Taloyhtiölainat positiiviseen luottorekisteriin
En oikein tiedä, mitä ajattelen siitä, että taloyhtiölainat tulee positiiviseen luottorekisteriin. Viimeistään vuonna 2027.
En ehkä tykkää. Varsinkin jos/kun nostaa isännöinnin kuluja kun taas uusi rekisterivelvoite.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole kellään taloyhtiölainaa kun kaikki asuu vuokralla
Mulla on. Vaihdettiin IV-koneet marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mulla on oma omakotitalo. Mistä ihmeestä tulee käsitys, että palstalla käy vaan vuokra-asujat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Mulla on oma omakotitalo. Mistä ihmeestä tulee käsitys, että palstalla käy vaan vuokra-asujat.
Juttujen taso? Yleissivistys tai sen puute?
Vierailija kirjoitti:
Sinä asut. Mulla on velaton 74 neliön kolmio. Siis mulla ei ole velkaa mutta taloyhtiöllä on vähän. Linjasaneerausta suunnitellaan (jipii).
Yksi huoneisto otetaan haltuun kun osakkaalla on vastikkeet maksamatta.
Onneksi muut 40 maksavat ajallaan.
Tottakai taloyhtiön lainanosuus pitää näkyä positiivisessa luottorekisterissä. Sehän on sun maksettava, joten lisävelkaa haettaessa vaikuttaa maksukykyyn. Kannattaa miettiä elääkö velaksi vai tulojensa mukaan. Itsellä ollut aina pienet tulot, mutta käyttöön jäävästä laitan aina vähintään 50% säästöön, jotta vähitellen kertyy hätärahasto, jos tulee jotain yllättävää remonttia tms.
Vierailija kirjoitti:
Asun omistusasunnossa, ja taloyhtiöllä on lainaa (tosin minun asunnossani ei ole, tai no kaikkihan noista lainoista taloyhtiöissä vastaavat, tässä taloyhtiöissä on aika vähän taloyhtiölainaa)
Mitenhän pysyy mitenkään ajan tasalla?
Kysyy isännöitsijätoimiston työntekijä