Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin sain töitä

Vierailija
17.05.2025 |

Kerronpa tässä huvikseni, miten sain töitä. Reilu vuosi siinä meni, sen aikana oli vain pari lyhyttä lomatuurausta vanhassa tutussa työpaikassa, joka ei kuitenkaan voinut palkata minua edes osa-aikaiseksi.

Olin luonnollisesti työttömänä työnhakijana (edellytys koulutukseen pääsemiselle), ja sen kautta sain pari kertaa sähköpostiini viestejä lyhytkoulutusmahdollisuudesta. Parille sopivalle alalle hain samaa reittiä, mutta en tullut valituksi. Kolmannen tarjouksen kohdalla tärppäsi, ja jotakuinkin 40 hakijan joukosta valittiin noin kolmasosa koulutukseen, joka ei siis kestänyt kuin vajaan kuukauden.

Koulutuksen oli järjestänyt tuleva työnantaja, jonka edustajia tuli tavattua muutaman kerran. Tärkeintä kuitenkin oli, että koulutukseen osallistuneille oli luvattu varma työhaastattelu. Käsittääkseni kyseiseen firmaan oli hakenut tuhansia ihmisiä töihin, joten "kiilaus jonon ohi" lyhytkoulutuksen avulla oli iso juttu.

Oletan, että näin hieman yli 50-vuotiaana tuskin olisin päässyt edes haastatteluun (etenkään, kun alakohtaista kokemusta ei suoranaisesti ollut), nyt olen ollut töissä jo pari kuukautta

Työ on sen sorttista, että kuka tahansa terveen maalaisjärjen omistava ja kohtalaisessa fyysisessä kunnossa oleva pärjäisi siinä, kunhan asenne on oikea. Tärkeintä tietysti, että tykkään fyysisestä työstä ja työporukka on ollut erittäin mukava esimiehiä myöten.

Voisihan sitä olla parempaakin duunia tarjolla, mutta koulujen käyminen ei nuorempana kiinnostanut tarpeeksi, joten tähän on tyytyminen. Pääasia, että on töitä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni oli ammattikoulusta valmistumisen jälkeen toista vuotta työttömänä ja teki vain pientä osa-aikahomma pari kuukautta. Sitten olisi päässyt kahteenkin työvoimakoulutukseen , joissa oli tarjolla varma työpaikka. Koulutus alkoi elokuussa, ja marraskuussa oli jo täydellä palkalla vakituisessa työssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi