Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kukaan puhu siitä, onko Ich Komme hyvä vai huono musiikkikappale?

Vierailija
17.05.2025 |

Kaikki vaahtoavat artistin ulkonäöstä, seksismistä ja naisten oikeuksista ja vaikka mistä. Kukaan ei kuitenkaan puhu musiikista. Sillä ei ilmeisesti musiikkikilpailussa ole mitään väliä. Biisi voi ilmeisesti olla huono, koska laulajalla on perse. Toisaalta biisi voi olla upea, koska naisilla on oikeus seksuaalisuuteen.

Ich Kommen kohdalla huuto puolesta ja vastaan on täysin järjetön, mutta kukaan ei puhu musiikista. Onko tämä kenestäkään muusta outoa?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa Euroviisujen kohdalla. Siinä kisassa on jo aika kauan ollut kyse enemmän esiintymisestä, joskus vähän politiikasta, karismasta ja loppuviimeksi vielä vähän siitä itse musiikista ja kappaleista. Itse kuuntelin noita semejä vähän sillä korvalla, että mitä niistä kappaleista haluaisin kuunnella radiosta tai lisätä omalle soittolistalle. En kyllä oikein mitään. Ich komme, Serving ja minkähän lie maan Survivor melkein ainoat, joita voisi kuunnella uudelleen.

Vierailija
2/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt biisiä hyvänä ensikuulemasta lähtien. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se huono. Jopa surkea. Mutta mielipideasioista on turha kinastella...

Vierailija
4/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin huono biisi. Ei siitä jää mitään mieleen. 

Vierailija
5/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisuissa musiikki on kakkosroolissa esityksen jälkeen. Mutta nyt kun kysyt, niin kyllä Ich komme on musiikillisesti ihan pätevä biisi ja hienosti tuotettu. Onhan siinä kaksi todella kovaa tekijää takana (Chisu ja mm. PMMP:n tuottaja Jori).

Vierailija
6/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono biisi ja ja Ich komme lausuttu päin helv*ttiä - mikä ärsyttää. Jotenkin ylimielistä, ettei vaivaudu googlaan 5 sekuntia ja tsekkaamaan lausuminen. Sama oli se Cicciolinan kanssa.

Vierailija
7/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuissa musiikki on kakkosroolissa esityksen jälkeen. Mutta nyt kun kysyt, niin kyllä Ich komme on musiikillisesti ihan pätevä biisi ja hienosti tuotettu. Onhan siinä kaksi todella kovaa tekijää takana (Chisu ja mm. PMMP:n tuottaja Jori).

Jori ja Chisu on muuten molemmat PORVOOLAISIA

Vierailija
8/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä paskaa,  musiikin kanssa ei mitään tekemistä 

Vierailija
9/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisuissa musiikki on huonoa. Se vähän niin kuin kuuluu itse määritelmään. Harvat poikkeukset, joita on ehkä enintään yksi per vuosi, vahvistavat säännön.

Vierailija
10/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naisenkin sikailuun on ok puuttua. Tasa-arvo edistyy. Kappale nyt ei kummoinen ole.

Vierailija
11/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa Euroviisujen kohdalla. Siinä kisassa on jo aika kauan ollut kyse enemmän esiintymisestä, joskus vähän politiikasta, karismasta ja loppuviimeksi vielä vähän siitä itse musiikista ja kappaleista. Itse kuuntelin noita semejä vähän sillä korvalla, että mitä niistä kappaleista haluaisin kuunnella radiosta tai lisätä omalle soittolistalle. En kyllä oikein mitään. Ich komme, Serving ja minkähän lie maan Survivor melkein ainoat, joita voisi kuunnella uudelleen.

Makuja on monia. Minusta ensi kuulemalla Ich komme oli järkyttävän huono sekä musiikillisesti (marssi-iskelmä) että sanojen puolesta (banaalia). Mutta nyt olen jo tottunut siihen. Erika on kuitenkin hyvä esiintyjä, joten pidän peukkuja.

Survivor on mielestäni myös huono: tylsä.

Vierailija
12/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on biisinä ihan hyvä ja hemmetin paljon parempi kuin normiviisut. Chisulle ja miehelleen pointsit biisin tekemisestä, Chisun parhaimpia biisejä ehdottomasti. Enkä todellakaan mikään tämän genren suurkuluttaja ole, kuuntelen ja teen ihan muunlaista musiikkia.

Vierailija
13/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono biisi. Piste

T. musiikin maisteri

Vierailija
14/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun voittajaehdokkaat ovat Suomi ja Itävalta.

Hyvät biisit ja taitavat laulajat ja hyvät esitykset.

Taidokkaat tiimit taustalla, että tuollaiset on saatu aikaan.

Täytyy olla vahva esiintyjä, joka pystyy vetämään noin hienot kappaleet ja vangitsemaan yleisön ja ottamaan esityksen tilan haltuunsa. Sekä Suomen että Itävallan edustaja pystyy tuohon.

Ruotsin renkutus ei pärjää. Ite oon ainakin jo kyllästynyt siihen. Ei se kanna, vaikka hauska onkin.

Vierailija
15/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin huono biisi. Ei siitä jää mitään mieleen. 

Outoa. Mulla soi ich komme päässä jatkuvasti.

Vierailija
16/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovatkin tekijät voivat saada aikaan huonoja teoksia. Ei nimi ole mikään tae. Jos Ich komme on niin hyvä, niin miksei Chisu esittänyt sitä itse?

Vierailija
17/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni pari-kolme kertaa, ja huomasin että se onkin todella hyvä biisi. Sama oli Cicciolinan kanssa. Sitä paitsi Erika on hemmetin hyvä laulaja, ihan eri luokkaa kuin honottava Be-sarja.

Vierailija
18/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mm. Kreikan ja Ukrainan lauluista.

Vierailija
19/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se huono. Jopa surkea. Mutta mielipideasioista on turha kinastella...

Pepun heiluttelu on tärkein, eikä edes sumuverhoa kuten viime vuonna windowsilla

Vierailija
20/60 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauaksi ovat jääneet ne ajat, jolloin artisti lauloi lavan etuosassa, iso orkesteri säesti ja muutama taustalaulaja oli mukana. Ja laulussa oli kaunis, mieleenpainuva melodia. Monista lauluista tuli ikivihreitä.

Nyt en osaisi toistaa Ich kommen melodiaa eivätkä laulun sanatkaan ole häävit.

Tämä minun mielipiteeni, mutta olen ennenkin ollut väärässä voittajan suhteen.