Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää
Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat.
Kommentit (73)
Olen käynyt Tokmanneilla pitkään. Mutta pakko sano, että oman kaupungin molemmissa Tokmanneissa olen vuoden sisällä huomannut isoja puutteita valikoimissa. Hyllyt tyhjiä ja sekaisin, hintoja puuttuu. Mitä tapahtuu? Onko ammattiliittolaiset alkaneet änkyröidä, laittakaa ne työntekijät ruotuun ja hoitamaan hommansa
Tokmannin perustaja on niin vastenmielinen ihminen etten periaatteesta käy siellä.
Ennen Tokmanni oli hyvä mutta nykyään turhan kallis. Saa aina tapella alennuksienkin kanssa kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Lisää työttömyyttä 😁😁😁
Ei hätää. Lisätään työperäistä maahanmuuttoa niin ongelma katoaa. Eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Tokmanni hyvä liike. Myös laatua saa huokeilla hinnoilla. Käyn monesti kun isommassa kaupungissa asiaa.
4.95€ pienestä dödöpullosta ei ole huokeaa, se on kalliimpaa kuin Cittarissa. Käypä isommassa kaupungissa käydessäsi Normalissa, siellä sitä on dödö halpakauppahinnoissa.
Tokmanni on jäänyt minulta jo menneisyyteen, en mene enää. Ikävää, että ne ostivat Vapaa-Valinnan pois, se oli hyvä kauppa, niin Brahenkadulla kuin Länsikeskuksessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Ja minä lopetin ostamisen kun myyvät kuraa. Ostin blenderin, paketti oli kiinni ja en edes ensimmäistä hyllystä ottanut, suurin osa sisällöstä puuttui piti lähteä sitten uudestaan että saa kaikki mitä pitää. Ei ole minulle muuta kuin tarjous pesuaine kauppa. Joskus olen erehdyksessä kenkiä sieltä ostanut ja huomannut ettei ne ole käyttöön tarkoitettu, s koon vaatteet on telttoja jne
Olisiko blenderin palauttaminen ollut helpompaa Kiinan suuntaan? Kai ymmärrät, ettei Tokmanni noita tuotteita itse valmista.
Eikä myöskään Temu myymiään tuotteita
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Ihmiset tuskin ostavat muutenkaan enää mitään krääsää. Tokmanni teki virheen laittaessaan tarjoukset klubijäsenyyden taakse.
Eli oman puhelinnumeron antaminen on kynnyskysymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Ja minä lopetin ostamisen kun myyvät kuraa. Ostin blenderin, paketti oli kiinni ja en edes ensimmäistä hyllystä ottanut, suurin osa sisällöstä puuttui piti lähteä sitten uudestaan että saa kaikki mitä pitää. Ei ole minulle muuta kuin tarjous pesuaine kauppa. Joskus olen erehdyksessä kenkiä sieltä ostanut ja huomannut ettei ne ole käyttöön tarkoitettu, s koon vaatteet on telttoja jne
Olisiko blenderin palauttaminen ollut helpompaa Kiinan suuntaan? Kai ymmärrät, ettei Tokmanni noita tuotteita itse valmista.
Lähettävät toisen tilalle,eivät vaivaudu kympin takia vaivautumaan.Näin temussa..ai mistä tiedän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Niin eli kumpaan on kätevämpi palauttaa, kun ongelmia tulee?
Minä olen nyt poistunut Tokmannilta useamman kerran ostamatta mitään, kun niitä sovelluksen halpoja tarjouksia ei kaupasta löydy. Sama käydä ostamassa ne muut ostokset toisesta kaupasta, kun nuo houkuttelu-huijaukset ovat alkaneet niin ärsyttämään. Kadun toiselta puolen löytyy Prisma, Lidl ja CM ovat myöskin lähellä.
Ei tarvitse palauttaa jos tavaran arvo temussa alle 20€ lähettävät toisen tilalle jos puuttuu jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Niin eli kumpaan on kätevämpi palauttaa, kun ongelmia tulee?
Samaa kinuskiroinaa saa myös Suomen hintoja halvemmalla esim. Amazonista, jossa palautus on äärimmäisen helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nuo Tokmannin jatkuvat surkeat "tarjoukset" eli huimat 20% alennukset :D Ai helvetti.
Joo ja ne iänikuiset OHO! -laarit. Jotain vanulappuja hintaan 1€ kun normaalisti 1,29€, siis vautsi... 😂
No, voisi vaikka miettiä sitä, kiinnostaako asiakasta kävellä koko liike läpi, kun layout on tehty umpipaskaksi, ja kannattaisiko ennemmin myydä housuja, jotka eivät päästä väriä kuivana. Kannattaako kaikki saatanan haiseva hajuvesi- ja hajustettu huuhtekuainepaska kasana sisääntulon eteen niin, että useita metrejä kuljettava tämän hajumeren läpi, kun ennen olivat kaukana nurkassa, helppo ohittaa. Jos tällaisia asioita ei kauppaliike kykene ratkaisemaan, ansaitseekin mennä nurin. Tokmanni on käyntikelvoton nykyään, ja joka ikinen kerta kun yritän ostaa liukuestemattoa rullatavarana, alkaa valitus, että sitä saa valmiiksi leikattuina paloina (surkeaa merkkiä, huono koko). Jona vtun kerta. Olen lopettanut kaiken asioinnin, menkööt nurin ihan vapaasti.
Se tätä kun ihmiset ovat niin kiimassa, kun löytyy paikka mistä ostaa halvalla ja täyttää koti turhalla roimalla. En ole ikinä ymmärtänyt rojun perässä juoksijoita. Vähemmälläkin tavaran määrällä pärjää elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Ihmiset tuskin ostavat muutenkaan enää mitään krääsää. Tokmanni teki virheen laittaessaan tarjoukset klubijäsenyyden taakse.
Todellakin on. Ei tulisi mieleenkään kuuluttaa yhteystietojani julkisesti. -eri jolta kysyit
Tokmannilla pyörii jostain syystä aina vartija kun katselee jotain, saattaa seisoa lopuksi kassan vieressäkin. Temussa saa rauhassa katsoa valikoimaa, eikä kukaan hengitä rehellisen asiakkaan niskaan ja ole kyyläämässä perässä.
Jaa en kylläkään osta mitään roinaa vaan tarpeellisia päivittäisiä asioita mutta suomi kauppiaan on vaikea tajuta sitä että hinnat ovat heillä kuin lentokoneen varaosilla siksi temu.Ugh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin on. Ei tulisi mieleenkään kuuluttaa yhteystietojani julkisesti. -eri jolta kysyit
Osa näyttää sen kirjoitettuna, ei ole mikään pakko kailottaa
Olen ostanut Tokmannilta lähinnä kemppareita, pesuaineita, siivoustarvikkeita, sukkia, aiemmin suklaata/ karkkia. Nyt niiden hinnat ovat samat tai kalliimmat kuin lähikaupassa (K-Supermarket). En edelleenkään aio jakaa puhelinnumeroani kenellekään euron alennuksen vuoksi. Prisma on halvin, vaikka harmittaa kaupan keskittyminen.
Joskus yhä ostan Tokmannilta esim. halpaa elektroniikkaa, kodin sähkötarkkeita ja pattereita.
Krääsää saa kierrätyksestä ja kirpparilta lähes ilmaiseksi, Tokmanni ei kilpaile Temun kanssa. Temussa on myös tuotteita joita ei saa oikeastaan ollenkaan Suomesta.