Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkupojat Nirvanasta: mä kuuntelen oikeeta metallia ja toi on sellasta fake metallia

Vierailija
16.05.2025 |

Kuka opettaisi lapsille musiikista?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mistä kohtaa Nirvanan pitäisi olla metallia? 🤣

Kuuntele Nirvanan ensimmäinen albumi, on raskaampaa kuin vaikka joku Scorpions tai Guns n roses.

Ja Scorpionsista ja Gunnareista metallia tekee se, että?

Scorpions on rankimillaan poprokkia ja Gunnarit hard rokkia - Nirvana on grungea ja raskaimmillaan hardrokkia.

Vierailija
22/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Nirvana todellinen bläckisbändi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä asenne pojilla. Posereita on nykyään ihan hitosti. Harva kuuntelee kunnon metallia. Vaan ytyä on laimennettu popilla, perusrockilla tai runsaalla (huom.!) electronicalla esimerkiksi.

Voi siitäkin syntyä hyvää, mutta heavya se ei ole. Heavy metal, power metal, death metal, black metal, sludge, stoner, siinä alkaa olla metallimusiikin kovin ydin. Thrash menee jo pikkuisen ohi mielestäni.

Power metal kuuluu metallimusiikin kovimpaan ytimeen ja thrash menee ohi? Nyt on todella hämmentävää settiä.

Vierailija
24/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua aloitusta? Oliko tarkoitus sanoa että pojat ei tiennyt grungea? tiesivät kuitenkin nirvanan, pisteet siitä.

Vierailija
25/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ovat yläkoulussa ja kaikki siellä tietää Nirvanan ja osa jopa kuuntelee. Siellä missä on teiniangstia, on ikuisesti Kurt Cobain ja Nirvana. Olen itse vm. 1977 eli 14-vuotias syksyllä 1991.

Vierailija
26/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni ovat yläkoulussa ja kaikki siellä tietää Nirvanan ja osa jopa kuuntelee. Siellä missä on teiniangstia, on ikuisesti Kurt Cobain ja Nirvana. Olen itse vm. 1977 eli 14-vuotias syksyllä 1991.

no ei varmaan tiedä kaikki. ihan murto-osa. nykyään kuunnellaan vaan räppiä ja huohotuspoppia autotunen läpi. nirvana on ihan poikkeus.

Vierailija
27/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei varmaan tiedä kaikki. ihan murto-osa. nykyään kuunnellaan vaan räppiä ja huohotuspoppia autotunen läpi. nirvana on ihan poikkeus.

Höpsis. Koko 20-luvun on näkynyt nuoria, jotka käyttää Nirvana-vaatteita ja sittemmin ovat myös kuunnelleet musiikkia. Se lähti siitä, kun Something in the way oli uusimmassa Batmanisssa. Nyt on taas jossain leffassa Nirvanan musiikkia. Nykyajassa on se hieno, että somesta löytää musiikkia, ei ole enää riippuvainen MTV:n tai radion tarjonnasta. Tai joo, autossa pitää olla aina City tai Rock päällä, jos teinit kyydissä, koska ne soittaa joka päivä Nirvanaa.

Vierailija
28/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Koko 20-luvun on näkynyt nuoria, jotka käyttää Nirvana-vaatteita ja sittemmin ovat myös kuunnelleet musiikkia. Se lähti siitä, kun Something in the way oli uusimmassa Batmanisssa. Nyt on taas jossain leffassa Nirvanan musiikkia. Nykyajassa on se hieno, että somesta löytää musiikkia, ei ole enää riippuvainen MTV:n tai radion tarjonnasta. Tai joo, autossa pitää olla aina City tai Rock päällä, jos teinit kyydissä, koska ne soittaa joka päivä Nirvanaa.

nirvana paitoja, ja muitakin bändi-paitoja, myydään nykyään esim prismassa ja niitä ostavat eivät välttämättä tiedä edes bändiä. ostavat kuvan takia. tai sen että bändipaidat on muotia.

Vierailija
29/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen ollessa yläkoulussa käytiin siellä läpi musiikin eri vuosikymmeniä. Kokeessa piti tunnistaa soitettu kappale ja esittäjä. 

Lisäksi siellä oli katsottu vanhoja videoklippejä Provinssista.

Äiti olitko sä v.88 Provinssissa, kun siellä oli Ramones ja Red Hot Chili Peppers... joo olin. 

Piti käydä itsekin katsomassa ko. Klipit ... en nähnyt onneksi itseäni niissä otoksesta 🤣

Eli kyllä lapsia on perehdytetty ... siihen Nirvana kinkku ja mitä genreä se edustaa. 

Mä olin 90-luvulla musiikkiluokalla ja me ei kyllä opiskeltu noita musiikintunnilla. Toki meillä nyt aika kuluikin laulaessa ja soittaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi