En ole koskaan matkustanut Helsingin metrolla. Linnanmäellä ja Korkeasaaressa olen käynyt kerran.
Tekeekö se minusta juntin maalaisen?
Sen sijaan olen matkustanut Berliinin, Lontoon, Pariisin ja Lyonin metroilla (Lyonin metrossa oli vaunujen pyörissä kumipinnoite äänieristeenä)
Eikä siinä vielä kaikki! Edellä mainittujen lisäksi olen matkustanut myös Moskovan, Pietarin, Almatyn (Alma Ata evp.), New Yorkin ja Minneapolisin metroilla.
Helsinki on niin syrjäsuomea, että sinne ei tarvitse edes mennä. Riittää, kun menee Vantaalle Seutulan lentokentälle ja lentää sieltä maailmalle.
Kommentit (7)
Olen matkustanut Helsingin metrolla mutta en ole ikinä käynyt Linnanmäellä tai Korkeasaaressa
Helsinki on Suomen syrjäkylä. Sama, kuin joku Inari tai Ivalo. Satamakaupunki, josta pääsee Tallinnaan.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on Suomen syrjäkylä. Sama, kuin joku Inari tai Ivalo. Satamakaupunki, josta pääsee Tallinnaan.
Suomen suurin kaupunki ja maan pääkaupunki. Unohditko sen?
Olen tehnyt nuo kaikki vuonna 2002. Tosin en ole varma metrosta, kun siitä on niin kauan aikaa. Milloin uusiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän Tsaari siirsi Suomen pääkaupungin Turusta pikkukylään, jonka nimi oli silloin Helsingin pitäjä. Hakaniemi ja Kruununhaka olivat silloin lehmien ja lampaiden laidunmaita.
Venäjä rakennutti Helsingin empirekeskustan (arkkit. Engel. saks.) suunnitelmien mukaan muistuttamaan Pietarin keskustaa. Senaatintori on kopio jostain Pietarin hallintokeskuksessa. Ja sitten ollaan ylpeitä Tuomiokirkosta, Valtioneuvoston talosta, tai Yliopiston kirjastosta.
P.S. Elokuva Reds kuvattiin Helsingissä, koska se näytti niin vanhalta Pietarilta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän Tsaari siirsi Suomen pääkaupungin Turusta pikkukylään, jonka nimi oli silloin Helsingin pitäjä. Hakaniemi ja Kruununhaka olivat silloin lehmien ja lampaiden laidunmaita.
Venäjä rakennutti Helsingin empirekeskustan (arkkit. Engel. saks.) suunnitelmien mukaan muistuttamaan Pietarin keskustaa. Senaatintori on kopio jostain Pietarin hallintokeskuksessa. Ja sitten ollaan ylpeitä Tuomiokirkosta, Valtioneuvoston talosta, tai Yliopiston kirjastosta.
P.S. Elokuva Reds kuvattiin Helsingissä, koska se näytti niin vanhalta Pietarilta
Höpsis! Somaliorjat rakensivat Helsingin empirekeskustan, ja sillä perusteella somaleilla on oikeus purkaa koko empirekeskusta!
Luotettava lähde MTV-uutiset
No, minä olen vielä juntimpi..Tamperelaisena en ole koskaan käynyt Tampereen ratikassa. Maailmaa paljon nähnyt, mutta tämä jäänyt kokematta.