Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen on Arto Satosen perintö: "Näytti ay-liikkeelle kaapin paikkaa", "sitten tultiin ilkkumaan"

Vierailija
17.05.2025 |

Arto Satosen työministerikautta ylistetään ja haukutaan historialliseksi. Uskollinen soturi ei saanut palkkioksi vihreää oksaa, vaan nöyryyttävän kolhun.

Pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus on ollut armoton ammattiyhdistysliikettä kohtaan.

Työministeri Arto Satosen (kok) johdolla hallitus on vienyt läpi historialliset uudistukset, joilla työmarkkinoiden rakenteita on muutettu. 

Historiallinen on sana, jolla Satosen kaksivuotista kautta luonnehditaan sekä hallituksen, opposition että etujärjestöjen suunnasta - tosin päinvastaisista syistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011220374.html

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee tuo ay-liikkeen- käyttö näissä uutisissa. Itse kun ajattelen, että ay-liike on iso osa suomen työssäkäyvää kansaa johon itsekin kuulun. Pitäisi sanoa ennemmin niin, että Satonen näytti oman kansan työtätekevälle väestölle kaapin paikan. 

Vierailija
2/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä uudistuksia oli poikkeuksellisen paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokkarit ja persut näytti keskisormea työntekijöille

Vierailija
4/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi ollut parempi otsikko.

Vierailija
5/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay-liikkeissä onkin ongelmia tai ongelma. Ansiosidonnainen tai palkka ei tule ilmaiseksi, on paljonkin ehtoja mitkä pitää täyttää. Moni putoaa ulkopuolelle koska tietää ettei täytä ehtoja tai voi. Ja se siitä.

Vierailija
6/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee tuo ay-liikkeen- käyttö näissä uutisissa. Itse kun ajattelen, että ay-liike on iso osa suomen työssäkäyvää kansaa johon itsekin kuulun. Pitäisi sanoa ennemmin niin, että Satonen näytti oman kansan työtätekevälle väestölle kaapin paikan. 

Se on vain sinun ajatuksesi. Minä olen työssäkäyvä, mutta en yhdistä itseäni millään tavalla ay-liikkeeseen.

Vierailija
7/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä uudistuksia oli poikkeuksellisen paljon.

Totta kai oli. Ja niin pitikin olla, kun mikään aiempi hallitus ei näihin uudistuksiin kyennyt.

Vierailija
8/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain sinun ajatuksesi. Minä olen työssäkäyvä, mutta en yhdistä itseäni millään tavalla ay-liikkeeseen.

Kannattaa muistaa että se mitä nykyisin pidetään itsestään selvänä töiden suhteen,varsinkin työturvallisuuden suhteen, on nimittäin ay-liikkeen ansiosta.  Ei työnantaja puolen tai eduskunnan. 

Vierailija
9/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua, työntekijää, ne ovat kohdelleet hyvin.

Vierailija
10/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että se mitä nykyisin pidetään itsestään selvänä töiden suhteen,varsinkin työturvallisuuden suhteen, on nimittäin ay-liikkeen ansiosta.  Ei työnantaja puolen tai eduskunnan. 

Voi sinua, propagandan uhria.

Ay-liike perustelee jäsenilleen olemassaolonsa tarpeellisuutta 50 - 100 vuotta sitten saavutetuilla parannuksilla. Nämä saavutukset ovat nykyisin kirjattuna lakeihin, joten niitä asioita varten ay-liikettä ei enää tarvita.

Ja mitään merkittäviä saavutuksia ei viimeiseltä 50 vuodelta olekaan, joten ay-liike on tullut tarpeettomaksi.

Vierailija
11/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/FranzSeldte19…

Jotain samaa hänessä on kuin idolissaankin.

Vierailija
12/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua, propagandan uhria.

Ay-liike perustelee jäsenilleen olemassaolonsa tarpeellisuutta 50 - 100 vuotta sitten saavutetuilla parann

Kannattaa muistaa että jos asioista ei muistuteta ne helposti unohtuu.Lakeja voi myös muuttaa huonompaan suuntaan. Ay-liikkeen tarpeellisuus tulee siinä että se on vastapainona työnantaja puolen mielivallalle jopa nykypäivänä. Porukassa on voimaa.

Vierailija
13/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satosta katsellessa tulee usein miettineeksi että miten minä saatoin joskus aikanaan äänestää kokoomusta. Tosin se oli niitä Sauli Niinistön aikoja kun kokoomuksessa oli vielä tolkun ihmisiä. Luulen että tätä asiaa miettii myös moni muukin, en pelkästään minä. Toki ei se ollut ainoa virhe elämässä. Erehdyin minä kerran äänestämään myös persua, Soinin aikana.

Vierailija
14/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yritti näyttää, huitoi sinne päin. Saiko hän mitään aikaiseksi?

Vierailija
15/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-liike perustelee jäsenilleen olemassaolonsa tarpeellisuutta 50 - 100 vuotta sitten saavutetuilla parannuksilla. Nämä saavutukset ovat nykyisin kirjattuna lakeihin, joten niitä asioita varten ay-liikettä ei enää tarvita.

Niin, ja nämä saavutukset on nyt purettu sieltä laeista pois, kiitos sinimustan hallituksen. Onko edelleen olemassa näin paljon sinisilmäisiä kansalaisia, jotka eivät huomaa mitä hallitus puuhaa?

Vierailija
16/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay liike on kokoomuksen vihollinen. Ilman ay liikettä työntekijöitä voisi kohdella miten huvittaa. Palkat pieniksi ja kaikki edut pois työntekijöiltä.

Vierailija
17/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Vierailija
18/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto sai aikaan myös paljon hyvää, jossa tämä "kaapin paikan näyttäminen" on painavaa tavaraa.

Vaikeaa on rationaalisesti lähteä punnitsemaan, kumpaan vaaka kallistuu ansiosidonnaisen jopa -25% leikkauksen jälkeeen, mutta taitaa aikalähellä olla tasapainossa, ellei jopa hyvän puolella tämä Arton hyvän ja pahan vaaka. Katotaan ja arvioidaan 5vuoden päästä seuraamuksia (jos mahdollista. Eihän sitä tiedä, vaikka kahden vuoden päästä olisi maa kokonaan puna-armeijan miehittämänä ja Arton saavutukset poistettu)

Vierailija
19/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto voisi keskittyä ihan vaan siihen, minkä parhaiten osaa eli syömiseen.

Vierailija
20/36 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaisin syömään poppareita odotellessani Arton "mielikuvitustyöpaikkoja", voisin osallistua lähivuosina my 600 lbs lifeen. Kun poliitikon juttuja kuuntelee, vastuu on aina kuulijalla.