Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa ala missä ei tartte päntätä matikkaa!

Vierailija
20.03.2007 |

Vaikeuksia löytää oma ala kun ollut aina suuria vaikeuksia matikassa. :/ Joka koulutuksessa tuntuu olevan jotain pakollisia matikan kursseja joita en meinaa päästä läpi mitenkään. Kolme linjaa keskeytynyt kaikenkaikkiaan ja täytän kohta 25v. Ahistaa kun kaikki tyssää matikkaan. :( Olen täysin käytännön ihminen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole matematiikkaa tarvinnut päntätä...

Vierailija
2/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin vihaan matikkaa. tää linja on ainakin tampereen yliopistossa kaikista käytännönläheisin. siis käytännön hommiin päästään jo alussa. vaikka onhan sitä teoriaakin tietty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedätkö, on olemassa hahmottamishäiriö, kuten lukihäiriö, mutta matemaattinen sellainen. Tietyin avustein tälläinenkin henkilö voi matikkaa oppia.

Itse en tietääkseni kuulu heihin, mutta jotain kummaa on vanhetessa tapahtunut. Lukion aloitin pitkällä matikalla, mutta tipahdin sieltä pian pois. Lyhyen sain suoritettua niin, että joka toinen kurssi oli 4 ja joka toinen 5. Olin muutamia vuosia kotona lasten kanssa, pitämässä tarkkaa budjettia ;)

Hain AMK:un ja sain tosi hyvän arvosanan pääsykokeen matikkaosiosta. Myös muuten matikka on sujunut kuin leikiten nyt, vanhemmiten. Olen jopa alkanut pitää siitä.

Vierailija
4/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikka jäänyt yhdeksi mustaksi aukoksi ja siitä eräänlainen trauma. Ikuisesti vaan mietin yhtä noloa kokemusta kassatyössä josta minun piti anoa vapautus kun ei rahojen laskeminen sujunut kovin joutuisaan. Menin ihan lukkoon siinä tilanteessa ja oli vielä vanhanaikainen kassakone joka ei sanonut suoraan takaisin annettavaa summaa. Näen siitä tilanteesta painajaista vieläkin kun pomon kanssa kädestä pitäen mietin paljonko mistäkin summasta annetaan takas...työkamut katseli vieressä kummissaan. Meinasi itku päästä. :( Tyhmä mikä tyhmä. Sen jälkeen olen vieroksunut kaikkea matikkaan liittyvää...Mm. digivaa' alla punnitseminen tuotti joskus myös hankaluuksia. Yksiköiden hahmotus.

En tajua itsekään. Muissa asioissa olen ollut ihan hyvä. Toki jännitän paljon kaikkea etukäteen ja haasteita en osaa ottaa vastaan elleivät ne ole sellaisia haasteita joista tunnen varmasti suoriutuvani. Luovuus on vahvuuksiani sekä käytännönläheiset työt. Voin kuvitella työskenteleväni hyvin jossain liikkeessä mutta kassalle en mene!

Vierailija
5/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain joku taidemaalari ehkä ei tartte. Mutta kenties nekin tekee alv-ilmoituksia...

Vierailija
6/6 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes tilastotiedettä. Tosin jos ryhtyy kääntäjäyrittäjäksi, on hyvä osata laskuttaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme