Miljardiluokan veronkevennykset rikkaimmille, ja nyt leikataan PERUSTOIMEENTULOTUESTA. Eihän tässä ole enää MITÄÄN mieltä...
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011238222.html
Miten hemmetti voi mennä läpi että samaan aikaan rikkaimmille annetaa miljardiluokan veronkevennyksiä, ja sit viimesijaisesta etuudesta halutaan leikata. Perustoimeentulotuki on juuri se mihin ei kuuluisi koskea, vaan korottaa. Ei jumalauta mitä touhua, ei vois uskoa että eletään sivistysvaltiossa vuonna 2025
Kommentit (488)
Sain 140e/kk asumistukea asumismenoihin vielä viime vuonna. Asun vanhassa öljylämmitteisessä rintamamiestalossa, joka on omistusasunto. Minulla on kolme lasta ja olen yksinhuoltaja. Se oli lapsilisän lisäksi ainoa kelalta saamani tuki. Enää en tuota tukea saa, kuuluin siihen pieneen vähemmistöön joka oli niin pienituloinen, että oli oikeutettu omistusasujan asumistukeen. Säästöt taisi olla parinsadan tuhannen luokkaa valtiolle.
Koska hinnat on nousseet muutenkin, olen joutunut tekemään kahta työtä ja jännittämään miten lapset pärjää keskenään koulun jälkeen. Ei tuota vanhaa taloa saa täällä myytyä ja vuokra-asuntojen vuokrat on enemmän kuin lainalyhennykset tuohon. Onneksi hoitoalalla riittää töitä. Tosin monesti on tullut eteen tilanne ettei sijaisia palkata, kun ei saa. Ei vaikka joku hoitajista on sairaana.
Ymmärrän, että on säästötalkoot ja valtio tarvitsee rahaa. Samaan aikaan työssäkäyvien ihmisten oikeuksia ja tukia on leikattu suhteessa paljon enemmän. Hyvätuloinen ystäväni on sanonut, että mihin hän niitä lisiä edes tarvitsee, kun lapset on jo maailmalla? Ei se hänen palkassaan tunnu missään. Ja minä itken satasen perään...
Petteri pitää kaverit tyytyväisinä.
Mitkä ovat sivistysvaltion tunnusmerkit? Voisiko esim. ketjun aloittaja valaista hieman sitä? Minä kun en ihan oikeasti tiedä miten sivistysvaltio määritellään?
Onko esim. Ruotsi sivistysvaltio jossa käsikranaatit ja pommit paukkuvat kaduilla?
Onko Sveitsi sivistysvaltio joka on hyvinkin kallis maa asua, mutta jossa ei käsittääkseni ole myöskään sosiaalipummilla eläviä?
Oliko vanha Neuvostoliitto sivistysvaltio jossa ei oikein kellään ollut mitään paitsi puolueen elittiin kuuluvilla.
Ennen kuin puhutte että Suomi on sivistysvaltio niin mikä Suomesta tekee sivistysvaltion?
Vierailija kirjoitti:
Onko se sivistysvaltion malli, että ei tarvitse tehdä töitä vaan elää yhteiskunnan tuilla?
Nämä tuilla eläjätkö tämän sivistysvaltion tekevät?Mielestäni sivistysvaltiossa kaikki puhaltavat yhteen hiileen kykyjensä mukaan, eikä siellä ole yhtään vapaamatkustajaa.
No, itse ymmärtäisin tämän kritiikin, jos olisi vaihtoehtoja. Olen ymmärtänyt että esim. teollisuuden tes-palkkaisiin duunaritöihin (joilla ihminen elättää itsensä ilman tukia) on ollut aina paljon hakijoita. En esim. ole kuullut että metsäteollisuus,( ainakaan aiemmin kun palkka ollut ok,) olisi valittanut työvoimapulaa vaan paikkoihin on aina ollut paljon hakijoita.
Ja myös hämmentävää on joidenkin ihmisten usko omaan erinomaisuuteensa. Tätä on vaikea käsittää? En tiedä mistä se johtuu, että jotenkin ajatellaan ettei minulle voisi sattua mitään tai en itse voisi joutua työttömäksi. Ovatko nämä niitä, joilla ei myöskään ole kotivakuutusta? Itse ajattelen, että sosiaaaliturva on myös minun etuni vaikka en sitä (onneksi) nyt tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sivistysvaltion malli, että ei tarvitse tehdä töitä vaan elää yhteiskunnan tuilla?
Nämä tuilla eläjätkö tämän sivistysvaltion tekevät?Mielestäni sivistysvaltiossa kaikki puhaltavat yhteen hiileen kykyjensä mukaan, eikä siellä ole yhtään vapaamatkustajaa.
No, itse ymmärtäisin tämän kritiikin, jos olisi vaihtoehtoja. Olen ymmärtänyt että esim. teollisuuden tes-palkkaisiin duunaritöihin (joilla ihminen elättää itsensä ilman tukia) on ollut aina paljon hakijoita. En esim. ole kuullut että metsäteollisuus,( ainakaan aiemmin kun palkka ollut ok,) olisi valittanut työvoimapulaa vaan paikkoihin on aina ollut paljon hakijoita.
Ja myös hämmentävää on joidenkin ihmisten usko omaan erinomaisuuteensa. Tätä on vaikea käsittää? En tiedä mistä se johtuu, että jotenkin ajatellaan ettei minulle voisi sattua mitään tai en itse voisi jo
Näinhän se on ja näin sen pitää ollakin että sosiaaliturva on yhteiskunnan tilapäinen apu kun joutuu työttömäksi mutta ei se sosiaaliturva voi olla kenenkään pääasiallinen tulonlähde niin kuin aika monella nyt näyttää olevan.
Meidänkin osastolta irtisanottiin viime syksynä työn vähyyden takia 5 henkilöä joista tähän mennessä on työllistynyt 4 henkilöä ja yksi jäi eläkkeelle.
Tämä on hyvä esimerkki siitä että väliaikaista sosiaaliturvaa tarvitaan totta kait mutta loppupeleissä kyllä se on jokaisen omalla vastuulla työllistyä ja sillähän tämä yhteiskunta saadaan nousuun kun kaikki yrittävät.
Nämä, jotka nyt ovat sitten pakotettuja menemään työttömyystoimistoon (kunnan hoitamia siis nykyään) ja hakemaan tuöttömyystukea, ohjautuvat tuon toimeentulotukileikkuri-esityksen mukaan työllistymistä edistävien toimien piiriin.
Okei. Mut kun siellä tuöttömyystoimistossa on jo entuudestaan monia työllisyyttä edistävien toimien piirissä ja ne toimet ovat nollatasoa - niitä ei ole (velvoitehakuja lukuun ottamatta) tai niitä ei anneta. Ja jos on ollut pelkällä toimeentulotuella, onko henkilöllä silloin mitään koulutusta mihinkään. Ai niin, oliko esityksessä kuitenkin sellainen rajaus, että työkykyiset joutuvat leikkurin kohteeksi. Sanotaas niin, että juopot, ne rahoillansa ja omistuksillansa elvistelevät (mulla on sentään omistusasunto kaksio, tuo se vaan yksiössä köyhänä asuu... Joo, kerropa kuka sen kaksion sulle osti? Mulla on isompi adventtitähti ikkunassa, tolla naurettavan pieni. - joo hei, noi huutelut kyllä vihjaavat jotain siitä työkyvystä.), saavat jatkaa varmaankin leikkaamattomalla toimeentulotuella! Ja tervepäisiltä leikataan niin , että hyvä kun hengissä pysyy eikä joudu leikkurin takia asunnottomaksi!
Tässä se taas tulee: hulluja (siis niitä sairaudentunnottomia sekopäiktä, suuna päänä tyhmyyttään julki tuovia) juoppoja hyysätään! Mitä leikkureita noille laitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Sivitysvaltiossa kaikilla on yhdenvertaiset oikeudet saada saman tasoista terveydenhoitoa ja heikoimmassa asemassa olevista pidetään huolta. Nykysuomi on kaikkea muuta kuin sivistysvaltio. En työssäkäyvänä voi ymmärtää tätä suuntaa mihin tätä maata ollaan ajamassa. Ei asiat parane sillä että 300 000 ihmistä ajetaan todella vaikeaan tilanteeseen ja huudetaan vaan että menkää töihin kun ei niitä töitä kaikille ole. Kun ei päättäjillä ole toimivia ratkaisuja työttömien määrän vähentämiseen niin eivät muuhun kykene kuin ottamaan vain niiltä keillä ei muutenkaan helppoa ole. Erikoinen keino luoja sitä kasvua.
Vierailija kirjoitti:
No mut siis sivistysvaltiossa annetaan työsuhteeseen mahdollisuus, kunnioitetaan asiallisen käyttäytymisen sääntöjä, käyttäydytään järkevästi. Onko sun sivistysvaliossa tasan niin monta työpaikkaa kuin on tatvitsijaa.
Sivistysvaltio-sana i kyllä natsaa tähän aloituksen aiheeseen millään lailla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös hämmentävää on joidenkin ihmisten usko omaan erinomaisuuteensa. Tätä on vaikea käsittää? En tiedä mistä se johtuu, että jotenkin ajatellaan ette
Miten ne kaikki sadat tuhannet työttömät työllistyvät kun ei niitä töitä yksikertaisesti ole kaikille? Luuletko ihan tosissasi että heistä jokainen on jokin elämäntapatyötön ja nauttii elämästään köyhyydessä? Pieni määrä on täysin syrjäytynyt, osa todellisuudessa työkyvyttömiä joita vain roukotetaan siellä työreservissä vaikka heillä ei työkykyä ole. Paras sinunkin ottaa se pää pois sieltä pensaasta eikä niputtaa 300 000 ihmistä samaan kastiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös hämmentävää on joidenkin ihmisten usko omaan erinomaisuuteensa. Tätä on vaikea käsittää? En tiedä mistä se johtuu, että jotenkin ajatellaan ette
Taitaa ne kaikki korkeasti koulutetut työttömätkin olla todella vastuuttomia kun kotona loisivat.
"Vielä helmikuussa valtiovarainministeriön kansliapäällikkö Juha Majanen sanoi, että yhteisöveron kevennystä on kokeiltu aiemmin, huonoin tuloksin. Maaliskuussa ministeriön vero-osasto totesi, että tutkimus ei selkeästi tue sitä, että yhteisöveron alennus lisäisi merkittävästi kasvua tai toimena rahoittaisi itse itsensä.
"Kysyin(Paavo Teittinen, HS) joskus kokoomuksen kansanedustajalta Ben Zyskowiczilta, eivätkö merkittävät veronkevennykset ole ristiriidassa julkisen talouden merkittävän vahvistamisen kanssa. Zyskowicz myönsi tämän, mutta sanoi, että verotuksen keventäminen on joka tapauksessa kokoomuksen politiikan ytimessä." (HS)
Kokoomus haluaa julkisen sektorin alas rasittamasta rikkaita. Ei hyvältä näytä tämä visio meille muille.
Kolumni | Poliitikot, lopettakaa tutkimustietoon vetoaminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitinän määrästä päätellen hallitus on onnistunut löytämään aidosti tehokkaita lääkkeitä lorvikatarriin. Oikein hyvä! Eiköhän ne kohta nähdä käänne kohti parempaa työllisyyttä.
Ei sitä ole nähty lähes kahteen vuoteen vaan hallituksen työllisyystavoite on karannut 176 000 työllisen takamatkalla ja työttömyys 330 000 (TEM) 10,1% on EU:n pahin. Velkaa otetaan jo enemmän kuin edellinen hallitus kriiseissä ja suurituloisten veronalennuksiin velkarahalla on kuitenkin varaa.
Rahaa ON! ..suurituloisten velkarahoitteisiin veronalennuksiin. t: Petteri & Riikka
Vierailija kirjoitti:
Eliitin ikiaikainen temppu toimii: usutetaan köyhät toistensa kimppuun ja nauretaan matkalla pankkiin. Ihmiskunta taantuu silmissä
Näin tekee. Paluu kokpanssi- ja perspanssi apinoiden planeetalle.
Tästä ketjustaon poistettu lähes kaikki muut kuin oikeistomieliset viestit. Onko Vauvan moderointi kokoomuksesta, kun omistuskin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono-osaisilta leikataan. Äänestätkö vastakin perussuomalaisia valehtelijoita ?
Kaikki fiksut äänestävätkin Keskustaa.
Kepu tekee samaa politiikkaa kuin kokoomus. Kyllä nämä Pentikäiset, Rehnit & kumppanit tiedetään. .
Yhdysvalloissa ei ole enää toisen maailmansodan jälkeen haluttu vapaata ja oikeudenmukaista elämää muille kuin rikkaille.
Se maa saatiin perikadon partaalle aikoinaan alentamalla rikkaiden verot olemattomiin ja tavan kansalaiset maksoi normaaliverot.
Trump nulee arabiukkoja että saisi 400 miljoonan lentokoneen lahjaksi. Pitää sitten itsellään kun pressakausi loppuu.
Kuinka helkutin tyhmää porukkaa Usassa on kun Trump rikkoo lakeja eikä kukaan muka pysty tekeen mitään.
Uhkailee Bruce Springsteeniäkin että saa varoa mitä tapahtuu kun palaa Englannin keikkamatkalta kotiin.
Trump päästelee suustaan ulos kaikki mitä aivoissa vähänkin liikkuu, mutta itse ei kestä minkäänlaista arvostelua.
Omalla somealustallaan käyttää ISOJA KIRJAIMIA tehostaakseen pötypuheitaan.
Höperö ukko.
Vierailija kirjoitti:
Itsepä äänestitte kokkareita. Tämä on täysin odotettavissa kokkareilta, ei pitäisi olla kenellekään epäselvää etteivät he kannata edes hyvinvointivaltiota.
Eikä Persur. Purra on tehnyt kaikkensa heikentääkseen hyvinvointivaltiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono-osaisilta leikataan. Äänestätkö vastakin perussuomalaisia valehtelijoita ?
Kaikki fiksut äänestävätkin Keskustaa.
Kepu tekee samaa politiikkaa kuin kokoomus. Kyllä nämä Pentikäiset, Rehnit & kumppanit tiedetään. .
Näin on. Kepun vaihtaminen kokoomuksen ja persujen tilalle on kuin rutto vaihdettaisiin koleraan, samaa työläisvihamielistä oikeistopolitiikkaa kuten Sipilän, Orpon ja Soinin porvarihallitus kertoi.
Aika tyhmää on myös uskoa, että se poliitikko haluaa "oikeudenmukaisen ja hyvän elämän kaikille". Niillä puheilla halutaan vain kaikkien äänet.... Vertaa Trump ennen ja jälkeen vaalien.
Koskee nimenomaan oikeistopolitiikkoja. Empatiakyvyttömille on mahdotonta ajatella että joku oikeasti haluaa hyvän elämän kaikille, ja toimii sen takia ja eteen politiikassa. Se johtuu narsistisesta luonneviasta. Henkilö on sairaudentunnoton, koska kyseessä on mielenterveysongelma.
Tuollaisessa vapaamatkustajat uuniin yhteiskunnassa ei kyllä innovaatiot tai muukaan kehitys kukoista. Se vaatii luottamusta ja yhteistyötä