Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kaikkeen ruokaan lisäät liemikuution? Käytätkö sekä lihaliemi, kala/kasviskuutioita? Mikä paras?

Vierailija
19.05.2025 |

Itse koen ne hyvänä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikkeisiin ja keittoihin. Käytän luomu kasvislientä joka paikkaan, semmosta missä ei aromivahvennetta. Laitan vähemmän kuin ohjeessa, pan suolaa lisäksi

Vierailija
2/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Joskus ostan paketin lihaliemikuutioita. Käytän yhden johonkin (keittoon?) ja sitten loput jäävät kaappiin pyörimään, kunnes heitän roskiin eräpäivän mentyä pari vuotta aiemmin. Alan vähitellen oppia, että itselle ihan turha tuote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Käytän fondeja. 

Vierailija
4/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisliemikuutioita kastikkeisiin, keittoihin ja laatikkoruokiin.

Vierailija
5/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin kaikkiin ruokiin, mutta lopetin, kun paras maku poistettiin. 

En käytä enää mitään, kun niissä on paljon suolaa. 

Vierailija
6/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään.

5 grammaa suolaa, arominvahvenne natriumglutamaatti, sokeria ja kookosrasvaa. Miksi tuon laittaisi sotkemaan ruokaa?

Vierailija
7/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tähän AVmammoja todistamaan mitä kuutioita ei nyt käytä kukaan ja oikeastaan jokainen AVmamma käyttää pari päivää viikosta oman lihaliemen keittämiseen kun haki lihakaupasta 10kg luita.

Vierailija
8/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin lihapitoisiin kastikkeisiin Knorrin sieniliemikuutio. Kalakuutio lohikeittoon. 

Vierailija
9/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arominvahventeella ja öklösuolaamisella saa jonkun makuun hyvää, mutta minä en tykkää

Vierailija
10/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän myös fondeja. t.ap

Vierailija
11/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi tilaa ja välineet, keittäisin itse esim. 20 litraa kasvislientä, sitten pakastaisin puolenlitran määrinä. Tätä käyttäisin kaikkiin keittoihin, kastikkeisiin missä olisi muuten vettä yms.

Vierailija
12/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän fondeja joka pullosta tai yksittäispakattuna. 

Hummeri- ja kalafondi kalakeitoissa.

Kanafondi risotto tms.

Liha/ rich Beef tai vasikanfondi joskus harvoin jauheliharuuissa/ pata. Mutta lihaa syödään tosi harvoin.

Kasvisfondia harvemmin, jotenkin en tykkää mausta. Kanttarellia oon aatellu kokeilla. 

Harvoin oikeesti noista mitään. 

Vierailija
13/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisliemikuutiota käytän joskus, ehkä pari kertaa vuodessa

Vierailija
14/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään. Teen kastikepohjat itse ja pakastan niita 200g annospusseissa. Voi heittää jäisenä suoraan kattilaan. En laita liemiin lainkaan suolaa. 

Vierailija
15/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liemijauheita käytän vakaasti harkiten. Liemikuutioista jää ruokaan inhottava rasvan maku.

Vierailija
16/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin laittamasta mihinkään 90-luvulla kun tajusin että ovat aromisuolaa, suolaa ja laadutonta ihraa.

Joskus harvoin ostanut kun jotain reseptiä kokeillut, niitä knorrin? hyytelöitä. 1 menee ja loput 3 vanhenee kaappiin + pahvi ja muovi. Yksikään kokeiltu resepti ei ole jäänyt pyörimään ruokalistalle.

Vierailija
17/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi tilaa ja välineet, keittäisin itse esim. 20 litraa kasvislientä, sitten pakastaisin puolenlitran määrinä. Tätä käyttäisin kaikkiin keittoihin, kastikkeisiin missä olisi muuten vettä yms.

Karjalanpaistin ylimääräisen liemen pakastan aina keittoja varten.

Vierailija
18/18 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mihinkään. Käytän fondeja. 

Tuo jos mikä on kuluttajan vedätystä kuusi - nolla. Lisäaineita sama määrä kuin kuutioissa, jos ei enemmänkin ja ovat käytössä erittäin epätaloudellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi