Kuka enää ilmoittautuu työttömäksi, jos uusi yleistuki estää työttömyystuen niiltä joiden tilillä on rahaa?
Jos on jotain omaisuutta, tilillä rahaa ja sellaista, niin jos mikäli nämä jatkossa estävät työttömyystuen saamisen, niin kuka enää viitsii olla työkkärin kyykytettävänä? Nythän työttömäksi ilmoittaudutaan, jotta saa sen tuen. Mutta jos jatkossa säästöt ym omaisuus estää tuen saamisen, niin eihän kukaan enää halua olla työkkärissä kirjoilla. Sieltä ei nimittäin apua saa, ainoastaan kyttäämistä ja kyykytystä. Ihmettelen vain, että haluaako hallitus todella, että suuri osa työttömistä ihmisistä katoaa kaikista järjestelmistä ja kaikista työttömien ns. palveluista! Sen jälkeen nimittäin tämä iso työttömien joukko ei ole kenenkään seurattavana, hallittavana eikä edes tiedossa.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä tarvi tukia kun sinulla on itselläkin rahaa
Rahaa on, mutta ei tuloja, silloin eletään puolison tuloilla kunnes vastikkeeton perustulo eli eläke alkaa juosta.
No eiköhän ne ehdi sössiä eläkkeetkin vastikkeellisiksi. Perustuslakikaan ei näitä ihmisen halveksujia estä.
Kukaan ei uskalla kajota eläkkeisiin, silloin lähtee äänet. Eihän niille uskalleta laittaa edes eläkekattoa tai leikata nykyisiä ökyeläkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu. Tämä on ainakin kymmenes samanlainen valheellinen ketju, kun katkera potkulakihullu keksii omia väitteitä. Kaikki, jotks osaa lukea, tietää ettei tämä pidä paikkansa, ap vääntää omiin katkeriin ajatuksiinsa sopivaa provoa.
T. Sanni G-L
T. Lomautettu demari, joka on kyllästynyt tähän paskaan, mitä tuo trolli laukoo totuutena. Ja tyhmät uskoo, kun ei osaa lukea itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan tililtä ottaa liiat rahat pois. Ne voi laittaa jonnekin muualle talteen.
Jos käteisen käyttö kielletään EU:ssa, niin ehkä käteiskaupassa ryhdytään käyttämään jonkin EU:n ulkopuolisen maan rahoja.
Helpommin sanottu kuin tehty. Minne muualle?
Myös omaisuus vaikuttaa. Silloin lähtee koti myös työssäkäyvän puolison alta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannettu. Tämä on ainakin kymmenes samanlainen valheellinen ketju, kun katkera potkulakihullu keksii omia väitteitä. Kaikki, jotks osaa lukea, tietää ettei tämä pidä paikkansa, ap vääntää omiin katkeriin ajatuksiinsa sopivaa provoa.
En tiedä tuleeko tällaista, mutta mitä se kertoo että ketjut saavat heti kymmeniä vastauksia? Täysin uskottava oikeiston päätös olisi tämä.
Tarkoitus on lisätä pimeää työtä. Varakkaat tarvitsevat porukkaa tekemään halvalla ja käteisellä. Aija harva taitaa ymmärtää tämän piilotavoitteen.
Ps. En ole itse työtön eikä eläkkeeseen oke enää kuin neljä vuotta, uskon että pärjään siihen asti jos työt loppuu. Ansiosidonnaistahan tämä kai ei vielä ainakaan koske.
Sitähän tässä haetaan, että yhä useampi jättää ilmoittautumatta ja näin saatiin taas tilastoja siistittyä ja työministeri suoriutui hyvin tehtävistään.
Nää pättäjät on kyllä ihan pihalla ja todella sairasta sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmianna? Jos työmarkkinatuesta tulee määräaikainen ja sen jälkeen putoaa toimeentulotuella, jossa ei saa omistaa mitään, on tueton ja tulotositteet. Sitähän se tarkoittaa. Itse olin tuloon 2000-luvun vaihteessa puolison tulojen vuoksi, joten tuttua huttua. Ei mitenkään mahdotonta tästä ihmisvihaajahallitukselta.
Ei työmarkkinatuesta ole tulossa määräaikaista. Tämä yleistuki tarkoittaa nykyisen peruspäivärahan ja työttömyyskorvauksen yhdistämistä. EI TOIMEENTULOTUEN, se haetaan edelleen erikseen. Tämä yleistuki EI yhdistä näitä kahta tukea ja toimeentulotukea, en käsitä mistä tämmöstä huuhaata oikein keksitte, jos kerran osaatte lukea.
Peruspäivärahassa ei ole tarveharkintaa ja se poistuisi yleistuessa, ts. vaikka peristuslaissa on
Peruspäiväraha poistuu kun yleistuki tulee ja se muuttuu työmarkkinatueksi. Ansiosidonnainen -> määräaikainen työmarkkinatuki -> tulottomuus, jos omistat jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmaan kaikki akateemiset työttömät ja joskus hyväpalkkaisissa töissä tai johtotehtävissä olleet työttömät (joita on nyt paljon) katoaa työkkärin hyppysistä. Jatkossa kellään ei ole aavistustakaan paljonko heitä on. Työkkärille jää vain vähävaraiset ja varattomat työttömät. Tämä ei ole kovin viisasta työvoimapolotiikkaa.
Tämähän on hyvä. Kun ei ole järjestelmässä, ei koske kansalaisvelvollisuudetkaan.
Mutta miksi hallitus ja viranomaiset haluaisi, että suuri osa työttömistä katoaa järjestelmästä kuin tuhka tuuleen? Työttömiähän on aina haluttu hallita, määräillä, pakottaa, aktivoida jne. Sitähän ei voi enää tehdä jos ne työttömät ei ole enää työkkärissä kirjoilla.
Jos ihmiset poistuvat työmarkkinoilta ollakseen "lomalla" tai harmailla työmarkkinoilla, niin valtio menettää verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmianna? Jos työmarkkinatuesta tulee määräaikainen ja sen jälkeen putoaa toimeentulotuella, jossa ei saa omistaa mitään, on tueton ja tulotositteet. Sitähän se tarkoittaa. Itse olin tuloon 2000-luvun vaihteessa puolison tulojen vuoksi, joten tuttua huttua. Ei mitenkään mahdotonta tästä ihmisvihaajahallitukselta.
Ei työmarkkinatuesta ole tulossa määräaikaista. Tämä yleistuki tarkoittaa nykyisen peruspäivärahan ja työttömyyskorvauksen yhdistämistä. EI TOIMEENTULOTUEN, se haetaan edelleen erikseen. Tämä yleistuki EI yhdistä näitä kahta tukea ja toimeentulotukea, en käsitä mistä tämmöstä huuhaata oikein keksitte, jos kerran osaatte lukea.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/442193ba-e853-429f-b562-a18358ed6…
Lue tuosta äläkä spämmää.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on lisätä pimeää työtä. Varakkaat tarvitsevat porukkaa tekemään halvalla ja käteisellä. Aija harva taitaa ymmärtää tämän piilotavoitteen.
Ps. En ole itse työtön eikä eläkkeeseen oke enää kuin neljä vuotta, uskon että pärjään siihen asti jos työt loppuu. Ansiosidonnaistahan tämä kai ei vielä ainakaan koske.
Ne on varakkaita, jotka eivät tukea tule saamaan ansiosidonnaisen ja määräaikaisen työmarkkinatuen jälkeen. Eivät he mene tekemään töitä toisille varakkaille pimeästi. Sinne menevät ne kyykytettävät toimeentulotukilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Ap:n tekstissä on valhetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruspäivärahassa ei ole tarveharkintaa ja se poistuisi yleistuessa, ts. vaikka peristuslaissa
Huoh. Nyt ei puhuta toimeentulotuesta vaan työttömyystuesta. Yleistuessa peruspäiväraha ja työmarkkinatuki yhdistetään ja koko työttömyystuesta tulee tarveharkintainen.
Ennen työmarkkinatuki on ollut tarveharkintainen mutta peruspäiväraha ei.
Ymmärtätkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden ansiosidonnainen?
Vierailija kirjoitti:
Vielä tästä jaksetaan jankuttaa, keltään ei mene tuki, tähänkin asti tuet on katkenneet jos ei hae töitä ei osallistu aktivointiin, se vaan yhdestä mokasta jo karenssia tulee.
Jos tukien saamisen edellytys on työn hakeminen, niin silloinhan tuet ovat palkkaa työnhakemisesta. Työn hakeminen on työtä.
Netin ansiosta työnhaku ei ole kallista.
Ihmiset ei jatkossa ilmoittaudu työttömiksi, työttömien määrä vähenee, Ovelaa hallitus, ovelaa.
Sen sijaan että ilmoittautuu työttömäksi alkaa mahdolliseti ura rikollisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et ole ilmeisesti lukenut senkään vertaa, koska koko ajan on sanottu, että peruspäiväraha ja työttömyyskorvaus yhdistyvät ENSIMMÄISESSÄ
Näinpä. Mutta jos et tarvitse toimeentulotukea, ei kysellä omaisuudestasi. Ei missään ole sanottu, että peruspäivärahan ja työttömyyskorvauksen yhdistymisessä otetaan molempien rahoitusten huonot puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljän vuoden ansiosidonnainen?
Ei kai ne just nyt olekaan loppumassa.
Ansiosidonnaistakin tosinon jo höylätty kunnolla.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et ole ilmeisesti lukenut senkään vertaa, koska koko ajan on sanottu, että peruspäiväraha
On sanottu, että työttömyystukea saa, jos tarvitsee taloudellista tukea. Se on siis tarveharkintainen tuki yleistuessa.
Kerro, mitä et ymmärrä, niin yritetään selittää.