Kuka enää ilmoittautuu työttömäksi, jos uusi yleistuki estää työttömyystuen niiltä joiden tilillä on rahaa?
Jos on jotain omaisuutta, tilillä rahaa ja sellaista, niin jos mikäli nämä jatkossa estävät työttömyystuen saamisen, niin kuka enää viitsii olla työkkärin kyykytettävänä? Nythän työttömäksi ilmoittaudutaan, jotta saa sen tuen. Mutta jos jatkossa säästöt ym omaisuus estää tuen saamisen, niin eihän kukaan enää halua olla työkkärissä kirjoilla. Sieltä ei nimittäin apua saa, ainoastaan kyttäämistä ja kyykytystä. Ihmettelen vain, että haluaako hallitus todella, että suuri osa työttömistä ihmisistä katoaa kaikista järjestelmistä ja kaikista työttömien ns. palveluista! Sen jälkeen nimittäin tämä iso työttömien joukko ei ole kenenkään seurattavana, hallittavana eikä edes tiedossa.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmaan kaikki akateemiset työttömät ja joskus hyväpalkkaisissa töissä tai johtotehtävissä olleet työttömät (joita on nyt paljon) katoaa työkkärin hyppysistä. Jatkossa kellään ei ole aavistustakaan paljonko heitä on. Työkkärille jää vain vähävaraiset ja varattomat työttömät. Tämä ei ole kovin viisasta työvoimapolotiikkaa.
Miksi ei olisi? Nytkin valitetaan, että siellä vain kytätään, joten tulevaisuudessa ei ole rahan takia pakko olla työkkärin asiakkaana.
Työvoimapolitiikka on liian kauan ollut sosiaalipolitiikkaa. Vakuutusyhtiöt tekevät meille yksityisen työttömyysvakuutuksen, jonka turvin akateeminekin voi työttömänä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmianna? Jos työmarkkinatuesta tulee määräaikainen ja sen jälkeen putoaa toimeentulotuella, jossa ei saa omistaa mitään, on tueton ja tulotositteet. Sitähän se tarkoittaa. Itse olin tuloon 2000-luvun vaihteessa puolison tulojen vuoksi, joten tuttua huttua. Ei mitenkään mahdotonta tästä ihmisvihaajahallitukselta.
Ei työmarkkinatuesta ole tulossa määräaikaista. Tämä yleistuki tarkoittaa nykyisen peruspäivärahan ja työttömyyskorvauksen yhdistämistä. EI TOIMEENTULOTUEN, se haetaan edelleen erikseen. Tämä yleistuki EI yhdistä näitä kahta tukea ja toimeentulotukea, en käsitä mistä tämmöstä huuhaata oikein keksitte, jos kerran osaatte lukea.
Itse et ole ilmeisesti lukenut senkään vertaa, koska koko ajan on sanottu, että peruspäiväraha ja työttömyyskorvaus yhdistyvät ENSIMMÄISESSÄ VAIHEESSA. Myöhemmin yleistukeen yhdistyvät myös asumistuki ja nykyistä toimeentulotukea vastaava osuus.
Vielä tästä jaksetaan jankuttaa, keltään ei mene tuki, tähänkin asti tuet on katkenneet jos ei hae töitä ei osallistu aktivointiin, se vaan yhdestä mokasta jo karenssia tulee.
Jos olet työtön vain saadaksesi rahaa, niin miten olisi vaihtoehto, töihinmeno?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmaan kaikki akateemiset työttömät ja joskus hyväpalkkaisissa töissä tai johtotehtävissä olleet työttömät (joita on nyt paljon) katoaa työkkärin hyppysistä. Jatkossa kellään ei ole aavistustakaan paljonko heitä on. Työkkärille jää vain vähävaraiset ja varattomat työttömät. Tämä ei ole kovin viisasta työvoimapolotiikkaa.
Tämähän on hyvä. Kun ei ole järjestelmässä, ei koske kansalaisvelvollisuudetkaan.
Mutta miksi hallitus ja viranomaiset haluaisi, että suuri osa työttömistä katoaa järjestelmästä kuin tuhka tuuleen? Työttömiähän on aina haluttu hallita, määräillä, pakottaa, aktivoida jne. Sitähän ei voi enää tehdä jos ne työttömät ei ole enää työkkärissä kirjoilla.
No kun niille työttömille ei sitten tarvitse maksaa mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmianna? Jos työmarkkinatuesta tulee määräaikainen ja sen jälkeen putoaa toimeentulotuella, jossa ei saa omistaa mitään, on tueton ja tulotositteet. Sitähän se tarkoittaa. Itse olin tuloon 2000-luvun vaihteessa puolison tulojen vuoksi, joten tuttua huttua. Ei mitenkään mahdotonta tästä ihmisvihaajahallitukselta.
Ei työmarkkinatuesta ole tulossa määräaikaista. Tämä yleistuki tarkoittaa nykyisen peruspäivärahan ja työttömyyskorvauksen yhdistämistä. EI TOIMEENTULOTUEN, se haetaan edelleen erikseen. Tämä yleistuki EI yhdistä näitä kahta tukea ja toimeentulotukea, en käsitä mistä tämmöstä huuhaata oikein keksitte, jos kerran osaatte lukea.
Peruspäivärahassa ei ole tarveharkintaa ja se poistuisi yleistuessa, ts. vaikka peristuslaissa on taattu ihmisen oikeus työhön, häneltä viedään tuki, jos hän on ennakoinut ns. pahan päivän varalle säästämisellä.
Mitäpä se sitten tekeekään yhteiskunnalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on hyvä. Kun ei ole järjestelmässä, ei koske kansalaisvelvollisuudetkaan.
Mutta miksi hallitus ja viranomaiset haluaisi, että suuri osa työttömistä katoaa järjestelmästä kuin tuhka tuuleen? Työttömiähän on aina haluttu hallita, määräillä, pakottaa, aktivoida jne. Sitähän ei voi enää tehdä jos ne työttömät ei ole enää työkkärissä kirjoilla.
Koska näille ei tarvitse maksaa. Säästöä. Paitsi itse aion käyttää terveydenhuoltopalveluja ym yhteiskunnan palveluja entiseen malliin, joten kuluja minusta syntyy edelleen yhteiskunnalle, vaikka en maksa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä tarvi tukia kun sinulla on itselläkin rahaa
Rahaa on, mutta ei tuloja, silloin eletään puolison tuloilla kunnes vastikkeeton perustulo eli eläke alkaa juosta.
No eiköhän ne ehdi sössiä eläkkeetkin vastikkeellisiksi. Perustuslakikaan ei näitä ihmisen halveksujia estä.
Taas sama satu. Maksetaanko sinulle vi valehteletko ihan muuten vaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on niin tyhmä, että se siltikin ilmoittautuu työttömäksi.
Mitä kansaa herra/rouva itse edustaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on niin tyhmä, että se siltikin ilmoittautuu työttömäksi.
Koska olis kiva saada myös töitä, ja jopa niitä TE-toimiston palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyöttömät kiinnostavat poliitikkoja vain siksi, että heille on maksettava elatus. Jos he eivät ilmottaudu työttömiksi, heitä ei päättäjille ole olemassa.
Hitto miten tyhmiä ihmisiä täällä, ei ymmärretä luettua tekstiä.
Voihan tililtä ottaa liiat rahat pois. Ne voi laittaa jonnekin muualle talteen.
Jos käteisen käyttö kielletään EU:ssa, niin ehkä käteiskaupassa ryhdytään käyttämään jonkin EU:n ulkopuolisen maan rahoja.
En minä ainakaan. Tuo on yksi tapa saada tilastot ja kauniiimmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työtön vain saadaksesi rahaa, niin miten olisi vaihtoehto, töihinmeno?
Voit itse koittaa sitä +60 iässä. Onnea yritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tililtä ottaa liiat rahat pois. Ne voi laittaa jonnekin muualle talteen.
Jos käteisen käyttö kielletään EU:ssa, niin ehkä käteiskaupassa ryhdytään käyttämään jonkin EU:n ulkopuolisen maan rahoja.
Helpommin sanottu kuin tehty. Minne muualle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruspäivärahassa ei ole tarveharkintaa ja se poistuisi yleistuessa, ts. vaikka peristuslaissa on taattu ihmisen oikeus työhön, häneltä viedään
Ei ole poistumassa yleistuessa. Yleistuessa on erikseen toimeentulotukea vastaava tuki, mitä voi hakea erikseen. Yleistuki EI yhdistä toimeentulotukea. Eli peruspäivärahassa ei jatkossakaan tule olemaan tarveharkintaa, se kaikki lukee hyvin selkeästi.
Meillä on tulossa firmassa YT:t ensi vuonna. Olemme jo sopineet siitä että "eroamme". Ollaan myös sovittu että nostan palkkani käteisenä, ja rouva sitten ostostelee niillä mitä vaan tarvitaankin. Minulla on osa varoista tässä asunnossa, osa kullassa, osa setelirahana. "erossa" minulle ei jää mitään. Rouva vuokraa minulle sijoitusasuntoa jonka olen itse ostanut.Nostan täydet tuet. Ellen siis saa töitä, mikä on tietysti ensisijainen vaihtoehto.
Ei toiminut 20 vuotta sitten, eikä toimi nytkään.