Mihin kaikkeen ruokaan lisäät liemikuution? Käytätkö sekä lihaliemi, kala/kasviskuutioita? Mikä paras?
Kommentit (18)
En mihinkään. Joskus ostan paketin lihaliemikuutioita. Käytän yhden johonkin (keittoon?) ja sitten loput jäävät kaappiin pyörimään, kunnes heitän roskiin eräpäivän mentyä pari vuotta aiemmin. Alan vähitellen oppia, että itselle ihan turha tuote.
Kasvisliemikuutioita kastikkeisiin, keittoihin ja laatikkoruokiin.
Ennen käytin kaikkiin ruokiin, mutta lopetin, kun paras maku poistettiin.
En käytä enää mitään, kun niissä on paljon suolaa.
En mihinkään.
5 grammaa suolaa, arominvahvenne natriumglutamaatti, sokeria ja kookosrasvaa. Miksi tuon laittaisi sotkemaan ruokaa?
Nyt tähän AVmammoja todistamaan mitä kuutioita ei nyt käytä kukaan ja oikeastaan jokainen AVmamma käyttää pari päivää viikosta oman lihaliemen keittämiseen kun haki lihakaupasta 10kg luita.
Kaikkiin lihapitoisiin kastikkeisiin Knorrin sieniliemikuutio. Kalakuutio lohikeittoon.
Arominvahventeella ja öklösuolaamisella saa jonkun makuun hyvää, mutta minä en tykkää
Jos olisi tilaa ja välineet, keittäisin itse esim. 20 litraa kasvislientä, sitten pakastaisin puolenlitran määrinä. Tätä käyttäisin kaikkiin keittoihin, kastikkeisiin missä olisi muuten vettä yms.
Käytän fondeja joka pullosta tai yksittäispakattuna.
Hummeri- ja kalafondi kalakeitoissa.
Kanafondi risotto tms.
Liha/ rich Beef tai vasikanfondi joskus harvoin jauheliharuuissa/ pata. Mutta lihaa syödään tosi harvoin.
Kasvisfondia harvemmin, jotenkin en tykkää mausta. Kanttarellia oon aatellu kokeilla.
Harvoin oikeesti noista mitään.
kasvisliemikuutiota käytän joskus, ehkä pari kertaa vuodessa
En mihinkään. Teen kastikepohjat itse ja pakastan niita 200g annospusseissa. Voi heittää jäisenä suoraan kattilaan. En laita liemiin lainkaan suolaa.
Liemijauheita käytän vakaasti harkiten. Liemikuutioista jää ruokaan inhottava rasvan maku.
Lopetin laittamasta mihinkään 90-luvulla kun tajusin että ovat aromisuolaa, suolaa ja laadutonta ihraa.
Joskus harvoin ostanut kun jotain reseptiä kokeillut, niitä knorrin? hyytelöitä. 1 menee ja loput 3 vanhenee kaappiin + pahvi ja muovi. Yksikään kokeiltu resepti ei ole jäänyt pyörimään ruokalistalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi tilaa ja välineet, keittäisin itse esim. 20 litraa kasvislientä, sitten pakastaisin puolenlitran määrinä. Tätä käyttäisin kaikkiin keittoihin, kastikkeisiin missä olisi muuten vettä yms.
Karjalanpaistin ylimääräisen liemen pakastan aina keittoja varten.
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään. Käytän fondeja.
Tuo jos mikä on kuluttajan vedätystä kuusi - nolla. Lisäaineita sama määrä kuin kuutioissa, jos ei enemmänkin ja ovat käytössä erittäin epätaloudellisia.
Kastikkeisiin ja keittoihin. Käytän luomu kasvislientä joka paikkaan, semmosta missä ei aromivahvennetta. Laitan vähemmän kuin ohjeessa, pan suolaa lisäksi