Kuinka monella on sokeritoukkia asunnossa?
Kommentit (25)
Isojen kaupunkien putkistojen ongelma ja taloyhtiöissä. Joista voi levitä asuntoihin ja saunan viemäriin yms. Ja pitää siivota ja myrkytys tiettyihin osiin, paitsi en tiedä miten lemmikkitaloudet ettei koira nuole myrkkyä. Kaikki kostea ja muruset pois, viemärien siivous.
Meillä varmaan on kun kaikki makea katoaa kääkaapista, pakastimesta ja leipälaatikosta.
Hyvä jos ehtii itse yhden keksin tai jäätelöpallon ottaa ennen kuin koko paketti on hävinnyt johonkin.
Asunnossa vai kylppärissä?
Minulta lähtivät kylppäristä ihan Raidilla.
Eivät ole vaarallisia eikä kerro asunnon likaisuudesta. Viemäreistä tulevat. Kiehuvaa vettä kattilallinen joka viemäriin niin katoaa.
Nykyään suurin osa on paperitoukkia. Leviävät aggressiivisesti, osaavat kiivetä paremmin, viihtyvät kuivemmissa oloissa kuin sokeritoukka.
Kloriittia yöksi viemäreihin. eivät hillu.
Vierailija kirjoitti:
Asunnossa vai kylppärissä?
Minulta lähtivät kylppäristä ihan Raidilla.
Mulla on myös Raidpullo valmiina.
Putsaa viemärit. Prismasta neudorff tuholaisspray. Sillä suihkaus seinänvieriin, mistä niitä kömpiin. Liima-ansa todella hyvä. Niitä sinne tänne, niin näät kulkureitit.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään suurin osa on paperitoukkia. Leviävät aggressiivisesti, osaavat kiivetä paremmin, viihtyvät kuivemmissa oloissa kuin sokeritoukka.
Ovat eri näköisiä. Meillä on sokeritoukkia.
Suosittelen Bio-Killiä. Tuota jalkalistojen ym. läheisyyteen jossa pyörivät. Suihkutettava niin ei tarvi myrkkykaasuilla huseerata. Vaikuttaa monta viikkoa.
Niin, paperitoukka on pitkälti samannäköinen kuin sokeritoukka..
Pöntölle istuessa mulla on haulikko valmiina jos niitä toukkia sattuu näkymään.
Vierailija kirjoitti:
Tulevat nettikauppojen pahvilaatikoiden mukana. Jos haet postipaketin niin heti pahvit roskiin kun olet avannut!
On mulla niitä kylpyhuoneessa. Ei haittaa mitään, täysin harmittomia ja minusta söpöjäkin.
Mikä teitä vaivaa? Viattomia ja harmittomia luontokappaleita ovat. Vähän kunnioitusta kehiin. Ne ovat asuneet maapallolla paljon ennen kuin yhtään ihmistä tai ihmisapinaa tallusteli telluksellamme. Kun ihmiset aikanaan häviää, nämä toukkaystävämme perivät taas kaiken.
Kannatan rauhanomaista rinnakkaiseloa. Jos kanta vallan villiintyy niin sitten toimenpiteitä. Muutama ötökkä siellä täällä ei haittaa yhtään mitään.
Ei ollut mutta kunnollisen vihreän tavoin laitoin asuntooni lahopuita ja hupsista, kaiken maailman ötököitä ilmestyi. Nyt ollaan kuin ikimetsässä.
En ole koskaan omassa kotonani tuollaista näynyt.
Pyydystin yhden paperitoukan muovimukiin ja yritin pitää hengissä. Kuitenkin se oli jo kuollut kuivassa huoneilmassa yhden yön aikana.
Kannattaisiko siivota useammin? Myös ne viemärit! Ei jää moskaa toukille syötäväksi. Tosi pas"kx@sia kämppiä esim. vuokralla! Kylppärien seinät, suihkunurkat pinttyneitä liasta, lattiat pesemättä. Ei se suihkussa käynti "pese" kylppärin pintoja.
Uusavuttomuuden määrä on ääretön perusasioista. Harmi.
Oli. Ei enää ammattilaisen tekemän myrkytyksen jälkeen.