Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvin lopettamisen vaikutukset

Vierailija
15.05.2025 |

Ei nyt keskustella vieroitusoireista vaan pidemmän ajan vaikutuksista. 

Kuukauden kahvin lopettamisen jälkeen minulla:

-joka öinen klo 4 herääminen ja korkea sykepiikki loppunut 

-leposykkeen keskiarvo laskenut 

-aamuinen ahdistus vähentynyt 

-turvotus vähentynyt ja kysellään, olenko laihtunut 

-väsyttää enemmän 

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä. Miten lopetit? Mulle on tuntunut olevan hankalampaa kuin alkon tai tupakan lopettaminen. Kahvi on kaikista pahin.

Vierailija
2/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa mitään. Tosin juon kofeiinitonta kahvia, jossa on kuitenkin vähän kofeiinia.

Mitä juot aamulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vatsakivut helpottivat.

Vierailija
4/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä. Miten lopetit? Mulle on tuntunut olevan hankalampaa kuin alkon tai tupakan lopettaminen. Kahvi on kaikista pahin.

En ole ap, mutta kokeile kofeiinitonta kahvia, voi aluksi miksata tavalliseen kahviin. Myös maca-jauhe vie kahvinhimoa.

Vierailija
5/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin mahataudin seurauksena, kun viikkoon en pystynyt juomaan kahvia ja taisi mennä ne viekkaritkin siinä taudin sivussa samalla. Eli en aloittanut uudelleen.

Vierailija
6/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomaa mitään. Tosin juon kofeiinitonta kahvia, jossa on kuitenkin vähän kofeiinia.

Mitä juot aamulla?

Kofeiinitonta yrttiteetä.

Vierailija
7/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin joskus muutaman kuukauden taukoa kaikesta kofeiinia sisältävästä. Ekat 2 viikkoa oli ihan järkyttävä päänsärky, ilmeisesti vieroitusoireita, ja ei mennyt edes pois särkylääkkeillä. Sitten se meni ohi. En huomannut kyllä mitään positiviisia, enkä negatiivisiakaan vaikutuksia. Mulla ei kahvi piristä, pikemminkin rauhoittaa, se on yksi syy miksi olen epäillyt että olen ADHD, kun stimulantit rauhoittaa. Aloin kuitenkin lopulta taas juoda kahvia ja teetä, kun en huomannut mitään hyötyjä ilman olemisesta.

Vierailija
8/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kokeile kofeiinitonta kahvia, voi aluksi miksata tavalliseen kahviin. Myös maca-jauhe vie kahvinhimoa.

Okei. Hirveä aivosumu on tullut, kun on yrittänyt kylmilteen lopettaa. Väsyttää, ajatus tuntuu sakkaavan ja hermot on kireällä. Täytyy kokeilla macaa, mutta tuntuu kyllä vähän että auttaakohan oikeasti? Kofeiiniton voisi olla alkuun. En tiedä olisiko tee yhtään parempi?

Vierailija
9/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en ole kahvia juonut. Sehän on keskushermostoon vaikuttava päihde. Vettä janoon ja ruuan kanssa maitoa.

Vierailija
10/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole kahvia juonut. Sehän on keskushermostoon vaikuttava päihde. Vettä janoon ja ruuan kanssa maitoa.

No millaisia hyötyjä olet kokenut?

Vierailija
11/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöuni parani. Vaihdevuosi-ikäisille voi muuten tulla järkyttäviä lihaskipuja kun ne lopetta kahvinjuonnin.

Vierailija
12/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöuni parani. Vaihdevuosi-ikäisille voi muuten tulla järkyttäviä lihaskipuja kun ne lopetta kahvinjuonnin.

Mistä lihaskivut johtuu?

Vierailija
13/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi isoilla annoksilla on sama kuin vetäisi amfetaminiia

Vierailija
14/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ja vituttaa 

Vierailija
15/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ja syön ilmaa ja voin paremmin kuin koskaan.

Vierailija
16/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun niihin, joille ei tule minkäänlaisia vieroitusoireita. Juon kahvia joka aamu, joskus montakin mukillista, jos mies on kotona. Mutta jos hän on vaikka työmatkalla viikon, en välttämättä viitsi keittää kahvia ollenkaan pelkästään itselleni. 

Vierailija
17/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulun niihin, joille ei tule minkäänlaisia vieroitusoireita. Juon kahvia joka aamu, joskus montakin mukillista, jos mies on kotona. Mutta jos hän on vaikka työmatkalla viikon, en välttämättä viitsi keittää kahvia ollenkaan pelkästään itselleni. 

Itselleni kahvinjuonti on vain lähinnä tapa eikä se vaikuta minuun fyysisesti mitenkään. En piristy sen juomisesta enkä toisaalta saa mitään vieroitusoireita kun jätän juomatta.

Vierailija
18/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyttiinkö aloituksessa, että oletko juonut koskaan kahvia?

Vierailija
19/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi niitä kyllä tulla minkä ikäiselle vaan. Yksi tyypillisimmistä vieroitusoireista, vierottautuu mistä tahansa. 

Vierailija
20/35 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi niitä kyllä tulla minkä ikäiselle vaan. Yksi tyypillisimmistä vieroitusoireista, vierottautuu mistä tahansa. 

Äitini ja mieheni saivat molemmat ihan järkyt päänsäryt ja lihaskivut. Äiti taisi voida pahoinkin monta päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi