Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet naiset-miten olette selvinneet taloudellisesti?

Vierailija
19.05.2025 |

Kovin moni sanoo olevansa suhteessa rahan takia. Nyt kiinnostaa miten te eronneet naiset olette selvinneet taloudellisesti, itseä ahdistaa jäädä väljähtyneeseen suhteeseen mutta taloudellisesti yksin eläminen lasten kanssa (vuoroviikot todennnäköisesti) tuntuu ahdistavalta.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sanonut olevansa suhteessa rahan takia?

Se onkin tabu, jota ei ole tapana sanoa ääneen; oli sitten nainen tai mies. Suomessa kun ollaan, niin korostetaan ja alleviivataan vain kuinka "hyvinvointivaltiossa" nimeltä Suomi kaikkien tulee pärjätä.(...) Mutta onhan se myös totta tutkitustikin, että paremmin naiset pärjäävt keskimmärin yksin eläessään (joka ei titenkään vielä sano mitään kenenkään pariisuhde tilanteestaan) kuin yksin elävät miehet.

Yliopisto-opiskelija

Vierailija
22/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi aina kuvitellaan, että nainen olisi köyhempi. Minä olen huomattavasti varakkaampi kuin mieheni. Välillä epäilen, että mies on suhteessa kanssani rahan takia. Olen nyt alkanut tehdä selvempää eroa rahankäyttöön ja lopettanut maksamasta miehelle asioita.

Koska juuri oli asiasta tutkimus ja huomattavasti suurempi osa miehistä tulisi toimeen yksin asuntolainan kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Ei tartte enää elättää exää.

Vierailija
24/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ym valitaan varallisuuden mukaan.  Jos ja kun työelämässä niin ei mitään ongelmaa.  Kotirouvilla tietenkin iso pudotus,

Vierailija
25/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex lunasti pois rivarista, ostin niillä käteisellä kerrostaloasunnon samasta lähiöstä. Teen vakityön sivussa freelancerina kivoja töitä, eli harrastuksella teen ne muutamat ekstrasataset kuussa, jotka auttavat kasvattamaan puskuria ja sijoittamaan. Olisinpa vain tajunnut jo avioliiton aikana, että näin voi tehdä, lähtö olisi ollut paljon helpompi. Eka vuosi oli kaikkine muuttoineen ja sopeutumisineen rankka mutta sen jälkeen on ollut mukavampaa kuin liiton aikana. 

Vierailija
26/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin kuin ikinä aiemmin. Nyhdin exältä erossa sievoisen summan käteistä, jolla ostin asunnon. Nyt on halpa asua kivassa kämpässä. Lisäksi ex maksaa elareita monta sataa kuussa, verovapaata tuloa josta kertyy kivasti säästöönkin ja voi tehdä vaikka matkoja monta kertaa vuodessa ja hankkia kaikkea kivaa. 

Vierailija
27/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa nroa 12 alapeukutettiin, koska sukulaiset auttoi. Olipa myös multa törkeää, että otin 15 000 euron perinnön edes vastaan ja ostin auton päästäkseni töihin. Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
28/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-siskolleni lainasin sillon tällön rahaa, makso aina palkkapäivänä takasin. Näin hänen ei tarttenut sortua mihinkään pikavippeihin.

Nyt hänellä on hyväpalkkanen työ ja lapset jo maailmalla.

Vierailija
29/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni! Eroaisin mutta elintaso laskisi niin paljon... Eroaisin mutta minulla ei ole varaa siihen...

Vierailija
30/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni! Eroaisin mutta elintaso laskisi niin paljon... Eroaisin mutta minulla ei ole varaa siihen...

Taas sitä huomaa elävänsä omassa kuplassaan kun en muista monenkaan tuntemani naisen, enkä monen miehenkään sanoneen tällaista ääneen, vaikka se varmasti monen kohdalla pitääkin paikkansa. Yksin eläminen on yleensä aina suhteellisesti kalliimpaa kuin parisuhteessa eläminen. Mutta totta kai, jotta parisuhteessa elämine olisi edullsiempaa, niin se vaatii sitä, että molemmilla on suunnilleen samantapainen käsitys mm. siitä miten ja mihin rahaa halutaan käyttää (tai olla käyttämättä). Aika usein kun tätä palstaa lukee niin tulee mieleen joistain parisuhdekuvauksista, joissa vain toine olisi harkitseva ja omilla aivoillaan ajatteelva aikuinen. Tai sitten siitä, että ollaan enempi kämppikset kuin parisuhteessa elävvä pari kun mitään ei haluta jakaa, vaan kaikki tai lähes kaikki on vain minun tai sinun. - Kärkkäimmät loksuttavat leukojaan jo ensi-treffeistä alkaen syyttääen treffikumppaniaan, ettei halua tasaarvoa kun ei suostu(nut) maksamaan omaansa vaan antoi ymmärtää, että minun (treffeille pyytäneen) olisi tullut maksaa myös hänen kahvinsa ja oli vielä ahne p..ka kun halusi sen kanssa ottaa veilä pullankin mokoma lokki!

Vierailija
31/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käymällä töissä ja elämällä avioliitossakin omien tulojen mukaan.

Vierailija
32/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteeseen ryhtyminen +58-vuotiaan miehen kanssa voisi luoda vankan toimeentulon. Yleensä sen ikäisellä varallisuutta kertynyt hyvin.

Vierailija
33/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä köyhdyin suhteessa. Eron jälkeen sain asumistukea ja yksinhuoltajakorotukset ym. Pääsin sitten parempaan taloudelliseen asemaan nopeasti. Varmaan he joiden mies maksaa enemmän liiton aikana, joutuvat taloudelliseen ahdinkoon erotessa. Ei kaikki naiset ole lokkeja, mulla se mies oli.

Vierailija
34/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteeseen ryhtyminen +58-vuotiaan miehen kanssa voisi luoda vankan toimeentulon. Yleensä sen ikäisellä varallisuutta kertynyt hyvin.

Ei ole yleensä. On joillakin.

Vierailija
35/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse näkisin että tässä haetaan taloudellista selviämistä ilman mitään miehiä. Sehän hienointa onkin kun ei tarvitse sietää ketään ukkoa elämässään pärjätäkseen.

Vierailija
36/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen pärjännyt. Vaikka en tietenkään mennyt naimisiin ja tehnyt lapsia ajatellen että eroan joku päivä, paras valmistautuminen eroon oli opiskeleminen ja hyväpalkkaisen vakkarityön hankkiminen ennen lasten saamista. 

Ex on hyvä mies ja hyvä isä ja hienosti lapsista huolehtinut vuoroviikoin, mutta työelämä ei ole ollut hänen vahvuutensa. Lasten parasta ajatellen olen hänelle vapaaehtoisesti elatusmaksuja maksanut. 

Vierailija
37/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Oma ura takaa säännölliset tulot ja aina jäänyt vähän säästöönkin.

Vierailija
38/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla ei edes ollut mitenkään hyvää uraa ja palkkaa eron hetkellä. Olin opiskelija ja osa-aikatyössä. Nyt ne tietysti ovat laskeneet, mutta vielä muutama vuosi sitten tuet olivat yh-vanhemmalla tosi hyvät. Rahaa oli siis käytössä aivan merkittävästi enemmän kuin aviomiehen kanssa asuessani. Enhän minä silloin hänen rahojaan käyttööni saanut, enkä olisi ottanutkaan. Olin siitä itsekin yllättynyt, kun olin varautunut hankaluuksiin. 

Vierailija
39/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://supercodes.bgng.io/ is your go-to destination for premium digital products and services. From Amazon gift cards, Visa prepaid cards, and PayPal Verified accounts to streaming services like Netflix, Spotify Premium, Hulu, TV4 Play, and YouTube upgrades, we've got you covered. Explore powerful tools like ChatGPT, ChatGPT Pro, Adobe Creative Cloud upgrades, Photoshop, and Google One Drive Unlimited storage (lifetime). Looking for IPTV, VPNs like NordVPN, or even OnlyFans access? We've got it all. Plus, our range includes crypto payment options, food and shopping accounts, cloud storage, and various digital methods to simplify your lifestyle. Whether you're after USD-based accounts, Verified services, or lifetime access, https://supercodes.bgng.io/ delivers secure, affordable solutionsall in one place.

Vierailija
40/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tällä hetkellä kahta työtä selviytyäkseni taloudellisesti. En ole elänyt miehen varassa vaan aina tehnyt töitä, mutta toisaalta en ymmärtänyt ajoissa alkaa säästämään, niin nyt on pakko ahertaa kunnes lapset alkavat itse tienata, heitä haluan tukea kun isänsä suuremmin ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme