Siis syökö jotkut tietyt ihmiset uuniruokia kesälläkin?
Kommentit (55)
Mitään pitkään haudutettuja uuniruokia en kesäisin taida tehdä, koska jotenkin ei tee mieli. Mutta muuten kyllä uunia käytän, toki useimmiten mielummin grillaan. Uunissa valmistuu kasvikset, lihat ja kyllähän uuniin menee esim. kakkupohja kesän juhliin. Meillä ei uunin käyttö lämmitä koko asuntoa. Keittiössä ehkä on kuumempi kuin normaalisti, mutta ilmastointi ja ikkunatuuletus on sitä varten, että kesäisinkin voi käyttää sähkölaitteita herranen aika sentään :D
Miksi kesällä pitäisi syödä kevyemmin? Vai olenko minä nyt se outolintu, joka syö tukevia uuniruokia ympäri vuoden?
Ap lienee vanha ystävämme Öööh, vaikka ei tällä kertaa signeerannut aloitustaan. Hän on tähän mennessä ihmetellyt kaikkea tavallisten ihmisten syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kesällä pitäisi syödä kevyemmin? Vai olenko minä nyt se outolintu, joka syö tukevia uuniruokia ympäri vuoden?
Et ole. Ja musta tuntuu, että ap haluaa vaan vinkkejä hyviin uuniruokiin🤭 Äiti opetti mulle hyvän kinkkukiusauksen aikoinaan, jota kyllä teen kesät talvet. HuhtaHyvän kinkkusuikaleet, pe-sipseko ja foliovuokaan, jää kivan kosteaksi eikä kuivu uunissa, omat mieli mausteet sekaan, kaalitomaattisalaatti ja itse tehty majoneesi. Kiitti äiti, sinne pilven reunalle.
Eipä juuri kesällä uunia lämmitetä.
Ostin Airfryerin juuri kesähelteillä. Tosi kätevää, kun ei tarvinnut lämmittää uunia enää eikä paistaa ruokaa hellalla.
Minä ainakin teen uuniruokia kesälläkin, myös keitän perunat, riisit ja paistan pannulla ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin teen uuniruokia kesälläkin, myös keitän perunat, riisit ja paistan pannulla ruokia.
Sama täällä
Vierailija kirjoitti:
Kesään kuuluvat raikkaat salaatit, mansikat.
Mitä stanaa tarkottaa "raikkaat salaatit", "raikkaat voileivät"? Kertokaa millaisia ovat EI-raikkaat salaatit? Kertokaa vielä sekin, mihin KYLKEEN ne raikkaat salaatit laitetaan?
Jos en nyt ihan uunia helteellä lämmitä, niin pastaa laitan hellalla kyllä, eri soosseilla. Minua ei kylmät ja liian kevyet ruuat miellytä. Tarttee jaksaa kun töitä tekee.
Vien uunin kesäksi vinttiin tiedoksi ap:lle.
Uudet perunat, silli, keitetyt kananmunat....voisin elää koko kesän noilla. No joo, mansikat kun ne tulee, mutta ei niillä nälkä lähde. Ryynimakkarat grillattuna, kylä lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Siis uunihan kuumentaa koko kämpän.
Laita se luukku kiinni, hyvä ihminen.
Reseptit avainsanalla "kesä"
https://www.soppa365.fi/reseptit/avainsana/kesa