Onko yleistä, että yksityiset terveysyritykset yrittävät myydä henkilökohtaisia palveluja työterveyden kautta?
Aloitin siis vähän aikaa sitten uuden työnantajan palveluksessa. Kävin viime viikolla kutsutusti työterveystarkastuksessa. Ja suurimman osan ajasta terveydenhoitaja yritti myydä minulle kyseisen firman yksityisiä palveluja, joita työterveys ei kata, kuten hammaslääkäriaikoja. Kerroin, että minulla on jo hammaslääkäri.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Pistä työnantajan kautta palaute. On sopimuksen vastaista :)
Onko? Mielenkiintoista. Mainitsi myös useaan kertaan, miten sopimus on nyt kilpailutuksessa.
Kyllä. Moni hoitsu on sanonut, että heiltä saa käsihoidon 60€
Suuhoidon 80€
Koko paketin 100€
Voidaan hoitaa työterveyshoitajan käynnin yhteydessä, lääkäri keskuksen toimenpidehuoneessa.
Et sitten osannut sanoa, että ei kiitos, vain työterveyteen kuuluvat, kiitos.
Antaisin palautetta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osannut sanoa, että ei kiitos, vain työterveyteen kuuluvat, kiitos.
Antaisin palautetta asiasta.
Kuten sinun olisi pitänyt osata lukea, mutta et osannut - vastasin, että minulla on jo hammaslääkäri, eli ei kiitos siksi hämmästytti, että myyntipuhe jatkui silti. En kysynyt neuvoa käytökseen, vaan lähinnä sitä, onko tämä yleinen käytäntö yksityisellä puolella.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osannut sanoa, että ei kiitos, vain työterveyteen kuuluvat, kiitos.
Antaisin palautetta asiasta.
Alan epäillä, että työterveystarkastuksen terveydenhoitaja olikin vain Terveyskeskus-Terhikki naamioituna ja nyt hän on netissä purkamassa aggressionsa alter egona: passiivis-aggressiivinen kommenttikuningatar, jonka motto on "Et sitten osannut sanoa..."
Onko kyseessä Terveystalo?
Siellä ainakin henkilöstöä johdetaan kuin puhelinmyyntifirmassa ja työntekijöiden vaihtuvuus on suurta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä Terveystalo?
Siellä ainakin henkilöstöä johdetaan kuin puhelinmyyntifirmassa ja työntekijöiden vaihtuvuus on suurta.
Mehiläinen.
Eipä ole tarjottu, asiakkaana parikymmentä vuotta jo.
Kyllä. Sekä terveystalo että mehiläinen harrastavat tätä. Terveystalolla se pitää erikseen kieltää. Mehiläisestä en muista ovat markkinointiviestit oletusasetus vai ei. Se on nykyisin monella palveluntarjoajalla optiona kieltäytyä markkinoinnista. Esimerkiksi pankki tai vakuutusyhtiö ei soittele sinulle, jos olet laittanut kiellon
On ihan laillista ja tunnistan tämän ihan yritystä myöten.
Vierailija kirjoitti:
On ihan laillista ja tunnistan tämän ihan yritystä myöten.
Täsmälleen harrastetaan muuallakin. Menet operattorin liikkeeseen ostamaan jotain tarviketta ja myyjä alkaa katsomaan liittymätilannetta. Samoin Gigantti/Power yrittävät aina samaa.
Palveluiden markkinointi terveyden edistämisen mielessä on ihan ok. Julkiselle kun on pitkät jonot ja hammasterveys on tärkeä osa terveydenhoitoa. Mikäli asiakasta ei moinen kiinnosta tai ole tarvetta niin turhaan se hoitaja on markkinointiaan jatkanut. Hoitajan käytöksestä vastaanotolla voisi tehdä reklamaation ihan oppimismielessä, mutta muuten ei.
Pistä työnantajan kautta palaute. On sopimuksen vastaista :)