Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkupojat Nirvanasta: mä kuuntelen oikeeta metallia ja toi on sellasta fake metallia

Vierailija
16.05.2025 |

Kuka opettaisi lapsille musiikista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on grungea

Vierailija
2/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niille isoisän musiikkia. Eli ukin pitäis opettaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirvana on yhtä metallia kun joku Madonna

Vierailija
4/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan pisteet kakaroille jo siitä, että tietävät Nirvanan.

Vierailija
5/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt, että "ai rautalankamusiikkia?"

Vierailija
6/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mistä kohtaa Nirvanan pitäisi olla metallia? 🤣

Vierailija
7/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Nirvana mitään metallia ole.

Vierailija
8/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallinen 15-vuotiaita oli äimistyneitä ja kiusaantuneita, kun selvisi Musen olevan yksi mun suosikkibändeistä. Absolution on jonkinlainen trendialbumi teinien keskuudessa asuinmaassani, mutta teinien aikakäsitykseen ei mahdu, että heidän ikivanha ope oli juuri ja juuri 2-kymppinen albumin ilmestyessä. He itse olivat vielä seitsemän vuoden päässä syntymästä.

Vierailija
9/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mistä kohtaa Nirvanan pitäisi olla metallia? 🤣

Kuuntele Nirvanan ensimmäinen albumi, on raskaampaa kuin vaikka joku Scorpions tai Guns n roses.

Vierailija
10/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Nirvana olisi metallia, Sanni olisi k-poppia.

Vierailija
11/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ollessa yläkoulussa käytiin siellä läpi musiikin eri vuosikymmeniä. Kokeessa piti tunnistaa soitettu kappale ja esittäjä. 

Lisäksi siellä oli katsottu vanhoja videoklippejä Provinssista.

Äiti olitko sä v.88 Provinssissa, kun siellä oli Ramones ja Red Hot Chili Peppers... joo olin. 

Piti käydä itsekin katsomassa ko. Klipit ... en nähnyt onneksi itseäni niissä otoksesta 🤣

Eli kyllä lapsia on perehdytetty ... siihen Nirvana kinkku ja mitä genreä se edustaa. 

Vierailija
12/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen ollessa yläkoulussa käytiin siellä läpi musiikin eri vuosikymmeniä. Kokeessa piti tunnistaa soitettu kappale ja esittäjä. 

Äiti olitko sä v.88 Provinssissa, kun siellä oli Ramones ja Red Hot Chili Peppers... joo olin. 

Piti käydä itsekin katsomassa ko. Klipit ... en nähnyt onneksi itseäni niissä otoksesta 🤣

Eli kyllä lapsia on perehdytetty ... siihen Nirvana kinkku ja mitä genreä se edustaa. 

Nirvanaankin ei kinkkuun 😁

Vierailija
13/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä asenne pojilla. Posereita on nykyään ihan hitosti. Harva kuuntelee kunnon metallia. Vaan ytyä on laimennettu popilla, perusrockilla tai runsaalla (huom.!) electronicalla esimerkiksi.

Voi siitäkin syntyä hyvää, mutta heavya se ei ole. Heavy metal, power metal, death metal, black metal, sludge, stoner, siinä alkaa olla metallimusiikin kovin ydin. Thrash menee jo pikkuisen ohi mielestäni.

Vierailija
14/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokallinen 15-vuotiaita oli äimistyneitä ja kiusaantuneita, kun selvisi Musen olevan yksi mun suosikkibändeistä. Absolution on jonkinlainen trendialbumi teinien keskuudessa asuinmaassani, mutta teinien aikakäsitykseen ei mahdu, että heidän ikivanha ope oli juuri ja juuri 2-kymppinen albumin ilmestyessä. He itse olivat vielä seitsemän vuoden päässä syntymästä.

Missä maassa teineillä on noin hyvä maku? Minäkin pidin tuosta levystä kun se tuli ja olin n. 15v silloin, mutta ihan kaikki ympärillä kuunteli junttiheviä tai räppiä, mitä näitä kaikkia amishuumoribiisejä nyt onkaan.

Vierailija
15/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sanottu, että Nirvanan musiikissa on kirkasta savua ja lyijyhöyheniä.

Vierailija
16/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan tuo Cobain söi haulikkoa musiikkinsa takia. Täyttä paskaa teki.

Vierailija
17/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija-aikanani (vuonna -94) yksi tupakaverini kyseli, että olisiko minulla mitään heavy-musiikkia. Kun seuraavan kerran kävin lomalla kotona, toin sieltä kasetin, johon oli nauhoitettu Soundgardenin albumi. Laitoin kasetin soimaan tuvassa. Kun kasetti oli soinut jonkin aikaa, totesi tämä sama tupakaveri, että se on aika mietoa heviä. Sen jälkeen vielä toinen tupakaveri, joka oli siviilissä punkkari, tiesi kertoa, että ei se edes ole heviä, se on aivan tavallista rokkia. Muistan olleeni tilanteessa aika ymmälläni, koska luulin että Soundgarden on metallia (olin nähnyt sen jopa Metal Hammer-lehden kannessa). Mutta asiantuntijoiden mukaan ei sitten ollutkaan.

Vierailija
18/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kateellinen. Kun aikoinaan kävin 2000-luvun alussa yläastetta meille näytettiin vaan joku kulahtunut Dingon keikka vhs.

Vierailija
19/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kuuntelee Nirvanaa (muutakin kuin niitä MTV unplugged -löysäilyjä), kuulee kyllä vaikutteita yhtä lailla metallista kuin punk/indie-skeneistä. Kurt Cobain halusi assosioida bändin vahvasti jälkimmäisiin, koska ne sopivat paremmin poliittisesti tiedostavan feminististi-kommunisti-kapinallisen imagoon, jota Cobain halusi kultivoida. Puhtaasti musiikillisesti Nirvanan kutsuminen (ainakin osittain) metallibändiksi on täysin loogista. Alice in Chains oli jo täysin puhtaasti metallia ja pitkälti myös Soundgarden. Pearl Jam taas ei niinkään.

Vierailija
20/29 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Nirvana edes yrittänyt olla mitään metallia. Grungea se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi