Auttakaa mua, olen kuin mikäkin kassi-alma ja haluaisin olla asiallisen näköinen!
Mä en tiedä mitä on tapahtunut, kun minusta on tullut tällainen. Noh, painoa on tullut ainakin liikaa ja se on varmasti yksi syy, että koen näyttäväni kauhealta puliveivarilta. Minulla on aina kyllä puhtaat vaatteet päällä, en missään pskaisissa rönttösissä kulje, mutta en vaan osaa pukeutua. Näytän ihan hirveältä! Ihan oikeasti, niinku olisin jostain pusikosta ryöminyt.
En osaa oikein laittaa hiuksiani, ne ovat ohuehkot ja liukkaat, joten niille on vaikea edes löytää mitään "helppoa mallia". Olen siis 45 vuotias ja mielestäni olen aiemmin näyttänyt ihan asialliselta. Nyt vaan en saa laitettua hiuksia, ne hapsottaa miten sattuu ja vaatteet näyttävät hirveältä päälläni. Hiuksilleni on tapahtunut jotain tässä vuoden/parin sisällä, varmaan jotain hormonimuutosta.
Mistä minä saan apua ja mitä mun pitäisi tehdä? Haluaisin näyttää asialliselta ja ehkä tyylikkäältäkin, en tällaiselta ryysyläiseltä.
Olen nyt alkanut tarkistamaan ruokavaliotani ja jättänyt herkut ym. pois. Toivottavasti painokin hieman putoaa sen myötä.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahatilanteesi ei ole katastrofaalisen huono, varaisin sinuna ensimmäiseksi ajan jollekin hyväksi tunnetulle kampaajalle ja antaisin hänelle vapaat kädet. Sen jälkeen pukeutumisneuvojan pakeille. Toinen vaihtoehto on yrittää päästä jonkin lehden muuttumisleikkiin.
Muuttumisleikit ovat ihan kauheita. Jälkeen-kuva aina kuin mikäkin kuvatus.
Joo. Mä kävin sellaisessa kerran, äiti oli ilmoittanut :D Kyllähän ne sai musta oikein semmoisen virastotädin näköisen, siis se tyyli oikeasti vanhensi ihan järkyttävästi. Ehkä se oli jollain tapaa arvokkaamman näköinen tyyli kuin se mistä itse tykkään, mutta ei hemmetti en viihtynyt sellaisen kuusikymppisen toimiston tädin näköisenä yhtään. Viikon pidin sitä pirteän punaruskeaa polkkatukkaa, sitten värjäsin mustaksi ja leikkautin ihan lyhyeksi, kun en halunnut olla niin täti.
Pukeutumisneuvojia taitaa olla kaikissa suuremmissa ns. laadukkaissa vaatekaupoissa, mutta sitä en tiedä, onko sellaista ammattilaista, joka kiertäisi useamman kaupan.
Hainhammas-klipsi ei käy jos on paksut / pitkät eli painavat hiukset. Silloin iso metallinen linnunnokka-klipsi on parempi, tukevampi.
Vierailija kirjoitti:
Olipa rahatilanne hyvä tai huono, käy Normalissa tai Prismassa ja osta n. 4 euron kuivashampoo. (Jos oot brunetti niin osta brunetin kuivashampoo - muuten tukkaan jää liikaa näkyville valkoista jauhetta.) Olipa tukka likainen tai vaikka vastapesty, se kohottaa hämmästyttävän hyvin littanan-lättänän suomalaisen luirutukan.
En olisi uskonut, ellen olisi käyttänyt, ja itse löysin kuivashampoon kun olin kaverin seurana Normalissa, hän osti, ja suositteli kokeilemaan (ja sanoi heti tuon brunettijutun). Ja kun puhuin asiasta parinkin kampaajan kanssa, he suosittelivat sitä suoraan. Niitä on kalliimpiakin (kampaamo-)tuotteita, mutta Normalin perussuihke riittää mulle.
Toinen kikka (tämä kampaajan suosittelema) on suolasuihke, esim. 4 reasons - sitä pestyyn tukkaan ja sitten joko antaa kuivua tai vielä parempi jos kuivaa kuivaajalla tai piikkimallisella ilmakihartimella. Sitten lakkaa päälle.
Vaatetuksen suhteen: olisiko ketään muoti
Yleensä niillä kavereilla on silmää vain sille, mikä sopii heille itselleen. Kannattaa mennä Sokoksen tai Stockan pukeutumisneuvojalle, joka on monenlaisia ihmisiä nähnyt ammattilainen.
Etsi netistä tyylivinkkejä omalle vartalo- ja hiustyypillesi. Youtubesta löytyy videoitakin.
Kauneudenhoitovinkkejä myös, ulkomailta palstoilta löytyy näitä enemmän, jos esim. englanti taipuu. Toki muista olla sopivan kriittinen.
Hormonitasokin kannattaa mittauttaa, esim. gynekologiseen hoitajaan yhteys ja pyyntö verikokeeseen.
En nyt lukenut mutta yleensä tähän kysymykseen tulee joku vastaamaan nerokkaasti: Pitkälle pääsee kun pesee hampaat ja katsoo että on pessyt hiukset ja että niissä siististi leikattu malli. Vaatteet puhtaat ja suihkussa käyt ja deodorantti pitää muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rahatilanteesi ei ole katastrofaalisen huono, varaisin sinuna ensimmäiseksi ajan jollekin hyväksi tunnetulle kampaajalle ja antaisin hänelle vapaat kädet. Sen jälkeen pukeutumisneuvojan pakeille. Toinen vaihtoehto on yrittää päästä jonkin lehden muuttumisleikkiin.
Rahatilanne on katastrofaalisen huono. Siinä se vastaus.
Enpä tiedä kuka kävi tuon vastauksen tuohon laittamassa, mutta minä, aloittaja se en ainakaan ollut. Kampaajaan ja pukeutumisneuvojaan on kyllä varaa ja uusiin vaatteisiinkin. Ehkä tässä on osittain kysymys huonosta itsetunnostakin; en kehtaa mennä pukeutumisneuvojalle, ei mulle löydy sopivia vaatteita jne. Tämä on vähän tällainen kehä. Onko noita pukeutumisneuvojia Stockmannilla, Sokoksella, vai onko niitä sellaisia, jotka lähtee kaupoille mun kanss
No vähän vaikeata nyt sit muuttaa tilannetta jos sille ammattilaiselle joka osaisi auttaa ei kehtaa mennä...
Suosittelen sitä, että hankit vaatteet mitä oikeasti tulee käytettyä arjessa. Eli mietit, mihin tilanteeseen vaatteita tarvitset. Itse en keski-ikäisenä halua käyttää esim. kiristäviä vyötäröitä tai korkeita korkoja, oli ne miten hienoja tahansa. Eli yritä löytää hyvä ja itsellesi soveltuva jokapäiväinen tyyli niin vaatteita tulee myös käytettyä.
Laita ap kuva jostain random tyypistä netissä jolla samanlainen kroppa kuin sinulla. Siitä voi lähteä antaa neuvojaiten pukeutua
Laihduta, se on helppoa, ei tarvi tehdä mitään, syöt vähemmän vaan.
Vierailija kirjoitti:
Laihduta, se on helppoa, ei tarvi tehdä mitään, syöt vähemmän vaan.
Tuoko se varmasti sitten myös tyylitajun ja hyvin hallittavat hiukset mukanaan?
Kiitos vinkeistä, toivoisin vielä lisää keskustelua aiheesta! Tuo hyvälle kampaajalle pääseminen kyllä tuottaa pulmia. Mistä sen hyvän kampaajan tunnistaa?
Ootko ig:ssä? Vaikka somen haitoista puhutaan jatkuvasti niin pakko mainita että on siellä kyllä asiallisiakin tilejä, joista saa inspiraatiota ja vinkkejä. Tarkoitan siis hyvinvointiin ja wellnesiin keskittyviä tilejä. Hyvä olo lähtee sisältäpäin. Ja onhan siellä myös vaatteisiin/muotiin keskittyviä sivuja. N33
Ohiksena ketjuun sattuneena, kuulisin mielelläni kokemuksia esim. Stockmannin tyylineuvojasta. Olen itsekin tällainen kassialma, ja epäilyttää pukevatko ne minut johonkin klassiseen kuvastolookkiin, kun olen tottunut boheemimpaan. Eli osaavatko ne huomioida erilaisia persoonia, jos tarkoitus olisi kohentaa omaa tyyliä eikä näyttää 'varakkaalta rouvalta'?
Voihan sitä ottaa mukaan pari kuvaa, minkälaista tyyliä on hakemassa.
Ikääntyessä vartalon malli väistämättä muuttuu. Ei enää sovi samanmalliset vaatteet kuin ennen. Vaikka et vaihda mummotyyliin, niin kokeile erilaisia vaatteita kuin aikaisemmin. Laadukkaammat materiaalit, eli puuvilla ja villa näyttävät paremmilta kuin muovit. Kun vaatteet vielä silittää, on heti ryhdikkäämpi vaikutelma, vaikka olisi pukeutunut farkkuihin ja t-paitaan.
Olipa rahatilanne hyvä tai huono, käy Normalissa tai Prismassa ja osta n. 4 euron kuivashampoo. (Jos oot brunetti niin osta brunetin kuivashampoo - muuten tukkaan jää liikaa näkyville valkoista jauhetta.) Olipa tukka likainen tai vaikka vastapesty, se kohottaa hämmästyttävän hyvin littanan-lättänän suomalaisen luirutukan.
En olisi uskonut, ellen olisi käyttänyt, ja itse löysin kuivashampoon kun olin kaverin seurana Normalissa, hän osti, ja suositteli kokeilemaan (ja sanoi heti tuon brunettijutun). Ja kun puhuin asiasta parinkin kampaajan kanssa, he suosittelivat sitä suoraan. Niitä on kalliimpiakin (kampaamo-)tuotteita, mutta Normalin perussuihke riittää mulle.
Toinen kikka (tämä kampaajan suosittelema) on suolasuihke, esim. 4 reasons - sitä pestyyn tukkaan ja sitten joko antaa kuivua tai vielä parempi jos kuivaa kuivaajalla tai piikkimallisella ilmakihartimella. Sitten lakkaa päälle.
Vaatetuksen suhteen: olisiko ketään muotitietoista ystävää, jonka voisi ottaa kaveriksi shoppailureissulle? Tarjoat kaverille lounaan ja vaikka drinksut shoppailun jälkeen korvaukseksi. Tämä siis, jos pukeutumisneuvoja tuntuu vielä liian uskaliaalta.