Mitä keksisin alkoholin tilalle?
On kriisi kun juominen on alkanut tympäistä. Sellaista tissuttelua on että ei vielä kunnon alkoholismia. Arkijuomisen n 2-3 isoa olutta illassa haluisin lopettaa.
Mitäs sitten keksisi tilalle? Uraan ja yritykseeni panostus kiinnostaa mutta ei sitäkään jatkuvasti jaksa.
Mikä olisi kivasti kiksejä antavaa mutta rentouttavaa? Liikunta on tietysti mutta onko muita ideoita?
Kommentit (39)
Minä vaihdoin 3s karhun, Koff lightiin 3.5% ...
Ala panemaan jos tekee kaljaa mieli
Ensin pitää tajuta, että alkoholi on hermomyrkky, ei mikään nautinto tai rentoutusmuoto. Se on semmoinen huume, jota ei kannata ottaa ollenkaan. Näethän itsekin, että se aiheutaa riippuvuutta ja ongelmia. Sitten kun olet tämän asian täysin sisäistänyt, niin löydät kyllä muita tapoja viettää aikaa. Alkoholin tilalla voi juoda vettä tai vaikka limsaa, joskin sokeri on myös huono asia, jos sitä mättää paljon. Alkoholittomia oluita löytyy nykyään paljon eri merkkisiä. Mutta siis kaiken avain on se mitä tapahtuu pään sisällä, ajattelussa. Se ajattelutapa pitää muuttaa täysin, jos haluaa alkoholista eroon.
Onko tuo totta että 2-3kk menee ja alkaa taas kokea iloa muista asioista? Onko jollain käynyt näin vai onko vaan raittiiden copea?
Ja käykö noin ihan normi-tissuttelijalle vai onko tutkimukset vaan tosijuopoista?
Hommaa raittiita kavereita ja matki niiden tekemisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo totta että 2-3kk menee ja alkaa taas kokea iloa muista asioista? Onko jollain käynyt näin vai onko vaan raittiiden copea?
Ja käykö noin ihan normi-tissuttelijalle vai onko tutkimukset vaan tosijuopoista?
Se riippuu siitä miten tosijuopon määrittelee, mutta ei kyse ole pelkästään jostain sillan alla örisevistä, vaan ihmisistä jotka käyttää alkoholia suosituksia selvästi enemmän, ja useita kertoja viikossa. Toki se on yksilöllistä, miten kunkin aivokemiat reagoi, mutta kyllä useimmilla jos useamman annoksen lähes joka päivä tissuttelee pitkän aikaa, tulee jonkinlainen reaktio kun lopettaa tai vähentää. Asiaan voi liittyä myös muita oireita kuten loputon väsymyksen tunne, epämääräisen kipeä olo jne. Sobriety fatigue -nimellä löytyy enemmän asiaa tästä.
Ihan kävelylenkki on minun suositukseni. Jos juoksu maistaa, niin toki voi hölkätäkin
Maksulliset naiset. Sitten ei jää rahaa juopotteluun..
Mä lopetin yhtenä kesänä juomisen pariksi kuukaudeksi. Musta tuli täys nymfomaani. Oli pakko hommata rakastaja ja jäin sitten kiinni ja tuli avioero.
Sen jälkeen en ole luopunut tissuttelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin ryyppäämisen ja muunkin roskan ja olen laihtunut nyt 15 kg alle kolmessa kuukaudessa. Ainoa juttu vaan on se, ettei elämässäni ole enää mitään mikä tuottaa mielihyvää. Lopetin myös manipuloivan puolison myötäilyn enkä välitä enää mitä hän sanoo tai tekee. Hetki tässä varmaan menee että keksin mitä ryhdyn tekemään, töiden lisäksi siis.
Sairas parisuhde on monen vaikein addiktio, vielä kun uskallat tuosta lähteä niin hyvä tulee
Olet tässä hyvin oikeassa. Alkoholista tai ruoasta ei olisi koskaan tullut ongelmaa ilman tuota suhdetta. Luultavasti olen jotenkin sairaalla tavalla koukussa kaltoinkohteluun.
Millainen olet itse, suhteessa on 2 osapuolta, sinkkuna oleminen on eri juttu.
Manipulointi ei ikinä ole kohteen syytä, toki ne manipuloijat juuri näin väittävät. Samoin väkivalta on toki uhrin syy, samoin raiskaus. Onhan näitä kuultu.
Vierailija kirjoitti:
Jointti.
Ei edes krapulat vaivaa...
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä...
Jooga, patikointi, maalaaminen, nikkarointi jne jne. Toimi mulla. Ei edes tee mieli enää alkoholia, hukkaan heitettyä krapulatuhnua ja pöhöä oloa en ole vuosiin kaivannut.
Millainen olet itse, suhteessa on 2 osapuolta, sinkkuna oleminen on eri juttu.