Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olikohan joku äippä vähän liioitellut lapsensa turvallisuudessa?

Vierailija
18.05.2025 |

Penska istui vyötettynä rattaissa kypärä päässä. 😂

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivilkas lapsi,  joka ei pysy rattaissa hetkeäkään ilman vöitä. Älä kommentoi, jos et tiedä asioista mitään. 

Ei näyttänyt olevan tuo lapsi kaupassa mitenkään ylivilkas vaan ihan tavallinen lapsi. Asioista en tiedä, mutta hän otti itse kypärän päästään ja laittoi sen pieneen kärryyn, joita lapset käyttää.

- ap

Ai että sinä Vanhapiika  kyyläsit perässä kauppaan katsomaan? Keksit tämän paska höpötyksesi. Nolo 😝

Vierailija
42/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mitä se ap-lle kuuluu, vaikka olisi ollut kypärä päässä kävellessä. Vähän hönö olet, jos seuraat ihmisiä kadulta kauppaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivilkas lapsi,  joka ei pysy rattaissa hetkeäkään ilman vöitä. Älä kommentoi, jos et tiedä asioista mitään. 

Ei näyttänyt olevan tuo lapsi kaupassa mitenkään ylivilkas vaan ihan tavallinen lapsi. Asioista en tiedä, mutta hän otti itse kypärän päästään ja laittoi sen pieneen kärryyn, joita lapset käyttää.

- ap

Mutta lapsihan oli rattaissa :D

Hienoa että ymmärsit. Niillä rattailla ei kuitenkaan tultu kauppaan. Olisi varmaan pitänyt selventää aloituksessa.

Siis ap SEURASI heitä ensin tiellä ja sitten kaupassa?

Etkö oikeasti liiku ihmisten ilmoilla vai miten tuo on ilmeisesti vaikea käsittää? Ei tarvi SEURATA kuin joku salapoliisi. Riittää että on ollut tulossa samalta suunnalta (vaikka nyt vaan saman parkkipaikan läpi) samaan kauppaan. Siinä näkee jo kaiken mitä ap kuvaili. 

Jos mies kulkee naisen perässä parkkipaikan läpi on hän stalkkaaja. Kun nainen tekee samaa on kyseessä vain sattuma.

Vierailija
44/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kerran haukuttiin av:lla, kun korona-aikana kummilapsellani oli kauppareissulla kertakäyttöhanskat rattaissa käsissä. Olimme leikkineet yökylässä muumeja: tyynyliinat täyttämällä saatiin muumit,  kumihanskat olivat hattivatteja. Leikki oli niin mieleinen, että lapsi halusi ottaa hanskat mukaan kauppareissulle. Yksityiskohdista mm. siitä , että lapsi sai päättää mitä ostetaan ruoaksi, tunnistin itseni.

"Olin hysteerinen koronaa pelkäävä mamma, joka hemmottelee lapsen pilalle." Kysymällä olisi tuostakin selvinnyt, että 1-2 kertaa vuodessa saa lapsi yökylässä päättää mitä syödään yhdellä aterialla.

Tämä on oikein palstan tyyli. Muidenkin keskustelupalstojen. Tai vaikka iltalehden kommenttiketjut facessa; pelkän toimittajan säveltämän otsikon perusteella tuomitaan artikkelin ihminen täysin idiootiksi.

Ihmiset näkee 5 sekuntia, ja tekevät siitä läpileikkauksen koko tämän henkilön elämään. Mun mielestä käsittämätön tapa ajatella. Joku yksi hetki muka kertoo "kaiken". 

Vierailija
45/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene  Vanhapiika  keksimään uusi äiti ja lapsi haukkuminen  kun olet sairas ja katkera mätyskä. 🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
46/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ai että sinä Vanhapiika  kyyläsit perässä kauppaan katsomaan? Keksit tämän paska höpötyksesi. Nolo 😝

Ai että, kun vielä oppisit lainaamaan viestiä! Olet itse nolo. Vanhapiika -sanaa ei tarvitse kirjoittaa isolla alkukirjaimella.

Vierailija
47/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina elää kommenttien mukaan. Tuolla joku mietti, että jospa lapsi halusi pitää kypärää. Samantien tulee juonenkäänne, jossa ollaankin kaupassa ja lapsi ottaa kypärän pois.

Vierailija
48/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Hienoa että ymmärsit. Niillä rattailla ei kuitenkaan tultu kauppaan. Olisi varmaan pitänyt selventää aloituksessa.

Siis ap SEURASI heitä ensin tiellä ja

Jos mies kulkee naisen perässä parkkipaikan läpi on hän stalkkaaja. Kun nainen tekee samaa on kyseessä vain sattuma.

Miten tää ap:n kuvailema tilanne on niin vaikea ymmärtää monelle. Asutteko yhdessä huonessa verhot kiinni, eikä tarvitse koskaan käydä missään kun äiti kantaa ruokaa eteen?

Joka kerta kun mä käyn kaupassa, niin parkkikselta kävellessä kuljen useiden vieraiden ihmisten perässä kauppaan. Joka kerta, useiden. Limittäin / lomittain / peräkkäin, vähän väistellään ettei törmätä tuulikaapissa niihin jotka ulos tulee, hah. Jos siinä jollain on vaikka erikoinen hattu tai kypärä päässä niin kyllä sen siinä ulkona jo huomaa, ja kaupassa sisällä. 

Ei se ole jotain seuraamista tai stalkkaamista, vaan jokapäiväistä tavallista arkea. 

- en ole ap

Vierailija
49/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislapsi, joka kiipeää pää edellä pois?

Joku ah niin muodikas nepsy varmaan.

Vierailija
50/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äipällä ensiapulaukku olalla siltä varalta että penskalle sattuu jotain.

Eikö äiti puhaltanut sinulta pipiä pois, vai mikä sinua oikein triggeröi?

Vierailija
51/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Miten tää ap:n kuvailema tilanne on niin vaikea ymmärtää monelle. Asutteko yhdessä huonessa verhot kiinni, eikä tarvitse koskaan käydä missään kun äiti kantaa ruokaa eteen?

Joka kerta kun mä käyn kaupassa, niin parkkikselta kävellessä kuljen useiden vieraiden ihmisten perässä kauppaan. Joka kerta, useiden. Limittäin / lomittain / peräkkäin, vähän väistellään ettei törmätä tuulikaapissa niihin jotka ulos tulee, hah. Jos siinä jollain on vaikka erikoinen hattu tai kypärä päässä niin kyllä sen siinä ulkona jo huomaa, ja kaupassa sisällä. 

Ei se ole jotain seuraamista tai stalkkaamista, vaan jokapäiväistä tavallista arkea. 

- en ole ap

Sinä oletkin nainen. Jos mies kulkee naisen perässä parkkiksella on asia eri. Hyi... Creepy ahdistelija oli mun perässä. Yäk.. Setämies seurasi mua. Pitäiskö kutsua vartijat.

Vierailija
52/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mitä se ap-lle kuuluu, vaikka olisi ollut kypärä päässä kävellessä. Vähän hönö olet, jos seuraat ihmisiä kadulta kauppaan. 

Eli jos joku on menossa samaan kauppaan kuin sinä, niin stop. Täytyy jäädä ulos odottamaan, kunnes se toinen on tullut pois? Ettei vaan näytä seuraamiselta.

Koska enhän halua olla HÖNÖ, joka seuraa jotakuta samaan kauppaan. 

Miten tästäkin voi tehdä niin vaikeeta... vai onko toi tahallaan väärin ymmärtäminen vaan niin hassunhauskaa joidenkin mielestä.

Vierailija
53/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ai että, kun vielä oppisit lainaamaan viestiä! Olet itse nolo. Vanhapiika -sanaa ei tarvitse kirjoittaa isolla alkukirjaimella.

Lainasitko sinä sitten jotenkin onnistuneesti? Kai oot huomannut että vika on palstan, sen jälkeen kun se päivitettiin?

Vierailija
54/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina elää kommenttien mukaan. Tuolla joku mietti, että jospa lapsi halusi pitää kypärää. Samantien tulee juonenkäänne, jossa ollaankin kaupassa ja lapsi ottaa kypärän pois.

No ei toi edelleenkään tee kerrottua asiaa mahdottomaksi. Taaperon mielialat vaihtuu nopeammin kuin tuuli. Niillä ei oikeasti ole aikuisen logiikkaa. 

Vierailija
55/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, lapset saattaa toimia näin. Mitä outoa tässä on?

Vierailija
56/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kerran paikallisbussiin polkupyöräkypärä päässäni. Hukkui kauppamatkalla pyörän avain. Vasta kotiin päästyäni tajusin, että oli pistänyt kypärän päähäni ennen fillarin ropelointia. Nyt heräsi epäilys, että kaikki bussissa olleet ovat pitäneet minua jotenkin vammaisena tai foliona.

Vierailija
57/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kerran haukuttiin av:lla, kun korona-aikana kummilapsellani oli kauppareissulla kertakäyttöhanskat rattaissa käsissä. Olimme leikkineet yökylässä muumeja: tyynyliinat täyttämällä saatiin muumit,  kumihanskat olivat hattivatteja. Leikki oli niin mieleinen, että lapsi halusi ottaa hanskat mukaan kauppareissulle. Yksityiskohdista mm. siitä , että lapsi sai päättää mitä ostetaan ruoaksi, tunnistin itseni.

"Olin hysteerinen koronaa pelkäävä mamma, joka hemmottelee lapsen pilalle." Kysymällä olisi tuostakin selvinnyt, että 1-2 kertaa vuodessa saa lapsi yökylässä päättää mitä syödään yhdellä aterialla.

Tämä on oikein palstan tyyli. Muidenkin keskustelupalstojen. Tai vaikka iltalehden kommenttiketjut facessa; pelkän toimittajan säveltämän otsikon perusteella tuomitaan artikkelin ihminen täysin idiootiksi.

Ihmiset näkee 5 seku

En ymmärrä miten joku viitsii seurata mitä muut ostaa kaupasta tai mitä vaatteita tai välineitä kenelläkin on päällä.

Viimeksi kävin eilen kaupassa, enkä lainkaan tiedä mitä muut siellä ostivat. Sen huomasin, että siellä oli lapsia, mutta lasten pukeutumiseen en kiinnittänyt lainkaan huomiota.

Täytyy olla tylsä elämä jos sisältöä pitää hakea muiden kyyläämisestä ja arvostelusta.

Vierailija
58/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset nyt ovat sellaisia, että yhtenä haluavat yhtä ja sekunnin päästä eivät enää haluakaan.

Ei se ole vakavaa, eikä sen perusteella pidä tehdä luonneanalyysia lapsesta eikä hänen vanhemmistaan.

Vierailija
59/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v alkaa ylipäätään olla aika vanha istumaan rattaissa.

Vierailija
60/60 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein palstan tyyli. Muidenkin keskustelupalstojen. Tai vaikka iltalehden kommenttiketjut facessa; pelkän toimittajan säveltämän otsikon perusteella tuomitaan artikkelin ihminen

En ymmärrä miten joku viitsii seurata mitä muut ostaa kaupasta tai mitä vaatteita tai välineitä kenelläkin on päällä.

Viimeksi kävin eilen kaupassa, enkä lainkaan tiedä mitä muut siellä ostivat. Sen huomasin, että siellä oli lapsia, mutta lasten pukeutumiseen en kiinnittänyt lainkaan huomiota.

Täytyy olla tylsä elämä jos sisältöä pitää hakea muiden kyyläämisestä ja arvostelusta.

Suomessa tehdään vuosittain yli 200.000 lasua. Eli selvästikin toisten arvostelu ja ilmiantaminen on erittäin suosittu harrastus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi