Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että jotkut suuttuvat mokattuaan itse pahasti?

Vierailija
18.05.2025 |

Eli ihminen jää kiinni ristiin puhumisesta/ puhuu itsensä pussiin. Sen jälkeen suuttuu ihmiselle, jolle jää tästä kiinni. 

Mistä ilmiöstä kyse?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tärveli humalapäissään esineen joka oli minulle hyvin tärkeä. HÄN loukkaantui ja piti mykkäkoulua kun suutuin asiasta. Eikö normaali ihminen pyytäisi anteeksi ja yrittäisi korvata mokansa? 

Vierailija
22/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hävettää ja harmittaa oma tyhmyys niin sietämättömän paljon. Turha yrittää tähänkin sotkea jotain narsismia.

T. Perfektionisti

Kyllä se on narsismia. Normaalia ihminen häpeää ja haluaa haihtua taivaan tuuliin mokatessaan. Narsistit toimivat kostaen, jos joku heitä kyseenalaistaa. Narsistinen viha tulee päälle, jos joku läheinen on eri mieltä. 

Joissain tapauksissa varmaan onkin, mutta ei todellakaan kaikissa. Enemmänkin kyse on heikosta itsetunnosta, kypsymättömyydestä ja ylpeydestä eikä mistään luonnehäiriöstä.

Narsismia on monta erilaista lajia ja eri vahvuisesti. Julkinarsismi on näkyvämpää kuin uhriutuva narsismi. Ja piirteet voi ilmaantua kaikissa tai vain joissakin tilanteissa. Jos on 100% narsisti, on se sitten jo psykopatiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hävettää ja harmittaa oma tyhmyys niin sietämättömän paljon. Turha yrittää tähänkin sotkea jotain narsismia.

T. Perfektionisti

Minäkin olen perfektionisti (vaikka koitan päästä tuosta pääviasta eroon). En silti valehtele (melkein koskaan, pikku Myyn sanoin) ja kykenen sanomaan "anteeksi, mokasin".

Vierailija
24/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tuli mieleen, että voinko nyt luottaa siihen, ettei mies enää ota yhteyttä tai kosta vielä enempää? Eli pysyykö vihaisena ja poissa?

ap

Vierailija
25/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Perfektionisti

Siinä tapauksessa varmaan kykenet jälkikäteen pyytämään käytöstäsi anteeksi..? Jos et siihen pysty niin ainakin olet ihan pikkulapsen tasolla. 

Vierailija
26/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan nyt jälkikäteen, että olin jatkuvasti varuillani tuon henkilön seurassa. Pelkäsin koko ajan, että hän loukkaantuu. Ja kyllä hän pari kertaa loukkaantui, ihan pienistä asioista. Juuri sellaisten tilanteiden jälkeen, joista koin onnistumista, hän halusi viestittää, ettei ollut tyytyväinen; olin epäonnistunut. Tai kun kaikki mielestäni oli välillämme todella hyvin, hän vain katosi.

ap

Vierailija
27/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siittä että ei halua kantaa vastuuta omista teoista. Tämä korostuu naisilla mutta kyllä miehetkin siihen syyllistyy

Tässä esimerkkitapauksessa loukkaantuja on mies. Kostaa mykkäkoululla ja eristämisellä jäätyään kiinni asiasta x. Luonnollisempi taktiikka olisi mielestäni pyytää anteeksi ja sen jälkeen mennä omille teilleen. Näin minä tekisin. Ja olen nainen.

ap

Joa oot mun exän kanssa parisuhteessa niin täähän oli sulla tiedossa ennen liittoanne. Mutta siinä vaiheessa halusit uskoa ristiinpuhujaa, joka vakuutti exän (=minun) olevan narsisti ja hankala. 

Tämä henkilö ei ole syyttänyt ketään narsistiksi. Hänestä sai alunperin hyvinkin harmittoman, kiltin ja nöyrän kuvan. Tämä tilanne muutti sen.

Hyvä asia on se, että olet hereillä ja näet asiat realistisesti. Näin et ole niin herkästi manipuloitavissa kuin joku toinen.

Vierailija
28/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuntenut täysin samanlaisen tyypin. Haluaa antaa itsestään vaikutelman, että on ujo, hiljainen, rauhallinen, nöyrä mies.

Mutta niin hänkin puhui ristiriitaisesti. Kun otin ristiriidat puheeksi, niin minun vikahan se oli: Olin ymmärtänyt väärin, olin kuullut väärin, muistin väärin. Näin hänen mukaansa.

Kun totesin, ettei minun ymmärryksessäni noin paljon vikaa ole, niin johan miehestä kuoriutuikin aggressiivinen syyttelijä.

Vierailija
29/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies 34-vuotias, joka kutsuu itseään kolmekymppiseksi?

Vierailija
30/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies 34-vuotias, joka kutsuu itseään kolmekymppiseksi?

Ei, viisissäkymmenissä.

ap

Vierailija
31/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Perfektionisti

Olen samaa mieltä.

Vierailija
32/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele!

Vierailija
33/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä narsistin lapsen käytöstä. Itsetunto jotakuinkin nolla, mutta opittu on, että totta ei voi puhua ja vika on aina muissa.

Narsismi vedetty esiin. 

Vierailija
34/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunsin ainakin yhden tuollaisen tapauksen. Mutta en minä häntä narsistiksi katsoisi. Hänellä oli vain huono itsetunto. Jännitti paljon vieraiden ihmisten seurassa ja oli huolissaan siitä "mitä naapurit ajattelevat".

Vierailija
35/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä narsistin lapsen käytöstä. Itsetunto jotakuinkin nolla, mutta opittu on, että totta ei voi puhua ja vika on aina muissa.

Aika moni toimii noin eikä liity mitenkään narsismiin. 

Vierailija
36/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tunsin ainakin yhden tuollaisen tapauksen. Mutta en minä häntä narsistiksi katsoisi. Hänellä oli vain huono itsetunto. Jännitti paljon vieraiden ihmisten seurassa ja oli huolissaan siitä "mitä naapurit ajattelevat".

Tosin hän ei pitänyt mykkäkoulua, vaan alkoi huutaa ja haukkua sitä läheistä, joka otti esille hänen virheensä.

Vierailija
37/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina on vanhempien vika vaikka lapset on jo aikuisia. 😂 

Vierailija
38/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten itselleni kävi noin tapailumiehen kanssa. Oltiin sovittu, että yhdessä tehdään eräs asia ja kumpikin hoitaa siitä oman osuutensa. Tunnollisena ihmisenä tietenkin itse hoidin oman puoleni ja oletin, että mieskin tekee osuutensa. Olin sitten reissussa ja palattuani asia tuli puheeksi miehen kanssa. Alkuun hän yritti valehdella hoitaneensa sen, vaikka hyvin nopeasti kävi ilmiselväksi, ettei hän ollut tehnyt mitään siitä, mitä oltiin yhdessä sovittu. Sitten yritti taas valehdella.

Sen jälkeen hän raivostui minulle ja säntäsi ulos koko asunnosta. Sen jälkeen raivosi lisää, lähetteli viestejä, miten minä olen "myrkyllinen" ja hirveä ihminen jne.

Vierailija
39/40 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen mieli on mielenkiintoinen. Jos ristiriita todellisuuden ja oman maailmankuvan tai minäkuvan välillä kasvaa liian suureksi, voi ihmisen mieli alitajuisesti kiistää todellisuuden. Ristiriita on mielelle mahdoton käsitellä. Tahaton reaktio.

Sukua ilmiölle, jossa ihminen 'unohtaa' traumaattisen tapahtuman: mieli kieltää asian koska ei osaa käsitellä sitä. 

Vierailija
40/40 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi