Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kulutat aikaasi, kun oot sairauslomalla töistä?

Vierailija
15.05.2025 |

Jos kuitenkin oot siinä kunnossa  että pystyt puuhailemaan jotain kevyttä askaretta? 

Vai meneekö saikkuilu pelkäksi laiskotteluksi? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene. Pieni liikunta, yms nopeuttaa paranemista. Pelkästä makoilusta menee esim niskat jumiin.

Vierailija
2/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama sit jos oisin vaikka töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen siinä kunnossa ettei laiskottelu ole tarpeen, menen töihin.

Vierailija
4/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 2kk saikulla nyt puolivälissä. Joka päivä teen vähän töitä kun on sen tyyppinen työ, että on hyvä pysyä kartalla. Muuten ulkoilen, teen ruokaa, pesen pyykkiä, luen. Tosi vähän ehtii tv:tä katsoa.

Vierailija
5/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene. Pieni liikunta, yms nopeuttaa paranemista. Pelkästä makoilusta menee esim niskat jumiin.

Eikä mee, vääränlaiset tyynyt!

Vierailija
6/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin sanoa että liikun sen verta kuin voin, kokkaan terveellisiä ruokia, luen ja kuuntelen musiikkia. 

Mutta rehellisesti minä lähinnä siemailen keskiolutta ja runkkaan.

Vierailija
7/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon persukusipää eli ap: olen silloin sairaana ja yritä toipua. Mene nuolemaan Purran hanuria.

Vierailija
8/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh muklla oli iso vamma, sormi poikki, 6vko sairauslomaa, kipsi.

olipa pirullinen, ei lenkillä voinu käydä kun alkoi särkemään, oli pakko laittaa mitella kun läksi ulos.

Ei juuri voinu maalailla eikä muuta, kuuntelin äänikirjoja ja seikkailin netissä.

Muuta pikkupuuhaa joo, laiskanputkeaa ulkoilua.

Aika kävi pitkäksi joo.

Vierailija
9/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen sairaslomalla niin silloin keskityn parantumiseen. Nukun ja katson telkkaria. 

Appiukko kuoli sydänkohtaukseen kun oli pakko mennä toipilaana (ja varmaan krapulassa) risusavottaa tekemään. 

Vierailija
10/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu saikun syystä? Loukkasin kerran oikean käteni, enpä juuri muuta tehnyt kun kävin kävelyllä ja luin/katsoin telkkaria, kun en osaa vasemmalla kädellä tehdä mitään. Flunssassa lepään, jos jaksan puuhailla, teen töitä.

Vierailija
11/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna en kyennyt kävelemään, joten tv:n äärellä meni suurimmaksi osaksi ajasta. Känny oli toinen kaveri ja mielikuvitus kolmas kaveri. Jos olisin ollut lievemmin sairaana niin kitara ja huuliharppu olisi myös ottanut osaa.

Vierailija
12/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 3 viikkoa sairauslomalla jännetupin tulehduksen vuoksi, fyysistä työtä niin ei voi tehdä, kävin mm 10 päivän matkalla Thaimaassa.

Vierailija
13/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut saikulla töistä tai koulusta siinä kunnossa, että pystyisi puuhailemaan jotain pientä. Aina menee maatessa, nukkuessa ja toipuessa. Usein sen verran kipeä, että toivoo jopa että voi kunpa olisin töissä 😅

Vierailija
14/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastamalla

Vierailija
15/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein oletetaan, että sairaana tarkoittaa vaikka kuumeista flunssaa tai jotain vastaavaa, jolloi on lähes toimintakyvytön kaikkeen.

Monellahan joku hartia, polvet, selkä, ranteet ym estävät fyysisen työskentelyn ja sairauslomalla ollaan siinä mielessä terveenä, se vain rajoittaa joitain fyysisiä töitä, ei voi lahteä esimerkiksi kesämökillle tekemään kattoremonttia tai muuta vastaavaa mutta voi ihan hyvin juhlia, olla baarissa käydä matkoilla tai muuta.

Vierailija
16/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaahan, että sairausloma on määrätty myös muiden työntekijöiden suojaksi, kun kyse on tarttuvasta taudista.

Eli ei liian aikaisin työpaikalle.

Vierailija
17/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaisena on ihan sama juoda runsaasti kuumia toteja. Kännissä se tauti ei ärsytä niin paljon kuin selvänä.

Vierailija
18/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu saikusta. Kuume yms. en tee mitään. Olen ollu saikulla,kun pohje revähti, työ on fyysistä ja kiireistä, ei voi olla töissä yhdellä jalalla hidastamassa tahtia,mut kyl mä leffateatteriin pääsin nilkuttamalla.

Vierailija
19/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut lomaa niin sairastuin. Vietin sairaslomaani toisella puolella Suomea lomakohteessa jossa ei ollut vaaraa törmätä tuttuihin. Lopulta sanoin itseni irti mokomasta paskalävestä.

Vierailija
20/23 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, kerran lähdin airaslomallaPhukettiin ja nu..in pari viikkoa thaityttöjä, oli paras sairasloma ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi