Kuinka kauan r-testi plussaa km:n jälkeen?
Mulle tehtiin kahden pakastealkion siirto 13.2. ja plussasin pp 11 24.2. pp 14 hcg 616. Ruskea tuhruvuoto alkoi kuitenkin rv 5+3 ja kävin ultrassa rv 6+1, jolloin tuli jo vähän vertakin. Ultrassa lääkäri näki sikiöpussin ja " jotain" siellä sisällä. Sykettä ei vielä näkynyt. Keskenmeno tuli kuitenkin valtavana vuotona jo seuraavana päivänä eli viime viikon keskiviikkona. Näin myös sellaisen ihmeellisen möykyn, jota epäilen alkioksi, tulleen pois. Soittelin lääkärille perjantaina ja hän kehotti kuitenkin tekemään vielä r-testin. En kuitenkaan sitä siinä hädässä vielä tehnyt, mutta tilasin viikonloppuna netistä testit ja tein tänään töistä tullessani. Testiin piirtyi lähes heti kaksi punaista viivaa. Eli kauankohan elimistössä vielä on sitä hcg-hormonia? Oliskohan jollain kokemusta, tietoa asiasta? Nyt on siis viikko keskenmenosta. Ihmettelen vain, että miksi lääkäri kehotti tekemään r-testin, kun eikös sitä hormonia nyt kuitenkin vielä ole elimistössä, eihän se kaikki heti pois lähde...
Kommentit (3)
Kummastelen tuota lääkärin " käskyä" tehä vielä testi.. MUlle kun sanottiin aivan päinvastoin, eli kehotettiin olemaan testaamatta ainakaan 4viikkoon koska näyttäisi väärän plussan. Kävin siis ultrassa ja kohtu oli silloin tyhjenemässä, seurattiin tuota hcg:n laskua verikokeilla ja ilmeisesti nollassa oli kun ei mitään soittoa sieltä kuulunut...
NYt olen miettinyt että voisin ihan huvikseni tehdä testin, jotta näkisin taas sen tutun yhden viivan, ja saisin ihan 100%:n varmuuden että raskaus ei missään nimessä ole missään jatkunut...
Voimia Snygg, voin rehellisesti sanoa että voin aavistuksen verran tietää miltä sinusta tuntuu.. Voimia
Minulla on molemmissa IVF raskauksissa verenvuoto alkanut jo piinaviikoilla. Ensimmäisessä raskaudessa todella runsas verenvuoto yllätti kesken työpäivän rv 6+5. Olin aivan varma keskenmenosta.
Verta meinaan lirisi pönttöön. Kiiruhdin naistenklinikalle ja sielläkin minulle sanottiin, että varmaankin tiedän mitä runsas verenvuoto tarkoittaa. Lääkäri kaapi myös sellaisia isoja möykkyjä emättimestä, mutta sitten katsoi vielä ultralla ja siellä se sikiö olla möllötti. Ihme oli todella suuri. Klöntit olivat hyytynytt verta, jota oli kerääntynyt kohtuun hematoomasta. Verta tuli vielä muutamaan otteeseen raskauden aikana, mutta kaikki päättyi onnellisesti ja tyttö on 3,5 vuotta vanha.
Toisessakin raskaudessa vuoto alkoi jo piinapäivinä ja jatkui vielä rv 11. Kävin monta kertaa ultrassa varmistamassa että sikiö on elossa.
Ehkä on syytä jossain vaiheessa käydä tarkistamassa kohdun tilanne, että tilanteesi ei jää epäselväksi.
Voimia sinulle!
-moolis-
Ensinnäkin tosi isot pahoittelut että passi päättyi ikävästi.
Sitten kysymykseen vastaus. Mä plussasin syksyllä tuoresiirron jälkeen, mut km vuoto alkoi 5+0, ja sen jälkeen juoksin verikokeissa että saatiin papereihin se 0-tulos. 2 viikkoa tuosta vuodon alkamisesta arvo oli vielä 12 (plussan raja menee ainakin Väestöliitolla 10:ssä), ja viikko tuosta, eli 3 viikkoa vuodon alkamisesta arvo oli sit negatiivinen. Mut koska sulla on raskaus, ja sitä myötä hcg:n nousu jatkunut viikon kauemmin kun mulla, voi olla että tuossa laskussakin menee hetki pidempään. Mutta jotain osviittaa tuo antanee kuitenkin.
Jaksamista sinulle!
Manco