Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hekan asukkailta jäi maksamatta vuokria yli 5 miljoonaa euroa, sama ongelma koskee myös asuntosijoittajia

Vierailija
14.05.2025 |

Mitenhän näiden vuokranantajien kassa kestää, kun korot nousee ja vuokralaiset jättää vuokrat maksamatta?

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8517735

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ja hain hekan asuntoa monta vuotta mutta en saanut sieltä vuokra-asuntoa millään. Syy on että 22 vuotta sitten jätin 2 kk vuokran maksamatta koska menetin työni enkä saanut palkkaa. Työnantaja jätti palkkoja maksamatta 5500 euroa. Vieläkin siis 3 vuotta sitten  sitä asiaa käsittelevät niin että olen epäluotettava vuokralainen kun hain asuntoa niin eivät vuokrannut minulle asuntoa. Olen aina muuten vuokran maksanut ja luottotiedot kunnossa.

Vierailija
42/43 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kyllä kassa kestäisi 5 miljoonan vajetta. Yksityinen saa valita vuokralaisensa, hekan kai pitää ottaa kaikenlaisia sosiaalitapauksia.

Hekalle on nykyään vaikeampi päästä kuin yksityiselle. Minimi muutaman vuoden jonotus.

Ei ole enää kun vuokria korotettiin. Halvemmalla kämpän voi nykyään löytää yksityiseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian korkeat vuokrat johtavat asunnoista pois muuttamiseen ja siihen ettei niitä oteta vastaan. Kun asuntoja on valtavan paljon tyhjillään, syntyy paine taas nostaa vuokria ja kierre on valmis.

Näin minäkin sen näen, koska minä tekisin ihan samalla tavalla, muuttaisin pois jos tähän tulisi korotus. Minusta nuo ihmiset jotka nyt pyörittää kaupunkien asuntorulettia elää menneessä. Joo, pari kolme vuotta sitten pystyit nostamaan vuokria, eikä ongelmia, et todellakaan pysty enää. Senlisäksi nuo asunnot on alkaneet ränsistyä käsiin, sekin laskee niiden arvoa ja kysyntää.

PK seudulla täällä missä asun, on yksiöiden ja peruskaksioiden hinta parvekkeella pudonnut noin vuodessa 50-100 euroa. Eli mihin perustuu näkemys, että korotusvaraa on, vieläpä se 15%, kuulostaa aika harhaiselta.

Asukkailla ei ole varaa maksaa vuokria, asuntoja valtavan paljon tyhjillään, vuokrat jopa korkeampia kuin yksityisillä vuokranantajilla ja Hekan mielestä on varaa korottaa vuokria? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi