Jatkuvat emätintulehdukset vievät elämänilon
Olen kärsinyt toistuvasta emätintulehduksesta (aerobinen emätintulehdus DIV) jo vuosikausia. Yleensä tämä toistuu puolen vuoden välein, mikä olisi jo riittävän usein, mutta nyt edellinen tulehdus oli maaliskuussa! En ehtinyt olla edes kahta kuukautta terveenä.
Joka kerta saan tähän Dalacin-paikallisantibiootin, joka yleensä lähteekin heti auttamaan. Nyt kauhukseni sain huomata, että olen ilmeisesti kehittänyt resistenssin tähän (onko ihme jatkuvan käytön takia?), koska nyt olen viisi päivää käyttänyt lääkettä ja ei mitään vaikutusta. Miten nyt pääsen tulehduksesta?
Tämä kutina ja kirvely on aivan sairasta. Äskenkin yritin nauttia kauniista, lämpimästä päivästä kävelyllä. Kävely kuitenkin aiheuttaa hankausta, ja JOKA askeleella kutina ja kirvely paheni. Teki mieli vain itkeä tuskasta.
On vielä kuukautisetkin, ja on pakko pitää hiertävää, hautovaa sidettä. Aivan kamalaa.
Viime käynnillä lääkäri totesi, että limakalvoni ovat myös kuivat. Se on kai syynä jatkuviin tulehduksiin. Mutta niiden kosteuttaminen ei ole auttanut.
Ja tosiaan, seksielämää minulla ei ole, eli seksistä nämä tulehdukset eivät johdu. Ja muutenkin kaikki perusasiat ovat kunnossa, kuten alusvaatteiden pesu 60 asteessa, puuvillaiset alushousut, sokerin välttely jne
Itkettää... Onko muilla kokemuksia, miten olette päässeet tulehduskierteestä? :(
Kommentit (80)
Mää yritän hei syödä tässä samalla :(
Vierailija kirjoitti:
Minkä vi tun takia sitten avasit tämän keskustelun?
Käytä Gyneviaa 8 päivän kuuri heti antibioottikuurin loputtua ja ylläpitona yksi tuubi yöksi viikon-parin välein ainakin parin kuukauden ajan. Kallista, mutta auttaa siihen että omat maitohappobakteerit pääsevät tasapainoon. Pääsin itse kokonaan tulehduksista eroon kun toimin näin.
Sanoit että perusasiat ovat kunnossa, joten tiedät varmaan että alapesut kannattaa tehdä pelkällä vedellä ja pikkuhousunsuojia ei kannata käyttää (jos pakko niin cotton-pintaiset käyttöön).
Mene lääkäriin valittamaan, turhaan täällä vingut. Ketään ei kiinnosta sun alapääsi.
Vaihtuuko partneri usein tai onko partnerilla useita partnereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä vi tun takia sitten avasit tämän keskustelun?
Pun intended...?
Oletko kokeillut Vagisania? Voi myös olla että olet herkistynyt siteille. Kannattaisi kokeilla kuukuppia.
Vierailija kirjoitti:
Käytä Gyneviaa 8 päivän kuuri heti antibioottikuurin loputtua ja ylläpitona yksi tuubi yöksi viikon-parin välein ainakin parin kuukauden ajan. Kallista, mutta auttaa siihen että omat maitohappobakteerit pääsevät tasapainoon. Pääsin itse kokonaan tulehduksista eroon kun toimin näin.
Sanoit että perusasiat ovat kunnossa, joten tiedät varmaan että alapesut kannattaa tehdä pelkällä vedellä ja pikkuhousunsuojia ei kannata käyttää (jos pakko niin cotton-pintaiset käyttöön).
Kiitos <3
Edellisen ab:n jälkeen käytin yhden maitohappobakteerikuurin alapäähän ja lisäksi miltei päivittäin olen käyttänyt Vagisanin kosteuttavaa voidetta, jossa myös on maitohappoa. Silti tämä tulehdus uusi heti :(
Ja joo, tiedossa on nuo asiat. Siteetkin ovat aina cottoneita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin valittamaan, turhaan täällä vingut. Ketään ei kiinnosta sun alapääsi.
Esitän eriävän mielipiteen. Olisiko kuvia? En ole gynekoloogi, mutta voisin vilkaista.
Lainaa kirjastosta Irti tulehduksista -kirja.
Vierailija kirjoitti:
Lainaa kirjastosta Irti tulehduksista -kirja.
Kiitos <3
Ap
Mitä piilottelee siellä? Likaista rahaa?
Kannattaa ainakin nukkua ilman housuja että ilma pääsee kiertämään. Varmaan ruokavaliostakin voisi olla apua? Sokeri minimiin, kasvisruokavalio, syö jogurttia/piimää, maitohappobakteerit silloin tällöin, karpaloa, puolukkaa, valkosipulin(luonnon antibiootti) pitäisi auttaa elimistön tulehduksissa? Veden riittävä juonti.
Vierailija kirjoitti:
Painu hittoon täältä alapääsi kanssa, ääliö.
Painu itse ylilaudalle katkarapusi kanssa
Ap
Leikkaa pois emätin häiritsemästä.
Johtuisikohan kuparikierukasta?
Itsellä samaa
Vierailija kirjoitti:
Johtuisikohan kuparikierukasta?
Itsellä samaa
Voisi olla. Itsellä ei kyllä ole kierukkaa, pillereitä tms.
Ap
Vaihtamalla ruokavalion täysin sokerittomaan ja siirtymällä kasvisruokaan.