Onko sinua seurattu koskaan kadulla, lenkkipolulla
Tai jossain muualla? Minua seurasi kerran joku ukko lenkkipolulla. Onneksi oli muita ihmisiä liikkeellä. Tästä on aikaa jo parikymmentä vuotta, mutta en unohda sen hirviön ilmettä, kun käännyin katsomaan 👻
Kommentit (39)
Eipä ole kun en juuri koskaan kulje kaduilla, saati lenkkipoluilla.
Bussissa on ollut vaanija joka änkesi usein viereen ihan kosketuksiin ja sitten alkoi jäädä samoilla pysäkeillä pois... En jäänyt katsomaan miten tilanne olisi siitä vielä edennyt, sen verran seko vaikutelma tuli jo kun vähän liian monta yhteensattumaa missä tähän tyyppiin törmäsi.
On montakin kertaa, mutta ei aikuisena. Lapsena se oli toki sitäkin pelottavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole kun en juuri koskaan kulje kaduilla, saati lenkkipoluilla.
Hyvä jos on auto. Se on turvallinen ainakin tuossa mielessä.
Ei koskaan, vaikka olen ollut usein minihameessa ja kello kaksi aamuyöllä.
Vierailija kirjoitti:
On montakin kertaa, mutta ei aikuisena. Lapsena se oli toki sitäkin pelottavampaa.
Melkein kaikkia naisia on joskus seurattu, etenkin silloin kun olivat vielä tyttöjä. Todella ällöttävää.
Kyllä. Joku hullu muutama vuosi sitten. Siinähän miettii jos osaa.
Eräänä päivänä oli harmaata ja sateista. Oli keskipäivä. Lähdin tapani mukaan lenkille, vaikka sateli. Lenkkireitillä ei muita paljon näkynyt. Yksi lenkkeilijä, joka oli mies. Aloin hieman pelätä, koska ei muita kulkijoita ollut. Turvakseni kaivoin puhelimen taskusta, olin puhumassa muka puhelimeen, ja huomasin, että mies katosi. En tiedä oliko hänellä aikeita, mutta ihan tuntui siltä.
Tällaisia rikoksia sattuu päivällä ja iltaisin. Paljon kehotetaan ihmisiä liikkumaan ja kävely on yksi niistä hyvistä lajeista. Eikö mitään systeemiä voisi keksiä lenkkipoluille esim. poliisikameraa yms., jotta saataisiin tällaiset rikolliset kuriin ja olisi kaikilla turvallista liikkua! Onko muilla ollut tällaisia asioita mielessä? Ottakaa naiset kantaa!
Naiset rauhaan
Pori
Vierailija kirjoitti:
Bussissa on ollut vaanija joka änkesi usein viereen ihan kosketuksiin ja sitten alkoi jäädä samoilla pysäkeillä pois... En jäänyt katsomaan miten tilanne olisi siitä vielä edennyt, sen verran seko vaikutelma tuli jo kun vähän liian monta yhteensattumaa missä tähän tyyppiin törmäsi.
Mitä tarkoittaa että et jäänyt katsomaan? tyyppi jäi samoilla pysäkeillä poiskin? Miten katosit tilanteesta?
Olen lihava ja parrakas ohjelmistokehittäjä ja nuoret rekrynaiset seuraavat minua linkedinissä, vaikka yritän vältellä heitä.
Todellakin ja yritti tappaa. Katsokaa missä liikutte ja miten. Tai kenen kanssa, vai yksin.
Vierailija kirjoitti:
Eräänä päivänä oli harmaata ja sateista. Oli keskipäivä. Lähdin tapani mukaan lenkille, vaikka sateli. Lenkkireitillä ei muita paljon näkynyt. Yksi lenkkeilijä, joka oli mies. Aloin hieman pelätä, koska ei muita kulkijoita ollut. Turvakseni kaivoin puhelimen taskusta, olin puhumassa muka puhelimeen, ja huomasin, että mies katosi. En tiedä oliko hänellä aikeita, mutta ihan tuntui siltä.
Tällaisia rikoksia sattuu päivällä ja iltaisin. Paljon kehotetaan ihmisiä liikkumaan ja kävely on yksi niistä hyvistä lajeista. Eikö mitään systeemiä voisi keksiä lenkkipoluille esim. poliisikameraa yms., jotta saataisiin tällaiset rikolliset kuriin ja olisi kaikilla turvallista liikkua! Onko muilla ollut tällaisia asioita mielessä? Ottakaa naiset kantaa!
Naiset rauhaan
Pori
Joo, kaikille poluille poliisikamerat - ja kukas ne maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Se olin minä, pahoittelen.
Joskus on vähän pakko kulkea jonkun takana kun ohi ei jaksa juosta eikä pääsisikään.
Välillä jonkun toivottoman tapauksen takia pysähtynyt ja antanut välimatkan kasvaa.
En itsekään tykkää että joku tulee kovin lyhyen matkan päässä perässä kun nykysin ei tiedä mitä kenenkin päässä liikkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa että et jäänyt katsomaan? tyyppi jäi samoilla pysäkeillä poiskin? Miten katosit tilanteesta?
Vaihdoin omat rutiinit eri aikaan ja reitteihin. Ja siis se juurikin alkoi ihmetyttää että tyyppi alkoi yllättäen jäädä samoilla pysäkeillä pois vaikka vaihtelin ihan omista menoista riippuen 3 eri pysäkin välillä, niin usein silloin kun tämä vaanija ei päässyt viereeni/eteeni/taakseni kuten aikaisemmin teki, niin vaikka painoin millä tahansa noilla 3 pysäkillä nappia jäädäkseni pois, tämä tyyppi jäi myös. (Vaikka aiemmin jäi ko. bussiin.)
Varmaksi en tiedä kuin yhden kerran mutta siinä oli kolme miestä eli yksi tuli mun takana ja ne kaksi ilmaantui yhden pensaan takaa mun eteen lenkkipolulla. Onneksi siihen osui kohdalle fillaristi jonka vanavedessä pääsin juoksemaan tilanteesta pois.
Tämä tapahtui muutama vuosi sitten eikä nämä miehet olleet suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset rauhaan
PoriJoo, kaikille poluille poliisikamerat - ja kukas ne maksaa?
Miehet tietenkin, koska nehän niitä rikoksia tekeekin
En osaa sanoa, seurasiko se tyyppi mua vai ei, mutta kasarin alussa riitaannuin silloisen poikaystäväni kanssa baarissa ja vihaisena lähdin kävellen kotiin. Lähellä kotiani pensaan takaa hyppäsi kävelytielle joku saakelin katkaravunheiluttaja ja olisin saattanut säikähtää, jos en olisi ollut poikaystävälleni niin helkutin vihainen. Mulla oli sateenvarjo mukanani ja humautin sillä tyyppiä päähän ja sehän lähti puikkelehtimaan pakoon kuin pelästynyt jänis.
Ei ole seurattu. Näytän varmaan liian köyhältä.