Ihmisten taloudellinen tilanne?
Kommentit (65)
Ei tiukkaa, mutta ei nyt ylellistäkään. Joutuu miettimään. Liikaa velkaa suhteessa tuloihin, ja asuntokauppa vähän huonossa jamassa.
Ainakin meille on kerrottu, että me suomalaiset olemme maailman onnellisimpia ja rikkaimpia. Muualla on sitten vissiin todella pahasti masentunutta ja PA-väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meille on kerrottu, että me suomalaiset olemme maailman onnellisimpia ja rikkaimpia. Muualla on sitten vissiin todella pahasti masentunutta ja PA-väkeä.
Totuus taitaakin olla päinvastoin. Suomessa ollaan masentuneita ja muualla terveempiä
Asuntolaina tulee maksetuksi tämän vuoden aikana. Asutaan Helsingissä rivarissa ja ollaan nelikymppisiä. Kahden aikuisen palkkatulo + vuokratulo. Kolme lasta. Kyllä tässä pärjää.
Jos palkkatöitä ei löydy, ei hyvin käy.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina tulee maksetuksi tämän vuoden aikana. Asutaan Helsingissä rivarissa ja ollaan nelikymppisiä. Kahden aikuisen palkkatulo + vuokratulo. Kolme lasta. Kyllä tässä pärjää.
Kivat teille. Olette onnellisessa asemassa. Muilla ei ole niin hyvä tilanne. Hyvinvointia pitäisi rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivat teille. Olette onnellisessa asemassa. Muilla ei ole niin hyvä tilanne. Hyvinvointia pitäisi rakentaa.
Siis muillekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin todella hyvä. Puskuria on moneksi vuodeksi ja joka kuukausi jää melkein tonni säästöön.
Mikä oli viime vuoden verotettava tulo?
Noin 60 kiloeuroa.
🤔 Olet todella hyvätuloinen jos näin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin todella hyvä. Puskuria on moneksi vuodeksi ja joka kuukausi jää melkein tonni säästöön.
Noin 60 kiloeuroa.
Jossain oli juttua, että IT-alan osaajille maksetaan 8000 euroa kuussa. Siitä tulee 90 k€ euroa. Taitavat mennä ma mu intialaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 60 kiloeuroa.
Keskituloista parempi mutta en nyt hyvätuloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kaksi vuotta tätä sadismia niin kadut täyttyvät kerjäläisistä.
Kenen tekemää sadismia? "Minä vaan kysyn".
Onnekas, kun et ole saanut osaasi hallituksen sadismista.
Ihan hyvä. Taloudellinen tilanteeni on parantunut kokoajan.
Olen korona ajoista asti lopettanut ylimääräisen kuluttamisen ja laitan kaiken ylimääräisen rahan osakkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvoinnin rakentaminen on hankalaa, kun kukaan ei haluaisi luopua yhtään mistään. Mutta noin ylipäätään musta tuntuu - on tuntunut jo useamman vuoden ajan - että Suomessa pyritään vähentämään yhteiskunnan tuki- ja turvaverkostoja ja siirtämään niitä tehtäviä yhteisöille. Yhteisöillä tarkoitan tässä yhteydessä ihan mitä tahansa yhteisöjä. Perhe- ja sukuyhteisöjä, samalla alueella asuvaa naapurustoa, vapaaehtoistyöntekijöitä ja erilaisia vapaaehtoisvoimin toimivia järjestöjä. "Amerikan malliin".
Olen rikkaampi kuin koskaan. Tulot tosin putoavat jonkin verran tänä vuonna, kun ei juuri bonuksia tipu töistä. M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 60 kiloeuroa.
Olen kade. Itse tienasin verotettavaa tuloa vähän alle 40 tonnia, ja siihen piti tehdä 10 tunnin päiviä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 60 kiloeuroa.
Jossain oli juttua, että IT-alan osaajille maksetaan 8000 euroa kuussa. Siitä tulee 90 k€ euroa. Taitavat mennä ma mu intialaisille?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/palkka-jopa-8-000-euroa-kuukaudessa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää
Hyväntekeväisyysjärjestöt ovat täälläpäin välillä kaupoissa pyytämässä että ostaisi vähävaraisille lapsiperheille jotka ovat tippuneet turva ja tukiverkkojen ulkopuolelle jonkun tuotteen (kuivaruokaa, hygieniatuotteita, lasten leluja) omien ostosten yhteydessä. Ostin säästöpakkauksen deodoranttia sinne keräykseen.
Harmitti ja suretti etten kyennyt ostamaan enemmän sinne keräykseen
Toisille aiheutetaan tietoisesti taloudellisia vahingoja, puhutaan siis jo sadoista tuhansista euroista. :(
En ymmärtänyt tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää
Hyväntekeväisyysjärjestöt ovat täälläpäin välillä kaupoissa pyytämässä että ostaisi vähävaraisille lapsiperheille jotka ovat tippuneet turva ja tukiverkkojen ulkopuolelle jonkun tuotteen (kuivaruokaa, hygieniatuotteita, lasten leluja) omien ostosten yhteydessä. Ostin säästöpakkauksen deodoranttia sinne keräykseen.
Harmitti ja suretti etten kyennyt ostamaan enemmän sinne keräykseen
Toisille aiheutetaan tietoisesti taloudellisia vahingoja, puhutaan siis jo sadoista tuhansista euroista. :(
En ymmärtänyt tätä?
Kun ei sattuneiden tapahtuneiden asioiden takia voi olla työelämässä kiinni
Nettotulot 595 e kuussa, ei riitä mihinkään, joudun syömään vanhuuden varalle säästettyjä säästöjä.
Noin 60 kiloeuroa.