Jännä, kun mun 40v ikäluokasta moni on nyt yllättäen tarvitsee botoksia lääketieteellisistä syistä!
Moni on yllättäen nyt alkanut kärsimään burksismista ja siihen tarvitsee siis välttämättä hoidoksi botoksia ja ihan vaan siinä samalla sitä laitettiin otsaryppyihin ja muihin.
Miksei voi vaan sanoa suoraan, että menin laittamaan ryppyihin botoksia, vaan täytyy keksiä tällainen sairausnarratiivi?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi botoxia esim. kasvoihin, koska se lamauttaa tietyt hermot / kudokset. Eli jos saa hienon rypyttömän otsan, niin lieveilmiönä sitten kulmat laskeutuvat ja yläluomet valuvat silmille. Tästähän ei ikinä mainita mitään, puhutaan vain kuina rypyt siliävät.
Osaava tekijä saa kulmat jopa kauniisti kohoamaan, enkä nyt puhu huonosta botoxista jossa kulmat saa kohoamaan kuin sillä star trekin hahmolla. Osaava tekijä osaa muotoilla myös kulmien asentoa ja huomioida muuttuvat tarpeet ja lihasten tasapainon sekä yleisesti kasvojen anatomian. Siksi kannattaa maksaa kunnolla eikä mennä sinne halvimpaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää ennemmin purentalihashieronnassa. Ainakin mulla toimii hyvin
Hierojalla vai hammaslääkärissä? Kerro tästä lisää, kun sulla on omakohtaista kokemusta. Miten monta kertaa kävit, paljonko maksoi etc.
-Kiitos
Kävin koulutetulla hierojalla. Maksoi 40-50€, taisin käydä viiden kerran sarjan.
Ok, olitkin vastannut. Kiitos tästä. Pitää alkaa soitella hierojalle, jospa tästä se apu löytyisi.
Muista sitten sanoa että vauviksella sanottiin että viiden kerran sarjalippu maksaa sitten sen 40-50€, älä maksa enempää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hierojalla vai hammaslääkärissä? Kerro tästä lisää, kun sulla on omakohtaista kokemusta. Miten monta kertaa kävit, paljonko maksoi etc.
-Kiitos
Kävin koulutetulla hierojalla. Maksoi 40-50€, taisin käydä viiden kerran sarjan.
Ok, olitkin vastannut. Kiitos tästä. Pitää alkaa soitella hierojalle, jospa tästä se apu löytyisi.
Kaikki hierojat ei varmaankaan tätä tee, mutta toivottavasti löydät hyvän.
Yllättävän moni tässä ketjussa puhuu piikeistä ja täyteaineista kovinkin tietävinä. Aloitetaan nyt ihan siitä että botox ei ole täyteaine ja piikit eivät automaattisesti ole kumpaakaan, botoxia tai täyteaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kiitos
Muista sitten sanoa että vauviksella sanottiin että viiden kerran sarjalippu maksaa sitten sen 40-50€, älä maksa enempää!
Heh heh. Kertahinta tuo tietysti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu bruksismi vaivaa osaa milleniaalinaisista yhtäkkiä kolmenkympin jälkeen :)
Mulla on ollut ihan lapsesta lähtien. Olen kova stressaamaan. Oikein kalina käy. Nyt olen onnistunut rikkomaan purentakiskon halki. Yleensä noi kai kestää 25 vuotta. Mulla meni kolmessa vuodessa rikki.
Juu se on hauskaa, miten yhtäkkiä kolmenkympin jälkeen osalla porukasta bruksismi, vaikka koskaan aiemmin ei ole moisesta puhuttu.
Harmi jos sulla on oikeasti, ihmiset helposti olettaa ettei ole kun tuo yhtäkkisesti kolmenkympin jälkeen bruksismin kehinyt porukka leimaa kaikki. Ei kannata varmaan puhua asiasta, ellei halua joutua osaksi tuota ilmiötä.
Tää ketju tuntuu pahalta. Jotkut miettii botoksia naaman rypistymisen
Bruksismiin saa avun hammaskiskosta. Se myös rentouttaa purentalihaksia kun ei pysty puremaan hampaita yhteen.
Toki on heitäkin, jotka purevat kiskon rikki. Heille on varmasti hyvä käyttää hoidon tukena botoxia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ottaa piikkiä naamaan ja huuliin ja vaikka minne.
Mutta siinä vaiheessa kun pitäis ottaa kullia peppuun niin "ei voi ku sattuu niin paljon".
T. Arman
Hänen naismakunsa on sellainen.
Armanista tuli mieleen, että sillähän on nykyään aivan levinnyt naama, eli vissiin naama leviää monilla ilman pistoksiakin? Eli onko sillä sitten niin väliä, jos joka tapauksessa leviää. Vai onko Arman lihonut, en tiedä. Näin vaan jossain kuvan hänestä miltä näyttää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut ihan lapsesta lähtien. Olen kova stressaamaan. Oikein kalina käy. Nyt olen onnistunut rikkomaan purentakiskon halki. Yleensä noi kai kestää 25 vuotta. Mulla meni kolmessa vuodessa rikki.
Juu se on hauskaa, miten yhtäkkiä kolmenkympin jälkeen osalla porukasta bruksismi, vaikka koskaan aiemmin ei ole moisesta puhuttu.
Harmi jos sulla on oikeasti, ihmiset helposti olettaa ettei ole kun tuo yhtäkkisesti kolmenkympin jälkeen bruksismin kehinyt porukka leimaa kaikki. Ei kannata varmaan puhua asiasta, ellei halua joutua osaksi tuota ilmiötä.
🤣💜 Luuseritrolli taas niin kovasti yrittää. -eri
Kai se kannattaisi olla edes itselleen rehellinen, jos on osa tuollaista ilmiötä. Ylipäätään kannustan ihmisiä rehellisyyteen edes itseään kohtaan.
Jos ilmiö ei kosketa itseä, niin turhaan tuohdut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kiitos
Niin, ehkä jokainen tässä on tajunnut, että kyse on yhden kerran hinnasta. Soittamalla asiat muutenkin selviävät.
Jaa, kuuttakymppiä huitelen, ei ole tulossakaan yhtäkkiä bruksismia botoksia saadakseni.
Moni alkaa yllättäen kärsimään bruksismista elämän muuttuessa stressaavaksi. Siinä ei ole mitään huvittavaa.
Niin käy helposti jos töissä on kiirettä tai on stressiä toimeentulosta, on kiirettä tai huolta lapsiin tai vanhempiin liittyen, tai kaikki nämä huolet. Nämä kasaantuvat monella kolmekymppisenä tai nelikymppisenä.
Itsekin aloin siinä iässä narskuttamaan hampaita rikki. En kuitenkaan ottanut botoxia, vaan ostin hammaskiskon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju tuntuu
Pakko hoitaa jollakin tavalla hampaat, jos on kipuja ja vihlontaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni alkaa yllättäen kärsimään bruksismista elämän muuttuessa stressaavaksi. Siinä ei ole mitään huvittavaa.
Niin käy helposti jos töissä on kiirettä tai on stressiä toimeentulosta, on kiirettä tai huolta lapsiin tai vanhempiin liittyen, tai kaikki nämä huolet. Nämä kasaantuvat monella kolmekymppisenä tai nelikymppisenä.
Itsekin aloin siinä iässä narskuttamaan hampaita rikki. En kuitenkaan ottanut botoxia, vaan ostin hammaskiskon.
Ihan ymmärrettävää. Silti olisi kiva nähdä joskus naiset tunnustamassa, että stressaavat kaikesta turhasta sen sijaan, että juostaan piikille ja lätkitään lisää kosmetiikkaa naamaan.
Juuri tuossa kolmenkympin jälkeen monista tulee tylsiä stressaajia, ja sen ei todellakaan tarvisi mennä niin. Kaikki langat omituisella tavalla neuroottisesti käsissä, aivan pakkomielteisesti hallita kaikkea. Samalla kuolee ilo ja rentous, tilalle tulee raivoisa hampaiden narskuttelu..
Moni on nyt yllättäen tarvitsee: näin ap kirjoittaa, mitä se on suomeksi?🤯
Botoxia ja ozempiccia, pääasia ettei itse joutuis tekeen mitään, vaan hoidetaan kaikki piikeillä ja muilla pillereillä.
Harvapa alkaa mitenkään yllättäen kärsiä bruksismista, vaan se ehkä vaan tunnistetaan ja pystytään hoitamaan botoksilla nykyisin paremmin. Itse sain kiskon noin 25 vuotta sitten, mutta se ei ole auttanut narskutteluun, on ainoastaan suojannut hampaita. Uskaltauduin sitten hiljattain kokeilemaan botoksia hankalan kroonistuneen migreenin takia samalla myös bruksismiin ja apu löytyi molempiin sairauksiin. Aiemmin migreeni alkoi usein epäkäslihaksesta, mutta ei enää. Myös leukaperät ja kulmat rentoutuivat ihanasti. Osaava neurologi pisti, joten oli hyvä lopputulos. En voi kuin suositella kokeilemaan.
On kuluneita 3-kymppisiä. Mistäköhän johtuu, niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Harvapa alkaa mitenkään yllättäen kärsiä bruksismista, vaan se ehkä vaan tunnistetaan ja pystytään hoitamaan botoksilla nykyisin paremmin. Itse sain kiskon noin 25 vuotta sitten, mutta se ei ole auttanut narskutteluun, on ainoastaan suojannut hampaita. Uskaltauduin sitten hiljattain kokeilemaan botoksia hankalan kroonistuneen migreenin takia samalla myös bruksismiin ja apu löytyi molempiin sairauksiin. Aiemmin migreeni alkoi usein epäkäslihaksesta, mutta ei enää. Myös leukaperät ja kulmat rentoutuivat ihanasti. Osaava neurologi pisti, joten oli hyvä lopputulos. En voi kuin suositella kokeilemaan.
Juu tietenkin on olemassa ihmisiä, joilla on oikeasti bruksismi ja ollut jo nuorena. Tunnen itsekin yhden naisen, jolla on ollut nuoresta asti ja on edelleen.
Sitten tiedän aika monta muuta, joilla bruksismi on ilmaantunut siinä noin kolmivitosena..
Niin? Nuo kuitenkin hoidetaan ihan omalla rahalla joten ei pitäisi olla kenellekään ongelma.
No se ryppyjen siliäminenhän nimenomaan perustuu tuolle lihaksia lamaavalle vaikutukselle eli ei se lihasten lamautus ole mikään ikävä sivuoire, vaan tavoiteltu vaikutus. En ole edes tajunnut, että ihmiset eivät tätä tiedä.