Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää
Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Ja minä lopetin ostamisen kun myyvät kuraa. Ostin blenderin, paketti oli kiinni ja en edes ensimmäistä hyllystä ottanut, suurin osa sisällöstä puuttui piti lähteä sitten uudestaan että saa kaikki mitä pitää. Ei ole minulle muuta kuin tarjous pesuaine kauppa. Joskus olen erehdyksessä kenkiä sieltä ostanut ja huomannut ettei ne ole käyttöön tarkoitettu, s koon vaatteet on telttoja jne
Olisiko blenderin palauttaminen ollut helpompaa Kiinan suuntaan? Kai ymmärrät, ettei Tokmanni noita tuotteita itse valmista.
Eikä myöskään Temu myymiään tuotteita
Kuvastaa hyvin keskimääräisen palstailijan älykkyyttä, kun tuollaisia viesteihin tulee eniten ylänuolia, jossa ei ole edes ymmärretty lainatun viestin pointtia. Pointti oli se, että se ei ole Tokmannin vika, jos paketin sisällöstä puuttuu osia.
Mä käytän Tokmannia.
Käyn siellä väh kerran kk ja meidän perheeseen ostetaan mm vessapaperit, shampoot, sellainen peruskosmetiikka.
Temusta en tilaa ikinä
En ole ikinä ostanut mitään temusta, mutta tokmannillakin käynti on vähentynyt. Yksi syy on klubitarjoukset, monta kertaa käynyt niin että olen katsonut tuotteen olevan tarjouksessa, mutta onkin vain tarjouksessa jos luettelet puhelinnumerosi kassalla. Mennyt maku koko kauppaan enkä viitsi käydä.
Eikä ole muutenkaan enää rahaa ostaa muuta kuin ruokaa.
Tokmanni on nostanut liikaa hintoja ja niiden valikoima on tosi tylsä nykyään. Ei tuu enää käytyä kun harvoin ja silloinkin suurin osa tarjoustuotteista joiden perään menen niin on loppunut. En tosin osta tilalle mitään kalliimpaa mikä taitaa olla taka-ajatuksena kun tarjoustuotteita on aina liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tokmanninkin tulee sopeutua tai hävitä. Tyhmää maksaa kauppiaille liikaa tuotteista, jonka voi tilata suoraan kiinasta. Sieltä ne rojut tulee tokmannillekin.
Keinotekoisesti ylihintajärjestelmä eri portaille koska kaikkien pitää syödä ja verottaja raapaisee joka portaalta maksun😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni hyvä liike. Myös laatua saa huokeilla hinnoilla. Käyn monesti kun isommassa kaupungissa asiaa.
4.95€ pienestä dödöpullosta ei ole huokeaa, se on kalliimpaa kuin Cittarissa. Käypä isommassa kaupungissa käydessäsi Normalissa, siellä sitä on dödö halpakauppahinnoissa.
Tokmanni on jäänyt minulta jo menneisyyteen, en mene enää. Ikävää, että ne ostivat Vapaa-Valinnan pois, se oli hyvä kauppa, niin Brahenkadulla kuin Länsikeskuksessakin.
Itsellä oli tapana hakea kempparituotteita ja karkkia Tokmannilta. Mutta nykyään ne saa halvemmalla Normalista ja ne ovat muutenkin viihtyisämpiä kauppoja. Tokmanni on epäsiisti ja täynnä tavaraa, kassat ovat tosi hitaita ja hyvin usein tulee virheitä.
Kyse on vaan siitä että Tokmannit on sekavia ja vanhanaikaisen oloisia kauppoja verrattuna Rustiin, Normaleihin, Tigereihin ym jotka on selkeämpiä ja joissa on selkeämpi konsepti. Kävin nuorena Tarjoustalossa ja Tokmannissa se sama Tarjoustalon fiilis joka ei kauheasti houkuttele.
Osa tuotteista liian kalliita meidän omissa kaupoissa tai kaikissa taisi nousta hinta.
vois muuttaa keravalle ja alottaa tenuttamisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Ihmiset tuskin ostavat muutenkaan enää mitään krääsää. Tokmanni teki virheen laittaessaan tarjoukset klubijäsenyyden taakse.
Eli oman puhelinnumeron antaminen on kynnyskysymys?
Todellakin on. Ei tulisi mieleenkään kuuluttaa yhteystietojani julkisesti. -eri jolta kysyit
Osa näyttää sen kirjoitettuna, ei ole mikään pakko kailottaa
Puhelinnumeron antaessasi annat luvan myös markkinointiin. Usein myös 2.3. ja ties kuinka monelle osapuolelle, kun yritykset myyvät asiakkaiden tietoja eteenpäin. Joka paikkaan täytyisi nykyisin antaa puhelinnumeronsa. Se on sekä tietoturvariski, että alkaa häiritä elämää, kun mainosroskaa tulvii joka puolelta.
Monet käyttävät työpuhelinta, eikä sitä numeroa voi luovuttaa eteenpäin yrityksille, jonkun klubi tmv. jäsenyyden vuoksi. Koskee myös Lidliä, vain Tokmannia.
Aikoinaan myös puhelinliittymissä oli eri hinnoittelut sen mukaan, antoiko luvan luovuttaa yhteystietonsa markkinointia/ mainontaa varten, myös 2.3 osapuolille. Itse en myy puhelinnumeroni mihinkään hintaan, vaan säilytän sen kotirauhan piirissä.
Minulle ei soita koskaan ns. puhelinmyyjät. Ei ole soittanut 20 vuoteen, muu kuin puhelinyhtiön myyjä 2 kertaa, ja molemmilla kerroilla tein muutoksen, jossa irtisanoin jonkin maksullisen palvelun. Oppivat nopesti olemaan soittamatta.
Joku voisi perustaa kaupan nimeltä Bätmänni kilpailijaksi Tokmannille. Tai joku sointuva sana.
Ne tuotteet, joita itse olen katsellut Tokmannilta mahdollisesti ostettavaksi, ovat olleet kuitenkin samaa hintaluokkaa kuin esim. Prismassa. Ei yhtään halvempaa siis. Vaatteita en ostaisi Tokmannilta, joskus jotain ostin, ja laatu ei ollut hyvä. No, paitsi yks suomalainen vaatetehdas, jonka vaatteita Tokmannilta löytyy, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän Tokmannia.
Käyn siellä väh kerran kk ja meidän perheeseen ostetaan mm vessapaperit, shampoot, sellainen peruskosmetiikka.Temusta en tilaa ikinä
Tokmanni, suomen surkein asiakaspalvelu, hyvin usein kusettavat asiakkaita, on väärät hinnat ja sitten selitellään kaikkea vaikka kyse on epäpätevästä henkilöstöstä ja 90% henkilökunnasta jolla ei ole minkäänlaista käsitystä asiakaspalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa myy tokmanni mutta kertoo hinnan piillä !
Kertoo hinnan piillä ja antaa monelle suomalaiselle työtä.
Tokmannin tarjoushinta on Normalin normaalihinta ja monet tuotteet saa Prismasta edullisemmin ja bonukset päälle.Tokmannissa en käy nykyisin kun ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Ei nyt ole vain temuttamisen seuraus vaan se, että ihmiset ovat oppineet tilaamaan tavaraa ulkomaisista verkkokaupoista, joista saa samaa tavaraa vieläkin halvemmalla. "Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa". Pitäisi ymmärtää, että suomalaiset kaupat - myös verkkokaupat - kilpailevat nyt muidenkin maiden verkkokauppojen kanssa. Jopa elintarvikkeita voi tilata muista maista, tosin ei tuoretuotteita, kun ne ehtisi pilaantua. Ja ihan EU-maista.
Olen elänyt nuoruuteni aikana, jolloin oli pakko ostaa sitä, mitä kaupasta saa. Jos ei löytynyt mieleistä, piti joko olla ilman tai ostaa jokin vähän sinnepäin tuote. Kauppiaat siis päättivät, miten suomalainen pukeutuu, sisustaa kotinsa ja mitä syö ja juo. Nyt eivät enää päätä. Nyt kuluttaja valitsee itse ostopaikkansa."temuttaminen" tarkoittaa ilmiötä laajemmin, ei vain kirjaimellisesti Temua.
Vain idiootti tilaa Kiinasta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa tavaraa myy tokmanni mutta kertoo hinnan piillä !
Kertoo hinnan piillä ja antaa monelle suomalaiselle työtä.
Tokmannin tarjoushinta on Normalin normaalihinta ja monet tuotteet saa Prismasta edullisemmin ja bonukset päälle.Tokmannissa en käy nykyisin kun ehkä kerran vuodessa.
Tokmanni on ihan vtun kallis kauppa (yllättäen kun on pörssiyhtiö).
Maailman kallein halpakauppa. Samoin kuin finnair on maailman kallein halpalentoyhtiö.
Oikeisto siirti työt kiinaan. Nyt sinne siirtyy asiakkaat myös. Ihan oikein kaikille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni on ollut töissä Tokmannilla, hän on vastannut hankintojen vastuullisuuden seurannasta. Moni tavara ehkä tulee alun perin Kiinasta, mutta kaikki kiinalaiset tehtaat eivät ole samanlaisia ihmisoikeuksia polkevia ja ympäristöstä piittaamattomia hikipajoja. Tokmannilla (ja varmaan suuressa osassa suomalaisia yrityksiä) alihankintaketjuja seurataan tarkkaan, tehdään vierailuja ja auditointeja. Tuotteet vastaavat EU:n tuoteturvallisuusvaatimuksia, mahdollisista haitoista voi reklamoida, kauppa voi tehdä tarvittaessa takaisinvetoja jne. "Kaikki se tulee Kiinasta kumminkin" on tosi laiska tekosyy ostaa jotakin viiden pennin rihkamaa, jota ihminen ei oikeasti edes tarvitse. Miettikää temuttajat oikeasti, millaisia vaikutuksia teidän valinnoillanne on. Inhottaa, että näitä myrkyllisiä ja vaarallisia halpatuotteita myydään eteenpäin kirpputoreilla ilman, että ostajalla on mahdollisuutta tietää niiden alkuperästä. Puhumattakaan siitä, mitä tällaiset halpaka
Höpöhöpö, Tokmanni ei tiedä mitään mitä Kiinassa tapahtuu, ihan turha täällä selittää, hintalaatusuhde ei todellakaan kohtaa.
Joko siihen Stockmannin tilalle on perustettu Tokmanni? Meneekö sekin konkkaan, kun Temu on halvempi?
Auton öljytikku.... merkkiliike ?, autodoc 40€+kuriiri, aliexpress 4€+6€ posti, alibaba $50/50 tikkua ja yhden sämppelin voi pyytää ilmaiseksi.