Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimoni harrastaa vaellusta ja käy myös toisinaan vaeltamassa miespuolisen työkaverinsa kanssa. Pitääkö olla huolissaan?
Kyllä. Miksi hän ei vaella sun kanssa?
Ap, onko tämä miehesi soittokaveri mielestäsi hyvännäköinen?
Se meni sekin ukko. Kannattaa jo vähän varautua että ei tule yllätyksenä
"Luulisi ymmärtävän, että tuo ei yksinkertaisesti ole sopivaa. "
Puhumattakaan että mies saattaa joskus työkuvioissakin olla kahdestaan jonkun naisen kanssa. Ennenkuulumatonta!
Vaikka miehellä tuossa ei olisi mitään salarakasajatuksia vielä takana, niin usein käy niin, että kun viettää toisen kanssa paljon yhteistä aikaa, tunteetkin kasvaa.
Mulla on miespuolinen kaveri, johon mulla ei ollut mitään tunteita. Ihan kiva kaveri, mutta sen vaimo on mun parempi kaveri. Meillä on saman ikäiset lapset, jotka päätyivät samaan harrastusryhmään ja nyt mä vietänkin sen kaverin kanssa enemmän aikaa kuin koskaan ennen. Aluksi mä ihmettelin, että mitäköhän mä puhun sen kanssa odotellessamme lapsiamme. Mutta kun me alettiin viettää sitä yhteistä aikaa, niin mä huomasinkin, että sehän oli paljon mukavampi kuin mitä olin ajatellut. Nykyään mietin, että minkäköhänlainen se olisi puolisona. En halua mitään suhdetta, enkä tykkää, että hän on enemmän ajatuksissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Luota vaistoosi.
2. Älä syytä ilman todisteita.
3. Ala katsella kämppiä ja järjestelemään asioita mielessäsi.
4. Kun paska osuu tuulettimeen, ei tarvitse yllättyä ja asiasi ovat järjestyksessä.
Minä koin joskus pahaa oloa siitä, että mies pettää tai jättää toisen naisen takia.
Rukoilin asiaan johdatusta ja jumala sanoi minulle: nuo naiset vievät roskat elämästäsi.
Anna viedä.
Kuulostatkin tosikristityltä. Miehesi samoin.
Onnea valitsemallasi tiellä. Minä en kyttää puolisoa, ja olen sen hänelle kertonut. Jos haluaa vaihtaa niin menkööt, seksitauteja ei mielellään tarvitsis tuoda kotiin eikä valehdella.
Minusta vaistoonsa kannattaa aina luottaa. Eikä ketään saakaan syyttää ilman todisteita, mikä tietysti on se vaikea asia, kun vaisto sanoo, mutta ei ole todistetta. Mutta ihmisen on hyvä olla realisti ja pitää huolta itsestään. Kyttääminen on aika lailla eri asia, mutta joskus on hyväkin ottaa asiasta selvää. Epätietoisuus on kuluttavaa ja stressaavaa.
Siinä ei ole mitään epäkristillistä. Kenenkään ei kuulu antaa polkea itseään maahan. Ja tämä vastaajahan menettelee juuri kuten sinäkin. Sinua vain taisi ärsyttää tuo rukoileminen ja johdatuksen pyytäminen.
Onnea sinunkin valitsemallesi tielle.
Mietipä niin päin että mitä saat estämällä miehen harrastuksen? ja onko ongelma todella aika vai tuo nainen jonka kanssa miehesi harrastaisi?
Torpedoimalla miehen harrastuksen saat varmasti pahaa aikaan ja ei aikaakaan kun mies lähtee. Onko teidän parisuhde joku vankila? ei kai se mies joka päivä aamusta iltaan ole musisoimassa
Seksiä ne siellä oikeasti harrastaa.
Mitä ihmettä nyt taas. Tuo on musiikkipiireissä kyllä ihan normaalia ja duo on helpointa perustaa esim. bändin sijaan jo siksi, että ei-tunnettujen soittajien on paljon helpompaa buukata keikkoja duona kuin bändinä. Vasta aloitteleva soittaja tai laulaja ei myöskään välttämättä ole vielä niin kokenut, että olisi valmis koko yhtyeen solistiksi. Lisäksi näitä eri kokoonpanoja ja muita projekteja voi monella muusikolla olla samaan aikaan useampia, eikä ainakaan itsellä ole laulajana ollut vastaavassa tilanteessa mikään ihastus syynä näiden perustamiseen. Juurikin kavereita on oltu monen kanssa valmiiksi ja toki olen kohdannut musiikin parissa myös sellaisia joihin olen tai voisin ihastua, mutta kyllä se on soittotaito ja musiikillinen yhteensopivuus mikä ne soittokaverit lopulta ratkaisee, eikä seksuaalinen kemia.
Pettämiseen tai muihin ihastumiseen ei nimittäin mitään harrastuksia tarvita, vaan jos se olisi tapahtuakseen niin eiköhän Ap miehesi voisi silloin ihastua häneen ihan vain työkaverina. Ymmärrän kyllä tunteesi ja mustasukkaisuus on ihan inhimillistä, mutta jos kumppanisi on aidosti musiikki-ihmisiä niin soittamisen kieltäminen ei kyllä johda mihinkään hyvään. Itse ainakin vaihtaisin mielummin siinä vaiheessa kumppania kuin lopettaisin rakasta harrastusta, jos nykyiseni kieltäisi ilman mitään hyvää perustetta sen että en saa enää laulaa vastakkaisen sukupuolen säestämänä. Toisaalta olen toki jäävi sanomaan, koska olen seurustellut vain ammattimuusikoiden kanssa jotka saavat palkkaa siitä vastakkaisen sukupuolen edustajan säästämisestä. Enkä itse edes tiedä, mistä löytäisin itselleni esim. paikallisia naispuolisia kitaristeja jotka haluaisivat kanssani keikkoja tehdä, joten aika vaikeaksi menisi jos tuo olisi ehto.
Sitten jos on oikeasti jotain epäilyn aihetta niin tilanne on tietysti eri, mutta tuo ei mielestäni vielä riitä perusteeksi minkään pettämisen epäilylle. Puhukaa asiasta ja toki kuuntele intuitiotasi, mutta ole oikeasti avoin sillekin mahdollisuudelle että tuossa ihan oikeasti voi olla kyse pelkästään musiikista. Ja jos ei ole, niin et siltikään voi kahlita toista valitettavasti. Ei se soittaminen toista päihdytä tekemään mitään sellaista, mitä ei voisi halutessaan tehdä selän takana myös muissa töissä. Eikä kahdestaan oleminen automaattisesti mitään latausta aikuisten välille synnytä, vaan kyllä ne tunteet heräävät isommassakin porukassa jos ovat herätäkseen.
Soittaako se miehesi kaverinainen nahkafagottia?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miehellä tuossa ei olisi mitään salarakasajatuksia vielä takana, niin usein käy niin, että kun viettää toisen kanssa paljon yhteistä aikaa, tunteetkin kasvaa.
Mulla on miespuolinen kaveri, johon mulla ei ollut mitään tunteita. Ihan kiva kaveri, mutta sen vaimo on mun parempi kaveri. Meillä on saman ikäiset lapset, jotka päätyivät samaan harrastusryhmään ja nyt mä vietänkin sen kaverin kanssa enemmän aikaa kuin koskaan ennen. Aluksi mä ihmettelin, että mitäköhän mä puhun sen kanssa odotellessamme lapsiamme. Mutta kun me alettiin viettää sitä yhteistä aikaa, niin mä huomasinkin, että sehän oli paljon mukavampi kuin mitä olin ajatellut. Nykyään mietin, että minkäköhänlainen se olisi puolisona. En halua mitään suhdetta, enkä tykkää, että hän on enemmän ajatuksissani.
Eli mies ja nainen ei voi viettää aikaa keskenään ilman että tunteet tulee kuvioihin, koska sinulle on yhden miehen kanssa käynyt näin?
Vaistonsakin voi joskus mustasukkaisena sekoittaa epävarmuuteen tai pelkoon. Jos täällä monen vaisto sanoo että kaveruus vastakkaisen sukupuolen kanssa tarkoittaa aina automaattisesti seksiä, niin se on ennemminkin uskomus tai trauma eikä intuitio. Toisaalta jos mies on musisoinut paljon monenlaisten naisten kanssa ja heistä joku tietty herättää jostain selittämättömästä syystä tavallisesta poikkeavan tunteen, niin sitten eri juttu. Mutta jos luotto miehiin on tuolla tasolla, että mielestänne pettämiseen riittää että on samassa tilassa jonkun hyvännäköisen ihmisen kanssa niin miksi olla ollenkaan sellaisen kanssa, jos ei luota suhteeseen tai toisen itsekuriin tuon vertaa?
Ei toimi, menee panemiseksi. Kokemusta on!
Kalle
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimoni harrastaa vaellusta ja käy myös toisinaan vaeltamassa miespuolisen työkaverinsa kanssa. Pitääkö olla huolissaan?
Ei välttämättä. Mutta negatiivisen kautta ajateltuna, aika kätevää, että ovat keksineet keinon viettää aikaa ja öitä yhdessä kahdestaan ilman kalabaliikkia.
Nimim. olen nähnyt liikaa pettämistä ja varattujen ukkojen yrityksiä ja virityksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuskin, sinäpä tunnet vaimosi. Varsinkin jos harrastaa muutenkin ja on valmis ottamaan muitakin mukaan eli ei ole sellainen käymme aina vain kaksin vaeltamassa tuon miehen kanssa ja puolisot tai muut eivät mahdu mukaan niin silloin olisin huolissani. Lisäksi jos vaimosi on esitellyt tuon miehen sinulle ja voitte vaikka istua porukalla iltaa niin tuskin kyse pettämisestä.
Näitäkin on nähty, missä vaimon kaveria louhitaan vaimon selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Luota vaistoosi.
2. Älä syytä ilman todisteita.
3. Ala katsella kämppiä ja järjestelemään asioita mielessäsi.
4. Kun paska osuu tuulettimeen, ei tarvitse yllättyä ja asiasi ovat järjestyksessä.
Minä koin joskus pahaa oloa siitä, että mies pettää tai jättää toisen naisen takia.
Rukoilin asiaan johdatusta ja jumala sanoi minulle: nuo naiset vievät roskat elämästäsi.
Anna viedä.
Kuulostatkin tosikristityltä. Miehesi samoin.
Onnea valitsemallasi tiellä. Minä en kyttää puolisoa, ja olen sen hänelle kertonut. Jos haluaa vaihtaa niin menkööt, seksitauteja ei mielellään tarvitsis tuoda kotiin eikä valehdella.
Kokemusta eräästä vasta eronneesta, joka sittemmin paljastui ei-eronneeksi valehtelijaksi; ei käytetty mitään ehkäisyä aina, lapsikin olisi voinut saada alkunsa muutaman kerran.
Paljon yksin eläneenä ihmettelen tämmöstä aloitusta. Oikeasti haloo, ette te omista puolisonne, ettekä määrää hänen harrastuksiaan. Apua, onneksi ei ole parisuhdetta.
Kannattaa tutkailla omaa itsetuntoa ja kiintymyssuhteita, eihän tuo hyvältä kuulosta. Toki on mahdollista että suhteessa on muitakin varoitusmerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas. Tuo on musiikkipiireissä kyllä ihan normaalia ja duo on helpointa perustaa esim. bändin sijaan jo siksi, että ei-tunnettujen soittajien on paljon helpompaa buukata keikkoja duona kuin bändinä. Vasta aloitteleva soittaja tai laulaja ei myöskään välttämättä ole vielä niin kokenut, että olisi valmis koko yhtyeen solistiksi. Lisäksi näitä eri kokoonpanoja ja muita projekteja voi monella muusikolla olla samaan aikaan useampia, eikä ainakaan itsellä ole laulajana ollut vastaavassa tilanteessa mikään ihastus syynä näiden perustamiseen. Juurikin kavereita on oltu monen kanssa valmiiksi ja toki olen kohdannut musiikin parissa myös sellaisia joihin olen tai voisin ihastua, mutta kyllä se on soittotaito ja musiikillinen yhteensopivuus mikä ne soittokaverit lopulta ratkaisee, eikä seksuaalinen kemia.
Pettämiseen tai muihin ihastumiseen ei nimittäin mitään harrastuksia tarvita, vaan jos se olisi tapahtuakseen niin e
eiköhän Ap miehesi voisi silloin ihastua häneen ihan vain työkaverina. Ymmärrän kyllä tunteesi ja mustasukkaisuus on ihan inhimillistä, mutta jos kumppanisi on aidosti musiikki-ihmisiä niin soittamisen kieltäminen ei kyllä johda mihinkään hyvään. Itse ainakin vaihtaisin mielummin siinä vaiheessa kumppania kuin lopettaisin rakasta harrastusta, jos nykyiseni kieltäisi ilman mitään hyvää perustetta sen että en saa enää laulaa vastakkaisen sukupuolen säestämänä. Toisaalta olen toki jäävi sanomaan, koska olen seurustellut vain ammattimuusikoiden kanssa jotka saavat palkkaa siitä vastakkaisen sukupuolen edustajan säästämisestä. Enkä itse edes tiedä, mistä löytäisin itselleni esim. paikallisia naispuolisia kitaristeja jotka haluaisivat kanssani keikkoja tehdä, joten aika vaikeaksi menisi jos tuo olisi ehto.
Sitten jos on oikeasti jotain epäilyn aihetta niin tilanne on tietysti eri, mutta tuo ei mielestäni vielä riitä perusteeksi minkään pettämisen epäilylle. Puhukaa asiasta ja toki kuuntele intuitiotasi, mutta ole oikeasti avoin sillekin mahdollisuudelle että tuossa ihan oikeasti voi olla kyse pelkästään musiikista. Ja jos ei ole, niin et siltikään voi kahlita toista valitettavasti. Ei se soittaminen toista päihdytä tekemään mitään sellaista, mitä ei voisi halutessaan tehdä selän takana myös muissa töissä. Eikä kahdestaan oleminen automaattisesti mitään latausta aikuisten välille synnytä, vaan kyllä ne tunteet heräävät isommassakin porukassa jos ovat herätäkseen.
Kyllä ne tosiaan keinot keksii. Milloin ilmoitetaan kotiin menevänsä töihin työpaikalle ja töihin, että jäädään etätöihin tai ollaan sairaana, ja mennään salarakkaan luo. Tai käydään jossain treeneissä mutta tehdäänkin jotain aivan muuta.
Antaisin aloittaa harrastuksen ja jos osoittautuisi joksikin muuksi vilungiksi niin ero vireille. Ei toista voi rajoittaa.
Osaatko itse laulaa tai haluatko oppia soittamaan?