Veimme lapset miehen vanhemmille ja taas he tekivät kaiken oman mielen mukaan
Sanoin, että kello 13 on päiväunet. No kun eilen illalla sitten haimme lapset niin he sanoivat, että ei ollut päiväunia vaan söivät lettuja hillolla. Myös kaikki ruoka minkä olin pakannut mukaan tuli koskemattomana takaisin. Eli tekivät juuri kuten ei olisi saanut tehdä! Mikä neuvoksi?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummo pesi viimeksi lasten uudet uimapuvut 60 asteessa ja pilasi ne. Olen sen seitsemän kertaa sanonut, ettei pese lastemme vaatteita, vaan laittaa ne likavaatepussiin kotiin vietäviksi.
Aina kaikki uudet, kesäksi ostetut t-paidat on pesty paskaksi. Ensin ruinaa lapset yökylään, että pääsee pilaamaan heidän vaatteensa. En vain enää jaksa sitä ke*aria!
Relaa vähän :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummo pesi viimeksi lasten uudet uimapuvut 60 asteessa ja pilasi ne. Olen sen seitsemän kertaa sanonut, ettei pese lastemme vaatteita, vaan laittaa ne likavaatepussiin kotiin vietäviksi.
Aina kaikki uudet, kesäksi ostetut t-paidat on pesty paskaksi. Ensin ruinaa lapset yökylään, että pääsee pilaamaan heidän vaatteensa. En vain enää jaksa sitä ke*aria!
En vaan ymmärrä, miksi aikuinen ihminen ei ymmärrä puhetta, eikä ole oppinut pesemään pyykkiä. Tekeekö tahallaan? Mikä helvetin kiire on laittaa pesukoneeseen (kuumaan veteen) uudet uikkarit? Ne huuhdellaan viileässä vedessä ja laitetaan kuivumaan. Ei järvivesi niitä heti pilaa. Täysi tollomummo. Sama
Mummolassa on mummola säännöt ja ruoka-ajat. Niin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä, miksi aikuinen ihminen ei ymmärrä puhetta, eikä ole oppinut pesemään pyykkiä. Tekeekö tahallaan? Mikä helvetin kiire on laittaa pesukoneeseen (kuumaan veteen) uudet uikkarit? Ne huuhdellaan viileässä vedessä ja laitetaan kuivumaan. Ei järvivesi niitä heti pilaa. Täysi tollomummo. Sama
Seuraavalla kerralla pakkaat lapsille mukaan vähän vanhempia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti te kerta toisensa jälkeen laitatte lapsille uudet vaatteet päälle ja mukaan.
Meillä ei annettu lapsille ollenkaan lisättyä sokeria kun he olivat vauva- ja taaperoikäisiä. Olin jostain, en muista enää mistä, oppinut, että se on eduksi koko tulevalle hammasterveydelle. He eivät siis koko elämässään olleet saaneet karkkia tai roskaruokaa. Niin kyllä se v itutti kun sitten mummolassa annettiin anopin "terveelliset" kiisselit, eli perunajauhoa, sokeria ja pari pakastemarjaa. Ei sillä mitään väliä isossa kuvassa, mutta tottakai äiti haluaa hoitaa lapsensa hyvin. Ja jos on tällainen sääntö niin sitten on. Kyllä sitä karkkia ja pullaa ehtii syödä myöheminkin, joku taaperoikäinen ei sitä tarvitse yhtään mihinkään.
Talo elää tavallaan vieras kulkee ajallaan.
Koskee kaikkia ihmisiä.
T. Yksi mummi vain
Minun kolme lasta ovat usein luonani mökillä. Silloin käydään kalassa ja metsässä eväsretkillä, leikitään ja askarrellaan, herkutellaan ja valvotaan. Tehdään erilaisia asioita kun kotona. Ei katsota kelloa eikä puhelita tai telkkaria. Herkut ovat monesti marjoja, lettuja, pannaria, köyhiä ritareita, vaniljakiisseliä. Ei mitän keinotekoisia vanukkaita. Ja tietenkin saunotaan, kesällä uidaan ja talvella pyöritään lumessa. Tietenkin alle 3v ikäisille pieni päivälepo on paikoillaan, mutta ei kellon tarkasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset pilalle mene jos mummolassa on eri säännöt. te toimitte omillanne ja mummola omillaan, lapset ymmärtävät eron kun sen selittää.
Tässä oli kyse miehen vanhemmista, ei ’’oikeasta’’ mummolasta.
Kyllä on taas joillakin elämä vaikeaa. Helppo ohje, hoitakaa lapset itse, niin ei tarvitse pahoittaa mieltä ja kiukutella.
Hoida itse lapsesi, älä lykkää niitä muille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei annettu lapsille ollenkaan lisättyä sokeria kun he olivat vauva- ja taaperoikäisiä. Olin jostain, en muista enää mistä, oppinut, että se on eduksi koko tulevalle hammasterveydelle. He eivät siis koko elämässään olleet saaneet karkkia tai roskaruokaa. Niin kyllä se v itutti kun sitten mummolassa annettiin anopin "terveelliset" kiisselit, eli perunajauhoa, sokeria ja pari pakastemarjaa. Ei sillä mitään väliä isossa kuvassa, mutta tottakai äiti haluaa hoitaa lapsensa hyvin. Ja jos on tällainen sääntö niin sitten on. Kyllä sitä karkkia ja pullaa ehtii syödä myöheminkin, joku taaperoikäinen ei sitä tarvitse yhtään mihinkään.
Ehtii myöhemminkin, mutta jos jo kiisseli on sinusta vaarallista, niin enpä jaksa sanoa muuta kuin olisit jättänyt lapset tekemättä. Kai sun lapset pesee hampaitaan? " Kiisseli on terveellistä, kun se valmistetaan marjoista tai hedelmistä ilman suuria sokerimääriä. Se sisältää runsaasti vitamiineja ja antioksidantteja, ja perunajauhoista saatava tärkkelys tekee hyvää vatsalle"
Olkaa kiitollisia, että teidän lapsilla on isovanhemmat.
Päiväunet jääneet väliin, oivoi. Letutkaan ei liene kovin vaarallisia, vatsan olivat saaneet täyteen.
No jos ei kelpaa, niin älä jatkossa vie vaan hoida sitten lapsesi kotona omilla ehdoillasi. Mummolassa syödään sitä mitä siellä tarjotaan ja ollaan heidän ehdoillaan. Taidat olla aika hallitseva äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lapset pilalle mene jos mummolassa on eri säännöt. te toimitte omillanne ja mummola omillaan, lapset ymmärtävät eron kun sen selittää.
Onpa törkeästi sanottu mihen vanhemmista. Lapsen lapset ovat varmaan tärkeitä myös heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsiraukkoja. Että on ihan oikea ja väärä mummola. No sinä olet selkeästi miehelle väärä nainen.
Just näin ja vieraalla pitää olla kaksi tapaa, tulla ja mennä. Ja kolmas: pitää suunsa supussa. Oispa minunkin kolmella lapsella ollut mummola, johon edes joskus ois voinut lapset jättää. Yksinhuoltajana lapseni kasvatin, luojan kiitos ovat jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavalla kerralla pakkaat lapsille mukaan vähän vanhempia vaatteita.
Vanha uikkarit olivat jääneet pieneksi.
Toiseksi haluan pukea lapset siististi. Laitan varavaatetta mukaan ja aina painotan että likavaatteet kotiin likavaatepussissa. Niitä EI TARVITSE pestä. Mutta ei hän halua ymmärtää. Sinne vaan kaikki koneeseen kuuman pesuohjelmaan lakanapyykin kanssa. Voi per*ele.