Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En taida päästä enää työelämään

Vierailija
16.05.2025 |

En taida päästä enää työelämään

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Eläke jäi pitkälti hankkimatta, joten köyhyys jatkuu hautaan saakka.

Minulla oli paras työ, mitä voin itselleni kuvitella. Viihdyin joka päivä. Nyt en kelpaa enää mihinkään, saati että pystyisin.

Pystyisitkö tekemään friikkuna työtäsi, jos tuo tehtäisiin mahdolliseksi? 

Vierailija
22/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pääset työttömyyselämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys on tylsää.

Vierailija
24/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta pääset työttömyyselämään.

Mukavata olluna viime vuodet, kiitosta. Tyhjäntoimitus on mukavata puuhaa.

Vierailija
25/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Eläke jäi pitkälti hankkimatta, joten köyhyys jatkuu hautaan saakka.

Minulla oli paras työ, mitä voin itselleni kuvitella. Viihdyin joka päivä. Nyt en kelpaa enää mihinkään, saati että pystyisin.

Pystyisitkö tekemään friikkuna työtäsi, jos tuo tehtäisiin mahdolliseksi? 

En enää. Olin yrittäjä viimeiset kymmenen vuotta työurastani. Ei ole paluuta siihen.

Vierailija
26/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on todella huono tilanne työmarkkinoilla ja se ei ole sinun syy ap (tai teidän muiden, joilla sama tunne). Työttömiä on liikaa verrattuna työpaikkoihin ja se on ihan yhteiskunnan ja liike-elämän aiheuttama tilanne. Se ei, TOISTAN, ei tarkoita, että tilanne ei muuttuisi tulevaisuudessa, eli mitään tulevaisuudennäkymiä ei pidä pohjata nykyiseen tilanteeseen. Eräs läheiseni oli työttömänä kymmenisen vuotta ilman mitään oman alansa työkokemusta opintojen jälkeen, ja sitten yhtäkkiä napsahti upea oman alan työpaikka, ja vuoden sisään oli talo, vaimo (tyttöystävä toki oli jo työttömyyden aikaan, koska rakkaus ei katso sellaista asiaa, muistakaa se) ja kaksi autoa pihassa. Ihan tällaista tuuria ehkä ei kaikilla käy, vaan sitä uraa lähdetään rakentamaan pikkuhiljaa jostain helposta hommasta ja edetään esimiestehtäviin tms., mutta kuitenkin, työpaikka tulee vielä vastaan.

Nyt on kituutteluvaihe, ja näitä on ollut aiemminkin. Ysärilaman jälkeen oli taas töitä tarjolla 2000-luvun alussa, samoin 2008 taantuman jälkeen 2012 kieppeillä oli yhtäkkiä taas lisää työpaikkoja. Älkää vaipuko epätoivoon, vaan nyt tärkeintä on, että ylläpidätte omaa kuntoanne ja terveyttänne parhaanne mukaan ja etsitte ilmaisia harrastuksia, joiden avulla ylläpidätte sosiaalisia kontakteja ja elämän mielekkyyttä. Työpaikka löytyy varmuudella jossain vaiheessa. Muistakaa, että työnhaussa myös niistä vapaa-ajan jutuista voi olla hyötyä, esim. järjestötoimintaa sun muuta pidetään arvossa, koska siinä saa sosiaalisia taitoja, organisaatiokykyä ja saattaa olla jotain sometaitoja tms. Myös kirjastoista voi etsiä eri alojen kirjoja ja kouluttaa itse itseään ihan mille alalle tahansa, jos ei ole mahdollista hankkia tutkintoa juuri nyt. Kuka tietää, ehkä löydätte jonkun jutun, jota lähdettekin tekemään yrittäjinä (ei välttämättä vaadi mitään aloituspääomaa, jos on toiminimiyrittäjänä tms., tai voitte löytää ehkä jonkun toisen, jonka kanssa perustaa firman yhdessä).

Tsemppiä. Nyt on vaikeaa, mutta näistä on aina lopulta selvitty. Älkää vaan jääkö yksin asioiden kanssa, vaan menkää puhumaan esim. sosiaaliohjaajan tai jonkun kanssa, joka voisi auttaa tekemään suunnitelman.

Vierailija
27/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa. Minä muiden muassa elätän teitä. Aikuisia ihmisiä.

No syytä työnantajia jotka ei palkkaa, törppö

Vierailija
28/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

2 vuotta kohta työtön :(

Niin vähän, toisilla tullut jo 5 vuotta täyteen

Näin pitkään, kun joutuu olemaan työttömänä niin ei pääse enää minnekään töihin. Joutuu hännille työnhauissa :(

Aiheesta: https://www.jannejaaskelainen.fi/miksi-alisuoriutujista-taytyy-hankkiut…

Tällaiset kitkerän ihmisvihaiset kommentit vain vahvistavat vakaumustani siitä että mahdollisen sodan alettua käännän isänmaalle selkäni, lähden käpykaartiin ja jätän tuollaiset itseään täynnä olevat ylimieliset moukat pärjäilemään miten parhaiten pystyvät russaa vastaan. Koska onhan tuon viestin jäljiltä täysin selvää että herra täydellinen ja muita parempi kyllä yksinään vastaa kokonaista pataljoonaa ja voittaa yksinään vaikka 100,000 russaa. Me muuthan pesemättömät olisimme vain tiellä kun herra täydellinen rambo yksin pelastaisi suomen säihkyvän ja välkehtivän täydellisellä erityiskommando-osaamisellaan. 

Vierailija
29/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, 7 vuotta työtön. Tosin teen kyllä pimeitä töitä.

Vierailija
30/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa. Minä muiden muassa elätän teitä. Aikuisia ihmisiä.

No syytä työnantajia jotka ei palkkaa, törppö

Siitähän se on just kiinni. Työnantajat ja työntekijät eivät kohtaa jne jne jne jne..............

Vierailija
31/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, 7 vuotta työtön. Tosin teen kyllä pimeitä töitä.

Pimeät työt tiedetään

Vierailija
32/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo yli 30v enkä ole vielä koskaan päässyt töihin :(

Vierailija
33/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt narraat

Vierailija
34/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli ysärilamassa aika tavallista. Itse pääsin ensimmäiseen työpaikkaani 1998, 28-vuotiaana.

Vierailija
35/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli ysärilamassa aika tavallista. Itse pääsin ensimmäiseen työpaikkaani 1998, 28-vuotiaana.

Pitää ihmetellä. Tuli luettua toi edellä mainittu artikkeli. Siitä tuli mieleen, että miten työnantajat tukee työntekijää siinä, että työntekijä tekee parhaansa. Puhutaan motivoinnista, tsemppaamisesta, työilmapiiristä. Tuo helposti unohtuu, että työilmapiirillä on suuri merkitys työhyvinvoinnin näkökulmasta. Jokaisella henkilöllä on merkitystä.

Vierailija
36/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, työelämä on paskaa.

Vierailija
37/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Varmaankin Orpon syy vai?

Vierailija
38/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole onnellinen, työelämä on paskaa.

Työelämä on paskaa. Työttömänä vielä paskempaa. On niitä hyviäkin työpaikkoja ollut. Muutama paska, kieltämättä.

Vierailija
39/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Varmaankin Orpon syy vai?

PS-joukkueen syy?

Vierailija
40/50 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama

Mulla tuli yli 5 vuotta ihan tarkoituksella. Pääsin eläkeputkeen, eikä sitten enää huvittanut edes hakea töitä tosissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä