Istuvatko lapset nykyistä enemmän rattaissa kävelemisen sijaan?
Onko nykyään yleisempää, että lapset istuvat lastenrattaissa matkat sen sijaan että kävelisivät ja että rattaissa ollaan aiempaa vanhemmaksi?
Mistä muutos johtuu? Onko vanhemmilla enemmän kiirettä tai onko mukavampaa pitää rattaat mukana?
Kommentit (5)
Ilmainen matka ainakin HSL'llä, jos on lapsi ja rattaat. Kadulla ja liikkeissä varmaan myös vanhemmalle helpompi ja lapselle turvallisempi kulkea. Minulla ei ole omia lapsia mutta näin minulle on kerrottu.
Nykyään lapset kulkevat yleensä autossa turvaistuimessa, eivätkä saa vanhemmiltaan tervettä jalkaisin kulkemisen mallia, kun vanhemmat työntävät lasta rattaissa.
En ole huomannut eroa entiseen. Ihan samalla lailla 80-luvulla lapset oli rattaissa.
Minusta on valokuva ysäriltä, jossa olen eskari-ikäinen ja istun rattaissa. Ei nykyään juuri kukaan niin vanha käytä enää rattaita. En ole kysynyt, että oliko se tavallista siihen aikaan.
Voi laittaa lapsen naama menosuuntaan, itselle kuulokkeet korviin, ja pääsee nopeasti paikasta toiseen keskittyen omiin asioihin.