Jos ihminen kuolee, mitä häneltä yli jääneille reseptilääkkeille pitää tehdä?
Roskiin vaan kun saa kierrättääkään? Jos vaikka joukossa on potenssilääkkeitä, joissa on vielä hyvin päiväystäkin jäljellä? Saako ottaa itselle tai jakaa perinnöksi?
Kommentit (66)
No kieltämättä potenssilääkkeet saattaisin jakaa kavereille tai kokeilla itse.
Toki kaikki sellaiset lääkkeet käyttäisin itse, joita itsekin käytän.
Virallisesti kai ne pitäisi viedä apteekkiin.
Ihan normaalisti pitää toimia, niin kuin omienkin vanhentuneiden tms lääkkeiden kanssa. Kerätään johonkin pussiin tai astiaan ja viedään apteekkiin, niissä on yleensä joku astia, mihin ne voi pudottaa tai voi antaa henkilökunnalle.
Jos niissä on jotain tarpeellista, kukaan ei tule valvomaan käyttääkö niitä itse. Kyllä mä otin isän jäämistöstä esim. kunnon kipulääkkeitä, kun joskus on tarve eikä viitsi hyvin satunnaiseen tarpeeseen reseptiä hakea. Mutta apteekkiin hävitettäväksi muuten.
Ihan mielenkiinnosta: Miten sulla menee noin niinku muilla elämän osa-alueilla?
Ottaisin omaan käyttöön ne, joille on käyttöä. Muut apteekkiin hävitettäväksi.
Apteekkiin hävitykseen, ei roskiin! Päätyvät vesistöihin roskiksesta...
Lääkkeet ei ole kuolinpesän omaisuutta, joten hakematta jääneet maksetut lääkkeet menee apteekista hävitykseen eikä niitä ole mahdollista saada kuolinpesälle. Kuolinpesän tulisi myös hävittää vainajan lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Apteekkiin hävitykseen, ei roskiin! Päätyvät vesistöihin roskiksesta...
Lääkkeet ei ole kuolinpesän omaisuutta, joten hakematta jääneet maksetut lääkkeet menee apteekista hävitykseen eikä niitä ole mahdollista saada kuolinpesälle. Kuolinpesän tulisi myös hävittää vainajan lääkkeet.
Saada kuolinpesälle??? Ihan ne voi sieltä kaapista napata mukaansa, ei niitä perukirjaan merkitä 😄😄😄
Toiselle määrätyt, käyttämättä jääneet lääkkeet kuuluu palauttaa apteekkiin samalla tavalla kuin vaikka vanhentuneet lääkkeet.
Ihan takuulla otan, ja olen ottanut, talteen kaikki käyttökelpoiset lääkkeet. Käyttökelvottomat sitten apteekkiin hävitettäviksi.
Neljä vaihtoehtoa. Yksi niistä on oikea. Osaatko arvata mikä?
1. Käytät itse. Kuuluisia viimeisiä sanoja: kokeillaanko näitä sinisiä?
2. Myyt viihdekäyttöön.
3. Syötät raksuina naapurin räksylle.
4. Kuskaat apteekkiin hävitettäväksi.
Itse vein paikalliseen vanhainkotiin. Sairaanhoitajat jakavat asukkaille, jotka käyttävät ko lääkettä.
Et ole ikinä kuullu et lääkkeitä voi viedä takas apteekkiin ja he laittavat hävitykseen?
Ei olisi tullut mieleenikään ottaa käyttöön äidiltäni jälkeenjääneitä voimakkaita syöpä kipu lääkkeitään. Kun voimat antoi myöten, niin kyllä niiden pääteasema oli apteekki.
Olen kuullut, mutta ajattelin että näin tulee hyödynnettyä nämäkin lääkket. Yhteiskunta maksaa niistäkin, elikkä me veronmaksajat
Vierailija kirjoitti:
Et ole ikinä kuullu et lääkkeitä voi viedä takas apteekkiin ja he laittavat hävitykseen?
Tietysti olen kuullut, mutta tämän ketjun useiden vastausten perusteella vain tyhmät sääntöjennoudattajavihervasssarit todella tekevät niin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, mutta ajattelin että näin tulee hyödynnettyä nämäkin lääkket. Yhteiskunta maksaa niistäkin, elikkä me veronmaksajat
Ajattelit että veronmaksajat siis haluaisi mieluummin kustantaa sinun viihdekäyttöäsi kuin että hävittäisit lääkkeet oikeaoppisesti?
Otimme käyttöön äidin verenpaine- kolesteroli- ja sokerilääkkeet, joita itsellä käytössä. muut veimme apteekkiin.
No kukaan ei tule kyselemään mitä niille tapahtuu, mutta ei lääkkeitä kannata kyllä omin neuvoin ruveta käyttämään.
Apteekeissa on omat roskikset käyttämättömille lääkkeille, sinne kannattaa viedä.