Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä keksisin alkoholin tilalle?

Vierailija
13.05.2025 |

On kriisi kun juominen on alkanut tympäistä. Sellaista tissuttelua on että ei vielä kunnon alkoholismia. Arkijuomisen n 2-3 isoa olutta illassa haluisin lopettaa.

Mitäs sitten keksisi tilalle? Uraan ja yritykseeni panostus kiinnostaa mutta ei sitäkään jatkuvasti jaksa.

Mikä olisi kivasti kiksejä antavaa mutta rentouttavaa? Liikunta on tietysti mutta onko muita ideoita?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin ryyppäämisen ja muunkin roskan ja olen laihtunut nyt 15 kg alle kolmessa kuukaudessa. Ainoa juttu vaan on se, ettei elämässäni ole enää mitään mikä tuottaa mielihyvää. Lopetin myös manipuloivan puolison myötäilyn enkä välitä enää mitä hän sanoo tai tekee. Hetki tässä varmaan menee että keksin mitä ryhdyn tekemään, töiden lisäksi siis. 

Sairas parisuhde on monen vaikein addiktio, vielä kun uskallat tuosta lähteä niin hyvä tulee

Olet tässä hyvin oikeassa. Alkoholista tai ruoasta ei olisi koskaan tullut ongelmaa ilman tuota suhdetta. Luultavasti olen jotenkin sairaalla tavalla koukussa kaltoinkohteluun. 

Millainen olet itse, suhteessa on 2 osapuolta, sinkkuna oleminen on eri juttu.

Vierailija
22/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin 3s karhun, Koff lightiin 3.5% ... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala panemaan jos tekee kaljaa mieli

Vierailija
24/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu

Vierailija
25/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää tajuta, että alkoholi on hermomyrkky, ei mikään nautinto tai rentoutusmuoto. Se on semmoinen huume, jota ei kannata ottaa ollenkaan. Näethän itsekin, että se aiheutaa riippuvuutta ja ongelmia. Sitten kun olet tämän asian täysin sisäistänyt, niin löydät kyllä muita tapoja viettää aikaa. Alkoholin tilalla voi juoda vettä tai vaikka limsaa, joskin sokeri on myös huono asia, jos sitä mättää paljon. Alkoholittomia oluita löytyy nykyään paljon eri merkkisiä. Mutta siis kaiken avain on se mitä tapahtuu pään sisällä, ajattelussa. Se ajattelutapa pitää muuttaa täysin, jos haluaa alkoholista eroon.

Vierailija
26/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo totta että 2-3kk menee ja alkaa taas kokea iloa muista asioista? Onko jollain käynyt näin vai onko vaan raittiiden copea?

Ja käykö noin ihan normi-tissuttelijalle vai onko tutkimukset vaan tosijuopoista?

Vierailija
27/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa raittiita kavereita ja matki niiden tekemisiä.

Vierailija
28/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo totta että 2-3kk menee ja alkaa taas kokea iloa muista asioista? Onko jollain käynyt näin vai onko vaan raittiiden copea?

Ja käykö noin ihan normi-tissuttelijalle vai onko tutkimukset vaan tosijuopoista?

Se riippuu siitä miten tosijuopon määrittelee, mutta ei kyse ole pelkästään jostain sillan alla örisevistä, vaan ihmisistä jotka käyttää alkoholia suosituksia selvästi enemmän, ja useita kertoja viikossa. Toki se on yksilöllistä, miten kunkin aivokemiat reagoi, mutta kyllä useimmilla jos useamman annoksen lähes joka päivä tissuttelee pitkän aikaa, tulee jonkinlainen reaktio kun lopettaa tai vähentää. Asiaan voi liittyä myös muita oireita kuten loputon väsymyksen tunne, epämääräisen kipeä olo jne. Sobriety fatigue -nimellä löytyy enemmän asiaa tästä.

Vierailija
29/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahda uskoon

Vierailija
30/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakin pelaaminen toisen kanssa.

Vierailija
31/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kävelylenkki on minun suositukseni. Jos juoksu maistaa, niin toki voi hölkätäkin

Vierailija
32/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksulliset naiset. Sitten ei jää rahaa juopotteluun..

Vierailija
33/39 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin yhtenä kesänä juomisen pariksi kuukaudeksi. Musta tuli täys nymfomaani. Oli pakko hommata rakastaja ja jäin sitten kiinni ja tuli avioero. 

Sen jälkeen en ole luopunut tissuttelusta.

Vierailija
34/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin ryyppäämisen ja muunkin roskan ja olen laihtunut nyt 15 kg alle kolmessa kuukaudessa. Ainoa juttu vaan on se, ettei elämässäni ole enää mitään mikä tuottaa mielihyvää. Lopetin myös manipuloivan puolison myötäilyn enkä välitä enää mitä hän sanoo tai tekee. Hetki tässä varmaan menee että keksin mitä ryhdyn tekemään, töiden lisäksi siis. 

Sairas parisuhde on monen vaikein addiktio, vielä kun uskallat tuosta lähteä niin hyvä tulee

Olet tässä hyvin oikeassa. Alkoholista tai ruoasta ei olisi koskaan tullut ongelmaa ilman tuota suhdetta. Luultavasti olen jotenkin sairaalla tavalla koukussa kaltoinkohteluun. 

Millainen olet itse, suhteessa on 2 osapuolta, sinkkuna oleminen on eri juttu.

Manipulointi ei ikinä ole kohteen syytä, toki ne manipuloijat juuri näin väittävät. Samoin väkivalta on toki uhrin syy, samoin raiskaus. Onhan näitä kuultu. 

Vierailija
35/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jointti.

Vierailija
36/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala vetää piriä

Vierailija
37/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jointti.

Ei edes krapulat vaivaa...

Vierailija
38/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo ilman viinaa on teeskentelyä...

Vierailija
39/39 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga, patikointi,  maalaaminen, nikkarointi jne jne. Toimi mulla.  Ei edes tee mieli enää alkoholia,  hukkaan heitettyä krapulatuhnua ja pöhöä oloa en ole vuosiin kaivannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän