojen omaisuus (perintöjen myötä). Mutta itse olen vähän sitä mieltä, että yläluokkaan pitää syntyä, ei sinne voi liittyä uutena jäsenenä. Enkä tajua alunperinkään mitä hävettävää työväenluokkaisuudessa on. Itse olen suunnattoman ylpeä siitä. Olen myös suunnattoman ylpeä sukuni saavutuksista erään TUL seuran parissa.

Mutta palatakseni Hyacinthiin & Richardiin, niin aivan kaikki samat ilmiöt ovat havaittavissa mitä pokka pitää sarjassakin heidän taholtaan. Hyvä esimerkkinä se, että oli joskus teettänyt sukututkimuksen minun suvustani (ei omastaan), jossa on etsitty kaikki linkit kuuluisuuksiin, joita nyt sitten mainostetaan, että olemme heidän sukuaan ym.

-Onslow

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuspuolella näitä näkee. 

Vierailija
62/74 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kouluissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju :D Mulla edesmennyt täti oli tavallaan jollain tyylillä kuin tuo Hyacinth. Oli maalta kotoisin ja tuli nuorena Helsinkiin parturiksi ja tapasi varatuomarin jonka kanssa meni naimisiin. Kyllä siinä kuulkaas oli sellainen tason nousu kuulemma että huh heijaa ja elettiin 50-60 lukua. He matkailivat maailman ympäri ja täti tykkäsi kehuskella näillä matkoilla. Kaiken puheen käänsi aina itseensä tavalla tai toisella. Kaikkia sukulaisia katsottiin nenääpitkian alas ja olivat tuin öö-luokan kansalaisia kun asuivat siellä landella :D Lapsia ei tullut ja tädin tämä varatuomarimies sitten melko aikaisin menehtyi ja tädistä tuli leski isolla Leskeneläkkeellä. Ei hänen enää tarvinnut töitä edes tehdä. Leskeneläke perustuu menehtyneen puolison työeläkkeeseen. Hieno kerrostaloasunto hyvällä paikalla Helsingin keskustassa ja asunto täynnä barokkiajan henkeen sisustetuilla huonekaluilla, jotka olivat todella kumma valinta muuten suhteellisen modernissa kerrostalossa. Paljon koruja ja minkkiturkkeja. Esitteli että katsokaapas kävin ostamassa Stockmannilta uuden talvitakin ja hintakin 10000 markkaa. Myöhemmin euroissa esitteli 2000€ uutta talvitakkia. Täti sitten siinä alkoholisoitui vuosien varrella ja hänen ystäväpiirinsä oli lähinnä lähipubin vakioasiakkaat. Bingossa tykkäsi käydä, vissiin melkein joka ilta. Tapasi täysin alkoholisoituneen miehen jota tykkäsi paapoa ja huoltaa. Olivat aikamoinen pari, täti minkkiturkissaan helyt kaulassaan lähibaarissa tämän tokkurassa olevan miekkosen kanssa bingoa pelaamassa. Ihan jo pienenä lapsena ihmettelin mikä tuo mies on, kun oli aina alkosta sekaisin. Siis niin sekaisin että silmät pyöri päässä. No tämäkin mies sitten kupsahti ennen tätiä kun maksa ei enää jaksanut kannatella. Täti oli jo tässä vaiheessa sen ikäinen ettei uutta miestä tullut. Myöhemmin menehtyi. Täti oli rasittava henkilö kun ei häntä muiden kuulumiset koskaan kiinnostaneet vaan joka mahdollisuuden hän käänsi omiin matkoihinsa, jotka saattoivat olla 20-30 vuotta sitten tehtyjä. Minulle jäi kaukainen ja ikävä muisto tästä henkilöstä. Koskaan hän ei minua millään tavalla muistanut vaikka rahaa olisi ollut. Hän tykkäsi laittaa ne rahat viinaan ja tuon alkoholisoituneen miehen ylläpitoon. Jokainen tyylillään ja kukin saa tehdä rahoillaan mitä tykkää. 

Vierailija
64/74 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden lukioaikaisen kaverin vanhemmat. Kummatkin ihan perustöissä, ei johtajia eikä duunareita vaan siitä väliltä. Eivät tietääkseni ole käyneet yliopistoa, jos sillä nyt on jotain väliä.

Tapaus 1. Lidl oli heille kauhistuksen aihe. Ei voi mennä sinne jos joku tuttu näkee. Tämä kaverini oli sitten vielä kotoa asuessaan käynyt itse Lidlissä, ja vanhemmat olivat kyselleet että eihän naapurit nähneet kun hän käveli Lidlin kassi kädessä. Myöskään roskia ei voinut viedä Lidlin pussissa ettei naapurit näe. 

Tapaus 2. Kaveri kävi kaupunkilomalla yhdessä Eurooppalaisessa suurkaupungissa jossa on tunnettu ns. luksustavaratalo. Vanhemmat olivat pyytäneet että tuo sen kaupan kassi heille:D siis joku muovi- tai paperikassi. Ehkä siinä sitten kehtaa viedä roskat kun ei Lidlin pussissa. 

Tapaus 3. Kävimme lukion kaupunkimme keskustassa olevassa vanhassa ns. eliittilukiossa, jos niin voi sanoa. Kaverin äiti oli tehnyt Facebookiin postauksen jossa oli koulun kuva ja oli siihen kirjoittanut miten heillä on suvussa tapana käydä kyseinen opinahjo. Oikein runollisesti ja hartaasti oli kirjaillut. Muuten hyvä mutta kaverini oli ainoa heidän perheestään ja suvustaan joka kyseisen lukion on käynyt:D sisaruksensa oli siellä pari kuukautta kunnes vaihtoi koulua. Jos kummatkin sisarukset olisivat käyneet Pöntilän ammattikoulun, niin tuskin olisi silloin alkanut Facebookissa kehuskelemaan kuinka kyseisen koulun käyminen kulkee jo suvussa. 

Oli heillä muitakin ihme juttuja, mm. jotain aivan outoja entivanhoja käytöstapoja joita hyvä kun edes kuninkaalliset noudattavat nykypäivänä. 

Vierailija
65/74 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarno Limnell on Suomen Hyacinth. Tyyppi, joka antoi ihmisten uskoa nimensä olevan Limnéll. Voi typerämpää ihmistä olla.

Vierailija
66/74 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka haluavat käyttää myös toisen nimen ensimmäistä kirjainta. Vaikka sekoittumisen vaaraa kehenkään toiseen ei ole. "Minä olen Paavo M. Petäjä...."

Vierailija
67/74 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Minä.

Minusta Hyacinth on ihana hahmo. Tavoittelee täydellisyyttä, harmoniaa ja kauneutta mutta aina tulee vastaan kaikkea epämiellyttävää ja kyseenalaista ihan kuin oikeassakin elämässä yleensä käy.

Ihanaa, että joku muukin on samaa mieltä. En ole koskaan ymmärtänyt, että katsojan pitäisi ilmeisesti inhota Hyacinthia? Mutta minäpä en tee niin, itse asiassa rakastan hänen hahmoansa.

Ei inhota, ei missään tapauksessa, vaan hän on erittäin koominen. Hyvän näyttelijän ovatkin tuohon löytäneet 😁👍

Hyviä kuvauksia tässäkin ketjussa, hymyilytti ajatus henkilöstä, joka pöyhistelee minkkiturkeissaan (ja mainitsee HINNAN), mutta sitten "harrastaa" mieluiten bingoa ja alkoholin litkimistä. Ouch... 😳😁

Vierailija
68/74 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi, molemmat miehiä. 

Toinen on serkkuni isän puolelta, toinen siskoni mies. 

Vierailija
69/74 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy melkein koko sisarussarja, työväenperheestä alunperin ja kun yksi meni naimisiin diplomi-insinöörin kanssa hänestä tuli Hyasint, esittelee kultakorujaan ja merkkilaukkujaan, toinen on ollut nuoresta pitäen Rose, silmät räpsyy ja flirttailu sujuu olipa mies vapaa tai ei. Melkein Violet löytyy myös, arvostaa materiaa. Daisy on minusta herttainen, on vain niin rakastunut Onslowiin että ei huomaa hänessä mitään vikaa. 

Vierailija
70/74 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pari. Ärsyttävintä on väitteet sukumme ruotsinkielisyydestä tai jopa ruotsalaisuudesta. Onhan meillä ruotsalainen nimi niin kuin tuhansilla suomalaisilla.

Vierailija
71/74 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti löytyy, parikin. Toinen jopa käyttää sukulaisestaan hienompaa sukunimeä kuin se on oikeasti. Ajatellaan että joku on vaikka Mutikainen niin käyttäisi siitä nimitystä; von Mutikainen tms. Toinen ei halua puhua köyhistä juuristaan ollenkaan. Hän on kyllä varakas ihminen mutta omat juuret ovat suuri häpeä hänelle. Toinen on kouluttamaton ja köyhästä perheestä. Hän pukeutuu ja elää kuin varakas ihminen vaikka on ihan pienituloinen tavis. Hän ei vaan onnistu käytöksellään vakuuttamaan ketään. Ensimmäinen kylläkin.

Vierailija
72/74 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siis yksi,  joka väittää, että olisi päässyt helposti yliopistoon, väittää että on älykäs. Sellainen tekokymppejä  saava. Oli hyvä koulussa, mutta ei jatkanut varmaan kun älyä ei riittänyt, vaikka väittää  että ei ollut ihan siitä, vaikka fyysikkoa siitä ei olisi kuulemma tullut. Väittää että on joutunut rikosten, valheiden ja sabotointien uhriksi vuosikymmenten ajan. 

Muka jotain tosi erikoisia ja harvinaisia juttuja. Väittää, että hänen lisäkseen vain tosi harva tietää niistä. Väittää, että on huomannut jotain, mitä moni muu ei ole. Väittää, että on ollut jonkin ihme gang stalking operaation kohde  vuosikymmeniä. . Kävin googlaa, vtu mitä satua! Ei tuollaista tapahdu? Väittää vaikka mitä ja mitään todisteita mistään ei sitten ole. 

Väittää väärää kohtelua ja rikoksia jopa viranomaistahoilta.  

On yrittänyt näyttää  jotain papereita mullekin. Onhan niissä jotain oitoa ja onhan sen asioiden käsittelyssä jotain oitoa välillä ollut, mutta ei kai kenenkään taviksen kohdalla ryhdyttäisi mihinkään kampanjaan? Uskomatonta? 

Ihan hörhöilyä vaan sanon mä, buhahaaaaaa!

Liian laiska ja hieno  lenkkeilyyn, duunarihommiin. Liian hieno syömään nakkiksstiketta  ja muusia. 

Liian hieno pakettiauton  rattiin ja miesten hommiin. 

Aina pitää olla korko kengissä kaupungilla. 

Väittää muuten myös, että ulkonäköänsäkin olisi rikollisin keinoin Sabotoitu. En jaksa kirjoittaa miten, vaikka aika seikkaperäisesti  niistä kertoi ja kyllä mä jotain olen  huomannut.mitkä tukisi sen kertomusta, mutta silti, vaikea uskoa. Hei,,kuka tekisi niin ja miksi ihmeessä? 

Väittää,,että sen opiskelu, työkuvioita raha-asioita ja jopa terveysasioita on mukamas vuosikymmeniä  sabotoitu ja tehty  jopa rikoksia niihin liittyen? Olisi jotain valehdeltu ihan virallisilla tasoilla? 

Joo, onhan nuo vähän outoja, mitä se kertonut ja olen saanut vahvistusta muilta, että ainakin osa on totta, mutta että systemaattisesti joku olisi ottanut silmätikukseen ja jopa sen lapset ja jopa rikosten avulla aiheutettu haittaa? Kuka näkisi niin paljon  vaivaa?  En usko! 

Vierailija
73/74 |
10.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mun rakas edesmennyt mummini oli hyvin Hyacinth! Työväenluokasta avioliiton kautta noussut, ja kulissit pidettiin joka hetki pystyssä. Jatkuva paljastumisen pelko.

No miten hänen olisi tullut käyttäytyä, että olisi voinut välttyä tältä arvostelulta? Olisko esimerkiksi - minä olen vain työväenluokaisesta kodista lähtöisin - ollut jotenkin parempi sanoa aina ensin, kun tapasi uuden tuntemattoman ihmisen. En itse haluaisi kuulla kenenkään vähentävän itseään näin tuntemattoman edessä. Kyllä ihmisen taso selviää ajan kanssa. 

Vierailija
74/74 |
16.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania juttuja :D Tämä Hyasinttihahmo on vaan jotenkin kaikessa teennäisyydessään todella hupaisa :D

Brittiläistä parhaimmistoa tv-ohjelmiston suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi