Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubb Gazan tyhjentämisestä: Sotarikos!

Vierailija
19.05.2025 |

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011244092.html

Myös Orpo ja Valtonen komppaavat Stubbia. Entä Purra ja avustajansa?! 

Kommentit (1170)

Vierailija
301/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä älytöntä et Suomi ostaa aseita sotaa käyvästä israelista. Sehän vain lisää rahaa israelin lastenmurhaa tekevään sotakassaan. Nyt on tehty kansalaisaloite aseiden oston lopettamisesta israelista. Harkitkaapa allekirjoitusta.

Ihan järkevää ostaa testattuja tuotteita. 

Vierailija
302/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisethan on se kansa mitä siellä lähi-idässä murhataan. Myös kristittyjä vainotaan.

Ei kukaan juutalaisia mur haa, ja juutalaiset itse vainoavat krisittyjä. Esimerkiksi kirkkoja ei saa rakentaa Israeliin lainkaan. Juutalaiset tap pavat tuon tuosta kristittyjä palestiinalasia. 

Älä höpötä, kun et mitään tiedä.

Israel on täynnä kirkkoja ja seurakuntia (yli 100 seurakuntaa) , messiaanisia juutalaisia on enemmän kuin koskaan on ollut historiassa. Jeesukseen uskovia juutalaisia on Israelissa on 30 000-40 000.

Ja sitten on tuhansia juuri uskoon tulleita salamessiaanisia juutalaisia, sillä Israelissa on juuri nyt suuret kristilliset herätykset menossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb oli loppukierroksella kokemattomampi kuin Haavisto ja peesaili paljon häntä nimenomaan ulkopolitiikan kysymyksissä. Olen ilahtunut huomatessani että Stubb on mies paikallaan. Osannut uida oikeisiin porukoihin ja päässyt jopa Trumpin puheille. 

Nyt tämä, Stubb on raskaan sarjan poliitikko. Marin poisti aikonaan kaikki muistot suomettumisesta sanomalla että Venäjä yksin on vastuussa hyökkäyssodastaan Ukrainaan, nyt Stubb toteaa Israelin syyllistyvän sotarikokseen jos se tekee etnisiä puhdistukia Palestiinassa. Hyvä Stubb, hyvä Suomi! 

Vierailija
304/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb oli loppukierroksella kokemattomampi kuin Haavisto ja peesaili paljon häntä nimenomaan ulkopolitiikan kysymyksissä. Olen ilahtunut huomatessani että Stubb on mies paikallaan. Osannut uida oikeisiin porukoihin ja päässyt jopa Trumpin puheille. 

Nyt tämä, Stubb on raskaan sarjan poliitikko. Marin poisti aikonaan kaikki muistot suomettumisesta sanomalla että Venäjä yksin on vastuussa hyökkäyssodastaan Ukrainaan, nyt Stubb toteaa Israelin syyllistyvän sotarikokseen jos se tekee etnisiä puhdistukia Palestiinassa. Hyvä Stubb, hyvä Suomi! 

Stubb sanoo vain mitä kuulijat haluaa kuulla. Tuskin oikeasti kannattaa Hamasin pyrkimyksiä. 

Vierailija
305/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juutalaisethan on se kansa mitä siellä lähi-idässä murhataan. Myös kristittyjä vainotaan.

Ei kukaan juutalaisia mur haa, ja juutalaiset itse vainoavat krisittyjä. Esimerkiksi kirkkoja ei saa rakentaa Israeliin lainkaan. Juutalaiset tap pavat tuon tuosta kristittyjä palestiinalasia. 

Israel on täynnä kirkkoja ja seurakuntia (yli 100 seurakuntaa) , messiaanisia juutalaisia on enemmän kuin koskaan on ollut historiassa. Jeesukseen uskovia juutalaisia on Israelissa on 30 000-40 000.

Ja sitten on tuhansia juuri uskoon tulleita salamessiaanisia juutalaisia, sillä Israelissa on juuri nyt suuret kristilliset herätykset menossa. 

Psykoottista porukkaa. 🤦

Vierailija
306/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Haavisto olisi tullut presidentiksi hän todennäköisesti vihreitten kanssa kannattaisi palestiinan tunnustamista, siis valtion johon hän ei itse pääsisi edes valtiovierailulle.

Vierailija
307/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkäs teet. Israel etsii turvallisuutta lähialueilleen pysyvästi. Mutta aseiden sijaan, pitäisi evakuoida.

Israelin sieltä pitäisi häipyä. Israelin valtio on brittien inperiumin jäämistön keinotekoinen luomus WW2:n jälkeen eikä sitä olisi pitänyt ikinä perustaa tuonne! 

1, 2, 3 uskikset ryntää paikalle julistamaan Jumalan tahdosta ja valitusta kansasta.

Kansanmurhan hyväksyvän "uskovan" ihmisen jumala on Belsepuupi. Miten nämä ihmiset voivat kutsua itseään kristityiksi?

Eivät he ainakaan Uuteen Testamenttiin ole tutustuneet ja Jeesuksen opetuksiin. Jeesus seisoo tässä sodassa palestiinalaisten lasten rinnalla.

Konservatiivikristityt tukevat kansanmur

"Et ole siis koskaan lukenut Vanhaa Testamenttia?

Siellä Jumala itse käski tuhota ja vihkiä tuhon omaksi kaikki kansansa Israelin murhanhimoiset viholliset, lapsia myöten, mutta koska Israel ei sitä aina tehnyt, vaan jättivät säälistä henkiin - saavat nyt taistella ikuisesti näiden jälkeläisiä vastaan. "

Kyllä olen. Teologisesti näitä voisi pohtia loputtomiin, mm. onko Vanhan Testamentin Jumala edes sama Jumala, mikä on Jeesuksen Kristuksen Isä Meidän Jumala. VT:n Jumala tuntuu olevan vihan, koston ja hävityksen jumala. Oliko jumalia useita? Keskenänsä kateellisia, kilpailivat? No, se pohdinta sikseen, mutta itse ymmärrän, että kristityn tulee ensisijaisesti seurata Jeesuksen opetuksia ja Jeesus tuli nimenomaan uudistamaan kristikuntaa tai oikeammin perustamaan sen. Eli kristityn kannalta Uusi Testamentti on oleellisempi ohjenuora kuin VT.

Miksi Israelin kansanmurhaa tukevat kristityt nojaavat Vanhaan Testamenttiin, joka on juutalisuuden ydin, mutta ei kristinuskon? Miksi he perustelevat Israel-uskollisuutensa VT:lla, kun UT:n Kristus saarnasi rauhaa, rakkautta, veljeyttä...?

Vierailija
308/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkäs teet. Israel etsii turvallisuutta lähialueilleen pysyvästi. Mutta aseiden sijaan, pitäisi evakuoida.

Israelin sieltä pitäisi häipyä. Israelin valtio on brittien inperiumin jäämistön keinotekoinen luomus WW2:n jälkeen eikä sitä olisi pitänyt ikinä perustaa tuonne! 

1, 2, 3 uskikset ryntää paikalle julistamaan Jumalan tahdosta ja valitusta kansasta.

Nyt puhutaan kansainvälisestä politiikasta eikä satukirjasta. 

Niinhän sitä luulis. Valitettavasti maailmanlaajuisesti on ns. kristittyjä, jotka antavat tukensa tälle kansanmurhalle, koska olettavat sen kuuluvan Jumalan suunnitelmaan. Heidän

"Älä tuo niitä Ylen oksettavia valheita enää tänne.

Ylen ainoa tietolähde ko. aiheesta on aina ollut Hamasin eli "Palestiinan" terot. "

Katsohan tuo dokumentti ensin, ennen kuin tulet huomauttelemaan. Jos jollakin on silmälaput silmillä ja vain yhteen suuntaan näkökykyä, niin sinulla.

Veikkaan, ettet ole edes katsonut tuota dokumenttia. Olisiko liian silmiä avaavaa? Helppoa jäädä sinne mutkuYLE-vihaan ja kieltäytyä kaikesta informaatiosta, mikä kyseenalaistaisi omaa totuutta.

Vierailija
309/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubbi kuuluukin kansanryhmään jolla on rasistinen menneisyys, mitä muuta voisikaan tällaiselta odottaa. Myös suomalaiset kuuluvat alempiin rotuihin monien tämän ryhmän edustajien mukaan, ainakin viime sodan aikoihin. Samat ajatusmallit näkyy olevan vieläkin. Israelilaisia eivät voi tietenkään sietää nyt kun ei silloinkaan.

Miksi aikoinaan vainottu ryhmä - juutalaiset - ryhtyi itse vainoamaan?  Juutalaiset tekevät tänä päivänä palestiinalaisille saman, minkä Hitler juutalaisille. Minä en usko, että keskitysleireillä aikoinaan menehtyneet juutalaiset olisivat halunneet ihan tällaista ratkaisua.Juutalaisten kannalta ikävää, että Netanjahun hirmuhallitus saattaa häpeään ja tahrii heidän esi-isiensä muiston. Maailman empatia ei ole enää yksiselitteinen.

Siis juutalaiset pommitti Saksaa raketei

Mä oon aika varma, että Varsovan getossakin oli kapinointia, enkä usko sen olleen mitään rauhanomaista protestointia.

-eri 

Vierailija
310/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä älytöntä et Suomi ostaa aseita sotaa käyvästä israelista. Sehän vain lisää rahaa israelin lastenmurhaa tekevään sotakassaan. Nyt on tehty kansalaisaloite aseiden oston lopettamisesta israelista. Harkitkaapa allekirjoitusta.

Tuo on (ainakin yksi) syy Suomen poliittisen johdon vaikenemiseen. Nyt varovasti tullaan esille tuomitsemaan, koska yksi kerrallaan muutkin valtiot.

Mutta onhan tuo sama kuin hölmöläisten peitto. Toisesta päästä rikotaan, revitään, avitetaan sotaa - toisessa päässä tuomitaan se.

Vierailija
311/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Israelin aseet - hyvin paukahtaa! Jeejeejeejejjeejjee ja rokki soi

Vierailija
312/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi tuohon lisåtä(olen eri kirjoittaja) että Israelissa on uskonnonvapaus ja siellä on moskeijat muslimeja varten. Ja sen verran siellä käynyt että olen nähnyt miten tekevät yhteistyötä eri firmoissa, sairaaloiss, armeijan leivissä jne. Eli todella ihmeellisen hienolla tavalla maa on onnistunut kaikista vaikeuksista huolimatta sulauttamaan erilaiset uskonnot ja kielet yhteen ja elämä on maassa laadukasta. Se että radikalisoituneet(Mm Hamasin harjoittamaa opetusta) pilaavat myös muslimien mainetta on surullista. Juutalaiset eivät ole tehneet veitsi- iskuja tai terroristihyöjkåyksiä maassaan tai ulkomailla. Ei liioin kristityt. Vaikka pöpipäitå kaikissa uskonnoissa ja ihmisryhmissä onkin.

Vierailija
313/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubbi kuuluukin kansanryhmään jolla on rasistinen menneisyys, mitä muuta voisikaan tällaiselta odottaa. Myös suomalaiset kuuluvat alempiin rotuihin monien tämän ryhmän edustajien mukaan, ainakin viime sodan aikoihin. Samat ajatusmallit näkyy olevan vieläkin. Israelilaisia eivät voi tietenkään sietää nyt kun ei silloinkaan.

Miksi aikoinaan vainottu ryhmä - juutalaiset - ryhtyi itse vainoamaan?  Juutalaiset tekevät tänä päivänä palestiinalaisille saman, minkä Hitler juutalaisille. Minä en usko, että keskitysleireillä aikoinaan menehtyneet juutalaiset olisivat halunneet ihan tällaista ratkaisua.Juutalaisten kannalta ikävää, että Netanjahun hirmuhallitus saattaa häpeään ja tahrii heidän esi-isiensä muiston. Maailman empatia ei ole enää yksiselitteinen.

Siis juutalaiset pommitti Saksaa raketei

"Siis juutalaiset pommitti Saksaa raketeilla, teki itsemurha- ja puukotusiskuja, teki tuhoisan yllätyshyökkäyksen Saksan maaperälle ja otti panttivankeja, josta seurauksena Hitler olisi rankaisut juutalaisia?? Näinkö se tosiaan meni? "

Älä viitsi vääristellä ja tahallaan väärintulkita.

Se, että ihmettelen aikoinaan vainotun kansanryhmän nykyistä asennetta toista kansanryhmää kohtaan käyttäen samoja metodeja kuin oma vainoajansa, ei tarkoita ettenkö pitäisi Hitlerin toimia yksiselitteisen raakalaismaisina, sairaina ja tuomittavina. Selväähän oli, että juutalaisia vainottiin vain juutalaisuuden tähden, eivät he hyökänneet pmmikonein Hitlerin kimppuun - miksi vääristelet? Ydinkysymys onkin, että miksi tuo kovia kokenut kansa, juutalaiset, toteuttaa nyt samaa julmaa toimintaa palestiinalaisia kohtaan?

Minä olen vainottujen ja sorrettujen puolella. Hitlerin keskitysleireillä he olivat juutalaisia (myös kommunisteja, vammaisia, sairaita ym.) - tänään mm. palestiinalaisia.

Vierailija
314/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä niitä juutalaisia huomattavissa määrin sitten murhataan? Kun jopa Iranissa on juutalaisia, eikä ne varsinaisesti ole tällä hetkellä tunnettuja mistään ylitsevuotavasta "erilaisuuden" ymmärtämisestä. 

Vierailija
315/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä oon aika varma, että Varsovan getossakin oli kapinointia, enkä usko sen olleen mitään rauhanomaista protestointia."

Kyllähän juutalaisilla oli maanalaisia armeijoitaan. Inhimillistähän on, että alistettu, vainottu kansa - mikä tahansa kansa - nousee kapinaan.

Vierailija
316/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, israelilaista on "paikallista väestöä" pieni murto-osa ja loput ovat kolonialistisia maanvaltaajia Euroopasta ja Yhdysvalloista. Venäläisväestön osuus on valtava. Palestiinalaiset ajettiin väkivalloin kodeistaan, rakennukset ja maatilat vallattiin. Myös Netanyahun perhe asui palestiinalaisessa kodissa häädettyään sieltä ensin sen todellisen omistajan.

On vaikea ymmärtää mitään oikeutusta niihin toimiin joita Israel on tehnyt. Mikä muu maa tahansa olisi jo saanut napalmia niskaan länneltä ja palestiinalaisten tueksi olisi tultu. Lähes jokainen kuviteltavissa oleva sotarikos on tehty, vuosikymmenten sorron ja maanvaltauspolitiikan perään. 

Mailla on oikeus puolustaa itseään, myös Israelilla, mutta puolustuskyvyttömien siviilien lahtaamiseen ei voi olla mitään oikeutusta. 

Siellä taas joku

"Israel on miehittänyt palestiinalaisalueita laittomasti ja polkenut palestiinalaisten ihmisoikeuksia systemaattisesti vuodesta 1967 eli melkein 60 vuotta!"

Israelin miehitys Gazan kaistalla päättyi vuonna 2005, jolloin Israel lakkautti siirtokuntansa Gazassa ja veti sotilaansa alueelta. Gazaan tuli oma hallintonsa, jonka sössivät pestaamalla terroristijärjestön puikkoihin.

Vierailija
317/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa tämänpäiväinen Hesarin juttu. Mielipiteet sitä luokkaa, että vaikea pitää viattomina uhreina. He itse hyväksyvät väkivallan silloin kuin se ei koske heitä itseään. 

https://www.hs.fi/maailma/art-2000011244671.html?utm_medium=promobox&ut…

Vierailija
318/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin päästään eroon suomettuneesta muminasta ja kutsutaan asioita niiden oikeilla nimillä, arvostan.

Hamas syyllistyy sotarikoksiin päivittäin tekemällä siviilikohteista sotilaskohteita.

Onko näin. No miksei siitä mediassa koskaan puhuta. Mitä näitä lukee niin kovin yksipuoliselle uutisoinille tuntuu

Ne on muodossa xx kuollutta Gazassa. Lähteenä Hamasin terroristihallinto. Koskaan ei uutisoida kuinka monta kuollutta terroristia oli mukana kuolleiden joukossa. Siellähän on vaan viattomia uhreja.

Vierailija
319/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on sotarikos. Tasavallan presidenttiin kohdistettu solvaaminen ilmoitettu poliisille. Te älykääpiönatsit olette turvallisuusriski. Jos teillä on kaksoiskansalaisuus, teiltä voidaan nykyisen lain mukaan peruuttaa Suomen kansalaisuus ja palauttaa siihen toiseen maahan (Venäjälle).

Lopeta se poliisin turha häirintä. Heillä on ihan oikeitakin rikoksia tutkittavana, joihin hukkuvat ilman kaiken maailman nettipoliisien tuohtumusilmoituksia.

Vierailija
320/1170 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin päästään eroon suomettuneesta muminasta ja kutsutaan asioita niiden oikeilla nimillä, arvostan.

Hamas syyllistyy sotarikoksiin päivittäin tekemällä siviilikohteista sotilaskohteita.

Onko näin. No miksei siitä mediassa koskaan puhuta. Mitä näitä lukee niin kovin yksipuoliselle uutisoinille tuntuu

Ne on muodossa xx kuollutta Gazassa. Lähteenä Hamasin terroristihallinto. Koskaan ei uutisoida kuinka monta kuollutta terroristia oli mukana kuolleiden joukossa. Siellähän on vaan viattomia uhreja.

53 000 kuollut, puolet ase kädessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän